Recenze
Technické info
Přezdívka auta Hračka Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:12000 palivo: elektřina výkon [kW]: 239 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní
Popis vozu
Notoricky známé lidové elektroauto.
Model 3 ve verzi Standard Range Plus a update, který přišel v roce 2021.
To mimo jiné znamená:
Pozoruhodná "železná" baterie E6CR LFP 55kWh.
Výroba v Číně bez problémů s kvalitou zpracování.
Tepelné čerpadlo jako standard.
Vylepšené přední lampy.
Elektrické ovládání víka kufru.
Velmi hezká inovace interiéru, mj. také se dvěma bezdrátovými nabíječkami telefonů.
Elektrické nastavení sedadel a volantu s pamětí spojenou s profily řidičů.
Vylepšené odhlučnění, vrstvená okna.
Co se nezměnilo:
Překvapivě prostorný vůz. Místo pro posádku vynikající, především na předních sedačkách.
Jediný motor 239kW u této slabší verze pohání pouze zadní nápravu.
Centrální dotykový displej a ovladače na volantu, bez dalších ovládacích prvků.
Navigace s využitím Google Maps integrovaná s palubním a nabíjecím systémem auta, pracující s ohledem na nabíječky na trase.
Bonus:
Odnímatelné závěsné zařízení.
Silné stránky
Výkon, design, rychlonabíjení na Tesla Superchargerech.
Promyšlené, kompletní prostředí usnadňuje cestování.
Dobrá volba pro získání prvních zkušeností s EV.
Slabé stránky
Tužší podvozek a celková ergonomie.
Rezerva k maximální hmotnosti.
Výrobek se zdá být v několika ohledech mírně za zenitem.
Dojezd
Baterii LiFePO lze častěji nabíjet na 100%. Při plánování delších cest pak můžeme počítat s celkovou kapacitou baterie zpřístupněnou uživateli řídícím modulem baterie.
Dojezd je hodně závislý na teplotě prostředí (doporučuju simulátor na stránkách Mercedes-Benz). Zkušenost z necelých deseti tisíc kilometrů říká, že auto dojede 250 km v zimě a 350 km v létě.
Dlouhodobá spotřeba je zatím mírně nad 13kWh na 100km.
Poslední trasa z Prahy-Západ do Wroclawi a zpět dopadla následovně:
Výjezd s nabitím na 100%. Asi zbytečné nabíjení v Náchodě u Běloveských lázní.
Nabíjení zdarma v hotelu přes noc, ráno opět 100%.
Odpoledne návrat přes Kuks na západ od Prahy bez nabíjení, dojezd s 12% dostupné kapacity baterie.
Spotřeba na cestě s mixem město a silnice, s vysokým podílem dálnice (Jaroměř-Praha) byla 13,4 kWh na 100 km.
Rychlost na dálnici udržována na 130 km/h, na běžných silnicích 95 km/h, pokud to bylo možné. Velmi teplé počasí, slunečno a přes 30 stupňů Celsia, klimatizace uvnitř na 23°C.
Novinky v recenzi
Milán 2022
Trasa Švýcarsko, Miláno, hory, a zpět.
Využití luxusní sítě nabíječek Tesla, předpříprava akumulátoru při navigaci k místu nabíjení, hlášení využití nabíječek v místě, atd.
Opět se potvrdilo, že LFP baterie nemá ráda chladnější počasí, v tomto případě 7 stupňů Celsia po velkou část cesty.
Viz také obrázek s fakturací za nabíjení.
Další vozy značky Tesla
-
Tesla 3 (2019) Majitel: Peto02
Přidáno: 14.10.2019 3510 Majitel 9.14 Uživatelé
-
Tesla Y (2023) Majitel: AnGeor
Přidáno: 29.5.2023 010 Majitel 6.89 Uživatelé