Recenze
BMW řada 5 535i
Technické info
Přezdívka auta Panamabraun Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:182500 palivo: LPG počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3498 výkon [kW]: 173 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Ne, tohle rozhodně nebylo v plánu. Nezapadá to do mých grafů, do dovolené v Jugoslávii atd. Ale znáte to. Jen tak prolézáte inzerci a tam je zrovna něco, co musí přijít do vaši garáže. Prostě musí.
Toto auto znám už delší dobu, v roce 2010 si ho přivezl z Némecka po prvním majiteli - německém důchodci - člen BMWklubu. O autě dlouhodobě psal, takže jeho historie mi byla dobře známa. Auto má najeto cca 180000 km, doloženo serviskou a k autu jsem dostal i originální fakturu. Vždy jsem slintal nad tou barevnou kombinací.
Kdyź se teda v inzerci objevilo za neuvěŕitelné nízkou cenu, tak jsem prostě neodolal. Manželčina E46 šla z domu (trvalo to přesně 18 hodin) a já vyrazil za svou první V8.
Když jsem ćekal na domluveném místě, tak jsem auto nejdříve slyšel a až pak viděl. Tady je hezky vidět, že v případě této E39 je zvuk rychlejší, než světlo :)
Už v tu chvíli bylo všechno jasné, bez V8 to dále nejde. Psát 2x to stejné o E39 nemá smysl, takže víc najdete v recenzi mé E39 525i. Tady popíšu spíše odlišnosti R6 a V8.
Motor
Popis auta začnu tím nejdůležitějším. Jedná se o motor M62B35, bezvanos. Má jedno gigantické pozitivum a tím je už zmíněný zvuk. Do 2500 klidně brumlá, ale přes 3500 začíná pŕipomínat startující bombardér B52. Je to neuvěŕitelné návykové a občas si přepnu na manuál a podřadím jen kvůli tomu soundtracku. Vlastně jsem pomalu přestal používat rádio. Výkon 173 kW by se mohl zdát vysoký, ale z mého pohledu je spíše dostatečný. Oproti 525i to pocitově moc velká změna není. Částečné je to dáno hmotností a částečně automatem.
Převodovka
Automatická, s možností manuálního řazení Steptronic. Poŕád ještě váhám, jestli je to plus, nebo mínus. Automat ubíjí jakýkoliv náznak sportovnosti, který by to auto mohlo mít. Ale to je nakonec dobře. Na pohodlnou jízdu/plavbu krajinou je to perfektní. Řadí bez cukání, téměř nepozorovaně a logicky. Steptronik umožňuje i režim sport, kde převodovka nechá vytáčet motor až k omezovači a taky manuální řazení.
Jízdní vlastnosti
Co se týče jízdních vlastností, tak rozdíl proti mé druhé pětce se šestiválcem pozná i naprostý laik. Tam, kde se auto s R6 krásné pokládá do zatáček a je zcela neutrální, tak u V8 se projevuje těźký předek a s tím spojená nedotáčivost. V recenzích často spomínaný rozdíl v přesnosti řízení - šnek vs hřeben - jsem zaznamenal pouze minimálné.
Exteriér
Toto je jediná E39 v hnédé barvě, kterou jsem zatím viděl. Přesný název barvy je Panamabraun metalic. Je to chameleon - když je pod mrakem, tak je hnědá, občas do vínova a když se do auta opře slunce, tak vystupují četné odlesky zlaté. Podle zahraničních fór by to méla být jedna z nejzřídkavějších barev na E39, sice je trochu důchodcovská, ale mně se moc líbí.
Interiér a výbava
Auto je už z výroby hezky vybavené - zalamovací komfortní sedadla s výhřevem, roletky na bočních sklech, zadní roletka, střeśní okno atd. Kromě barevnosti se moc od mé druhé pétky neliší a psát dva krát to stejné nemá smysl.
LPG
Pŕedchozí majitel ho nechal udělat u firmy levnelpg.cz a musím ŕíct, že se docela zadařilo. Systém by měl být Magic 3, toroidní nádrž v kufru o objemu 65l a plnéní pod víčkem nádrže. Provedeno je vše čistě a elegantně, trochu mi akorát vadí zápach LPG, když jsem venku a motor je nastartován Jsem prostě zvyklý na vůni benzínu, ale zase plná nádrž za 1000 Kč má taky své kouzlo.
Plány do budoucna
Je toho docela hodné. Kromé servisu bych chtěl auto kompletně pŕedělat na facelift. Povedlo se mi sehnat kola styling 65 z M5, takže to trochu předurčilo i smeřování auta. V plánu je komplet M paket exteriér. A standardní podvozek by vzhledu moc neodpovídal, takže i ten bude originál M. Původné jsem nechtěl auto už néjak dovybavovat, ale je to asi trochu nemoc. Takže v plánu jsou opět dvojitá okna - ano, je to sakra rozdíl a navigace s monitorem 4:3... Uvidíme, co mé ještě napadne.
Mé hodnocení
Nevěřil bych, že dvě stejná auta můžou byt tak různá. Kombinace motoru a převodovky dělá divy. V8 s automatem krásně zní, nějak extra to nejede, je to nedotáčivé i při náhonu na zadní nápravu, ale zase má charakteru na rozdávání, Každé nastartování působí jako malý kardiostimulátor a cestovat s ním je radost. Když to shrnu, tak je to takový evropský muscle car.
Silné stránky
V8!!! - zvuk, zátah.
Komfortní podvozek
Skvělé sedadla
Střešní okno
LPG - jedna nádrž za 1000 Kć je moc fajn
Automat - ještě si na sebe zvykáme
Slabé stránky
V8 - těžké na čumák, nedotáćivé.
LPG - nemůžu si pomoct, ale venku to prostě při nastartovaném autě je cítit a benzín voní mnohem mnohem líp.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bude opět servisováno v KP Design Blažovice, dlouhodobě výborné zkušenosti.
Interiér projde renovací přes www.peceokuzi.cz
22.1.15.
- vzduchový filtr
- mikrofiltr
- olej 7,5l
- olejový filtr
- olej pŕevodovky
- olejový filtr převodovky
- brzdová kapalina
- pailvový filtr
- drážkový řemen
- těsnéní víka ventilů
- kosti stabilizátoru
- kotouče a desky BMW Teile
- ochranné plechy brzd
- zadní brzdové hadice
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Člen BMW klubu - naprosto férové jednání, doložená historie vozu, výborná cena, prostě radost.
Novinky v recenzi
Změna majitele
Tak E39 už má nového majitele. Probéhla výměna za dalśí auto, které se po podstoupení lehké revitalizace tady taky objeví. Přeji novému majiteli spoustu bezproblémových kilometrů.
Podvozek M5
Tak jsem si konečně našel čas a prostředky i na rodinného otloukánka. Dárcem tlumičů a stabilizátorů byla M5 německé dálniční policie. Výsledek naprosto překonal má očekávání. Auto se chová úplně jinak, nedotáčivost je pryč, do zatáček se nyní dá najíždět až absurdní rychlostí. Auto se prakticky nenaklání a přitom zůstalo komfortní. Vlastně se chová jako o třídu menší auto. Původně jsem ho chtěl prodat, ale asi změním názor. Technicky je nyní top, teď musím doladit exteriér a malá M5 bude na světě.
Přípravy na znovuzrození
Pokračuji v přípravách na docela razantní změnu auta - poslední 3 fotky v galerii. Kromě kol z M5 přibudly v garáži komplet faceliftové světla. A do interiéru jsem objednal nový dekor - je z edice exklusiv, muśkátové dřevo v kombinací s piano black. Jsem celkem zvédavý, jak to bude vypadat v mém individual hnědém interiéru...
První velký servis
Auto má za sebou první velký servis z celkem čtyř plánovaných. Cena servisu přesáhla 2/3 pořizovací ceny auta...
- vzduchový filtr
- mikrofiltr
- olej 7,5l
- olejový filtr
- olej pŕevodovky
- olejový filtr převodovky
- brzdová kapalina
- pailvový filtr
- drážkový řemen
- těsnéní víka ventilů
- kosti stabilizátoru
- kotouče a desky BMW Teile
- ochranné plechy brzd
- zadní brzdové hadice
Nová kola z M5 - styling 65
Tak včera jsem byl pro kola z M5, podle mně spolu s Alpinama nejhezčí kola na E39. Už se nemůžu doćkat jara...
Srna
Tak se auto střetlo se srnou. Odnesl to pŕední nárazník a přední světla. Asi mi dává najevo, že už chce ten facelift. Příští týden začne konečně renovace - projekt 535i se rozjíždí! Nejdříve to nejpodstatnéjší - proběhne výména brzd a zména podvozku na M paket.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 535i
- Re: srdce mi zaplesalo 25.10.2016 18:36 Skipper
- srdce mi zaplesalo 24.10.2016 22:46 Verny_2013
- Nějak to flákáš... 04.01.2015 23:33 Ronault.
- Tak jsem ji viděl 13.12.2014 20:59 Monaro
- Gratuluju 25.08.2014 01:17 Monaro
- Re: Re: Re: zdarec 13.06.2014 14:56 Skipper
- Re: Farba 13.06.2014 13:59 white label
- Re: Re: zdarec 13.06.2014 13:39 mikkian
- Re: Re: zdarec 13.06.2014 13:39 mikkian
- Re: Re: Re: Farba 13.06.2014 10:28 Skipper
- Re: Re: Farba 13.06.2014 09:01 Tycoon
- Re: Re: Re: Re: Veřejná gratulace aneb pohled na "šílence" 12.06.2014 19:51 šmoula nešika
- Re: Re: Re: Veřejná gratulace aneb pohled na "šílence" 12.06.2014 19:50 Ronault.
- Re: Re: Veřejná gratulace aneb pohled na "šílence" 12.06.2014 18:53 Skipper
- Re: Farba 12.06.2014 18:18 white label
- Re: Farba 12.06.2014 18:12 white label
- Re: Tak konečně vím kdo mi ho vyfouk :) 12.06.2014 16:17 Skipper
- Re: zdarec 12.06.2014 16:16 Skipper
- zdarec 12.06.2014 15:08 mikkian
- Tak konečně vím kdo mi ho vyfouk :) 12.06.2014 01:51 Velbloud
- Re: Veřejná gratulace aneb pohled na "šílence" 09.06.2014 17:22 Tycoon
- Re: Tomu říkám drem-car 09.06.2014 17:21 Tycoon
- Re: Farba 09.06.2014 17:16 Tycoon
- Re: Tomu říkám drem-car 08.06.2014 20:00 white label
- Re: Re: Tomu říkám drem-car 08.06.2014 19:41 Skipper
- Re: Tomu říkám drem-car 08.06.2014 19:30 white label
- Re: Re: Tomu říkám drem-car 08.06.2014 18:58 Skipper
- Re: Re: Re: Re: Veřejná gratulace aneb pohled na "šílence" 08.06.2014 14:28 idam.i
- Re: Re: Tomu říkám drem-car 08.06.2014 13:26 rohYpnol
- Re: Re: Tomu říkám drem-car 08.06.2014 13:25 rohYpnol
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1997) Majitel: korrado
Přidáno: 17.9.2009 2710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.6.2007 16829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.6.2009 2110 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1999) Majitel: Sugarr
Přidáno: 29.8.2010 159 Majitel 9.90 Uživatelé