Recenze
BMW řada 5 530d (E39)
Technické info
Přezdívka auta Báwo, Modrásek Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:169880 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2926 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 410 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.1 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)".
>[UNDER CONSTRUCTION]<
Ze začátku bych chtěl říct, že auto není moje, ale protože s ním najezdím řadu kilometrů a takříkajíc ho opečovávám, tak o něm napíši recenzi. Navíc si myslím, že by byla škoda se o něm nezmínit, už třeba kvůli budoucím majitelům, kteří o koupi takového auta přemýšlejí.
Jak to začalo?
Byl rok 2007, tachometr Felicie ukazoval něco kolem 320 000km, a tak byl nejvyšší čas pořídit nové (ojeté) auto. Nejsilnější argumentem byl pro mě výkon auta. Už mě nebavila Felicie trápící se při dálničním stoupání. Samozřejmě byly i další požadavky jako prostornost, bezpečnost, design atd. Takže volba typického Čecha padla na Octavii 1.8T s docela přijatelnou spotřebou vzhledem k výkonu. Už byla skoro doma, naštěstí mi utekla těsně před nosem (tím nechci říct, že by to bylo špatné auto). V té době jsem si vzpomněl na rok 2001, kdy jsem měl možnost si pořádně prohlédnout známého 530d E39, ze kterého jsem byl takříkajíc na prdeli. Tak jsem omrknul, jakou cenovku má takové auto. Podíval jsem se na několik videí na YT a hlavně přečetl spoustu recenzí o ,,pětce'' a bylo rozhodnuto, že Octavie nebude. Podíval jsem se i na kandidáty ve stejné třídě - Audi A6 a Volvo S60 (vím S60 není rovnocenný kandidát). Audi a Volvo šlo sehnat mnohem snáze. Několikrát jsem měl při nekonečném hledání toho správného auta chuť se na to vykašlat a vzít první lepší Audi/Volvo, co najdu. Neudělal jsem to a jsem za to rád.
BMW, vzhled a výbava
Nejprve exteriér. Designem tohle BMW patří ještě do staré školy. Mnozí tvrdí, že jde o poslední pravé BMW a to spolu s modelem E46. Sedan vyšší střední třídy v barvě topasblau (neboli hlubinná modř). Auto je v barvě hlubinná modř (originální název topasblau) a je obuté do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 235/40 R18 na všech čtyřech kolech. Parkování 4775mm dlouhého, 1800mm širového a 1435mm vysokého auta usnadňuje parkovací asistent, který upozorňuje na blížící se překážku stále častěji se opakujícím tónem. K dobrému přehledu na vozovce pomáhají xenonové světlomety s odstřikovačí a za špatného počasí mlhové světlomety. Zadní světla jsou tvořeny LED trubičkami, které přes den sice nejsou moc vidět dle mého názoru, ale v noci přímo září. Auto je také vybaveno šikovným kamarádem do deště - dešťovým senzorem. Dále je zde malý M-Packet, který obsahuje tužší podvozek a M doplňky v interéru.
Interiér. Po otevření dveří se naskytne pohled do kvalitně zracovaného interiéru vozu, ve kterém nic nevrže a vše na sebe pasuje. Malý M-Packet v interiéru známená kožený sportovní multifunkční volant, řadící páku s M logem a koženou manžetu ruční brzdy. U auta se mi velice líbí propracovanost jednotlivých detailů, například důmyslné uchycení koberečku pomocí malých plastových úchytek - kobereček pak samovolně neklouže po podlaze, dále světlo u slunečních clon, které se automaticky rozsvítí, když odkryjete zrcátko a otevírání oken na klíči. V autě je dostatek odkládacích ploch jak vepředu, tak vzadu. Sedadla jsou kožená v černé barvě, nejprve jsem si říkal že jiná přece nemohou být. Dnes už bych volil s nejětší pravděpodobností Alcantaru nebo kombinaci kůže/Alcantara. Plusem je, že jsou vyhřívaná, bohužel jenom ta přední. Velice se mi líbí, že i výplně dveří jsou kožené. Ve výbavě vozu dále nechybí dvouzńová klimatizace, manuálně nastavitelná sedadla řidiče a spojujezdce, autorádio s CD přehrávačem a s tím související audiosoustava, která zahrnuje 12 reproduktorů a zesilovač. Někteří říkají, že není zas tak kvalitní, podle mého názoru a hlavně zkušenosti je fantastická. Hraje pěkně, zvuk je čistý a nic nerezonuje. Krom toho s nastavením audia si lze pohrát a upravit hudbu podle vlastních požadavků. Ve výbavě je i skivak, který bych spíš pojal jako nouzovku, ikdyž je kvalitně udělaný, a to z důvodu, že bych nerad dával lyže do auta, ve kterém je kůže. Krom toho lyže taky zaberou nějaké to místo,že? Cesty zpříjemní nastavitelné hlavové opěrky. O bezpečnost ve voze se stárá řada airbagů a vyspělý systém DSC III. V autě nechybi ani samozatmavovací zrcátka (podle manuálu k autu jsou i vnější samozatmavovací). Jako v každém BMW tak i v tomto je palubní počítač, ovšem je to něco jiného, než na co jsem byl dosud zvyklý. Zavazadlový prostor o objemu 410 l je pro mé učely dostačující, dokonce ani hlavou nebouchnete o víko.
Srdce Baworáka. Jde o faceliftový model s motorem o objemu 2926 ccm a výkonu 142 kW při 4000 ot./min. Největšího točivého momentu motor dosahuje při 1750 ot./min a to 410 Nm. Volil jsem manuální převodovku kvůli požítku z jízdy, navíc jsem se automatu trošku bál, že bude líný. Rozjet se umí každý, ale jak se říká: ,,Co neubrzdíš, neukecáš". Proto na autě jsou 4x kotoučové brzdy, vepředu i vzadu s vnitřním chlazením.
Silné stránky
MOTOR: Síla třílitrů je neskutečná. Motor hezky táhne už odspodu, ale právé peklo nástává, když se ručička blíží k hranici 2000 ot./min. Tehdy auto začíná trhat asfalt. Motor táhle až k červenému poli ve 4750 ot./min.
ZADNÍ NÁHON: V zimě to sice není silná stránka, zato v létě zkuste vypnout DSC a při výjezdu ze zatáčky nebo kruhového objezdu sešlápněte plyn. Krásným kontrolovaným smykem se vysunete ze zatáčky. Nezapomeňte se podívat se na výrazy lidí stojících okolo :D Nevěřícně zírají. Pro tyhle zážitky nedám na RWD dopustit!
POMĚRNĚ DLOUHÁ DRÁHA PLYNOVÉHO PEDÁLU: Díky délce dráhy se dá výkon krásně a plynule dávkovat. Dráha ale není přehnaně dlouhá.
SPOTŘEBA: Na svůj objem má přiměřenou spotřebu, k tomu samozřejmě přispívá fakt, že je to diesel. Dlouhodobě je 8.2 l/100km, při první jízdě ze západního Německa na výhod Česka byla spotřeba 7.8 l/100km. Nejnižší spotřebu jsem zatím měl 6.4l/100km, což znamenalo žádné předjíždění, žádné rychlostní rekordy, jízda téměř podle předpisů. Ovšem taková jízda vás v tomhle autě bavit nebude. Při opravdu brutální jízdě s pedálem na podlaze je spotřeba zhruba 13l/100km. Při téměř plné nádrži palubní počítač hlasí, že při spotřebě 8,2 l/100km je dojezd na 810 km. Pokud jedete po dálnici s nohou na podlaze, tedy na max, spotřeba se pohybuje mezi 10-11l/100km (záleží na rovnosti dálnice).
XENONY: V noci je s nimi perfektně vidět a ve dne se dá říct, že budí respekt, a tak přispívají k bezpečnosti.
DSC: Dynamic stability control. Tenhle systém oceníte zejména v zime a při dravé jízdě. Je v něm zahrnut stabilizační systém, ABS, protiprokluzový systém a samostatné přibrždování kol, když se dostane auto do smyku (ne, není to ABS, tento systém by měl sám auto vyprovodit ze smyku pomocí nezávislého přibrždění jednotlivých kol). Systém se okamžitě projevu při jízdě na zmrzlé vozovce, když sešlápnete plyn - autu ujede zadek, ale přibržděním jednotlivých kol se auto srovná. Řekl bych, že bez tohoto systému je auto v zimě prakticky nepoužitelné (pokud je teda sníh). Na druhou stranu systém umí vyrobit pěkně nepříjemné situace. Jaké? Při velmi rychlém rozjezdu omezí sílu, která se přenáší na kola a auto přestane zrychlovat do doby, než se kola přestanou protáčet. Proto doporučuju DSC vypnout, když to potřebujete někde opravdu pořádně odpálit. Ale je třeba počítat s tím, že kontrolu nad autem máte jenom vy a jde o přetáčivou zadokolku.
SERVOTRONIC: Posilovač řízení, který se zvyšující se rychlostí omezuje svůj účinek a řidič může lépe cítit chování auta. Jízda je pak klidnější než u aut, které mají stálý účinek posilovače, projeví se to zejména ve vyšších rychlostech a na nerovných komunikacích.
MULTIFUNKČNÍ VOLANT: Není to frajeřinka, ale otázka bezpečnosti a také pohodlnosti. Při vyšší rychlosti nebo na klikaté cestě není moc dobré se dívat na rádio.
ODHLUČNĚNÍ: Motor je hlučnější do doby, než se zahřeje. Potom je tichý, v autě ho moc neslyšíte ani za studena. Vůbec jakýkoliv aerodynamický zvuk i při vyšších rychlostech je minimální. Není problém jet přes 200 a běžným tónem si povídat.
AUDIO: HI-FI systém s 12 reproduktory za příplatek, rozložení na bassy a výšky, krásně hrají bez jakéhokoliv chrčení.
ZVUK ŠESTIVÁLCE: Velce pěkný zážitek, když auto jede na 2000 ot./min a šlápnu mu na krk. Mnozí sice říkají, že to je pořád jenom diesel, ale není diesel jako diesel. Uznávám že 3-litr benzín od BMW má hezčí zvukový projev.
BEZPEČNOST: O tu se stará řada airbagů a velké deformační zóny. V EURO NCAP jsou to 4 hvězdičky.
VNITŘNÍ PROSTOR: Zcela dostačující i pro velké osoby. Pohodlné sedačky - ideální partner na cesty.
MÍSTO NA ZADNÍCH SEDADLECH: V nějakém testu jsem četl, že je malé. To asi novinář neseděl ve Felicii. Místa je tam habaděj. Žádný pasažer se zatím nedotýkal nohama předního sedadla. Tři lidi se pohodlě vlezou.
SAMOZATMAVOVACÍ ZRCÁTKA: Při jízdě v noci je to perfektní věc. Zrcátka ztmavnou do zelena a nic řidiče neosilní. Výhodou je, že to umí všechny tři zrcátka.
VYHŘÍVANÁ SEDADLA: Super věc pokud sedáte do auta rozmrzlí jako Štolverk. Ovšem pozor na ně! Pokud si necháte vyhřívat tělo naplno po delší dobu, mohou vám ztuhnout záda! Nejlepší je podle mě sedadla nejprve nechat zahřát na trojku, a pak ubrat na dvojku nebo jedničku, bohatě to stačí.
Slabé stránky
PPOŘIZOVACÍ CENA: Je vysoká i přes své stáří, na druhou stranu když bych si vzal cenu průměrně vybavené nové Fábie...
PROVOZNÍ NÁKLADY: Jasně že jsou vyšší, ale s tím se musí při koupi počítat. A hlavně - ty zážitky 100% stojí za to!!
ZÁJEM RŮZNÝCH INDIVIDUÍ: Znáte to, někteří lidé když ho nemohou mít, tak ho alespoň těm druhým zničí. Už několikrát jsem se u supermarketu hádal s debily.
TURBOEFEKT: Ať si říká kdo chce co chce, pokud má auto turbo, pak má i turboefekt. Menší nebo větší, ale má. Motor v tomhle BMW prošel modernizací, při níž se podařilo eliminovat turboefekt, takže se moc neprojevuje. Dávat si na něj musíte akorát při ostré jízdě - pokud je třeba předjíždět, musíte mít nohu alespoň trošku na polynu, ať se turbo točí. Když totiž budete brzdit motorem, a pak budete chtít předjíždět, dostaví se mezera než auto začne pořádne zrychlovat. Ale jak říkám, stačí vědět, že je třeba, ať se turbo trošku točí a auto vystřelí jako z praku.
NÍZKOPROFILOVÉ PNEU: Jo, na německých cestách je to paráda, ovšem na českých tankodromech je to hrůza. A nejenom na dálnicích. Každou díru musím minout, jinak hrozí zničení pneumatiky i ráfku.
ABSENCE 6. PŘEVODOVÉHO STUPNĚ: Auto by určitě i šestku zvládlo a nebylo by to na škodu.
OMEZOVAČ RYCHLOSTI: Je to hodně znát, když omezovač zasáhne. Bez něj auto zvládne 250km/h.
ROZMĚRY: Ve městě, u supermarketů a všude, kde se parkuje ,,na těsno" je to docela problém, ale když si na to člověk zvykne... Bohužel auto často vyčnívá z řady. Naopak rejd je výborný.
TĚŽCE SE ZAVÍRAJÍCÍ KASTLÍK: Tedy přihrádka u spolujezdce. Zdá se mi že jde zavřít poměrně těžce.
ŠIROKÝ ,,A" SLOUPEK: Konkrétně ten u řidič při průjezdu některými spíše prudšími levotočivými zatáčkami vadí ve výhledu do zatáčky. Takže jediné řešení je se pak buď více opřít a dívat se přes boční okýnko, nebo se naklonit dopředu. Ale jak říkám - je to jen u prudkých zatáček.
VOLANT: eMkov volant padne skvěle do ruky, jenom bych ho uvítal trochu tlustší, asi jako nové eMkové volanty.
Pár zajímavých technických parametrů:
0-50km/h ..... 2,8s
0-80km/h ..... 5,5s
0-120km/h ..... 10,7s
80-120km/h na 4. převod ..... 6,9s
kilometr s pevným startem ..... 28,5s
objem rezervy ..... 8l
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po dovozu byla provedena kompletní prohlidka, zda vůz není bouraný, zjistit poškození atd. Naštěstí se obavy nenaplnily a auto není ani svařené ze dvou.
Vyměněn několikrát olej, 2x žhavící svíčky, měřič hmotnosti vzduchu nasávaného do turba, měřič předřadného tlaku, termostat kliamtizace, přední brzdové destičky + senzory opotřebení. Pneu vydrží jednu sezonů, pak jsou kaput.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno prvním majitelem v BMW prodejně v Německu a zde bylo také majitelem servisováno a prodáno. To zaručovalo, že nepůjde o žádný podvod v podobě například přetočeného tachometru nebo bouraného auta. Prodejce byl velmi vstřícný, auto nám blokoval. Když jsme dorazili, tak se nás na nic neptal, dal nám kliče a řekl, ať si ho prohlédneme a projedeme. Tohle u českého prodejce čekat nemůžu. Dal i zajímavou slevu, takže všechna čest německým autorizovaným prodejcům.
Výběr a dovoz
To pravé auto jsem hledal cca půl roku, takže ke konci hledání už mě to hodně nebavilo, krom toho to zabralo spoustu času. Jak jsem hledal? 2x denňe jsem projížděl různé servery jak české a německé a hledal to spravné auto, porovnával, no a když už jsem to pravé našel, tak si ho předemnou hodinu někdo zamluvil (samozřejmě že za dva dny koupil). To pravé jsem nakonec našel na německém serveru. Předtím už jsem byl domluvený s dovozcem, protože německy neumím. Pro aute jsem si s dovozcem zajel, abych si ho sám odsouhlasil a něměl pak žádné výhrady. Zpáteční cestu jsem už absolvoval v novém. Co se týče přístupu dovozce, tak nemám žádnou připomínku. Vše proběhlo tak jak říkal a jak jsem i já očekával. Cesta do Německa, koupě a cesta zpět trvala 22 hodin, vzdálenost byla necelých 1900 km tam a zpět, takže to zabralo jen jeden pracovní den.
Novinky v recenzi
Regulace světel
Pořád mě trápí autoregulace xenonů, svítí pod nohy. BC začalo psát, že je třeba zkontrolovat parkovačky i brzdová světla, oboje přitom fungují. Takže jen co bude čas, půjde do servisu ještě společně s výměnou displaye BC, ten už je taky skoro K.O.
Turbo
Po týdnu se auto vrátilo ze servisu, turbo je vyměněné, ještě půjde na řadu hardy spojka. Cena za turbo i s prací 20tKč. Regulace světel opravena, stačilo pročistit senzory.
240 000km a odešlo turbo, uložení kardanu a automatická regulace světěl...
Po opravě
Takže byl vyměněn vzduchový filtr, naftový filtr, snímač tlaku, olej a taky jedno rameno... Celkem 20tKč za zkušenost s pumpou.
Špatná ,,nafta''
Od pondělka je auto v servise kvůli špatné naftě. Po vytankování z nádrže jsme zjistili, že to vlastně nebyla ani nafta jako spíš nějaký olej. KO je naftový filtr, žhavící svíčky a nějaký snímač vzduchu. Problém je, že chybu pumpy nejde dokázat, ikdyž je to jako pěst na oko... :-/
231 000km
... a brzy výměna oleje.
Pár novinek
Auto jezdí od soboty na zimákách, aby se sjely a přezuly na nové. Taky kapota dostala nový znak, starý nevydržel pecku od kamene při cestě na dovču, cena 300,-.
Stav tacho
226 000km a něco málo
Italy
Bawo se mrklo na dovolené na samý okraj Itálie, do Kalábrie až naproti Sicílie. Byla to zatím nejdelší cesta, kterou jsem jel v kuse, 2250km jedna strana. Zdá se to být moc, ovšem krom cesty z Ostravy do Příbora a z Brna do Vídně jsem jel celou dobu po dálnici, takže to úplný zabiják nebyl.
Těch 2250km se i s pauzami dá zajet za 20h, co se týče porovnání řidičů, tak Italové jsou mnohem ohleduplnější a hlavně pozornější, než většina českých šoférů. Také jejich pochodová rychlost je o něco větší, než tady u nás, krom toho dálnice mají zpravidla 3 a více pruhů (6 není vyjímkou).
Prosvištět celou Itálii po dálnici znamená poplatek 60E. Mají hustě vybudovanou síť čerpaček a Autogrillů, Finigrillů a dalších občerstvení a hotelů.
Abych nezapomněl, spotřeba při cestě tam byla 7,7 l/100km a po cestě zpět 8,4 l/100km. Nejlěpší řidičskou etapou jsou podle mě Alpy v Rakousku, přejezd mezi Rakouskem a Itálii (mnoho tunelů) a přejezdy přes Apeniny (ta úplně nejlepší byl přejezd přes Alpy, kde přede mnou jel Rakušák se shodným BMW a moc se s tím nes...). Ovšem dlouhé italské rovinky taky nejsou k zahození. Po cestě jsem udělal spoustu videí, tak se budu snažit nějaké přidat.
Klima
Doplněna klima (doplněno 560g) a seřízena světla. Klima stála 709,- a světla 11,-
Nové pneu
Dneska koupeny a obuty nové letní pneu, staré byly už na sra*. Celkem ta sranda vyšla na 7 500,-. Aktuální stav tacho 219 000km.
Xenony
Vyměněny obojí xenonové výbojky - nové Philips D2S 85V35W, patice P32d-2, teplota světla 5000K. Cena hezkých 1800,- za oboje.
Gemoterie
A stav tacho je 217 800km
STK
Kvůli STK jsem musel strhnout fólie z předních oken. V zákonech je bordel, nikdo neví, jestli tam lehce tónované fólie být mohou či nikoliv. Samozřejmě že na kráse to autu nepřidalo, fotky brzo přidám...je to jako pěst na oko :-/ Uvidím co dál, zda je nechám znovu natónovat nebo ne.
Dále chci všem ,,doporučit'' STK v Šenově u mlýnů. Kdo máte rádi svoji peněženku, čas a nervy, tak se jim zdaleka vyhněte. Je to banda namyšlených a arogantních tupců s kulatým razítkem, kteří využívají moci, kterou mají v rukou, a tahají lidem peníze z kapes. Velkým obloukem se jim vyhněte ;-)
STK
Včera STK+ME a stav tacho těsně pod 217 000km
535d
Včera vnoci jsem měl tu čest se povozit v 535d. Tohle auto je šílené, do včerejška jsem si myslel, že 530d E39 je rychlá kára, bohužel není :-D Ve 180 tlačí do sedadel jako 530d ve stovce, táhle od 1000ot. do 5000ot., na diesel neskutečný rozsah! Automat řadil neskutečně hladce, ještě dodám, že auto bylo komplet v M-Paketu.
Servis
Takže pískání bylo způsobeno vysypaným ložiskem na kladce u ventilátoru. Při jednom byl vyměněn olej, celkově to vyšlo na 4 000,-. Stav tacho 213 854km
Servis
V pondělí nás čeká servis - z motoru se ozývá pískání, které sílí s rostoucími otáčkami. Signalizuje to na vadné ložisko v nějaké kladce, nebo na vodní pumpu. Při jednom se zmákne i výměna oleje.
Jarní očista
Dneska došlo na velkou jarní očistu - auto vyčištěno kompletně zevnitř i zvenku. Zabralo mi to 4h.
Dneska jsem se dostal na hranice auta a pořádně vyzkoušel DSC (ikdyž neplánovaně). Při zařazování zpět po předjíždění jsem dostal zhruba v 80km/h smyk a už jsem to viděl na příkopu minimálně. Naštěstí DSC pohotově zabralo, kola jsem hned vytočil kontra a po chvilce bylo vše zpět v normálu. Zdá se to být jako malé uklouznutí, ale ten úhel, ve kterém se auto natočilo z původního směru byl opravdu velký (odhadem 60°), takže jsem měl z prd*le kliku, že tu situaci DSC zachránilo. Až pneu pískaly, jak se BMW zuby nehty snažilo. Uf, oddechl jsem si, povedlo se to a BMW je celé. Kdo říká že DSC je jenom na oko a nepomáhá, ten se plete a zřejmě s tímto systémem ještě neměl zkušenosti!
205 000km
Najeto 200 000km a něco málo k tomu, ani jsem to nestačil vyfotit, jak to proběhlo rychle :)
Co nevidět budeme slavit kulatiny, dneska má už za sebou poctivých 199888km :)
Byl jsem v Jeseníku, celkem tam i zpět 276km a průměrná spotřeba 6,6l (vypnutá klima) při průměrné rychlosti 59km/h. Měl jsem štěstí, že jsem ještě včera večer v garáži přezul na zimáky :) Když srovnám 18" a 16" kola, tak s 18-kama se dá jet více na hraně, auto je čitelnější, ale samozřejmě tvrdší a každá nerovnost je cítit. S 16 je jízda pohodlnější, ale už se nedá jet tolik na doraz, za to vás nějaká tá nerovnsot vůbec nenakope. Na zimu jsou 16-ky ideální volba pro tohle auto, konkrétně 225/55 R15, ale už s nima auto nenadělá tolik parády.
Právě jsem přezul na zimáky - nejvyšší čas, protože dneska byla ráno námraza na cestě. Už to není tkaová paráda na 16-kách, ale je to třeba. Uvidíme jak se bude auto chovat, určitě nebude tak tvrdé. Fotky dodám co nejdříve.
Ke dnešku má Bawuško najeto 197 777km. Co nevidět tu máme 200 000 a auto je pořád ve skvělé kondici (ještě aby ne) :D
Po výměně oleje v květnu bylo Bawo opět v servise na výměnu oleje (longlife na 22 000km), byl taky vyměněn termostat klimatizace.
Byl jsem na otočku v Praze, vyjel jsem v 5:45 a v Praze jsem byl v 8:20, cesta tam tedy zabrala 2h35min, průměrná spotřeba byla 8,2l/100km a průměrná rychlost 133km/h. Když jsem jel zpět, tak jsem chytil špičku, sváteční šoféry a podobné neštěstí, takže už to tak hladce nešlo, trvalo mi to 3h, zato spotřeba byla 7,7l/100km a průměrná rychlost 109km/h. Celkem ujeto i s popojížděním po Praze 874km.
Tak a je to tady - chytil jsem defetk - hřebík! Opraveno za 80Kč :)
Dneska jsem byl v Nezamyslicích u Prostějova, 351,1km, průměrná rychlost 90,2km/h a spotřeba hezkých 8,9l/100km. Pěkná cesta, ale těch svátečních řidičů a cajtů bylo trochu více než je třeba :-D
Tak konečně jsem našel obchod, kde lze koupit hliníkový dekor místo toho dřevěného. Uvidíme jeslti se dohodnu na ceně, doufám teda že ano.
Dneska jsem byl s kámošem a Saabem 9-3 2.0T nafotit pár fotek, takže se můžete mrknout
Možná jsem to s tou spolehlivostí zakřikl - dneska se auto vrátilo po 6 dnech ze servisu. Byl vymeněm snímač předřadného tlaku, měřič hmotnosti nasávaného vzduchu, 2 žhavící svíčky, vzduchový filtr, přední brzdové destičky + senzor opotřebení. To vše s prací vyšlo na necelých 15 000Kč. Podle mechanika šlo o závady opotřebením, nikoliv zaviněním řidiče, takže teď doufám, že servis už dlouho nenavštívím.
K dnešnímu dni má Modrásek najeto 191 001 km a stále šlape jako hodinky.
Potřeboval bych poradit - když zastavím auto, vysednu a zavřu dveře, tak se auto samo začne větrat. Je to sice fajn že se takhle čistí, ale má to jeden háček. Tuhle akci dokáže dělat celou noc, kdy stojí v garáži, a když pak ráno přijdu k autu, nejde nastartovat, protože vybilo celou baterku. Už se mi to tak stalo dvakrát. Vítě někdo co s tím? Díky za rady ;-)
Další zajímavá věc, co se mi stala. Jel jsem delší trasu a zezačátku jsem jel zhruba 50km stále v koloně stylem brzdit, přidat, brzdit přidat (jinak to nešlo), takže jsem brzdil i motorem. No jakmile jsem mohl předjíždět, tak jsme se do toho pustil, ale když se ručička otáčkoměru dostala na hranici zhruba 3500 otáček, tak auto zcela přestalo táhnout a začalo škubat. S takovám problémem se nedalo zrovna nejlépe předjíždět. Setkal se někdo vás se stejnou věcí? Myslel jsem si, že je nafta špatná, ale nebyla. Když jsem dojel na místo, tak auto stálo zhruba hodinu v klidu. Při cestě zpět už táhlo jak mělo, takže se domnívám, že to bylo tím popojížděním v koloně, nízké otáčky, brždění motorem. Vítě někdo čím to mohlo doopravdy být?
Dneska jsme jeli na Slovensko do Trenčinských Teplic. Cesta zhruba 300km, spotřeba 7,8l/100km a to občas stylem brda plyn. Bohužel jsem taky zaplatil pokudu za rychlost, takže se výlet nečekaně prodražil. Kdo jede na Slovensko tak doporučuju NEJET přes Makov - jeli jsme tam po cestě zpět a je to hrůza, protože právě dělali kanalizaci, tak cesta samá díra, šůtr.
Nějaký dobrák (právé jméno začíná na HOV...) vyrobil škrábanec na pravých zadních dveřích. Asi se projdu po parkovišti s hřebíkem v ruce.
Dneska jsem absolvoval cestu do Polska, jenom kousek za hranice. Vzdálenost 105,9km za 8.2l/100km - slušný výsledek.
Dneska jsem byl tónovat skla, zítra uvidíte, jak to dopadlo.
Dneska bylo BMW na výletě ve vinném sklípku. Takže cesta Ostrava - Mikulov - Ostrava měřila 460km. Cesta tam byla zpočátku klidná, abychom zjistili vztah vozu a letních gum k vozovce, takže tomu odpovídají i hodnoty - průměrná spotřeba 8,9l/100km a průměrná rychlost 89km/h. Cesta zpět už byla rychlejší, takže 9,5l/100km a průměrná rychlost 98km/h. Teplota byla celou dobu pod nulou, ale cesty byly buďto suché, nebo mokré (naštěstí ne namrzlé, silničáři solili), takže cesta O.K. i na letních pneu.
Neodpustím si poznámku, že v mém žebříčku prasat za volantem vedou Němci a Poláci - neskutečné, co vymyslí za volantem. Alespoň Němci by měli mít rozum, když mají takové dálnice.
Báwo dostalo na Vánoce kompletní vyčištění exteriéru i interiéru. Řada došla i na balzám Truttle Wax, který bych doporučil na zimu každému. Přeji všem šťastné a veselé!
Z časových důvodů jsem nesehnal zimní obutí (plecháče či elektrony + pneu), takže Báwo bude tuto zimu odpočívat v garáži. Uvidíme jak si povede na jaře.
Dneska jsem jel na výlet na hory, žádné divočení, klidná vyhlídková jízda v kombinaci město - mimo město - jízda na hory. Průměrná rychlost byla 52km/h a spotřeba 6.8 l/100km, vzdálenost 115km. Nebyl jsem brzda provozu, ale ani závodník, takové normální tempo. Tohle je zatím nejnižší průměrná spotřeba, kterou jsem dosáhl.
Pracuju na zlepšení kvality fotek, takže zanedlouho tu budou sice ty samé, ale v lepší kvalitě. Možná nafotím i něco nového.
Moje delší odmlka byla způsobena dovolenou a jak už jsem řekl - po ní přibylo mnoho zkušenosti s autem, nejen s autem.
Auto
Jeli jsme tři dospělí + plný kufr. Na autě to nešlo poznat, nemělo s tím sebemenší problémy! Zrychlení a pružnost byly srovnatelné jako u nenaloženého auta. Auto dokázalo i protočit kola při rozjezdu! Bezproblémově jelo i při vyšších rychlostech nad 200km/h, v zatáčkách perfetkně sedělo, jelo kopec nekopec pořád.
Náklady
Při cestě do HR (zhruba 1250 km) byla průměrná spotřeba 8.2 l/100km a průměrná rychlost 79 km/h.
Při cestě zpět průměrná spotřeba byla 8,7 l/100km a průměrná rychlost 97,2 km/h.
Celkově i s výlety po HR byla průměrná spotřeba 8,3 l/100km. Osobně si myslím, že je to velmi dobrý výsledek.
Cesta do HR
Jeli jsme na Brno - Mikulov - Vídeň - Graz - Maribor - Zagreb - po dálnící až na její konec a pak kolem pobřeží asi 80 km na jih. V Česku bez problému, v Rakousku opravovali dálnice, takže sem tam provoz houstl, ale pořád jsme jeli a nestáli. Ve Slovinsku na nás čekala zácpa před přechodem do HR, což jsme vyřešili pomocí Mia a našli jinou cestu (velice zajímavá, vedla přes málá města). V HR to šlo až do Karlovacu, za ním hned před prvníma dvěma tunely se tvořily kolony a popojížděli jsme. Když jsme dojeli na konec dálnice tak na nás čekalo asi největší překvapení - místo toho abychom v Brele sjeli k moři nás Chorvati vedli objíždkou přes úzké, rozbité cesty, které jsou stavěny maximálně pro koňský povoz (jely tam i autobusy)! A to chtěli za průjezd dálnicí 171 kuna!
Cesta zpět
Byla pohodovější, opět před těmi samými tunely v HR houstl provoz, ale nestali jsme. Ve Slovinsku se to táhlo, protože cesty byly ucpané. V Rakousku opět opravovali dálnice, ale provoz nebyl tak hustý, aby se tvořily kolony, Česko O.K.
Děkuji redakci za zvětšení místa pro fotografie, určitě toho využiju!
Dnes jsem byl na doplnění klimy. Náplň měla hmotnost pouze 120g místo potřebných 650g. Plyn + práce stály dohromady necelých 1000 Kč. Funguje mnohem lépe.
Dneska byl Báwo na výletu do Olomouce. Průměrná spotřeba byla 8.9 l/100km, je pravda že to nebyla zrovna předpisová jízda... Ale i tak byla spotřeba vzhledem k stylu jízdy velice dobrá.
Před chvíli mi sem skočila ikona NEJLEPŠÍ RECENZE. Díky všem kteří mi dali hlas!!! ;-)
Kvůli množství fotek jsem musel zmenšit jejich rozlišení. Nemůžu je tu dát zpět dnes všchny kvůli dennímu limitu, takže zítra. Ale přibydou i nové.
Přídávám video, které našel uživatel Veličenstvo
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530d (E39)
- Re: xDrive vs. Quattro 09.12.2010 09:27
- Re: xDrive vs. Quattro 09.12.2010 09:26
- Re: xDrive vs. Quattro 09.12.2010 00:19 _MT_
- Re: xDrive vs. Quattro 08.12.2010 23:46 _MT_
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 11:37 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 11:29 Ricardo
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 11:15 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 10:51 Ricardo
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:33 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:30 Ricardo
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:29 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:26 Ricardo
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:20 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:11 Ricardo
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 01:03 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 00:52 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 00:30 Ricardo
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 00:25 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 00:17 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 24.01.2010 00:04
- Re: xDrive vs. Quattro 23.01.2010 23:06 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 22.01.2010 09:53 talio2
- Re: xDrive vs. Quattro 22.01.2010 09:49 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 22.01.2010 09:48
- Re: xDrive vs. Quattro 22.01.2010 00:57 Ricardo
- 530d 21.01.2010 23:20 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 21.01.2010 23:08 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 21.01.2010 22:54 Vampix(Diesel Power)
- Re: xDrive vs. Quattro 21.01.2010 22:43 white label
- Re: xDrive vs. Quattro 21.01.2010 22:34
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1998) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.6.2014 3910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1997) Majitel: korrado
Přidáno: 17.9.2009 2710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.6.2009 2110 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1999) Majitel: Sugarr
Přidáno: 29.8.2010 159 Majitel 9.90 Uživatelé