Recenze
Technické info
Přezdívka auta passat Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1495 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Passat B8 asi netřeba představovat, napsáno toho bylo z řad novinářů i uživatelů mnoho. V mém případě je to Passat Highline Variant (kombi) s paketem R-Line exteriér a pár dalšími příplatky. Jedním z nich jsou full-LED světlomety, které k mému překvapení standardní HL ani R-Line nemá. Motorizace je na Passat lehce nestandardní - 1.5 TSI 110 KW s manuálem. Nastavení výbavy je pro mě trochu podivné. Highline má jen halogeny, za to má ale třízónovou klimatizaci, zatmavovací vnější zrcátko řidiče či elektricky ovládaný sklon opěradla u řidiče. Sedadlo řidiče má také prodloužitelný sedák. Obě funkce u spolujezdce avšak chybí.
Vybíral jsem auto pro intenzivní křižování jednak Prahy, ale i celé Evropy. S podporu pro hybridy v Praze (parkování) vyhrála varianta pořízení dvou aut: Toyota CHR (její recenzi jsem zde již zveřejnil) do města a VW Passat na dálnici. Výběr byl čistě ekonomický a pro podnikatelské účely. Pořízení CHR do Prahy byla jasná volba, Passat se k tomu tak akorát hodil zvýhodněnou nabídkou na operativní leasing.
Tady bych se trochu zastavil. Řekl bych, že můj případ je přesně ten, který dělá Passatu tak vysoké prodeje. Podnikáte, popř. rozhodujete o autech ve firmě, potřebujete reprezentativní auto, které je pohodlné, tiché, prostorné a komfortní i pro víc lidí (tzn. může vás jet více na vzdálenou pracovní cestu). Rychlé auto vhodné na dlouhé dálniční trasy s větší nádrží. V interiéru nechcete žádné výstřelky, vše musí být funkční a blbuvzdorné s dostatkem odkládacích prostor. Prostě vezmete ať už vy nebo někdo z firmy klíče od auta, sednete a jedete stovky kilometrů za prací, rychle se vrátíte a doma se radujete s rodinou jak kdyby jste nikde ani nebyli. Tohle jasně míří na auta střední třídy, z mého pohledu nejvíc na Passat.
Ta jeho jednoduchost kvůli které se soukromé prodeje tolik nedaří je totiž přesně to co pro pracovní účely vyžadujete. Já když bych si měl koupit jediné auto, Passat by to asi nebyl, zřejmě by to asi ani nebyl VW. Hledal bych si to svoje, s kterým si vyhraju, kde zjistím všechny blbosti jak fungují, co se kam dá dát atd. A zjistím, že některé nedotažené věci nevyužiju a využiju naopak něco v čem to moje vybrané auto bude naopak lepší. Že třeba pití mi bude podávat přítelkyně a není pro mě tak důležité kam si ho dám.
Ve chvíli kdy přesedáte z jednoho auta do druhého a najezdíte ať už sami nebo s kolegy klidně stovky km denně po schůzkách s tím, že na závěr dne jedete vlastně “z práce”, jste v docela odlišné situaci. To vše korunují nabídky VW, které jsou pro firmy velmi výhodné. Měl jsem na to dálniční auto víceméně požadavky co jsem popsal výše a objevila se nabídka na operák na tuto konfiguraci Passatu za cenu, kterou jsem čekal min. o polovinu vyšší. Tady nebylo o čem…
Auto tedy vybrané a objednané jako mávnutím proutku. Dodání se však zpozdilo, tuším že místo 3 měsíců to bylo měsíců 5. Jestli si správně pamatuji, dodané v posledním týdnu, po kterém by už bylo právo odstoupit od smlouvy...což jsem cca o rok dříve absolvoval s Kodiaqem.
Nejvíc jsem byl zvědavý na motor. Já na naftu moc nejsem, ačkoliv se ví, že 1.5 TSI má takový naftový projev, pořád je to tišší benzín s širším rozsahem otáček. Ticho je první věc, kterou bych zmínil. Motor v nižších otáčkách není slyšet vůbec, od 3 tisíc ho slyšíte tak abyste věděli, že běží a postupně se vytáčí a i tak potřebujete vypnout hudbu k tomu abyste ho opravdu slyšeli. Četl jsem hodně kritiky na tento motor v menších modelech, nejvíc v Octavii. V té třeba prý jde slyšet nekultivovaný a hrubý chod na dva válce, který tento motor při nízké zátěži umí. V Passatu tenhle režim vnímáte pouze podle ikonky, která se vám objeví v rohu palubního displeje. Žádné rázy se do kabiny nepřenáší, prostě dokonalý klid.
Na motoru však vnímám jedno výrazné negativum. Výkonová křivka do zhruba 2.200 otáček je opravdu tragická. Mám pocit jako by se motor pral s emisními normami a dostával při tom pěknou nakládačku. Za studena je skoro nemožné popojíždět plynule v garáži, protože na jedničku na třeba 1600 otáček hrká jak Škoda 120 před smrtí. V kombinaci s manuálem jsou tak rozjezdy trochu za trest, trvalo mi několik tisíc km než jsem se s tím naučil rozjíždět aspoň trochu plynule. Protože když jsem dal málo plynu, auto v lepším případě cukalo. V horším chcípne úplně. Když dáte plynu víc, auto má k dispozici hodně výkonu i krouťáku, hrabou kola a vy startujete jako šílenec. Tohle je po zkušenostech s krásně plynulými rozjezdy hybridní Toyoty pořádná studená sprcha a je to důvod, proč tento motor nemohu do města doporučit. Je to fakt nepříjemné. Nicméně! Jakmile jste nad dvěma tisíci otáček, postupně se probouzí tichá síla, která vás táhne vpřed. Pochybnosti o dostatku výkonu na dálnici jsou hned pryč. Z auta cítím jak je dělané na vysoké rychlosti, jak kdyby od rychlosti 70 km/h teprve začínalo fungovat. Je to úplně přesný opak Toyoty CHR. Tak jak je dobrá do 70 km/h a postupně horší a horší s přibývající rychlostí, tak stejně to má Passat obráceně. Po městě je to dlouhá krabice, s kterou se nikam nevejdete. Po nájezdu na dálnici ale Passat začne dýchat a všechny městské stylovky se vám rychle klidí do pravého pruhu a vy se postupně rozjedete tak, že pohled na vaši záď trvá maximálně několik sekund než zmizíte v dáli. Co jsem vykoukal z Youtube, měla by být 1.5 TSI o trochu rychlejší než stejně výkonný 2.0 TDI. Jsem zvyklý na Astru OPC s 206 KW, tzn. vím co to znamená rychlá jízda a i proto mě překvapilo jak “pouhých” 110 KW v kombíku střední třídy jede ve vysokých rychlostech dobře. Pro zajímavost, z kopce jsem z Passatu 1.5 TSI vytáhl 249 km/h. Pravidelně z jednoho mírnějšího (ale dlouhého) kopce dávám 240 km/h. To jsem rozhodně nečekal, zřejmě bude mít auto dobrou aerodynamiku. Jsou to tedy tachometrové údaje. Reálné se ale zase tolik neliší, v této rychlosti myslím že do 10 km/h. Udávaná maximálka je 216 km/h. Abych nepřechválil tak samozřejmě prostor pro pořízení silnějších verzí tu rozhodně je. S tímhle nejste ani zdaleka králem dálnice, nicméně jste takový dobrý náměstek levého pruhu. Zvládnete jet hodně rychle, ale výkonnější auta běžně potkáte a především v kopcích vám pak ty koně scházejí.
Již zmíněný průběh výkonu v otáčkách je takový tupý, takže ježdění je o tom dostat motor do středního pásma otáček a sledovat jak vám stoupá rychlost na tachometru. V nižších rychlostech je potřeba podřazovat, protože akcelerace do těch 2200 otáček je hodně mdlá a převody velmi dlouhé. S tím výše popsaným chováním v nízkých otáčkách je to po městě mínus. Naštěstí do města s ním jezdit moc nemusím :)
S Passatem jezdím jen dálnice a to většinou velmi rychle, často plný plyn. Spotřeby jsou následující: při normální jízdě, tj. tak 140 km/h je spotřeba okolo 7l; při snaze (tzn. často brzdíte a zrychlujete) o jízdu 190 km/h je +-11l; při plném plynu (tzn. 200+) +-13l. S tím já jsem spokojený, moc by mě zajímalo kolik by mi na takových cestách bralo 2.0 TDI.
K autu samotnému. Jak jsem už zmínil, auto je tiché, což samo o sobě posouvá komfort na vysokou úroveň. Samozřejmě v rámci mainstreamu, prémie typu A6 apod. je jinde. Od cca 120 km/h se objeví lehký aerodynamický šum, který subjektivně začne dále zesilovat až někdy od 180 km/h. Neznám nové Mondeo, říká se, že je tiché, tak by mě zajímalo porovnání. Passat je samozřejmě prostorný do všech směrů, ačkoliv středový panel se mě nepochopitelně opírá o pravou nohu. Z auta je dobrý výhled, sedačky už jsem částečně popsal, jsou vhodné na delší trasy. Jenom mi trochu vadí, že jsou až moc tvrdé. Tužší naladění podvozku pak přes ty tuhé vnitřní části sedadel přenáší mírné vibrace, které si po stovkách km najetých po dálnicích typu stará D1 uvědomíte. Ale zase dlouhé sedáky a celková šířka sedadel to víc než kompenzuje.
Passat zatáčí ochotněji než bych čekal. Má ale pro mě opět trochu zarážející naladění podvozku. Jde o klasickou neadaptivní verzi. Auto se trochu pohupuje, jakoby do komfortu, ale jak je potřeba propružit (větší nerovnost nebo zatáčka), tak tlumiče ukážou své tuhé nastavení. Zdá se mi, že je to opět řešení vhodné pro vysoké dálniční rychlosti, jinak ve městě nebo na okreskách drncá víc než byste chtěli. Akusticky je podvozek obecně dobře utlumený. Ačkoliv pokud potkáte více ostřejších nerovností, občas jdou tupé rány od zadní nápravy. Někde jsem četl, že je to konstrukční nedostatek v řešení zadních silentbloků. Ale nevím, jen to skutečně vnímám.
Full-LED jsou dobré, ale zase takovým svým zvláštním způsobem... V dálkovém režimu svítí perfektně, řekl bych až moc. Pochopil jsem, proč VW u adaptivních LED světel říká, že umí přizpůsobit světelný tok aby se neodrážel od značek. To totiž standardní VW full-LED světla opravdu dělají. V tlumeném režimu svítí sice jasně, ale podle mě moc do země, tzn. světelný kužel je krátký a nemá vyhlazený světelný tok, takže jsou vidět lehce stíny, jak kdybyste měli špinavá světla. Očividně byl potřeba prostor pro příplatky za adaptivní světla.
Ještě bych zmínil řízení. Volant by mohl mít tlustší věnec, ale hlavně je řízení přeposilované a velmi citlivé. To mě naopak na dálnici nevyhovuje, protože když přesednu z Astry OPC nebo Toyoty CHR, tak mám tendenci neustále korigovat směr doleva-doprava a musím si trochu zvyknout než se mi volant v ruce zklidní…před pár lety jsem měl Golf 7 a tam jsem tehdy vnímal úplně to stejné.
Zbytek asi netřeba popisovat. Prostorné, pohodlné a reprezentativní auto. Vše funguje jak by mělo, nevidím žádné vyloženě slabé nebo zanedbané místo. Interiér sice strohý, ale zároveň je kvalitní a nepůsobí lacině, ani v detailech. Tady bych si rýpnul právě do konkurence kde se prostě vždycky něco najde, obzvlášť na středovém tunelu. Za mě spokojenost!
Silné stránky
+ vnitřní prostor a praktičnost
+ odhlučnění
+ kvalitní zpracování
Slabé stránky
- projev motoru v nízkých otáčkách
- hodně výbavy je za příplatek
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 1.5 TSI
- Přínosná recenze - Díky! 25.03.2022 14:42 NegusTheGreat
- Re: Re: OL 02.09.2019 15:32 bbartostomas
- Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 30.08.2019 21:50 palix
- Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 26.08.2019 22:45 adamzprahy
- Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 26.08.2019 14:46 palix
- Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 23.08.2019 16:05 adamzprahy
- Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 23.08.2019 13:26 Ozzman
- Re: Re: Re: Hezká recenze 23.08.2019 13:26 Ozzman
- Re: Re: Re: full led 23.08.2019 12:34 adamzprahy
- Re: Re: full led 23.08.2019 10:11 Ondrej Babečka
- Re: OL 23.08.2019 08:01 vondry87
- Re: OL 22.08.2019 15:24 palix
- Re: Re: Hezká recenze 22.08.2019 15:20 palix
- Re: Re: Re: Hezká recenze 22.08.2019 12:44 adamzprahy
- Re: Re: Hezká recenze 22.08.2019 11:19 Ozzman
- Re: Re: OL 22.08.2019 10:00 vondry87
- model 22.08.2019 09:51 adamzprahy
- Re: OL 22.08.2019 09:46 adamzprahy
- Re: full led 22.08.2019 09:39 adamzprahy
- Re: Pašík 22.08.2019 09:37 adamzprahy
- Re: model 22.08.2019 09:36 adamzprahy
- Re: Hezká recenze 22.08.2019 09:34 adamzprahy
- OL 22.08.2019 09:14 vondry87
- full led 21.08.2019 19:15 Ondrej Babečka
- Pašík 21.08.2019 17:47 zetr007
- model 21.08.2019 10:51 dadasada
- Hezká recenze 21.08.2019 09:22 Ozzman
- Podvozek 21.08.2019 08:52 Verny_2013
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2015) Majitel: topesto
Přidáno: 1.3.2015 3410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2017) Majitel: Rasto
Přidáno: 20.10.2021 89 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2014) Majitel: vondry87
Přidáno: 27.12.2017 1910 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2016) Majitel: Holdik22
Přidáno: 24.2.2016 269 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2018) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 18.8.2023 148 Majitel 9.50 Uživatelé