Recenze
Technické info
Přezdívka auta pašák Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
a jak šel čas a zkušenost s SUV jasně ukázala, že je třeba se vrátit k osvědčené koncepci sedanu/kombíku, ideálního pro dlouhé jízdy.....měl jsem možnost vyzkoušet předváděčku opěvovaného passatu se silným BiTD 176kw motorem a ještě v pěkném R-line a super výbavě.
No a ta předváděčka mě docela nadchnula. Ještě jsem totiž jezdil s SUV a tady najednou, opět sedící nízko, auto skvěle reagující na strmě nastavené řízení, skvělý posez ve sporotovních sedačkách. Atd. atd. prostě právě díky porovnání s SUV typem auta mi tenhle passat najednou přišel jako vynikající. Ne tolik nápadné, na svou cenu neupozorňující a přitom kvalitní a s tolika prvky výbavy, krása.
Auto bylo k dispozici hned na skladě, a tak bylo vše vyřízeno během pár dní. A máme tu starý známý passat, nicméně pro mě s velmi pěkným R-line paketem, velmi zajímavým motorem BiTD, 4x4 a kopcem zajímavé výbavy, jak se říká full loaded. A je to přátelé příjemné. Za výborné považuji nastavení podvozku, které hodně mění celé auto. Digitální přístrojovka je něco s čím si chvíli vyhrajete, je to pěkné. Roletky vzadu pro děti, kufr velký a elektrický pro jejich kočárky, el tažné na nosič kola. Fantastické jsou full led světla s adaptabilní fukncí, nejlepší co jsem kdy měl, ostře vyřezávají protijedoucí auta a jsou lepší než např. u BMW. Adaptivní tempomat funguje rel. OK, ale pánové z VW proč jenom do 160ti? Aha protože do 210ti si musíte připlatit asi 15tis., no comment...
Bude se vám líbit Rlineový volant a točení s ním. Je tam elektronický samosvor a spolu s nastavením podvozku je to auto skvěle odvladatelné, živé a komunikativni, člověk by snad řekl, že až sportovní. Ano překvapivě zábavné auto na klikatých okreskách. Pěkně se vede.
A pak tu máme kombinaci 176kw BiTD a 7 stupňového DSG a 4motion. No nezní to špatně. I já jsem podlehl marketingu, že jde vlastně o substitut 6ti válcových 3litrů a nejlépe i prémiových letadel střední třídy.
Tak je tam výkon, člověk by ale neřkl, že tak velký, jede to dobře, řadí to slušně, i když čekání půl sekundy nebo víc na reakci po zařazení D je otrava.
Nicméně pak začalo to, řekněme vystřízlivění, díky kterému jsem se s autem celkem brzo po pár měsících rozloučil....
Passt v této TOP konfiguraci má i dle slov mnoha lidí ambice skoro na kategorie BMW 5 a A6. Trochu jsem si to i myslel. Je tedy ambiciozní i cenově.
Z auta je dobrý solidní pocit, pěkný luxusní interiér, silný motor, spousta skvělé výbavy. A pak jezdíte a najednou začnete víc a víc chápat, že čert se skrývá v detailech. Např. proč bych se měl spokojit s tím, že zadní náprava bouchá přes hrboly a že to jejich MQB či jaká platforma prostě dělá. To já přeci nechci. Pak mi lidi začnou řikat, že je to nějaké hlučnější než bylo to a tamto BMW a ono asi je. Ten 2litr žere skoro jako 3litr 6ti válec, ale navíc má v určitých otáčkách až nepříjemý zvuk, na to já jsem vysazený a byl to i zásadní důvod výměny. Prostě kolem určitých otáček, to bylo moc slyšet, drnčení dunění aboslutně neluxusní a neprémiové. Celkově jsem se finálně rozhodl po tom, co jsem jezdil s aktuálním Hyundai Tuscon s 2.0 crdi a to auto je lépe odhlučněné, jak na motoru, tak na aeordynamice. Ano překvapení. A to za ty peníze od VW nechcete, protože když přihodíte něco málo, jste už v kategorii Audi A6 a BMW 530, kde prostě celkový dojem je v paralele s krasobruslením o několik bodu výše.
Nehledě k tomu, že vyhřívání předního skla ve VW totálně odstíní antiradar a to lepší audio v Passatu hraje celkem špatně a ani po instalaci orginálního subwooferu to není kdovi co. Pro mě opět už známá situace, kdy jezdím, očekávání vysoké, cena celkem také a na autě je řada menších či větších drobností, které vás iritují a neumožňují vám auto si užít.
Passat tedy hodnotím jako opravdu vynikající auto v kategorii 2.0 Tdi Highline s cenou za cca 700-800. Tam jste blízko Octavie a Passat je pak opravdu luxusnější auto. Jak se to ale přehoupne vysoko přes milion, známý parametr cena/výkon začíná povážlivě drhnout.
Ať vám to dobře jezdí.
Silné stránky
R-line je pěkný a má příjemné prvky v interiéru, pěkný volant, sedačky
zábavné jízdní vlastnosti, velmi přesné řízení, lepší než v BMW
nastavitelný podovzek dělá rozdíl
digitální přístrojovka je efektní
Praktické auto, velký kufr
Slabé stránky
hlučný motor v určitém spektru otáček
bouchání zadní nápravy, celkově je auto i přes nastavitelný podvozek poměrně tvrdé a vizuálně pěkné 19" si na tom nedovedu představit
celkové odhlučnění mohlo být lepší - ale asi jde spíš o ten motor - zdá se mi že předváděčka byla tišší - ale to se těžko reklamuje
Celkově větší očekávání cena/výkon
Spotřeba 8 litrů - dynamičtější ježdění
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ok
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Příjemní v CB-auto Tábor
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 2.0 BiTD Variant R-line
- Re: adaptivni LED svetla 09.02.2017 08:16 NPramer
- adaptivni LED svetla 08.02.2017 21:14 dislike
- Re: Re: Re: Re: CarNet 03.01.2017 18:50 cz_coxx
- Re: Re: Re: CarNet 03.01.2017 16:26 baryton
- Re: Re: CarNet 03.01.2017 13:43 cz_coxx
- Re: CarNet 01.01.2017 16:57 baryton
- Re: CarNet 31.12.2016 18:12 NPramer
- CarNet 31.12.2016 10:01 cz_coxx
- Re: Stejné dojmy 24.12.2016 10:19 cz_coxx
- Re: Re: Passat vs. Mazda 6 21.12.2016 10:20 -PePe-
- Re: Passat vs. Mazda 6 20.12.2016 16:02 NPramer
- Re: Passat vs. Mazda 6 20.12.2016 15:24 halleck
- Passat vs. Mazda 6 20.12.2016 15:12 -PePe-
- Re: Re: VW reklama v ČR 19.12.2016 12:08 kozoovečkin
- Re: VW reklama v ČR 19.12.2016 11:06 NPramer
- Re: VW reklama v ČR 19.12.2016 10:54 kozoovečkin
- VW reklama v ČR 19.12.2016 09:13 x.IceMan.x
- Re: Re: Stejné dojmy 18.12.2016 10:35 kozoovečkin
- Re: Re: Re: Re: Stejné dojmy 18.12.2016 10:34 kozoovečkin
- Re: Stejné dojmy 17.12.2016 18:13 stealth01
- Re: Re: Re: Stejné dojmy 17.12.2016 17:58 NPramer
- Re: Re: Stejné dojmy 17.12.2016 14:27 kozoovečkin
- Re: Re: Stejné dojmy 17.12.2016 14:22 kozoovečkin
- Re: Stejné dojmy 17.12.2016 14:02 NPramer
- Stejné dojmy 17.12.2016 12:34 kozoovečkin
- Re: Re: Re: Souhlas 17.12.2016 11:38 NPramer
- Re: Re: Souhlas 17.12.2016 11:34 Radek_89
- Re: Souhlas 17.12.2016 10:06 NPramer
- Souhlas 17.12.2016 09:47 Radek_89
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2015) Majitel: topesto
Přidáno: 1.3.2015 3410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2017) Majitel: Rasto
Přidáno: 20.10.2021 89 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2014) Majitel: vondry87
Přidáno: 27.12.2017 1910 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2016) Majitel: Holdik22
Přidáno: 24.2.2016 269 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2019) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 20.8.2019 288 Majitel 9.71 Uživatelé