Recenze
Technické info
Přezdívka auta BMW Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní
Popis vozu
Opět celkem běžná kombinace pětkového BMW. Na ulicích je 5tek opravdu hodně, prý se asi povedlo.
V Čechách velmi oblíbená konfigurace 3litru a x drive v kombíku. V tomto případě okořeněné vizuálním exterierovým a interiorévým Mpaketem. Jde o relativně kosmetické záležitosti, které auto trochu odlehčí a dají mu trochu sportovní šmrnc, především M prahy a 18" M kola. Uvnitř je a až udělám fotky, tak i bude vidět, myslím velmi dobře vypadající kombinace černého M interiéru, stropu a černých lesklých lišt s hliníkovým krajním dekorem a černými lesklými keramickými prvky ovladačů. M volant je fantastický, snad kvůli němu a zkušenosti z předchozí F31 M paket, jsem ho chtěl, slušné sedačky, sportovní převodovka s pádly (a ten 8mistupeň od BMW je vážně moc dobrý), mimo standardní výbavu snad už jen velmi povedený a návykový HeadUp a adaptabilní tempomat, který vám v kolonách celkem odlehčí - umí zastavit a zase se rozjet.
Co vybrat, nebo ušetřit čas a koupit rovnou pětku od BMW?
Když chcete tuhle třídu, tzn. zaplatit hodně peněz pořád "jenom" za auto, asi vás auta trochu baví. Moc toho není z čeho vybírat, zvlášť když jste několik předchozích aut skoro BMW fanda. Zkusíte i trochu oldschool too compromise Infinity, zajímavý a rodokomenový Jaguar s trochu studeným interiérem a směšnou grafikou ovládání paluby, pak otestujete samozřejmě Audi. Zjistíte, že je dobré, až výborné, prostě jak se všude píše, ale nemá to tak nějak ten pravý "šmak". Kdo chce nějakou emoci od auta, tak v Audi to nemají ani v příplatku. (zkušenost z A4, A6allroad). Tak stejně nakonec skončíte u BMW. Po jakžtakž sportovnější F31 320d Mpaket, čekáte to samé, ale silnější, lépe odhlučněné atd. ve větším balení.....no a ono je to prostě spíš trošku sportovnější Audi A6. MYslím, ale, že vypadá lépe:-)
Má to 1995kg, xdrive, těžký motor, je to vyšší střední....no to není sporťák, co jsem si myslel.
Ale to co to má být, tak to je to vynikající. Luxusní, v jakýchkoliv a opravdu tím myslím jakýchkoliv rychlostech naprosto bohorovně stabilní auto, vynikající na dlouhé bezbolestné přesuny, kdy 200 není žádný problém, kdy předjet kdykoliv potřebujete není problém, 190kW je přesně to ,co takové auto potřebuje aby bylo tak důstojné a nevystresované, jak má být. Většina vlastností takového auta je v porovnání s nižší třídou nebo běžným autem skvělá. Zpracování, feeling z interiéru, materiály, odhlučnění, veškerá funkčnost např. automat, Idrive, sound, automatika na světlech a stěračích a samozřejmě výkon špičkového 3litru, o koňskou délku napřed. Nicméně v rámci očekává í od prémiové třídy a cena/výkon je to prostě odpovídající. A právě v té silné kombinaci všeho, kde není moc slabých stránek je celková síla tohoto auta. Prostě sednete, jezdíte v létě v zimě, vždy v komfortu, vždy hooodně rychle, ne nijak sportovně a prostě to funguje, nic moc vás neirituje. Taková by auta měla být.
V 2litru předchozí trojky mě vyloženě vadili věci jako špatné odhlučnění,a hlučný motor v nízkých otáčkách, dost zásadní věci, rušilo mě to a auto jsem si ne vždy užíval. V 5er této kombinace jezdím a nic mě neruší. Možná to je největší výhoda.
Na druhou stranu. Nejhorší jsou nesplněná a možná nesmyslná očekávání.
Sportovnost? Pokud je to pohodových 230 na dálnici , pak OK, jinak ne. Engine sound? Sorry je to diesel. Absolutní robustnost např. z E61? Sorry je rok 2014 a nebudeme tam dávat kilo hlíníku, když stačí 10ti gramová hliníková folie. Vlastně proč hliník, když máme stoprocentní imitaci hliníku z plastu.
Finále
Je to super auto. Možná splněný sen, který když si splníte, tak zjistíte, že ste si to zbytečně vybájili.
Řekl bych možná nejlepší auto v obdobné kombinaci a kategorii, co si člověk může koupit. A musí být ready na:
Silné stránky
Chtete prémiové špičkové auto? Tak ho dostanete.
Myslí si to i ostatní na silnici a umožní vám celkem plynulý průlet, díky za to.
Celková souhra motoru, automatu, podvozku, interiéru, odhlučnění.
Špičkové prvky Mpaketu v interiéru - volant, sedačky
Líbí se mi Idrive, proměnlivé zobrazení rychloměrů.
Přes aplikaci na mobilu možnost pustit větrátní auta.
Nelegální rychlosti vám auto lehce zatají.
Xdrive - ani o něm nevíte, prostě to v zimě funguje
Head up je skvělý, chtějte ho.
Automatika na světlech, stěračích funguje tak jak má, ne že v vám v mlze svítí jen ledky jak v hjundaji a ze zadu nejste vidět
něco by se ještě určitě našlo...ten motor je fajn, převodovka fantastická
Slabé stránky
Ty ecopro, normal režimy - nevím, nechceš přeci 190kW, abys potom šetřil desetinu litru. Navíc při tom naprosto otupí řízení, prodlouží převod a totálně otupí reakce na plyn.
Ani v normal režimu to není moc ostré.
Chtěl bych robustnost interiéru jako např. v E60, s pocitem že za madlo dveří odtáhnete celé auto, to tady už není a není už v žádném současném BMW
Zapomeň na runflaty! Okamžitě vyměnit, dostaneš najendou naprosto jiné lepší auto, kamenný výraz auta je najednou pryč
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím OK. I BMW už má dneska slušně hlídaný standard obsluhy, uvidíme když vznikne problém.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Invelt Plzeň. Nemám rád pražskou pásovou výrobu, mnohem příjemnější bylo v dobrém maloměststější jednání v Plzni.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530xdrive 190kW M paket
- Re: Re: Re: Runflat 13.05.2015 20:20 NPramer
- Re: Re: 1800 kg ani nahodou ;) 13.05.2015 13:34 Radkos
- Re: Re: Re: Re: Runflat 13.05.2015 09:00 poterienko
- Výborná recenzia 13.05.2015 08:59 iudex
- Re: Re: Re: Runflat 13.05.2015 08:52 iudex
- Re: Re: Runflat 13.05.2015 08:30 stanleyy
- Re: Runflat 12.05.2015 20:17 NPramer
- Runflat 12.05.2015 15:52 TomasPT
- Re: Re: Re: Re: 1800 kg ani nahodou ;) 12.05.2015 12:00 cptObvious
- Re: Re: Re: 1800 kg ani nahodou ;) 12.05.2015 08:14 NPramer
- Re: Re: 1800 kg ani nahodou ;) 12.05.2015 08:11 cptObvious
- Re: 1800 kg ani nahodou ;) 12.05.2015 08:02 NPramer
- 1800 kg ani nahodou ;) 12.05.2015 00:59 Radkos
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2013) Majitel: pettr75
Přidáno: 6.5.2013 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2010) Majitel: milan.
Přidáno: 13.9.2018 010 Majitel 0.00 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2019) Majitel: reno01
Přidáno: 6.9.2019 9010 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1998) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.6.2014 3910 Majitel 9.93 Uživatelé