Recenze

8 Majitel

BMW X5 3.0d 190kw M paket

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW X5, foto 1 BMW X5, foto 2 BMW X5, foto 3 BMW X5, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta X5 Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:24000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 190 kroutící moment [Nm]: 560 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.2

Popis vozu

Dovolte pár postřehů k X5tce s ambicí poskytnout další uživatelské informace případným zájemcům o vůz. Už před časem jsem vyměnil, takže budu trochu vzpomínat.

Před popisem několik info proč X5. SUV jsem, krom krátké zkušenosti se starší X3, ještě neměl. Tak nějak jsem měl v podvědomí, že je to další kvalitativní krok a trochu splněný sen, posunout se na "vrchol" modelové řady. Prostě ať si kdo chce co chce říká, pěkná X5 je auto, po kterém se člověk i ohlédne a myslím, že by si hodně lidí dalo říct. I já jsem si chtěl prostě mlsnout a užít si benefity big SUV. A tak jsem si ho koupil. Vystřízlivění, přátelé, přišlo záhy......

Máme tu X5 v klasické konfiguraci s 3litrovým dieslem 190kw. U této verze F15 se mi M paket jevil jako zásadní designové plus a proto byla v osvědčené mpaketové modročerné carbon black. Nad pro tyto vozy běžnou výbavu zmíním adaptivní LED světla, s celkem slušnou funkčností (passatové jsou lepší) a nastavitelným M podvozkem.

Nemám srovnání s předchozími generacemi, nicméně v rámci aktuálních BMW modeů je i zde jasná standardizace. Výborný M volant s pádly, velmi dobré sportovní alcantarové sedačky jednozančně doporučuji. Navigace, I drive - standard, kdo je zvyklý na BMW je spokojen. Prostornost auta výborná, automatické zvednutí a odsunutí volantu mě otravovalo, chtěl jsem deaktivovat a nejde to. Srandardní přístrojovka NEBRAT, je to archaismus v takovém autě, doporučuji jakoukoliv z příplatkových variant. Celkově je zpracování a pocit z auta určitě prémiový, pocit z řízení, zvlášť v aglomeracích je výborný, nadhled a jistota je příjemná, překvapivě dobře se manévruje, díky vysokému posezu a pohledu z hora je velmi dobrá přehlednost o celém autě. Zároveň díky "terénosti" auta, tzn. vyšší stavbě, balonovitějším pneu a nakonec i nastavitelnému podvozku je to vážně fajn auto do města, protoře se krásně přenáší přes díry, retardéry, kostky případně obrubníky. Samozřemě máte v takovém autě i repsekt na silnici, nikdo se nechce moc přetlačovat s 2plus tunovým autem. I proto bych možná překvapivě toto auto doporučil jako dobrou možnost do města, tam jsem s ním byl spokojen.

POZOR ovšem, celkově jsem s ním byl totiž nespokojen. Prostě je důležité pro jaký účel a jaký způsob jízdy si auto člověk koupí. A to byla chyba, kterou jsem udělal. Předchozí 530xd byla prostě jednoznačně lepší.

Doporučuju všem ať si ten svůj SUV luxus sen taky splní, aby pak mohli potvrdit, to co se říká a píše v některých testech. Na mých 5-6 tis. km měsíčně je takové auto v podstatě utrpení.
Nejen, že se do něj blbě leze a vylézá (znáte ten práh, co vám zašpiní kalhoty) ale hlavně jsou dlouhé jízdy skoro až nepříjemné. Najednou zjistíte, že díky vysokému těžišti vnímáte násobně více příčné kmity karoserie a klidně vás začne bolet za krkem. Ohlučnění je díky karoserii SUV také horší a když jezdíte rychle, tak to hučí, což opět na pohodě jízdy nepřidá. Jestli 3litr v 5er je naprosto OK, tak v X5 to už takové letadlo rozhodně není (opět váha a aerodynamika).

Takže jsem najednou zjistitl, že zásadní "kvalita" takového auta proti např. dnes už celkem přehlédnutelné 5er je něco jako "masírkoefekt" a to je mi jaksi prd platné. Vše ostatní pro můj typ dynamického ježdění a větší porce km je proti 5er prostě horší. Někdo by mi to asi řekl už před koupí, ale zkušenost je nepřenositelná, znáte to. Tak teď už to vím, a auto jsem tehdy s 24tkm prodal.

POZOR. Skoro by to vypadalo veskrze negativně. Já jsem ale konstruktivnější člověk věřím. A věřím i že, X5 je z obdobných aut vynikající, na to jaká je to konstrukce, tak má oprvadu obdivuhodné jízdní vlasnosti podle mě neporovnatelné tehdy s ML. Typ SUV má i samozřejmě řadu předností daných stavbou, ale pro moje silničně přepravníkové užití prostě nepodstatné. Věřím, že si to řada lidí užívá. Ideální by byl přechod z nějakého horšího auta na X5, ale těžko z 5er.

Dnes když nějakou X5 potkám, tak rád zavzpomínám a na dálnici ve 180ti majitele i trošku polituju, protože to prostě není žádná slast a kdejaký sedan/kombi střední třídy umí standardní transportní přesuny prostě lépe.

Moje rada, je tedy klidně si to masírkové SUV BMW X5 odpusťdte, budete spokojenější s nižším autem, 5er, A6 apod. Nakonec např. v DE, AT ty X5 skoro nepotkáte. Říkám si, že je to asi tím, že oni více řeší reálný užitek a méně ten efekt na okolí.


Silné stránky

Velké, komfortní, na SUV velmi dobře manévrovatelné auto.
Prostorné, i kufr
Velmi pěkné klasické BMWácké prvky, volant, 8mi stupeň automat, Idrive, interiér, proměnlivé vnitřní LED osvětlení:-)
slušná spotřeba

Slabé stránky

příčné kmity karoserie
hlučnost při vyšších rychlostech
těžké auto, zhoršená dynamika
špinění se o práh auta

(vše berte v relaci ke kategorii auta, luxusní ceně apod., nelze srovnávat s nižšími kategoriemi aut)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bez problému

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RENOCAR Praha/Brno, nebyl problém, ani jsem od nich nic nechtěl, jen připravi auto a jel jsem.

 


Přidat názorDiskuse: BMW X5 3.0d 190kw M paket

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW X5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nelze posuzovat nové auto

praktičnost
8

relativně OK, prostorné, složitější přístup do kufru, archaický systém roletky

prostornost
9

good

jízdní vlastnosti
8

na tak velké dobrý, negativa jsem popsal

jízdní komfort
9

velmi dobré, nastavitelný podvozek je znát, hlušnost, kmity problém

provozní náklady
8

odpovídá BMW

náhradní díly
8

xxx

výkon motoru
8

Slušné, ale 190kw je tak tak

spotřeba
9

cca 9 je OK

hlučnost motoru
8

je to diesel, žádná symfonie

kvalita sedadel
9

sportovní jsou good

brzdy
9

nevím co k tomu

zavazadlový prostor
7

otevírání na 2x, ještě spodní část a ta roletka je old style, nevyjíždí sama






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…