Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta můj nový golf variant Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

PROČ GOLF VARIANT

Golf Variant 1.4 TSI 103 kW Highline jsem zakoupil jako nový vůz v září 2014. Doba dodání od objednávky byla přesně tři měsíce. Nyní (k 1. 12. 2014) má golf najeto 5.000 km. V roli rodinného vozu nahradil osmiletou Škodu Fabia combi 1.4 16V 59 kW Elegance.


VÝBĚR VOZU

Jelikož jsem velkým fandou značky Škoda, původní volba padla na novou Octavii combi 1.4 TSI. O naftě jsem vzhledem k ročnímu nájezdu do 15 tkm, převážné většině jízd na krátké vzdálenosti (do 25 km) a celoročnímu parkování venku vůbec neuvažoval.

Po reálném zhodnocení aktuální cenové a výbavové politiky Škody jsem ovšem zjistil, že za cenu nižší o 60.000 Kč (při identické výbavě) mohu mít nový golf s víceprvkem vzadu, komfortněji naladěným podvozkem a výrazně hezčím interiérem z kvalitnějších materiálů. Na Golf Variant Highline s příplatkovou výbavou v hodnotě 160.000 Kč (cena v konfigurátoru 693.000 Kč) jsem dostal výraznou slevu, které se dealerství Škody, spadající pod stejného prodejce, nedokázalo ani přiblížit.

Verze highline (navíc s bixenony a LED denním svícením, panoramatickou střechou, parkovacími senzory vpředu i vzadu, navigací, polokoženým interiérem se sportovními vyhřívanými sedadly ergoActive, vyhřívaným volantem, vyhřívaným předním sklem, parkovací kamerou, barevným displejem mezi budíky, volbou režimu jízdy, rozhraním pro bluetooth handsfree s integrovanou anténou, 11 airbagy, PreCrash systémem a prodlouženou zárukou na 4 roky) nakonec vyšla kombinací slev a bonusů na 553.000 Kč.


VZHLED A ROZMĚRY

V porovnání s Octavií III combi působí Golf Variant především v čelních partiích subtilnějším a méně nápadným dojmem. Zezadu si jej bez označení modelu lze snadno splést s passatem. Navzdory vnějšímu dojmu jsou přitom rozměry obou interiérů téměř identické, rozdíly se pohybují spíše v řádu milimetrů než centimetrů.

Golf je nepatrně širší na lokty vpředu, octavia vzadu a má také o něco větší rozvor, což se vzadu projeví mírně větším prostorem na kolena. Kufr je v reálu o něco větší u golfu (605 l), protože 610 l udávaných škodovkou je bez rezervního kola, které v golfu nechybí. Variabilní podlaha (u octavie za příplatek) je skvělá při každodenním provozu a dá se lehce vykuchat, takže vznikne hluboká dlouhá díra. Hodí se docela často, neboť moje manželka dokáže při cestách do hor nebo k moři bezezbytku zaplnit kufr jakýchkoliv rozměrů.


INTERIÉR

První dojem v autosalonu po usednutí do Golfu Highline mě definitivně zbavil myšlenek na octavii. Sportovní vyhřívaná elektricky nastavitelná sedadla ergoActive s masážní funkcí beder (blbůstka, ale potěší) jsou pro štíhlé pasažery prostě fantastická a za cenu 8.000 Kč to je dle mého názoru nejlepší doplněk v poměru cena/výkon při konfiguraci nového golfa. Kombinace kostičkované černé látky s antracitovou kůží Vienna vpředu i vzadu dělá 80 procent efektu interiéru. Na některých místech je koženka, ovšem vizuálně téměř nerozeznatelná od kůže. Sedáky mají prodlouženou délku i vzadu, takže oproti standardním sedadlům lépe podpírají stehna.

Dojem prémiového interiéru podtrhuje černý klavírní lak na palubní desce a částech volantu. Z jeho údržby jsem měl strach, ale praxe je taková, že stačí 1-2x týdně otřít lakované části antistatickou útěrkou, kterou vozím v loketní opěrce.


MOTOR, ŘAZENÍ, SPOTŘEBA

Motor 1.4 TSI 103 kW je nejsilnější z nabídky benzinů pro běžného golfa a poskytuje dostatečnou výkonovou rezervu i při plně naloženém autě. Spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Chod řadicí páky je příjemně tuhý, v kulise se pohybuje přesně a nekompromisně. Zatím se mi nestalo, že bych nechtíc řadil "přes zuby".

Motor zabírá hezky odspodu, maximum kroutícího momentu nastupuje už od nějakých 1.500 ot./min. Ovšem praxí jsem si ověřil, že je lepší ignorovat eco nápovědu na displeji a řadit na vyšší stupeň až po překročení hranice 2.000 otáček. Spotřebu to zvyšuje o nepatrných 0,1 - 0,2 l, radost z jízdy o mnoho více. Výkon graduje někde pod hranicí 4.000 otáček, výš už to nemá smysl, nic dalšího z motoru nedostanete. Cesta k dosažení udávaného zrychlení z 0 na 100 km za 8,3 s je jednoduchá - co nejrychleji se dopracovat k trojce s pedálem přitlačeným k podlaze. Pokud to občas zkusíte, více než solidní kroutící moment 240 Nm v kombinaci s relativně nízkou váhou auta vám dovolí pokořit i naftové dvoulitry pohánějící passaty, superby či laguny.

Na dálnici točím při stotřicítce a zařazené šestce lehce pod 3.000 otáček při spotřebě 6,2 l. Spotřeba je více než přijatelná i v dalších jízdních režimech. Pokud se opravdu hlídám a trasa měří alespoň 50 km, dokážu jet v prázdném autě předepsanou rychlostí za 4,5 l. Při běžném stylu jízdy je to v rozmezí 5.5 - 6.7 l a maximum v mimoměstském provozu, kdy otáčky neklesly pod 3.000, mám zatím 8,5 l. Tedy identické hodnoty, kterých jsem dosahoval s o polovinu slabší fabií 1,4 16V 59 kW. Spokojenost maximální!


JÍZDNÍ VLASTNOSTI

První, co mě na novém golfu překvapilo, byl neskutečně komfortní a přitom jistý podvozek. Není nijak měkký, auto se v zatáčkách a při prudších manévrech nehoupe ani nenaklání, ale překážky téměř dokonale filtruje. Vystihuje to pojem "plavná jízda". Golfu nevadí ani záplatovaná okreska, zvuky a nárazy se do dobře odhlučněného interiéru přenášejí minimálně. Když občas přesednu do fabie na čtrnáctipalcových gumách, mám pocit, že cítím každý kamínek. Golf je oproti ní i na sedmnáctkách jiná liga, na zimních šestnáctkách je komfort zákonitě ještě vyšší.

Kromě pohodlí oceňuju progresivní řízení, které při stoupající rychlosti tuhne bez nutnosti zvyšovat sílu nutnou k ovládání volantu. I při rychlostech nad 160 km/h jede auto jako po kolejích a vyžaduje minimální korekci směru. Částečně je to zřejmě nastavením jízdního režimu Sport, který se projevuje rovněž rychlejší reakcí plynového pedálu.

I když je to doplněk na úkor tuhosti karoserie, celá rodina je nadšená z panoramatické střechy. Když je venku nad 20 stupňů, větráme v rychlostech do 90 km/h neustále přes střechu, cirkulace vzduchu je přirozenější.

Pokud bych měl na autě po 5.000 km něco kritizovat, jsou to vyloženě mušky. Vadí mi, že bez nastartování motoru a manévru se spínači nejdou odklopit stěrače (překáží hrana kapoty), což je opruz při mytí auta. Zatím jednou se mi stalo, že navigace při jízdě nedokázala zachytit GPS signál a sama se vypnula. A od novoty se ve vlhku zamlžují zevnitř světlomety, což se ovšem postupně zlepšuje - prý to dělá všem golfům s xenony.

Jinak jsem pouze nechal v rámci záruky seřídit zámky u dvou dveří a užívám si každý den opravdu pohodovou jízdu, která bezezbytku naplňuje mé nároky na pohodlné rodinné auto.

Drobné úpravy exteriéru i interiéru vidíte na fotografiích.

EDIT 23.1. 2015: najeto 6.666 km, průměrná dlouhodobá spotřeba podle palubního počítače 5,7 l/100 km při běžně používaných otáčkách 1.900 - 2.500 ot./min. Vyšší otáčky až do maxima používám jen občas při předjíždění a dostatečně zahřátém motoru. Motor nepodtáčím k hranici 1.500 otáček, jak radí palubní počítač. Když jsem to na své standardní trase zkusil, byla spotřeba nižší pouze o 0,1 l na 100 km.

EDIT 2: auto má ke dni 22. 5. 2017 najeto 57.000 tkm. Zatím šlape bez jakékoliv závady vyžadující návštěvu servisu. Světlomety se zamlžovaly jen u nového vozu, po pár týdnech provozu problém zmizel. Motor přestal úplně žrát olej (do cca 30 tkm to bylo cca 1l / 15 tkm). Průměrná spotřeba se ustálila okolo 6 l / 100 km. Olej měním i mezi oficiálními intervaly co 15 tkm. Celkově bez výhrad.

Silné stránky

- velmi komfortní podvozek i na 17´´
- silný a úsporný motor
- stabilita ve vysokých rychlostech
- interiér Highline s nádechem prémie
- výborné sportovní sedačky ergoActive
- šířka interiéru vpředu
- velký kufr s variabilní podlahou

Slabé stránky

- navigace má občas problémy s vyhledáním signálu. EDIT: stalo se pouze jednou
- občasné zamlžování světlometů zevnitř. EDIT: už se neprojevuje
- zvuk zavírání dveří kufru je jak u favorita, boční dveře tlumeně klapnou, páté dveře vydávají ostrý kovový zvuk

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zatím pouze seřízení zámků kufru a pravých zadních dveří

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…