Recenze
Technické info
Přezdívka auta Alfa Romeo 145 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1370 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "facna".
Takže, když jsem se v 18 rozhodoval, jaké že bude to první, už tehdy jsem pokukoval po Alfikovi, jenže zejména vlivem mé přítelkyně jsem od koupě upustil a zvolili jsme jinou alternativu. Jenže i po čtyřech letech, po zkušenostech se třemi předchudci, ve mě cosi z té doby zůstalo a rozhodl jsem se pro italskou krásku jménem Alfa Romeo 145 a tentokrát to vyšlo. Nejdřív jsem přemýšlel jakou motorizaci si vybrat a i když jsem nakonec vybral tu základní, za výkon se nestydím ba naopak. Dále jsem hledal nejaký punc výjimečnosti, abych se mohl alespon trochu odlišit od ostatních 145ek. I přes spojitost s celostátně oblíbenou výbavou Škody Fabia volba padla na provedení Junior, která se vyznačuje 15" litými koly, sportovně tvarovanými prahy, lakovanými nárazníky a koncovkou výfuku, jenže jak jsem si odzkoušel v praxi nebylo jednoduché toto provedení najít a tak jsem po mnoha probdělých nocích strávených u počítače našel mojí vysněnou 145ku v černé barvě, ve výbavé Junior. Byla to 1,4 T.S. r.v. 99, majeto 119tis. km. Zavolal jsem do bazaru v Roudnici nad Labem, kde mi potvrdili, že je auto stále k mání a tak jsem se druhý den navečer sbalil a odjel si s penízky pro ní... Jenže jaké bylo moje překvapení, když mi po příjezdu do bazaru (naštěstí byl vzdálen cca 80km) řekli, že přede dvěma hodinami odjela s novým majitelem.... :-( No pech, otočil jsem se na podpatku a zase zpátky domu, krásný výlet všem doporučuji.
Jenže moje nálada se hned druhý den zlepšila, když jsem našel pěknou černou 145ku sice ne v Junioru, ale nový model po faceliftu z roku 2000 (poslední produkční rok Alfy Romeo 145) najeto taky 119tis.km a byla v Třebíči. Po předchozích zkušenostech jsem si zavolal ještě radši jednou před odjezdem a s radostí a vidinou nového autíčka jsem vyjel po D1 směr Třebíč, byl pátek odpoledne. Záměrně se zmiňuji o pátku odpoledne, protože jsem na dálnici strávil 3,5 hodiny při cestě do Jihlavy a když mi po telefonátu z Jihlavy prodejce sdělil, že už musí domu, proklel jsem celý automobilový průmysl včetně podnikatelského sektoru a kdybych nepotkal kamaráda z Prahy (neuvěřitelná náhoda) asi bych proklel i tu silnici po které jsem jel...
Jenže tak lehce jsem se nevzdal a vyjel jsem druhý den znovu (tentokrát s dostatečným časovým předstihem). Přijel jsem plný nadšení z dobré cesty a bohužel jsem uviděl nějaké auto ukryté pod nánosem špíny. Projel jsem si Alfika a musím říct, že i kdyby měla dřevěná kola tak si ji odvezu a s tim se auto kupovat nejde (poučení z dřívější doby). Podepsal jsem kupni smlouvu sedl jsem do Alfika a vydal se na cestu do Prahy. Už první kopec z Třebíče naznačil, že to nebude lehká cesta. Ručička teploty se odrazila od 70 stupňů a raketově stoupala až ke 130! Zastavil jsem otevřu haubnu a nic...všechno v pořádku. Jedu dál a ručička klesla na 90, tak si říkám pohoda nejak to pořeším doma. Pak lehká přeháňka a po desátém setření zadního okna přestal fungovat zadní stěrač, pořád si říkám závady lehkého charakteru a jedu dál... Koukám, ale že přeháňka mi zamlžila komplet celé auto takže dalsí peripetie s filtrem bude za potřebí... Dojel jsem domu a byl jsem rád, že jsem rád a příjemným pocitem jsem usínal a těšil se na druhý den....
Ráno jsem vstal a po rozednění jsem zjistil a zesumarizoval co teď. První věc myčka a pak hned na tepování (předchozí majitel byl ten z věrných zákazníku z kterých profitují tabákove firmy)a výbrus laku (to byla sodoma, všude nějakej škrábaneček). Tak strávil jsem s tím autem celý den a druhý den když auto vyschlo a rozleštil jsem vosk nemohl jsem věřit svým očím opravdu proměna veliká... :-)
Při této namáhavé práci člověk nejlépe zjistí co je auto zač a vzhledem, že proleze každou skulinku na karoserii a v interiéru má konečně představu o tom co koupil.
Alfa Romeo 145 1,4 Twin spark, najeto 119tis. km, barva černá metalíza, originální litá 14" kola, centrál na dálku, 1x airbag, klimatizace poloautomatická, el. okna, el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, dokonce i docela dobře fungovalo rádio Sony na CD ve spolupáci se šesti reproduktory.
Silné stránky
Zvyklý na Seat Ibiza 1,2 12V HTP si cením zejména výkonu a možnosti točit motor do 7tis. otáček za minutu, dále mě velice mile překvapil interiér svou prostorností ve všech směrech a hlavně velikost zavazadlového prostoru. Čtyři kotoučové brzdy ve spolupráci s ABS bych čekal u nějakého výkonějšího modelu, ale pro mě jedině dobře. Jízdní vlastnosti ve srovnání s Ibizou pokulhávaly, jenže nutno vzít v úvahu, že 145ka je konstrukčně z roku 1994 a Ibiza 2002, takže i přes své stáří se bije jako lev v každé zatáčce a drží a drží!!
Slabé stránky
Mezi slabé stránky zatím musím uvést spotřebu oleje (údajně tím trpí většina Alfiček) a zejména kroucení karoserie. Při pomalém přejezdu vysokých nerovností se uvnitř odehrává jakýsi koncert pazvuků. Jinak si myslím že vyloženě slabá stránka už daší není....
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis...no vzhledem k tomu, že se snažím zatím všechno vykutit sám, tak nemám. Zátím jsem měnil termostat, čidlo teploty chladící kapaliny, kabinový filtr, olej a olejový filtr a čistil jsem klapky a váhu vzduchu. Vše zatím proběhlo tak jak má, takže zatím necítím potřebu svěřovat Alfika do cizích rukou (to přijde :-) o to se nebojim).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce...no prostě mi to auto prodal a tím jeho vstřícnost končí. Na otázku proč stoupá teplota do závratných výšin odpověděl, že mu to nedělalo, dále že neví jaký olej tam nalil (přitom otázka oleje je u Alf dosti stěžejní). Proto jsem prodejce radši už nekontaktoval a soustředil jsem se na poprodejní péči...
Čistota
Opravdu mě zarazilo jak si někdo dovolí prodávat auto v takovém zaneřáděném stavu, celý proces očisty zahrnující umytí exterieru, motoru, podvozku, tepování a konzervace interieru, výbrus laku a následná konzervace mi trval celý den! Nutno říci, že výsledek stál za to...
Novinky v recenzi
26.1.2008 novy olej Shell Helix Ultra 5W-40 tak jsem zvedavej jestli motor vydrzi plnou syntetiku :-)
Další vozy Alfa Romeo 145
-
Alfa Romeo 145 (1996) Majitel: Sonny Crockett
Přidáno: 8.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2010 229 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.1.2008 434 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: majkyD
Přidáno: 9.5.2013 198 Majitel 9.21 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (1997) Majitel: eXam
Přidáno: 28.2.2012 29 Majitel 9.04 Uživatelé