Recenze

10 Majitel

BMW X5 2.5d xDrive

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW X5, foto 1 BMW X5, foto 2 BMW X5, foto 3 BMW X5, foto 4 BMW X5, foto 5 BMW X5, foto 6 BMW X5, foto 7 BMW X5, foto 8
BMW X5, foto 9 BMW X5, foto 10 BMW X5, foto 11 BMW X5, foto 12 BMW X5, foto 13 BMW X5, foto 14 BMW X5, foto 15 BMW X5, foto 16 BMW X5, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta BMW Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Poslední dobou sílila potřeba druhého auta do rodiny. Původní plán koupit menší přibližovadlo, by ale stávající Ford Galaxy předurčil k dalším několika letům aktivního života. Slouží sice výtečně (recenze je taky tady na moje.auto, jediná z r.v. 2009), ale přicijenom 6let a cca 115tis. km už je na autě trochu znát. Jako druhé do rodiny, ale bude stále ideální. Příjemně se v něm v létě na různých akcích spí, uveze vše co je potřeba, nemá téměř žádné servisní požadavky, je z něj dobře vidět, je bezpečné i pro děti...

Takže jsem se vesele mohl začít rozhodovat, jaké pořídím první auto do rodiny. Chtěl jsem trochu zábavy (přecijenom Galaxy byla spíše volba z rozumu), vyšší posaz a dostatek prostoru na aktivní prodloužené víkendy pro čtyřčlennou rodinu. V kategorii MPV zajímavý výběr moc nebyl. Galaxy bude mít novou generaci až letos, Sharan mě nezaujal. Přemýšlel jsem o nové generaci S-Maxu, (který se ještě nezačal prodávat), ale při dovybavení jsem se obával ceny přes 1M, což je za Ford moc. Pokukoval jsem také po novém Espace, ale francouzské designové výstřelky většinou příliš brzy stárnou, pořizovací cena taky není z diskontu a stále se neprodává.

Přešel jsem tedy finálně ke výběru v katerogii velkých SUV (střední SUV nesplňují požadavek prostoru). Neměl jsem v hledáčku jenom prémii, třeba Santa Fe není ošklivé auto, ale s cenovkou lehce pod 1M už byl úplně mimo hru. Delší dobu jsem přemýšlel o VW Touareg, ale v létě 2014, stále čekal na svůj decentní facelift a auto už je ve své druhé půli svého života. Q7 je zastaralé, RR mimo rozpočet, XC90 se mi hodně líbí, ale stále se neprodává, MLko mě zatím v žádné generaci neoslovilo… když tu dobrý kamarád kupuje už své třetí BMW přes známého prodejce u dealera za moc slušné ceny a nabízí, že mě také seznámí…

Moje první BMW
X5 se mi již od první generace vždycky líbila, tak trochu dream car. Trochu mi to kazil nabubřelý výraz a spousty řekněmě, ne úplně standartních majitelů.

Důvody které rozhodly:

- X5 byla právě v nové generaci, takže alespoň pár let vydrží aktuální

- je to už třetí generace, takže by mohla mít vychatané mouchy předešlých modelů

- začala se vyrábět s decentním motorem

… začal jsem hltat články, recenze, videa, nebylo cesty zpět.

Při úvodním seznámení u jednoho nejmenovaného pražského dealera jsem byl zklamán přístupem, kdy se prodejci prodávající prémiová auta tváří jak králové světa, s poznámkami typu „že s tím čtyřválcem si dělají v BMW opradu legraci, to přeci do takové společnosti vůbec nepatří, základem je 3.0d, spíše však 4.0d už je trochu zábava“ apod. (zajímalo by mě s čím jezdí sami doma - asi všichni dostávají k platu automaticky M5ku), využil jsem testovací jízdy, ale s mým přístupem „ať z toho nedělají něco hogo-fogo, vždyť je to stále jenom spotřební užitková věc“ jsem zůstal nepochopen.

Můj zprostředkovaný prodejce byl jiného zrna. Čtyřválec pod kapotou vychvaloval jako překvapivě dobrá kombinace, všechny ty pí*oviny jako nášlapy, interiérové LED lištičky a chrom kolem dokola nechává zákazníkům z jiných krajů…

Zbrousil jsem k drahé značce, potřeboval jsem zůstat s cenou maximálně při zemi. Volba padla na xDrive 2.5d (auto se dá koupit i jako zadokolka sDrive, ale to už mi moc nedávalo smysl). Motor jsem měl díky celovíkendové zápůjčce dostatečně vyzkoušený. Jedná se o základní motorizaci, naftový dvoulitrový čtyřválec se dvěma turby o výkonu 160kW (218k). Rozdíl oproti nejčastějšímu 3.0d (šestiválec s jedním turbem) je kromě 40koním trochu hrubší chod, (který ale dovnitř není slyšet) a menší zátah ve vyšších rychostech, ale s tím dokážu žít. Jestli se nemýlím, tak až po faceliftu druhé generace X5 dosáhl zmiňovaný 3.0d šestiválec vyššího výkonu, lepší akcelerace a vyšší rychlosti než můj twin turbo 2.5d, takže je to všechno tak nějak relativní.

Už v sérii má auto téměř vše, co jsem vyžadoval. Z příplatků jsem se taky chtěl držet při zemi co to šlo, (při následném prodeji to stejně nikdo neocení.)

Vzal jsem:

- černě lakované leské střešní ližiny z programu BMW Individual (ano, pokud u X5 žádné ližiny nepřiplatíte, tak na střechu nic neupevníte (!), to jsem byl trochu překvapen)

- černé lakované lesklé orámování bočních oken BMW Individual (ano, u X5 je standard vše v chromu. Je to otázka vkusu, ale k černé barvě se mi to nelíbí, evokuje mi to nabubřelost, až budu pán v letech jezdit na golf, tak si tam ten chrom dám, ale takto je to pro mě decentnější, více sportovní.) Paradox je, že u ostatních značek to mají naopak, chrom je u dražších verzí…

- sportovní volant (trochu hezčí než standartní, ale s pádly to ještě není)

- parkovací senzory se zadní kamerou (díky kameře bezpečně zaparkuju do podstatně menších míst, než jsem si troufnul s Galaxy, fakt nelituju. Poznámky, že chlap přece umí parkovat nejsou na místě)

- síť k zavazadlovému prostoru (to byla podmínka, oproti Galaxy jsem šli s prostorností hodně dolů, tak aby se daly věci vyskládat bezpečně až po střechu)

- kola 255/50 R19 (jsou stejně široké, jako základní 18ky, ale mají pěkný tmavý design hodící se k celočernému autu)

- pak metalíza, nějaké 12V zásuvky , 85l nádrž…

I tento seznam (kratší u X5 asi málokdo dokáže) se u BMW rovná ceně nového levného auta.

Prodejce mi tento výběr schválil. Sám by si vybral až na detaily to samé. Neskousnul pouze světlý strop. Ale s černým stropem se v autě necítím tak dobře, příjde mi to zbytečně ponuré.

Silné stránky

- jízda:
auto je úžasně komfortní, tiché, lehce se ovládá. I silnice, které jsem nikdy neměl rád (např. Praha-ČB), jsou najednou relax. Vše je ale relativní. Proto je dobré, že často přesedám i do Galaxy, abych si ten pocit stále vychutnával :)

- 8st. převodovka ZF nemá chybu

- automatické páté dveře jsou komfortní věc

- automatické brždění před nárazem proti jinému autu či chodci. Je to bezpochyby moc dobrá věc, jenom když v centru města člověk rozráží skupiny turistů (přeháním samozřejmě), tak je třeba být vždy připoutaný . Na chodce, především jdoucí směrem do jízdní dráhy, je auto extra háklivé, brzdí samo na to způsobem, který překvapí ;)

- spotřeba:
dlouhodobý průměr (70% město) je 8.5l/100km dle palubního počítače. Odchylka PP od skutečnosti je +0,5l/100km (např. v Galaxy to je 1,0l - 1,5l/100km…)
Při cestě do Alp v plném obsazení a skiboxem spotřeba dle počítače 7,0l/100km příjemně překvapila. Pouze centrum města kolem 10l/100km.

- motor
uvnitř není skoro slyšet. Což je trochu nevýhoda při snaze o sportovní jízdu s manuálním řazením;) Menší turbo zabírá už od volnoběžných otáček, plynule navazuje větší, žádný kopanec ani turbo díra se nekoná.
Trochu překvapením bylo, když jsem po ujetí prvních 2.000km max. na půl plynu ve velkém očekávání, s oběma rukama pevně na volantu poprvé slavnostně stiskul plyn k podlaze a ouha, prošívání sedačky jsem na zádech vytlačené určitě neměl ;)) Ale je to subjektivní, člověk byl jenom trochu přebuzelej asi no ;) S volbou motoru jsem určitě spokojen. Ve vysokých rychlostech (nad 200km/h je auto stále bezpečně ovladatelné, ale odpory jsou značné. I když je aerodynamický hluk utišen jak se dá, člověk má pocit, že vzduchem neproplouvá, ale všechen tlačí před sebou, prostě na tyhle rychlosti to jsou jiná auta, než gazík ;)

- xDrive: jako tradiční BMW preferuje zadní nápravu, nic se nedá uživatelsky ovlivnit či nastavit, ale funguje skvěle. Auto nemám jenom pro parádu, v zimě jsem řádně otestoval kde se dalo. Na čistém ledě ve velmi prudkém kopci se auto vždy spolehlivě rozjelo. V Alpách na čerstvém sněhu mi ušetřilo povinné nandavání řetězů. V hodně hlubokém sněhu mimo silnici jede většinou do té doby, než začne drhnout o spodek.
Je to moje první čtyřkolka, tak si užívám výjezdy ze zasněžených zatáček s lehkým ustřelováním zadku, powerslidy na zasněženém parkovišti atd. ;) Škoda, že nenapadl letos sníh i v Praze, s kamarádem s Grand Cherokeem jsme měli v plánu zajezdit si v Hummer centru, ale do bláta se mi tam zatím s novým autem moc nechce.

- 5let/100.000km servis v ceně auta

Slabé stránky

s autem jsem téměř maximálně spokojen, ale to by nebyla vyvážená recenze...

- auto je težké. Pohotovostní hmotnost cca 2,1t bych čekal u BMW třetí generace o chlup menší, ale v porovnání se stávajícími konkurenty je na tom ještě dobře (slibovaná Q7 a XC70 mají být výrazně lehčí, ale ještě je nikdo neviděl). Díky své váze Vás nenutí jezdit sportovně. Při brždění je mi destiček trochu líto;)

- auto je vysoké. Nastupování a vystupování vyžaduje trochu cviku. Velká výška vozu se projevuje většími příčnými kmity, to je ale obecně známá věc. Luxusní lumuzíny jsou proto vždycky níž. Pro člověka neznalého SUV může být trochu nepříjemné zjištění.

- v zadní řadě nejsou čtecí lampičky. Jsou pouze vepředu, nebo je možné rozsvítit celý interiér. Pro malé děti které si chtějí v noci hrát je to ale hodně nepraktické. Dá se řešit při koupi paketem „Osvětlení“ asi za 10tis. bez daně, ale i toto je BMW.

- základní sedadla jsou tvarově velice komfortní, ale mohla mít trochu kvalitnější látku a nastavitelnou bederní opěrku v základu

- při každém nastartování je auto ve standartním nastavení. Režim jízdy Comfort a aktivní Start-Stop by mi ještě tak nevadil, ale nastavení automatické brzdy při zastavení, či aktivace čidla na déšť by zůstávat mohlo.

- runflaty jsou v českých podmínkách zbytečně tvrdé, mají tendenci odskakovat. Zimní mám normální.

- když jsme jeli na 10 dnů se třema dětma na chatu, tak bylo jediným řešením pojízdná garáž jménem Galaxy. BMW muselo potupně zůstat doma :(

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

čekal jsem na auto půl roku, ale bylo to předem avizováno

Plánované úpravy

- jednou tam bude tažné na karavan

- časem sundám podložky pod SPZ

- po pár letech, až mi auto trochu zevšední možná vyměním standartní chromové ledvinky za černé z programu BMW Individual, (ale nevím, jestli by to nebylo už moc a lá mafia).

 


Další vozy BMW X5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

není to velké MPV, ale na svou kategorii výborné

prostornost
9

není to MPV

jízdní vlastnosti
9

mohlo by být o půl tuny lehčí ;)

jízdní komfort
10

uvnitř pohoda, ale je hodně vysoké

provozní náklady
8

je to drahá značka, ale doufám relativně přijatelné, 5letý servis /100.000km v ceně

výkon motoru
9

na závodní trať to není, ale do běžného provozu více než dostatečný

spotřeba
9

před pár lety by bylo z říše snů, aby 2,2tunová čtyřkolka s 25cm širokými pneu a 220ti koňovým motorem jezdila v průměru pod 9l/100km

hlučnost motoru
9

motor je daleko od kabiny, maximálně utlumen.

kvalita sedadel
8

základní bezpříplatkové sedadla by mohly mít nastavení bederní opěrky

brzdy
10
zavazadlový prostor
9

na SUV dostatečný. Pod podlážkou další velký prostor. Síť navíc zvyšuje bezpečnou využitelnost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…