Recenze

7 Majitel

Volkswagen Passat 2.0 BiTD Variant R-line

8.94 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta pašák Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.9

Popis vozu

a jak šel čas a zkušenost s SUV jasně ukázala, že je třeba se vrátit k osvědčené koncepci sedanu/kombíku, ideálního pro dlouhé jízdy.....měl jsem možnost vyzkoušet předváděčku opěvovaného passatu se silným BiTD 176kw motorem a ještě v pěkném R-line a super výbavě.

No a ta předváděčka mě docela nadchnula. Ještě jsem totiž jezdil s SUV a tady najednou, opět sedící nízko, auto skvěle reagující na strmě nastavené řízení, skvělý posez ve sporotovních sedačkách. Atd. atd. prostě právě díky porovnání s SUV typem auta mi tenhle passat najednou přišel jako vynikající. Ne tolik nápadné, na svou cenu neupozorňující a přitom kvalitní a s tolika prvky výbavy, krása.

Auto bylo k dispozici hned na skladě, a tak bylo vše vyřízeno během pár dní. A máme tu starý známý passat, nicméně pro mě s velmi pěkným R-line paketem, velmi zajímavým motorem BiTD, 4x4 a kopcem zajímavé výbavy, jak se říká full loaded. A je to přátelé příjemné. Za výborné považuji nastavení podvozku, které hodně mění celé auto. Digitální přístrojovka je něco s čím si chvíli vyhrajete, je to pěkné. Roletky vzadu pro děti, kufr velký a elektrický pro jejich kočárky, el tažné na nosič kola. Fantastické jsou full led světla s adaptabilní fukncí, nejlepší co jsem kdy měl, ostře vyřezávají protijedoucí auta a jsou lepší než např. u BMW. Adaptivní tempomat funguje rel. OK, ale pánové z VW proč jenom do 160ti? Aha protože do 210ti si musíte připlatit asi 15tis., no comment...
Bude se vám líbit Rlineový volant a točení s ním. Je tam elektronický samosvor a spolu s nastavením podvozku je to auto skvěle odvladatelné, živé a komunikativni, člověk by snad řekl, že až sportovní. Ano překvapivě zábavné auto na klikatých okreskách. Pěkně se vede.
A pak tu máme kombinaci 176kw BiTD a 7 stupňového DSG a 4motion. No nezní to špatně. I já jsem podlehl marketingu, že jde vlastně o substitut 6ti válcových 3litrů a nejlépe i prémiových letadel střední třídy.
Tak je tam výkon, člověk by ale neřkl, že tak velký, jede to dobře, řadí to slušně, i když čekání půl sekundy nebo víc na reakci po zařazení D je otrava.

Nicméně pak začalo to, řekněme vystřízlivění, díky kterému jsem se s autem celkem brzo po pár měsících rozloučil....
Passt v této TOP konfiguraci má i dle slov mnoha lidí ambice skoro na kategorie BMW 5 a A6. Trochu jsem si to i myslel. Je tedy ambiciozní i cenově.
Z auta je dobrý solidní pocit, pěkný luxusní interiér, silný motor, spousta skvělé výbavy. A pak jezdíte a najednou začnete víc a víc chápat, že čert se skrývá v detailech. Např. proč bych se měl spokojit s tím, že zadní náprava bouchá přes hrboly a že to jejich MQB či jaká platforma prostě dělá. To já přeci nechci. Pak mi lidi začnou řikat, že je to nějaké hlučnější než bylo to a tamto BMW a ono asi je. Ten 2litr žere skoro jako 3litr 6ti válec, ale navíc má v určitých otáčkách až nepříjemý zvuk, na to já jsem vysazený a byl to i zásadní důvod výměny. Prostě kolem určitých otáček, to bylo moc slyšet, drnčení dunění aboslutně neluxusní a neprémiové. Celkově jsem se finálně rozhodl po tom, co jsem jezdil s aktuálním Hyundai Tuscon s 2.0 crdi a to auto je lépe odhlučněné, jak na motoru, tak na aeordynamice. Ano překvapení. A to za ty peníze od VW nechcete, protože když přihodíte něco málo, jste už v kategorii Audi A6 a BMW 530, kde prostě celkový dojem je v paralele s krasobruslením o několik bodu výše.
Nehledě k tomu, že vyhřívání předního skla ve VW totálně odstíní antiradar a to lepší audio v Passatu hraje celkem špatně a ani po instalaci orginálního subwooferu to není kdovi co. Pro mě opět už známá situace, kdy jezdím, očekávání vysoké, cena celkem také a na autě je řada menších či větších drobností, které vás iritují a neumožňují vám auto si užít.
Passat tedy hodnotím jako opravdu vynikající auto v kategorii 2.0 Tdi Highline s cenou za cca 700-800. Tam jste blízko Octavie a Passat je pak opravdu luxusnější auto. Jak se to ale přehoupne vysoko přes milion, známý parametr cena/výkon začíná povážlivě drhnout.
Ať vám to dobře jezdí.

Silné stránky

R-line je pěkný a má příjemné prvky v interiéru, pěkný volant, sedačky
zábavné jízdní vlastnosti, velmi přesné řízení, lepší než v BMW
nastavitelný podovzek dělá rozdíl
digitální přístrojovka je efektní
Praktické auto, velký kufr

Slabé stránky

hlučný motor v určitém spektru otáček
bouchání zadní nápravy, celkově je auto i přes nastavitelný podvozek poměrně tvrdé a vizuálně pěkné 19" si na tom nedovedu představit
celkové odhlučnění mohlo být lepší - ale asi jde spíš o ten motor - zdá se mi že předváděčka byla tišší - ale to se těžko reklamuje
Celkově větší očekávání cena/výkon
Spotřeba 8 litrů - dynamičtější ježdění

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ok

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Příjemní v CB-auto Tábor

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 2.0 BiTD Variant R-line

Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

ok

praktičnost
8

ok

prostornost
9

velký kufr, uvnitř místo ok

jízdní vlastnosti
9

velmi pěkné, zábavné

jízdní komfort
8

18", tvrdší

provozní náklady
8

ok, větší spotřeba

náhradní díly
8

?

výkon motoru
8

slušné, čekal jsem lépe

spotřeba
7

čekal jsem méně

hlučnost motoru
6

tady jsem měl problém, přes to dunění jsem se nepřenesl

kvalita sedadel
9

výborné

brzdy
9

ok

zavazadlový prostor
10

veliký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…