Recenze
Audi 90
Technické info
Přezdívka auta Audinka Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:230167 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2309 výkon [kW]: 100 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Po velmi dlouhém zvažování jsem se rozhodl, že jí sem dám. I když jí teď nepoužívám, mám R19 CHAMADE. Audi 90. Kolegové v práci říkají, že nic takového nikdy neslyšeli. Audi 80 nebo 100, to ano, ale 90? Co to je? Vychází z karoserie Audi 80, ale má lepší výbavu. Motory v nich jsou pětiválcové. Dělala se i ve verzi quattro. Výběr motorů je docela pestrý,dělala se i verze 2,3 20V - 125 kw (170 koní). Tato má pod kapotou motor 2,3 100 kw (136 koní). Je neuvěřitelné, co ten motor dokáže. Auto teď není vzhledově nejhezčí, díky oděrkům, ale zvukem motoru upoutá spolehlivě. Když to srovnám, ten zvuk je hezčí než u BMW ( a to je co říct), a to i s originálním výfukem. Ulicemi si vrní spokojeně a tiše, ale stačí podřadit a prošlápnout plyn. Chodci vzápětí stojí a koukají, jak může mít takový otřískaný auto takový zvuk. Kupoval jsem jí od kamaráda. Přivezl mi ji a když odjížděl, řekl jsem si, že ji projedu. Vždy řídil kamarád, ale závady mi vyjmenoval, takže jsem o nich věděl. Jen se svézt. Pomalinku se přesunuji k hlavní silnici. Na semaforu červená. Padla zelená, rozjezd. Jednička velmi krátká (i když máte za sebou tunu na přívěsu, rozjede se i do prudkého kopce, pokud tam není štěrk a podobné kluzké věci), říkám si, jak je možný, že s ní kamarád tak lítal, když má tak moc krátký kvalty. Řadím rychle dvojku a prudce šlapu na plyn. Co to auto udělalo! Kouř od gum,i když má náhon na předek, div se nepostavila na zadní, zaryla mě do sedačky, motor zlostně zabručel a hurá kupředu. A hned tam bylo 80 km/h. Sundavám nohu z plynu a rychle na brzdy. Co se dělo v nádrži radši nekomentuji. :-) Že je to přehnaný? To auto ano. Někdo si může říct, že 136 koní je slabota, ale v autě z roku 1987? Fascinuje mě na něm ten moment překvapení. Mladí kluci v Hondě Civic, auto jak vánoční stromeček, nálepek, že není pomalu poznat, jakou to má vlastně barvu a hlavně muziku naplno a vedle sebe holky, kterým se chtějí předvést. Kamarád mi vyprávěl, jak jednoho takovýho potkal. Přijel na semafor a přijel tam přesně takovej řidič, jakýho jsem teď popisoval. Civic, tuning, muzika, holka, který se chtěl předvést. A začal tůrovat motor, aby tomu dodal grády. Kamarád stál v klidu. Přišla zelená, audinka zlostně zabručela, první kvalt, druhej a Civic někde vzadu. Prý si jen stačil všimnout vyděšených obličejů těch dvou v Hondě, jak může takový auto ne moc vábného vzhledu takhle vystartovat. Je to dobré kladivo na oktávky. Pravda verze RS nebo cokoliv z koncernu VW s motorem 1,8T, to už je jiný šálek čaje. I když kamarád se honil s Passatem 1,8T a docela mu stačil. Je fakt, že ho nepředjel, ale stačil mu. Auto je zajímavě zpřevodované, rychlosti jsou, až na jedničku, dlouhé. Je to "cesťák", čili dlouhé trasy. Ve městě trpí, protože musíte ve městě jezdit za 2,na 3 jde při 50 km/h pod 2000 otáček. A to jí do kopce nedělá moc dobře. Při rychlosti 90 km/h jede spousta aut na otáčky 2200 - 2300 se zařazenou pětkou. Tohle jede to samé, otáčky i rychlost na zařazený čtvrtý stupeň. A má ještě pětku. Jak jsem četl v jedné recenzi: na trojku 160 km/h, na čtyřku 200km/h a pětka? V techničáku je maximálka asi 207 km/h ale dá víc. To je vždycky tak. Také jsem četl a souhlasím s tím, že na tohle auto musí mít řidič aspoň 2 roky praxi. Je silné, ale má měkký podvozek a v zatáčkách vás může nemile překvapit. Ne, že by neseděla, ale přišlápnout pořádně plyn v zatáčce asi není to pravé. Nehledě na to, že to auto opravdu upaluje velmi rychle.Říkal jsem, že je to "cesťák", co nám tedy na ty cesty nabídne? Znovu připomínám rok výroby - 1987 (u nás Škoda 105 - 130).Kožený paket-volant,řadička,klimatizace,tempomat. Lze přidávat rychlost tlačítkem,sám si přidává do kopce. Dále velmi pohodlné sedačky, které vás krásně obejmou. Je tu i vnitřní cirkulace vzduchu, kterou v R19 z roku 1994 nemám. Zrcátka v elektrice a jsou tónovaná. Skla také. A ti vzadu? Vyšší postavy můžou mít problém, kam dát hlavu. Je tu také loketní opěrka.V interiéru jsou použity kvalitní a jemné materiály (hlavní koberec a ty menší koberečky v přihrádkách a na kapsách ve dveřích). Vzhledem k tomu, jak se k autu chovali předchozí majitelé, podle čehož zvenku místy vypadá, se divím, že se koberečky zachovaly v takovém stavu. Sedačka řidiče už takové štěstí neměla. Je v jednom místě protrhlá. Ale je výškově nastavitelná. A kufr? Je dost hluboký, rezerva je hozená na straně u levého blatníku. Bohužel jsou sedačky napevno,takže nejdou sklopit. A za nimi je ještě plech. Takže se posádka musí spokojit se základním objemem zavazadelníku. A jak se tedy vlastně zvenku liší od Audi 80? Jsou to chromové lišty kolem oken, na náraznících, které jsou v barvě auta, na bocích. Zadní lampy mají červené pokračování kolem spz a jsou trošku jiné. Světla zpátečky jsou u Audi 80 jako proužek, u Audi 90 je to malá bílá kostička (mluvím o tom, jak je to originálně,lidi si to předělávají).Přední lampy jsou taky jiné, směrovky nejsou v hlavních lampách ale v nárazníku spolu s mlhovkami. Karoserie je tedy stejná, jiné jsou některé prvky (lišty,lampy . . .), a hlavně výbava a motory. Co dodat? Za ty peníze (já dával 15 000), nemá konkurenci. Koupil jsem si k ní příručku a nestačím se divit, co to všechno má. Antikorozní ochrana na svou dobu geniální, i některá dnešní auta jsou oproti Audince pozadu. Koroze je věc, která ji moc netrápí, u motoru není prakticky nic. Aspoň jsem nic nenašel. Ale uvidí se, až ji odstrojím. Co jsem nikdy neviděl je funkce nastavení palivoměru. Vypustí se nádrž, nalijí se čtyři litry benzínu a ukazatel musí být na nule (nádrž je na 70 litrů, takže 4 litry jsou zanedbatelné). Pokud ne, je na přístrojovce kolíček, kterým se to nastaví. V životě jsem to neviděl. Ale je to tu. A samotná jízda S AUDI 90? Kdo ji neřídil, nepochopí. Je neuvěřitelné, jak ten motor, když ho protáčíte na volnoběh sešlápnutím plynu hýbe celým autem. To pak cítíte tu sílu. A ten zvuk . . . Bože, ten zvuk!
Silné stránky
Německá preciznost, ani řadící páka nemá moc velkou vůli. Moment překvapení, kdy někoho s tak starým autem spráskáte třeba na semaforu, jízdní komfort, výkon motoru, pohodlné sedačky, výbava, celkový nadčasový design, nádrž na 70 litrů (i když jak pro koho je tohle silná stránka), ovládací prvky jsou hezky po ruce, přehledná grafika přístrojů.
Slabé stránky
Pokud chcete poslouchat ten krásný zvuk motoru, bude trošku vír v nádrži.Nemožnost zvětšit objem kufru.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše sám.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Od kamaráda - super.
Generální oprava
Audinku měli bohužel tak bezohlední majitelé, že teď vypadá jak pojízdný vrak. :-( Určitě měla nelehký život. Sháním prostory, kde jí budu moci komplet rozebrat a udělat znovu. Protože to auto si to zaslouží. Holou kastli čeká opískování, pak zinkovna, aby to byl jako originál pozink. Prostě vše musí ven, přestavba na quattro a s motorem se taky něco udělá. Hlavně ať má ten svůj vysoký zvuk a ne nějaký rachot, jako mají některá "tuning" auta.
Novinky v recenzi
Fota zatím stačí,již brzy se však vydám fotit do přírody. Ještě není doplňování recenze a všem fotkám konec! Čekám na krásný západ slunce,aby Vám všem mohla audinka ukázat své krásné tvary a své kouzlo.
Postupně recenzi doplňuji
Přidat názorDiskuse: Audi 90
- Re: Re: Přestavba na quattro? 06.09.2014 03:06 pallas
- 5 Zyl. 12.07.2011 15:00 [OOOOO]
- super kara 07.03.2011 11:40 luzeus
- moje audinka 01.05.2010 19:14 LaGrave
- Re: Re: Re: Re: Přestavba na quattro? 13.05.2008 17:17
- Re: Re: Re: Přestavba na quattro? 13.05.2008 17:10 angelo2800
- Re: Re: Přestavba na quattro? 13.05.2008 16:43
- Re: pětiválec 13.05.2008 16:30 angelo2800
- Re: Přestavba na quattro? 13.05.2008 16:29 angelo2800
- Přestavba na quattro? 13.05.2008 09:23
- pětiválec 13.05.2008 09:04
- Toto boli autá... 03.05.2008 09:04 vladi87
- Re: Zdravím! 02.05.2008 23:35
- Re: Re: audina 02.05.2008 17:51 mate59
- Aud jezdi jako opravdove Audi 01.05.2008 23:02
- Děkuji 01.05.2008 19:41 petrzel1
- Re: Audi 01.05.2008 19:36 angelo2800
- Re: Re: Re: Re: Re: 10b 01.05.2008 12:25 wikinko
- Re: Audi 01.05.2008 10:13 ByCool
- Audi 01.05.2008 09:57 Konwi
- Re: audina 30.04.2008 22:01 angelo2800
- audina 30.04.2008 21:31 mate59
- Re: Re: CHCEM TO!!! 30.04.2008 18:53 angelo2800
- Re: Ahoj 30.04.2008 18:53 angelo2800
- Re: Moc hezká vzpomínka 30.04.2008 18:51 angelo2800
- Re: Re: Re: Re: 10b 30.04.2008 18:49 Ricardo
- Re: CHCEM TO!!! 30.04.2008 18:33 *Black_Jacket*
- CHCEM TO!!! 30.04.2008 18:30 *Black_Jacket*
- Moc hezká vzpomínka 30.04.2008 18:16 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Re: 10b 30.04.2008 18:01 BaracudaJ
Další vozy značky Audi
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 13210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi S4 (2004) Majitel: Jacoob
Přidáno: 2.7.2012 349 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi Q5 (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.11.2009 218 Majitel 9.91 Uživatelé