Recenze
Eagle ss
Technické info
Přezdívka auta Eagle Rok výroby 1977 Koupeno ojeté najeto [km]:10 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2000 převodovka: manuální pohon kol: zadní
Popis vozu
Ford Eagle SS
Tento automobil je výsledek malosériové výroby (150 ks) společnosti Eagle cars ltd, která vznikla v 70 letech. Společnost založil Tim Dutton a Allan Breeze, který po krátké době společnost opustil. Při navrhování tvarů automobilu se Dutton zpočátku nechal inspirovat designem Amerického KitCaru, který měl na svědomí Roy Amore, což je ve tvarech Eagla po chvilce zkoumání vidět. Pochopil, že aby se jejich vůz prodával, bude muset jít nejen cestou prodávat automobily jako KitCary, ale také sestavené kusy. Zpočátku použili jako podvozek a motor z brouka, který byl v té době mezi takovými auty hojně používaný. U dalších řad, ale pochopili, že cesta povede spíše s podvozky a motory Ford. Konkrétně s podvozkem a motorem Fordu Cortina.
Společnost tedy použila motor a část podvozku z Ford Cortiny. Bylo jasné, že podvozek Cortiny bude sloužit jen jako hrubý vzor a že se musí kompletně poupravit, aby potřebám vozu vyhovoval, nejen co se týče funkčnosti, ale samozřejmě i co se týče jízdních vlastností. To se moc nestalo ;) Náhon zůstal na zadní nápravě a motor se tedy přesunul vpřed.
O pohon se stará dvoulitrový čtyřválec osazený dvěma karburátory WEBER. Eagle váží něco okolo 700kg a má velice lehký zadek. Výběr tohoto motoru byl tedy dle mého názoru dobrý tah.
Vyrobeno bylo asi 150ks a co jsem měl možnost spočítat v Evropě a USA je jich okolo 20. ( z toho 2v ČR)
Eagle je 1080 mm vysoký, 4550 mm dlouhý a 1950 mm široký.
Cena? Byl jsem v kontaktu z pánem z USA, který tento vůz koupil za milion a půl, ale taky jsem viděl v Německu jeden za 400 tis. Myslím, že v tomto případě je to spíš o tom než za kolik, spíše kde. Je jich opravdu už jen cca 20. :) Nejaktuálnější je ale Brněnský Eagle, který se prodával za 980 000 Kč.
Můj Eagle SS
O čem tedy Eagle je? asi o pocitech:
Už při prvním vyklopení dveří, nasednutí a následném nastartování motoru, pochopíte že sedíte v autě, které se Vás bude snažit sežrat za živa. :) Zvuk výfuku, který doplňuje dýchání 4 kalíšků ( dobře dvou dvojitých karburátorů Weber), vás vyděsí a zároveň přinutí celou dobu sedět s úsměvem slintajícího lenochoda, který sedí na horské dráze. Eagle má 5 rychlosti a po sešlápnutí pedálu zjistíte, že že mu bohužel proklouznou kola ještě na trojku. Pochopíte, že to není auto se kterým by jste chtěli jet v mokru. :D Dálnice, je v něm hrozná nuda, je to spíše na jízdu na okreskách. Eagle má dlouhé čelní sklo a je v něm při extrémních teplotách, hlavně při ploužení po městě, docela teplo. Proč to píšu? No, často dělám, že si ve městě nebo při pomalejší jízdě vyklopím dveře a koukám na 10cm vzdálenou ubíhající silnici. No co? Baví mě to a výhled je božský. :D
Vzhled? Já s potěšením říkám, že Eagle ss je ošklivý až je krásný. Jeho tvary na jednu stranu působí jako nasrané zvíře, ale když se podíváte na vyklopená světla, na druhou stranu působí spíše jako romantický brouček. :)
Interiér? Strohý! palubní deska je plná budíku a je opravdu jednoduchá. Přesto, že mám sportovní sedačky, které jsem při koupi k autu dostal, nechal jsem si vyrobit své, ty staré byly moc těžké.
Pohodlí? jaké? k čemu sakra? Nekupujete si Mercedes!!!! ;)
Eagle není o Luxusu ani o lámání rekordů na okruzích. Eagle je o zážitcích, o emocích!!!
Nicméně---- stále je na něm práce ;)
Jízda? napíšu jindy, ale minulá sezóna byla skvělá... :)
Novinky v recenzi
Natáčení reklamy pro T-mobile
Eagle byl na natáčení umělecké reklamy pro T-mobile. Nějaké fotky jsem přidal do alba a tady je odkaz. :D
https://vimeo.com/127246757
Rozloučení se sezónou 2012 Tachov. Fotky v profilu.
Sraz veteránů (převážně Amerik), sexi pinupky, modelky, hostesky, okolo 60 automobilů, 4 kapely (Dors revival)......
Před několika týdny jsme kompletně z repasovali motor a obdarovali ho dvěma dvojitými karburátory Weber, polepili jsme auto a vyrazili na jednu z nejzajímavějších veteránských akcí na které jsem byl. Vyrazili jsme Na rozloučení se sezónou do Tachova. Okolo 60 automobilů. zábava pro děti i dospěle, hostesky, modelky sexi pinupky ve stylu 50 let, 3 kapely včetně Dors revival a spooousta pití. Nádhera. Příští rok bude akce znovu a zde rozhodně nesmím chybět. Něco málo o akci je na veteranemnasvatbu.cz :)
konečně.
Po novém přírustku do rodiny MG TF 160, kterého jsem společně s MG F VVC odvezl na ladění motoru, jsem se konečně dostal k bílému mazlovi a vzal ho ven. Je na něm ještě spousta práce, ale to nemění nic na tom, že jsem se s ním poslední týden královsky bavil. :)
Shání se dárce. Koupím motor V6 2.8l carburetor, mě umřel.
Hledá se dárce srdce pro Ford Eagle ss. Koupím motor Ford 2.8 l V6 carburetor s převodovkou, mě umřel.
I buy engine Ford 2.8 l V6 Carburetor.
Práce na Eaglu, čištění, mytí Eagla a MG, návštěva kamaráda s Cadillacem Coupe de Ville. Více v fotkách
Od pátku do neděle pod Eaglem a další kus práce za mnou.. :)
Návtěva Cadillacu Coupe de Ville a čištění a mytí mých vozů.. :)
Více na fotkách.
Včerejšek celý pod autem..
Včerejšek celý pod autem, vyčistil jsem filry, vyndal a zandal pumpu, 3x vyndal, rozebral a vrátil zpět karburátor a stále jsem nevěl co se děle.. Nakonec jsem to k velké radosti sousedů zprovoznil a nechal půl hodinky běžet až před 8. Ale je mi fajn.:D
překvapení, mytí a práce na el.
4.3. Po dnešním ránu odpolední počasí příjemně překvapilo. Umyl jsem auta a šel pracovat..
Zase kus práce za mnou..:)
Nové fotky a domontování několika doplňků..
Krásný den a předtím než jsem na kabriu stáhnul střechu a vyrazil na silnici, oblékl jsem si monterky a šel si hrát s Eaglem..:) No a udělal nějaké to foto..:)
první focení
15.1 Neskutečný, povedlo se mi dostat z garáže. Sice jsem ze dvora udělal pískem a větvemi pole, ale vyjel jsem. :)Než jsem ale vyjel a umyl auto, byla tma. :(
Výměna Alternátoru a modlitba
Tak jsem vyměnil Alternátor, očistil svíčky a teď už se můžu jen modlit,aby zítra bahno trochu utuhlo,já se dostal z garáže a mohl vyject na krátkou projížďku, kde bych konečně udělal pár slušných fotek. No, moc na to ale nesázím
cesta zpět domů
5. ledna 2011 22:00
Cesta do garáže..
Zkoušel jsem ject, ale díky lehkému zadku, letnímu pneu, a sněhu všude kolem, hrabal Eagle non-stop, tak jsme táhli. -17,5° Sice se ještě teď klepu,ale je mi krásně.
Ford Eagle ss je konečně doma. Doma u mě v garáži.
Změna výšky
5. leden 2011- V listopadu jsem nechal vyrobil 18cm dlouhé a o poznání tvrdší pružiny. Bohužel byly moc nízké a výfuk byl pod 4cm nad zemí. Nechal jsem tedy udělat ještě tvrdší a o 3 cm vyšší. Vzhledem k tomu, žejsou tvrdší, Eagle je o 4cm výš. (viz obr) Ikdyž tím, dle mého názoru utrpěl na vzhledu, je fakt, že na České silnice to bude asi lepší. Nejnižší část výfuku pod autem je 7cm nad zemí a to už jde. Stejně ho ale o cm sundam :)
Výška auta včera přeměřena- 1063mm Dnes ho konečne po ose,vzhledem k tomu, má dlouhý předek a je nízký, vezu domů. :)Hurá No ale vidím to tak na 40km/h
Přidat názorDiskuse: Eagle ss
- Re: zdarec 13.08.2011 10:54 Lotus-Plzen
- zdarec 04.08.2011 20:55 Bekstorm
- Re: Re: Re: Re: Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 14:02 Lotus-Plzen
- Re: Re: Re: Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 13:55 lotus-esprit.cz
- Re: Re: Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 13:52 Lotus-Plzen
- Re: Re: Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 13:14 Poustnik
- Re: Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 13:14 Brandon Walsh
- Re: Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 13:08 lotus-esprit.cz
- Re: nerozumiem tym tvojim novinkam Rád vysvětlím 16.01.2011 12:58 Lotus-Plzen
- nerozumiem tym tvojim novinkam 16.01.2011 12:14 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 22:54 lotus-esprit.cz
- Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 21:31 Lotus-Plzen
- Re: jen dva :) 14.01.2011 21:19 lotus-esprit.cz
- Re: Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 20:47 Lotus-Plzen
- Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 19:28 lotus-esprit.cz
- Re: Re: Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 18:38 Lotus-Plzen
- Re: Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 18:29 s-mike (RSKa)
- Re: Re: jen dva :) 14.01.2011 18:22 Lotus-Plzen
- Re: jen dva :) 14.01.2011 18:15 s-mike (RSKa)
- jen dva :) 14.01.2011 18:11 Lotus-Plzen
- Kolik jich v republice je víš? 14.01.2011 14:36 Stejsn
- Re: Re: cesta domů 07.01.2011 16:35 Lotus-Plzen
- Re: cesta domů 06.01.2011 12:43 Dylan McKay
- Re: cesta domů 06.01.2011 10:34 Lotus-Plzen
- cesta domů 06.01.2011 10:24 Dylan McKay
- Cordulka 05.01.2011 17:03 Lotus-Plzen
- Re: Re: Re: Re: viděl jsem ho 04.01.2011 23:49 Lotus-Plzen
- Re: Re: Re: viděl jsem ho 04.01.2011 23:08 lotus-esprit.cz
- Re: Re: viděl jsem ho 04.01.2011 22:55 Lotus-Plzen
- Re: viděl jsem ho 04.01.2011 20:24 Dylan McKay
Další vozy Eagle
-
Kaipan (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 1139 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Jeep (2007) Majitel: Poustnik
Přidáno: 11.8.2008 13310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Shuanghuan (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2009 3210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford (2004) Majitel: RadekZak
Přidáno: 18.5.2017 27 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Caterham (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.4.2009 6910 Majitel 9.74 Uživatelé