Recenze
Technické info
Přezdívka auta Bělouš Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:289000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 540 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Bělouš je celkem dobře vybavené auto, které jako nové stálo 88.000€ (tehdejším kurzem do bylo tedy skoro 2,5 miliónu - na pětku celkem nálož - samozřejmě v katalogu). Na internetu se "povaluje" spousta pětek, které se pyšní nápisem ve fullu, ale věřte mi, nejsou ve fullu ani náhodou. Tomuto autu do fullu chybí noční vidění, hlídání slepho úhlu (škoda ho), zadní okenní clony a tažné. Jinak je ve fullu :)
Již teď se děším nákupu dalšího auta, protože jsem si na spoustu prvků výbavy zvykl a v ostatních autech mi chybí. Je to například:
- integrální řízení (zkrátka člověk nemusí tolik kroutit volantem)
- regulace náklonu v zatáčkách (když nyní jedu v autě bez regulace, tak mám pocit, že vypadnu ze zatáčky)
- televize v zadních opěrkách (fakt to to tabletama pro děti nenahradíte :))
- dověry dveří (jak já nesnáším, když někdo s dveřma tříská)
- Head Up (hrozně mi v jiných autech, do kterých sednu, chybí - je to bez něj strašně nepřirozené)
- adaptivní tempomat (jsem schopný na něj jet stovky kilometrů bez toho, aniž bych sáhl na pedály)
- nezávislé topení
Toto je pouze střípek toho, co mi dělá (kromě radosti z jízdy) radost každý den a většina aut "ve fullu" to nemá. Většinou se stačí podívat v inzerátech na oněch pět tlačítek vlevo pod volantem a člověk má jasno. U většiny aut se stačí podívat na sedačky a nemusíte se ani dívat pod volant :)
Silné stránky
- slušný motor s dostatkem výkonnostní rezervy
- výbava vozu
- i po těch letech vypadá pořád dobře
- pocit bezpečnosti
- spotřeba (člověk je na dálku schopný ujet i 1.000km na nádrž)
- je možné stabilně (s pocitem bezpečnosti) jet 230 km/h a přitom se spotřebou nedostat přes 8.5 l/100km
- super podvozek (adaptivní s regulací náklonu)
Slabé stránky
- celkem málo prostoru vzadu (ale to není nic nového)
- každý chce závodit (ten pocit, že jsem předjel BMW)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
O auta jsem se vždy staral. Měním díly preventivně, zkracuji servisní intervaly oleje atp. Tak se podle mě chová každý člověk, který nechce s autem zůstat někde na cestách (většinou jezdím dálky - stovky kilometrů vkuse).
Když jsem auto přivezl, tak jsem jej nechal preventivně zevnitř vyčistit (odkarbonovat) a udělal základní údržbu (výměna náplní, filtrů, výměna svíček, ...). Postupem času jsem vyměnil ramena a o výměnu si řekly kotouče a destičky.
Dále jsem měnil olej v převodovce, přední i zadní ramena, vyměnil rozvodový řetěz, ... a dal mu, co si zasloužil.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem vybíral cca půl roku a dal jsem si na tom záležet. Stanovil jsem si několik podmínek, pod které nejdu. Jedna část se skládala z vybavení vozu (komfortní/sportovní sedačky, nezávislé topení, adaptivní tempomat) a ta druhá potom ze stavu (chtěl jsem kompletní servis od BMW doložený záznamy a chtěl jsem auto kupovat od soukromé osoby - žádný bazarista). Vše se povedlo a čekání se vyplatilo. Auto jsem kupoval v září 2017 s najetými cca 220.000km.
BMW F11 530d
2997ccm
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 F11 530d 180kW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2013) Majitel: pettr75
Přidáno: 6.5.2013 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2014) Majitel: NPramer
Přidáno: 11.5.2015 1310 Majitel 9.33 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2019) Majitel: reno01
Přidáno: 6.9.2019 9010 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1998) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.6.2014 3910 Majitel 9.93 Uživatelé