Recenze

9 Majitel

Alfa Romeo 145 Limited Edition 500

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 145, foto 1 Alfa Romeo 145, foto 2 Alfa Romeo 145, foto 3 Alfa Romeo 145, foto 4 Alfa Romeo 145, foto 5 Alfa Romeo 145, foto 6 Alfa Romeo 145, foto 7 Alfa Romeo 145, foto 8
Alfa Romeo 145, foto 9 Alfa Romeo 145, foto 10 Alfa Romeo 145, foto 11 Alfa Romeo 145, foto 12 Alfa Romeo 145, foto 13 Alfa Romeo 145, foto 14 Alfa Romeo 145, foto 15 Alfa Romeo 145, foto 16 Alfa Romeo 145, foto 17 Alfa Romeo 145, foto 18 Alfa Romeo 145, foto 19 Alfa Romeo 145, foto 20 Alfa Romeo 145, foto 21 Alfa Romeo 145, foto 22 Alfa Romeo 145, foto 23 Alfa Romeo 145, foto 24 Alfa Romeo 145, foto 25 Alfa Romeo 145, foto 26 Alfa Romeo 145, foto 27 Alfa Romeo 145, foto 28 Alfa Romeo 145, foto 29 Alfa Romeo 145, foto 30 Alfa Romeo 145, foto 32 Alfa Romeo 145, foto 33 Alfa Romeo 145, foto 34 Alfa Romeo 145, foto 35 Alfa Romeo 145, foto 36 Alfa Romeo 145, foto 37 Alfa Romeo 145, foto 38 Alfa Romeo 145, foto 39 Alfa Romeo 145, foto 40 Alfa Romeo 145, foto 41 Alfa Romeo 145, foto 42 Alfa Romeo 145, foto 43 Alfa Romeo 145, foto 44 Alfa Romeo 145, foto 45 Alfa Romeo 145, foto 46 Alfa Romeo 145, foto 47 Alfa Romeo 145, foto 48 Alfa Romeo 145, foto 49 Alfa Romeo 145, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta Alfa Romeo 145 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 77 / 100 * kroutící moment [Nm]: 255 / 320 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 189 / 189 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5 / 6 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JTDLE500".

Zdravim vsechny uzivatele toho webu a predem bych se Vam rad trochu predstavil, nekteri si mozna pamatujete cca rok, dva starou recenzi na Fiat Tipo 1.9TD GT 3dveř. To je ovsem minulost a jelikoz se casy meni a clovek samozrejme snim tak nastal cas na nejakou zmenu po ktere sem pokukoval uz dlouha leta ale nebylo mozne nikde tu ´´vec´´ sehnat. Tim se dostavam ktomu, s jakym autem bych se Vam tu chtel predstavit.
Jen podotykam ze jsem nezmenil rodokmen ale pouze presidlil o nejakej ten kilometr do jine tovarny :)
A ted uz k autu. Jedna se o Alfa Romeo 145 1.9 JTD Limited Edition 500. Mozna se ptate, cim muze byt 145 tak zvlastni? Prece jen i 145 je dnes brana za starou vránu, ale zvlast ve verzi po faceliftu kdy dostala libive kulatejsi a sportovneji vyhlizejici narazniky, masku a v neposledni rade takze interier, je to dle me porad hezke auto a na svou dobu vzniku mela rozhodne zajimavy a neokoukany design. Hned Vam to objasnim proc je tak zvlastni. Kazda automobilka ma v nabidce nejakej ten specialni model kterej neni tak lehce dostupnej, nebo neni zrovna za nejlevnejsi peniz nebo je jich zkratka a jiste malo. Tenhle pripad se tyka i moji 145ky. Jak uz nazev vypovida, tento model se delal pouze v 500set kusove serii a jeji odliseni od svych beznych sourozencu vam hned popisu.

145 Limited Edition 500..

oproti beznym 145kam ma tahle verze, v zakladu 16´ palcova kola Zender, sportovni snizeny podvozek, pouze cernou barvu, v interieru anatomicka sedadla s napisem Alfa Romeo, sportovni hlinikove pedaly, chromovane krouzky kolem budiku a vydechu ventilace, volant obsity cervenou niti stejne jako manzetu radici paky a rucni brzdy, lestenou radici paku s logem AR stejne tak i madlo rucni brzdy, dale stredovy panel v stribrnem nastriku doplneny vyrobnim cislem (v mem pripade je to 461 kus), zadni kridylko, sportovni vyfuk s typickou koncovkou a par alsich drobnosti...

Snad jeste par radku ktomu jak sem se vubec k alfe dostal, jednoho dne sem sedel na PC a listoval inzeratama, jelikoz sem byl se svym predchozim Tipem ktery bylo opravdu vymazleny naprosto spokojen, nemel sem v planu vubec kupovat nic noveho, ale jak tak projizdim inzeraty jen ze zvedavosti tak sem zrovna narazil na tuhle Alfici, vtu chvili mi to zatemnilo mozek ja nevahal vzal bratra, do kapsy hotovost (pro pripad ze bych si ji hned odvez) a jelo se smer Zlin. Kdyz sem ji uvidel nebylo co resit, dukladne prozkoumani auta samozrejme probehlo, pak prisla na radu zkusebni jizda po ktere bylo rozhodnuto. S majitelem jsme si placli a ja jel naprosto necekane smer domov s ´´novym autem´´.Pokud nekoho zajima cena, u takovyho auta uz to neni tajemstvim, na pomery 145tek sice byla trosku vyšší ale pocit ze mam neco co ma jen 500 ´´vyvolenych´´ a ze auto je v naprosto vybornem stav po vsech strankach me utvrzoval vtom ze sem udelal dobre.A ta cena? 75 000kč

Něco malo o autě...

takze jen takove male shrnuti, je to rok 2000 (posledni rocnik), o pohon se stara motor 1.9 JTD se vstrikovanim CR a seriovem vykonu 77 kw a kroutakem 255 NM (mimochodem tento motor je totozny stim co se daval do Fiatu Bravo/a jen stim rozdilem ze tam byl kroutak 200NM), auto ma najeto 160000 (jestli stocenych nebo ne to netusim ale verim tomu ze ne, stav tomu odpovida), vybava auta obsahuje 4x airbag, elektricka okna, elektricka zrcatka, vyhrivana zrcatka, central + alarm na DO, vyskove stavitelne sedadlo ridice, klimatizace, ABS a par dalsich vymozenosti.Sem taky rad ze majitel nechal v aute radio. V aute sice hudbu moc neposloucham ale nechal mi tam myslim kvalitni radio Allpine a 6 repro ktomu, kdyz clovek nekde ceka tak se to hodi :)

Par radku k designu...

tady bych napsal ze bud se libi nebo ne, velice nezvykle tvarovany bocni profil se nelibi kazdemu, v nekterem pohledu auto pusobi i jako kombik :), ale originalitu mu rozhodne uprit nelze, me osobne se libi moc ve vsech smerech.

A pomalu prejdeme k hnacimu ustroji a celkove jizde...

kdyz sem do auto poprve sedl a rozjel se tak sem byl velice mile prekvapenej charakteristikou teto naftove jednotky, mozna to bude znit trchu divne ale na ropaka se mi velice libi zvuk kdyz sedim uvnitr a motor se bez odmlouvani necha vytocit k 5000rpm bez temer zadneho turbo kopance, tohle bylo jedno z nejmilejsich prekvapeni co se mi na tom aute libilo. Kdo me zna tak vi ze sem klidas a na silnici s nikym nezavodim a jezdim podle predpisu takze se velice casto stava ze me predjizdeji hrdi majitele Favoritu starych zrezlych escortu a podobne, vubec mi to nevadi, protoze ja si auto uzivam a jizdu si vychutnavam, kdyz je potreba tak na to taky dupnu ale jen na prazdne okresce jinak v beznem provozu prakticky nikdy. Ale prece par poznatku jak se auto vlastne chova. Co na aute miluju je rizeni a podvozek, neumim to popsat ale tato kombinace je tak krasne presna a citelna ze dava proste ridici jistotu nad celym autem. V zatackach se prakticky nenaklani a brzdy sou taky na slusne urovni. Nekdo muze namitnout ze podvozek je prevzany ze staryho Tipa, je to pravda, konstrukcne je to stejne ale v kombinaci kvalitnich pruzin a tlumicu je to parada ridit. Jen takova mensi poznamecka, kdyz sem se poprve podival do velkyho technicaku tak me zarazila na tu velikost auta jeho hmotnost ktera je bez par kil rovnych 1300kg, coz je dost na dobu kdy se auto vyrabelo (od roku 1994 - 2000). Kupodivu pri jizde to nejak clovek ani nevnima, auto je tim padem pekne stabilni a jen tak neco ho nerozhodi. Ani tezka prid ktera pod tihou tezkycho JTDčka se nejak prehnane nevrha ven ze zatacky me mile prekvapilo. Spotreba se vmem pripade drzi stale pod hranici 5.5 litru na 100 scimz sem spokojenej. Zvukovej projev motoru je hodne slusnej, v kabine je to oproti urvanemu Tipu TD rozdil jak nebe a dudy jen obcasne povrznuti palubni desky na nerovnostech muze nektere priznivce tohoto nesvaru vyvest z miry, ale oproti jinym 145kam co sem mel moznost ridit je to uplne neco jinyho, zrejme se s autem jezdilo na kvalitnich silnicich protoze vrzani se ozyva jen kdyz jedete po opravdovem tankodromu. Na zaver hodnotim celkove sladeni tohoto motoru s podvozkem velice pozitivne, motor bohate staci na bezne jezdeni, kdyz se prehoupne pres 2000 otacek tak pekne taha navic na diesel i s peknym zvukovym doprovodem. Jen tak na okraj takovy srovnani s motory TDi, ktere ma hodne mych znamich a kamaradu, pri porovnani TDi 77kw a seriove JTD 77kw se ma vec asi takto TDi je trochu vybusnejsi odspoda az do nejakych 3500 otacek, JTD proti tomu predvadi linearitu od 0 a vykon nepolevuje az do 5000tisic otacek, to jen tak na okraj zmych poznatku. Ovsem vec nad kterou se pozastavim je plynovy pedal, zkratka kdyz na nej clovek slapne jen zlehka tak na ctvrt na pul plynu tak cloveku prijde ze auto jakoby vubec nereagovalo, a zrychlovani se deje defakto jen na rovine nebo z kopce, jak se objevi mirne stoupani tak jakoby clovek na plyn ani neslapal, v Tipu mela kazda poloha plynoveho pedalu svou ´´silu´´ (nevim jak bych to popsal), v praxi to znamena to, ze bud defakto mate plyn na podlaze a auto vas necekane a nechtene vystreli a jedete, nebo mate pedal seslaplej jen napul a nejedete vubec, celkem sem si na to dlouho zvykal, a nejde to tady nejak popsat, to chce vyzkouset, priklanim to k eletronickymu plynu ale opravdu nevim, v mnoha situacich to chce zkratka cvik. Jeste bych chtel podotknout ze auto sem nechal nachipovat takze na moje poznatky se teste dole v upravach :)

Interier: co se prakticnosti tyce tak tady musim jen chvalit, nevim jak se to italum povedlo ale tolik mista co je pro cestujici v 3 dverove 145ce neni ani v octavce (samozrejme nemyslim kufr), hodne lidi mi to uz potvrdilo a nechapali jak je to mozne, navic pred spolujezdcem je palubovka nezvykle vykrojena takze bezne velky jedinec ikdyz si prisune sedadlo az dopredu tak nemusi nijak skladat nohy, a vzadu je mista taky dost, ikdyz cestujici vzadu vezu jednou za uherskej rok :). Jinak ztvarneni interieru je dle meho nazoru velice povedene, nesetkal sem se zatim z nazorem ze by se nelibilo. urcite za to muzou jiz zminovane doplnky specialne pro tuto verzi ale k pohodlnemu cestovani prispiva urcite klimatizace, prijemne hrajici zakladni audio, s kterym se ovsem dost spatne komunikuje protoze radici paka je mu dost blizko a treba pri zarazene trojce musite prsty obzvlast krivit, dale se da rict ze solidne odhlucneny interier (oproti tipu), velice povedena sedadla a par napadnych drobnosti ktery clovek oceni az pri jizde.Vrchni cast palubky je pri zatlaceni prstem dalo by se rict z mekceneho platu, ovsem kdo vi co to ve skutecnosti je :) me to pripada jakoby to byl mollitan obalenej do kozenky, ale to jen takovej postrech, zbytek uz je samozrejme souhra vsemoznych druhu tvrdych plastu:) Jinak zavazadlovy prostor je take velice slusny ale ten ja nevyuzivam. Jedna vec ktera me trochu na interieru stve, no spis je to moji vinou a mou vyskou 195cm,mista nad hlavou i pro me je az az ale spis mi vadi ze sedadla mohla byt posazena klidne trochu nize, ikdyz dam sedadlo do nejnizsi polohy tak je porad dost vysoko, ale rikam to je problme kazdeho vysokeho cloveka, jinak jak rikam mista nad hlavou, kolem sebe a podobne je dostatek. Jinak tento muj handicap sem castecne vyresil instalaci sportovni sedacky o cemz se rozepisu zase v upravach.

Jinak co bych tak dale dodal? Jen snad to ze kdyz nedavno byli ty 20 stupnove mrazy tak sem chtel zjistit jak alficka startuje tak jsem ji nechal jednu noc venku, rano sem prisel, dvakrat nazhavil pro jistotu a chytla na prvni prevaleni, coz me velice uspokojilo :)

A plány do budoucna? uz se chystam pouze na zakoupeni prednich svetlometu s tmavym vnitrkem, udelat komplet sportovni brzdy ktere uz sou na ceste, a takova drobnost, koupit sterace Bosch Aerotwin na ktery porad zapominam :) casem se treba jeste neco najde ale momentalne to vidim pouze na tohle.

Jinak koho co zajima nebo ma nejake navrhy na zmenu recenze at napise. Snad jste se nenudili pri cteni.. :)

Silné stránky

Motor
Podvozek
Spotreba
Vzhled
Interier
Řizeni
Řazení
Zimni starty
Zvukovy projev motoru
Spolehlivost (v pripade JTD)
Vyjimecnost...

Slabé stránky

Brzdy (jsou dobre pro klasicke jezdeni, ale uz ted je objednany mensi upgrade)
Obcasne vrznuti palubovky
Svetla vyska (obcas je to fakt problem ackoliv se to nezda)
Mizerna svitivost prednich svetlometu
Nachylnost predni napravy na opotrebeni
Maly rejd
Divna reakce plynoveho pedalu
Zadni sterac stira vsude jen ne tam kde ma, ani vymena gumicky nepomohla :)
Manipulace s autoradiem pri jizde
Hmotnost....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

auto mam cca 5 mesicu, krome mnou provedenych uprav coz nepocitam za poruchy nebo opravy, sem mel jediny problem s pretrzenym remenem od altiku, novej sem sehnal za 400kč + jednu kladku takze cena opravy 1500, snad to tak pujde dal, zatim sem se spolehlivosti navysost spokojen :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukroma osoba, prijemne jednani, nic nezatajil, fér clovek co vic dodat

Upgrade...

A dostavame se k upravam ktere sem za dobu sveho vlastneni provedl, jen tk pro zajimavost napisu i cenik vsech uprav aby ste meli predstavu:

Ihned po koupi jsem musel koupid HID prestavbovou sadu protoze ze seriovyma svetlama sem nevidel skoro nic, tenhle problem je u vsech 145/6. Je dobre ze alfa je z vyroby vybavena cockou takze instalace xenonu a jejich uziovani neobtezuje ostatni ucastniky silnicniho provozu, dalsi na radu prisla pevna sportovni sedacka, ktera mi ovsem zustala po minulem Tipu ve kterem se ohrala asi tak 14 dni. Takze tuto investici pricitam jeste k minulemu autu :) ale abyste nerekli tak do souctu penez ji pridam no :), jen podotknu ze vyborne drzi telo a hlavne konecne sedim nizko :) a pokud si nekdo rika, proc nedal stejnou i na misto spolujezdce?Vysvetleni je jednoduche, sedacka nejde polohovat a jeji trubkovy ram je pro vetsinu lidi opravdu nepohodlny, navic s do ni kazdej nevejde :) takze me rozhodnuti je z ciste praktickych duvodu, jinak by tam samozrejme byla uz i druha :).
Dale prisli na radu bezpecnostni folie samozrejme s atestem, v zadni casti auta jsou nejtmavsi mozne folie a ve predu decentni aby nebyl problem pri STK. Auto to dodalo smrnc a do vnitr nejde konecne tak videt. Jako dalsi vec sem zakoupil kvuli omladeni vzhledu zadni casti cira svetla. Je to vec vkusu, me se ale moc libi a myslim ze Alfe slusi,ted me napadlo ze sem se vlastne nezminil o kolech, je skoda ze na alfe nebyli original Zendery a zrejme si je uz prvni majitel nechal (ja sem 3ti), ale myslim ze ty co tam mam ted sou nadherne, navic lakovane na bilo coz na aute krasne vynikne jen jsem na ne koupil fungl nove gumy Barum Polaris 2 v rozmeru 195/50 R 15 abych mel na cem jezdit v zime :), jinak na leto mam koupene krasne paprskace Alessio Monza ktere ovsem momentalne jsou v lakovne kde dostanou taktez bily kabat, uz se tesim az prezuju. Dalsi na radu prisel pouze sportovni filtr, motor tim dostal hrubsi zvuk a jde slyset jak krasne saje pod kapotou. Jeste prisli na radu cire bocni blinkry ktere krasne ladi se zadnimi svetly. No a asi to nejdulezitejsi je chiptuning, tuhle upravu sem dlouho zvazoval a po procteni x for sem nakonec tuto upravu podstoupil. Upravu ridici jednotky provedla firma Xtuning (www.xtuning.cz), ktera se zameruje na chipovani, jak aut, tak traktoru, nakladaku, sanitek, hasicaku a podobne, velice profesionalni pristup k cele veci meli, diagnostika pred upravou byla samozrejmosti a zaruku taktez. Papirovy vykon od vetsiny chiptuningovych spolecnosti pro tento motor se pohybuje okolo 100 kw a 320 NM, nemuzu rict presny vykon, na brzde to zmerene nemam, nicmene chystam se, ale auto je uplne o necem jinem, vyborne taha na kazdy rychlostni stupen, je to jakoby motor mel jednou takovy vykon jako v serii, kdo ma v Alfe chip tak mi urcite da zapravdu. Ovsem je treba taky pocitat s drivejsi vymenou oleje, ktera u me predstavuje kazdycch 8000 najetych kilometru a samozrejmosti je dochlazovani a naopak zahrivani turba. Preci jen motor uz ma taky neco odkrouceno ikdyz to na nem neni nijak znat ale kdo vi jak sou na tom vnitrnosti :). Jinak jen pro takove srovnani jak to asi jede, kamarad ma Fabii RS bez chipu proste serie a pri blbnuti sem mu na 300metrech ujel o dve delky auta takze tipuju ze tech 96 kw tam byt muze, kazdopadne, vykon vyuzivam jen pri bezpecnem predjeti, zadny jezdeni v cervenym poli, jak sem rekl kdo me zna tak vi ze sem klidas a spis nez vykon si uzivam to ze mam auto ktere jsem vzdy chtel a to me hreje u srdce. Jinak pokud se nepletu tak z uprav je to asi vsechno. Tak zkusim ted sesmolit cenik pro predstavu:

chip --- 7900kč
sportovni sedacka --- 3200kč
xenony --- 1300kč
cire blinkry --- 260kč
zadni cira svetla ---2200kč
folie --- 3500kč
letni kola Alessio 6000kč + 2500kč novy lak
podlozky pod pasy s napisem Alfa Romeo 360kč
sportovni filtr JOM --- 500kč
cepicky ventilku s logem AR + klicenka AR --- 180kč
zimni gumy --- 3800kč
sportovni volant + naba --- 1500kč

suma sumarum 33200kč



Dekuju ze ste si udelali cas precist moji recenzi a pripadne napady ci kritiku se klidne nebojte napsat, nejsem tu kvuli bodovani ale abych ukazal ´´trochu nevsedni stare auto´´

 

Novinky v recenzi

12.5.2010 20:08

vymena oleje + vsech filtru a priprava na ´´celolak´´

tak alficka ma konecne nova kola a co vic, v patek se chysta na takovy ´´celolak ktery zahrnuje komplet obe dve strany auta, predni + zadni naraznik a masku, navic dostane fungl nova original predni svetla a kozenej potah na kapotu, tekze fotky dodam nekdy koncem pristiho tydne, jinak abych nezapomel dnes alficka taky dostala vsechny nove filtry a byl vymenen olej protoze uz absolvovala dalsich 10 000km bez ujmy a proto bylo potreba dat ji opet nove tekutiny aby se ji opet krasne dychalo :)

4.4.2010 08:18

tak po delsi dobe sem pridal nove fotky tak kouknete :)

viz galerie ...

20.3.2010 20:03

tenhle tyden uz snad prezuju pokud bude cas, takze pribudou i nove fotky takze vydrzet :)

24.2.2010 17:20

olej vymenen

tak dneska sem vymenil olej a vsechny filtry, vstric dalsim kilometrum :)

21.2.2010 19:40

vymena oleje...

behem pristiho tydne budu menit olej a filtr a take naftovy filtr ktery menim s kazdou vymenou oleje, samozrejmosti je kvalitni italsky olej Selenia Turbodiesel, zadny benzinkarsky shity, cena sice vyssi ale za to kvalita na ktere se hlavne v pripade italskych motoru nema setrit

21.2.2010 16:44

recenze...

pridano par radku do recenze

21.2.2010 12:21

nedelni fotky...

pridal sem prvnich tricet fotek z dnesniho dne, tak snad se budou nektere libit :)


Další vozy Alfa Romeo 145



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

az na unavenej remen od altiku a jeho nasledovny pretrhnuti nemam vyhrad

praktičnost
9

jak bylo napsano, na svou velikost super

prostornost
9
jízdní vlastnosti
7

10ku maji jen supersporty ale z pohledu beznych aut v pohode

jízdní komfort
7

obcas se nejakej ten bouchanec a zaskripani na nerovnostech ozve :)

provozní náklady
9

nestezuju si

náhradní díly
9

dobre ceny

výkon motoru
7

vpohode

spotřeba
8

5.5 normal

hlučnost motoru
7

diesel, ale snesitelnej :)

kvalita sedadel
9

pohodlna s dobrou oporou

brzdy
6

upgrade Brembo sytem is on the way :)

zavazadlový prostor
9

nevyuzity






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…