Recenze
Technické info
Přezdívka auta GTI Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 248 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
"Standardní" VW Golf GTI, 2.0 Tsi, 162Kw - možná více, manuál.
Po letech hledání té ideální kombinace komfortní, odhlučněné, limuzínovitě luxusní a zároveň sportovní, dravé a hravé jízdy v jednom a tom samém autě, jsem došel k závěru, že to bohužel nejde. Takže k tomu velkému, sice rychlému ale až audinovitě odtažitému velkému kombíku, jsem začal hledat nějaké odrzlé, reagující a bezprostřednější auto.
Zase tak dlouho jsem nebádal. Myslel jsem na Focus ST, Megan RS, Imprezu, ale třeba i na starší Porsche Cayman. GTI je nakonec mix sportovních chutí a rozumného rozhodování s ohledem na zůstatkovou hodnotu, potřebnost servisu relativně nového auta a....nakonec úplně špatně taky nevypadá.
Golf splnil.
Je to sice lehce teenagerovsko tunersko vypadající auto (a to já rozhodně ani jedno nejsem), ale proto jsem ho nekupoval.
To auto ve mě umí vzbudit ty emoce, co jsem asi hledal. Umí být bezprostřední se svým krátký převodem řízení, ale především svým fantastickým zátahem a pružným zrychlením. Nejde o finální sekundy z 0-100, ani omylem, jde o to podřazení na 3jku ve 100ce a to jak auto dravě vyrazí kupředu, volant držíte najednou oběma rukama a za chvilku tam ultrarychle prdnete 4ku a ono to zrychluje dál a dál, chtivě a dravě jako "motorka". Předjete "všechno" kdy chcete, na každé rovince na to chcete pořádně šlápnout a před zatáčkou jít závodnicky na brzdy, podřadit a ze zatáčky zase vyletět s 5-6tis. otáčkami a za doprovodu myslím skvělého zvuku drtivě akcelerovat na další rovince. K tomuhle mě to auto neustále popouzí a provokuje a za to mi celkem dosti dodává mix emocí, které se mi líbí. Trochu jsme v něm omládnul, přidrznul,. Líbí se mi ten feeling při akceleraci, je to celkem vzrušující až lehce strašidelné. Najednou mám pocit jako když vám vítr na windsurfu pořádně foukne do plachty, vy letíte po vodě a sotva tu plachtu udržíte.
Prostě si to auto každý, kdo rád řídi, užije. Nebo já aspoň ano. Nekoukej na spotřebu a na to, že se v zatáčkách přiliš ojíždí kraje Michelinů. To k tomu patří.
Silné stránky
Civilní - ale přesto sportovní auto
Fantastický dvoulitr - neuvěřitelně táhne, v otáčkách skvělý zvuk
Slušné mechanické řazení
Krátký převod řízení
Velmi precizní jízdní projev, žádná nepředvídatelná rošťárna v zatáčkách
Vynikající pro toho kdo rád řídí, ale nutně to není vyježděný reallyový jezdec, bokem napřed
Slabé stránky
Chtěl bych tlustší volant
Je sportovně tvrdší, to musí být (18")
Na silnici nepůsobí prvoplánově jako kdovíjak rychlé auto - když jedete s pomalejším BMW, ostatní vás nechají častěji v klidu předjet. S GTI vám klidně do předjíždění zrychlují, protože se nenechají předjet nějakým Golfem. Vám je to ale celkem jedno, protože ty koně tam jsou a až přefrčíte kolem dotyčného, tak i on to pozná díky prdění ze 2 výfuků
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
nebyl problém
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 31.1.2019 529 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: Kaamos
Přidáno: 24.5.2022 49 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: poterienko
Přidáno: 25.11.2014 408 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2014) Majitel: trelax
Přidáno: 1.12.2014 2410 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2015) Majitel: versus
Přidáno: 7.1.2016 410 Majitel 9.73 Uživatelé