Recenze
Technické info
Přezdívka auta Shady Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: nafta objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Je to krásné, moderní a pohodlné auto. Nakonfigurováno v pevných mezích určené ceny a ceny příplatků, Passat dostal přednost před konkurencí Octavie, Superb, Touran, Sharan.
Limit na příplatkovou výbavu spotřebován na tažné zařízení a jeden asistenční systém, který mi připadal důležitý - Side Assist.
Mezi klady je moderní, dynamický střih karoserie, hodně místa i na zadních sedadlech.
Elektronika nikdy nespí a je připravena řidiče učinně podpořit v momentech, kde je to opravdu potřeba.
Silné stránky
Jízdní vlastnosti
Elektronické asistenty
DSG převodovka
Slabé stránky
Slabší výbava
V čem vidím problém
Za stejné peníze jako B6, po pár letech, přijíždí auto v nižší úrovni výbavy, chybí celá řada položek, na které jsem si zvykl, situaci zachraňuje pár zajímavých elektronických asistentů. Chci varovat zájemce, že auto v řadě Comfort Line zanechává – bez nemalé investici do vcelku běžných položek – jakýsi pocit plebejskosti. Kdo chce dobře vybavené a načančané auto, ať raději volí vyšší výbavu, nebo se poohlédne jinde, protože za ceníkových osm set až devět set tisíc není výsledek tak přesvědčivý.
Porovnání s Passat B6 - auto bylo možné v roce 2010 koupit za zcela stejnou cenu v mnohem lepší výbavě. Protože na tom asi bude řada uživatelů podobně, chtěl bych zmínit pár položek, které teď postrádám. Nemyslím, že se jedná zrovna o banality:
V mrazivém ránu je nutné se připravit na delší proceduru, čelní sklo náhle není vyhřívané.
Při průjezdu sérií malých křižovatek v městečku najednou nevěřícně koukám do temného prostoru – místo xenonů velice hezky natáčených do zatáčky je nový vůz osazen pevnými halogeny.
Koncovky nejsou diodové, jestli se nemýlím.Tady dodám, že denní svícení je také pouze žárovkové, což už hraničí s podivným retro stylem.
Šestnáctipalcová kola (což je na B6 plně adekvátní osazení) jsou na B8 napohled prostě málo, to ale pro nás, kteří věří v jejich účinek při tlumení nerovností, není dobrá zpráva. Místo černé mi bez příplatku nabídli šedou ‘Urano’, která opravdu nedělá svému jménu ostudu.
Sedačky jsou místo veluru jen hadrové, všichni víme, jak látka po pár letech vypadá. Čas (a výrobce) ubral vcelku příjemné nastavení bederní opěrky. Design palubní desky a pracoviště řidiče mi nijak šokující nepřipadá, je hezký, nikoliv však přehnaně luxusní. Ještě se budu muset zaměřit kde se vlastně holeň pravé nohy opírá o tunel. Skla jsou mírně zatmavěná.
Pokud jde o pohonnou jednotku, reakce motoru a převodovku jsou krapet jiné, akcelerátor je potřeba pro stejné zrychlení mnohem více (trochu nepohodlně) prošlápnout. Motor je hlučnější, vibrace citelnější a to jak v oblasti volantu, tak zvuku, ale i třeba pokud jde o průnik chvění do nohou z podlahy. Převodovka řadí jaksi ‘jinak’, zatím jsem zrovna nepřišel novému naladění na chuť.
Na volantu naštěstí zůstávají pádýlka řazení. Věnec volantu je tenčí, Klimatizace je díkybohu stále automatická, ale i tady cosi chybí: místo dvou intenzit polohy Auto je jen jedna (nelze volit režim když jedete sám/sama vs. plné auto). Chybí čidlo znečistění napojené na klapku přívodu vzduchu zvnějšku. Přibyl kolenní airbag řidiče, zadní boční jsou i ve voze z roku 2010, dokoupeno jako volitelná položka, dnes ve standardu.
Teď novinky, tady jde o dobré zprávy: Elektronika (asistenty) fungují hezky. Seznam začíná u celkem důležité položky parkovacího asistentu vepředu i vzadu v základu, což auto z roku 2010 nemělo. Front assist a Side assist si zasluhují samostatný odstavec.
Glosy o assistentech a mnoho dalšího v novinkách (níže).
Novinky v recenzi
Cenová úprava
Kriste, to jsou hadi zpařený:
2015: Comfort Line, TDI, DSG, Side Assist, sklopný závěs: 830 tisíc.
2019: Business Line (trošku chudší než Comfort), TDI, DSG, Side Assist, závěs: 935 tisíc.
Karma je zdarma
Byl jsem asi trochu nespravedlivě kritický - a pomsta následuje:
Passat se nedá objednat v momentě, když to nejvíc potřebuju.
Co se, sakra, děje? Dlouhá řada týdnů, kdy stěžejní model doprovází nonšalantní hláška??
"Vůz zatím není v prodeji."
https://www.volkswagen.cz/modely/prehled
Prosím o radu
Prosím kolegy zkušené řidiče a fandy aut o názor. Nevím si rady:
1) Nezdají se mi jízdní vlastnosti. Nechal jsem to vyzkoušet kolegovi, který hodně jezdí. Jízdní projev hodnotil jako, že "si řízení dělá samo, co chce". Mohlo by se jednat o vyloženě nevhodné ladění posilovače? Jedná se o mátožný projev, je výrazně cítit mezi 110 až 140 km/h.
2) Před pár tisíci se přidalo temné hučení, něco jako odcházející ložisko. Občas až vibrace, jako když jedete po hrubém asfaltu. Nechal jsem to zkontrolovat u leasingovky, ale asi nic nenašli, ze zdvořilosti prohodili kola (přední vs. zadní).
Tak, přátelé, máte pro mě nějakou radu?
První trošku delší cesta
Něco k sobotnímu sweepu do Kanady (České Kanady). Bohužel nespokojenost. Ještě stále doufám, že chyba je ve mně, ale jízdní projev se mi zdá doslova mátožný. Ta tam je jistota, kterou potřebuju na kvalitní silnici na Telč (a dále), kde se prostě v zatáčkách potřebujete přesně držet čáry vyznačující krajnici.
S plynem mám taky problém, ještě jsem nenašel způsob, jak nadávkovat akceleraci, a při snaze ztratit se z křižovatky jdou kola do nechtěného prokluzu.
Zvuk je prostě letecký. Kdo kdy letěl malým (například desetimístným) dopravním letadlem s dvěma šestnáctiválci a vrtulemi jakoby na dosah za okénkem, ví o čem mluvím. Podobně ten, kdo na vojně stěhoval náčelníkův trezor po vroubkovaných kachlíčkách na chodbě kasáren. To dost dobře popisuje zvuk při akceleraci. Naopak při 130 až 140 je utlumení solidní.
Došlo i na poruchu: Okénko po zamávání babiččce nejde vytáhnout. (haha, pražákovi se po...lo nové auto). Okénko vytaženo kam až to šlo, zbytek překryt starou mikinou, kterou statečný potomek jistil za jízdy.
Bezpečnost
V oblasti bezpečnosti jde o slušný pokrok. Nejen, že zadní boční airbagy jsou ve standardní výbavě, přibyl také kolenní airbag. Boční airbagy jsou moje oblíbená položka, mám za to, že jestli se posádky současných osobních aut mají něčeho bát, je to boční náraz. I náraz malou rychlostí je problém, boční airbagy i vzadu nabízejí při nárazu zboku více šance kyčelním kloubům. Kolenní airbag je u řidiče, taky chválím.
Teď k Side Assist: Před lety šla na auto.cz diskuze jak vlastně řešit připojování na dálnici, nebo změnu jízdního pruhu: Mám s tím taky pořád problém, zrcátko prostě nestačí a ohlížet se dozadu znamená sekundu dvě nechat situaci před autem náhodě. Side assist pracuje s informací ze dvou radarů v pod koncovými světly. Samo o sobě je to dost sci-fi, ale počítač nejen kontroluje co je v zadní polosféře, ale taky jakou rychlostí to jede atd. Podle toho rozsvěcuje žlutou plochu na zpětném zrcátku. Pokud dáte signál o změně směru (pustíte blinkr, nebo pohnete volantem) začne v případě nebezpečí ta žlutá ploška blikat. Jak taky píšou v dokumentaci: To se tedy nevyplatí ignorovat :-)
Front Assist: Vozidlo má tento systém ve standardu. Jedná se o další radar, tentokrát namířen dopředu. Zobrazuje nenápadné napomenutí na displeji, pokud se počítači zdá, že odstup od vepředu jedoucího vozidla není OK, nebo, že v koloně moc šlapete na plyn. Při situace hraničící s kritickou zobrazí výrazné červené varování a dá zvukový signál (na 1000 km zatím dva falešné poplachy v chaosu pražské dopravy). Těsně před nárazem by asi spustil brzdění. Kdo má za sebou nějaký trénink bezpečné jízdy, určitě ví, že lidi v kritické situaci podvědomě dost blbě brzdí (málo, nebo dokonce před nárazem uvolňují brzdu) - jde tady o pokrytí důležité oblasti, navíc ani náklady na tento doplněk asi nejsou vysoké. V každém případě je fakt, že jde o standardní výbavu, a o pokrokový prvek.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat Lim CL 2,0 TDI BMT 6DSG
- cena 24.07.2019 06:56 dadasada
- Re: Re: Nový Passat 27.06.2019 06:43 dadasada
- Re: Nový Passat 27.06.2019 00:13 M1A
- Nový Passat 26.06.2019 06:41 dadasada
- jízdní vlastnosti 21.09.2016 10:17 Nicco
- Re: za hodně peněz málo muziky? 01.09.2016 21:09 overdrive
- Re: Díky za odezvu na recenzi 09.03.2015 17:14 c5III
- no teda 09.03.2015 11:13 topesto
- Díky za odezvu na recenzi 08.03.2015 20:58 M1A
- mno... 06.03.2015 08:48 roox
- b6 vs b8 04.03.2015 21:56 omiko
- No, to jsem rád, že nejsem jedinej, kdo cití vibrace v podlaze... 03.03.2015 22:47 Ja Prvni 123
- za hodně peněz málo muziky? 01.03.2015 17:43 FilipN
- hmm 28.02.2015 11:01 petrumr
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2015) Majitel: topesto
Přidáno: 1.3.2015 3410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2017) Majitel: Rasto
Přidáno: 20.10.2021 89 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2014) Majitel: vondry87
Přidáno: 27.12.2017 1910 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2016) Majitel: Holdik22
Přidáno: 24.2.2016 269 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2019) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 20.8.2019 288 Majitel 9.71 Uživatelé