Recenze
Opel Vectra Elegance 2.2 DTI 16V
Technické info
Přezdívka auta Vektra, Plečka Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:125000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2172 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Vývojáři Vectry C měli v plánu vytvořit velmi hodnotné auto střední třídy, přímého konkuretna Passatu a Mondea. V mnoha ohledech se jim to povedlo a kupující dostane za své peníze vysoký komfort. Přečtěte si o dojmech z auta, které je šampionem v poměru value for money. Pohodlí prověřeno cca jedním tisícem cest napříč hl.městem a několika cestami všemi směry po EU.
Exteriér je moderní a dynamický, dojem je však devalvován nevhodným designem masky z rýsovacího prkna podivínského estéta. Auto působí celkově důstojně a mohutně. Moje verze má
- bílé blinkry a v kombinaci s
- panzergrau :-) metalízou
- xenony a
- litými koly si určitě zaslouží pochvalu, celek je podle mě super.
Jak je auto opticky velké, nezklame ani v interiéru. Velký volant kůže, dostatek místa pro nohy. Kam se podíváte jsou kvalitně navržené, masivní a hezké prvky (mám na mysli kliky, věšáky, přihrádky, lemy, atd.) snad s výjimkou imitace dřeva na palubce. Nad hlavou možná dvacet centimetrů, klidně by tam mohly být přihrádky - a taky že jo: v přední části je uprostřed prostorná schránka na brýle a velké palubní osvětlení (centrál/řidič/spolujezdec). Sedačky jsou potaženy velurem a jsou vynikající - velké, pohodlné! Umocňují dojem z pohodlného cestování na palubě auta. Zadní sedačky jsou skutečně dimenzovány pro tři lidi, tři děti se tam vejdou i se sedačkami. Dveře těsněny dvojitým těsněním.
Výbava mého kusu je doplněna nezávislým topením Eberspaecher s radiovou dálkou. NT bylo instalováno později, mj. protože katalogová opšna je moc drahá. NT je naprosto skvělé pro lidi, kteří parkují venku. Přijdu - neškrabu - jedu.
V autě je základní radio s CD s nedostatečnou citlivostí, která by se dala vylepšit anténním předzesilovačem za CZK200. Na tunel jsou pro cestující na zadních sedačkách vyvedeny ovladače audia a konektory na sluchátka, lze pustit např. CD do sluchátek a rádio do čtyř repro v přední části auta.
Další výbava: ABS, ESP, aut.klima 2-zón s chlazením při zastaveném motoru, výdechy a štelovátka i na tunelu k zadním sedačkám, 8 airbagů (škoda, nelze koupit zadní-boční, jen zadní-hlavové), kola 215/16", ovl.rádia na volantu, hezky zpracovaný tempomat, čidla na tlak v pneu.
Počítač a obrazovka: barevná indikace chybových stavů / alarmů mezi palubními přístroji plus grafika v panelu uprostřed. Počítač hlídá mj. všechny žárovky (hlásí např. "zkontroluj parkovací světlo vpravo vepředu"), dále provozní kapaliny (vč.náplně ostřikovačů), zavřené dveře, tlak v pneu, opotřebení brzd, atd. atd. Ovládání počítače je zcela bez problémů, četl jsem hodně kritik v uspěchaných recenzích.
Silné stránky
- kvalitní provedení
- pohodlí celé posádky při jízdě po méně kvalitních vozovkách i po dálnicích při cestovních rychlostech do cca 180km/h
- výbava
- bezpečnost
- minimální zájem zlodějů
Slabé stránky
Motor si dobře poradí s většinou situací, hezky akceleruje, ale při důraznějším požadavku na dynamiku (např. pro předjetí) velmi rychle odhalíte meze výkonu. Auto v takovém momentu nereaguje dost dynamicky. Chování v takové situaci se zhoršuje se zatížením auta, což je dost nebezpečné, protože jinak si při jízdě zátěže nejste příliš vědomi.
Tok vzduchu z ventilace je dobře řízen automatickou klimatizací (teplota a množství), samotné směry toku vzduchu se mi ale nezdají být optimální, může vést k nachlazení.
Slabá reakce na volant na kluzkém povrchu (není to prostě žádný rally-drak).
Nepříliš dobrá odezva volantu, vadí při rychlostech 190km/h a výše.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo tři roky v péči operativního leasingu Auto-Kern, plná spokojenost. Poruchy: dvakrát servo klapky "vnitřní cirkulace", dvakrát prasklá gumová hadice k turbu.
Novinky v recenzi
27.10.2007
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Vectra (2005) Majitel: Megabeda
Přidáno: 30.8.2008 4210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 6.5.2009 139 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: PepePPP
Přidáno: 16.5.2014 29 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Vectra (2006) Majitel: QQ077
Přidáno: 1.10.2008 2010 Majitel 9.85 Uživatelé