Recenze
MG F VVC
Technické info
Přezdívka auta MG F Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 173 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Kabriolety jsem přijal za své od doby, kdy jsem si místo motocyklu koupil Barchettu. Od prvních dní za volantem automobilu bez střechy jsem zanevřel na dvě kola a totálně propadl těm čtyřem.
Výběr tohoto vozu ale neměl co dělat s tím zvláštní pocitem, s tou vášní, která Vás popadne hned, jak automobil spatříte, která vás sžírá pokaždé, když zavřete oči a hlodá vás ze vnitř dokud nepodlehnete a nevyprázdníte své konto za automobil, který je praktický asi jako solárium v Africe. Známe to každý, tak to prostě je, víme, že to je nepraktické a zbytečné, ale zároveň víme, že ho nutně, ale nutně potřebujeme.
Tak takový případ to nebyl. Jednu z podobných hloupostí, jsem udělal jen o několik měsíců dříve, když jsem si dovezl Ford Eagle ss a bláhově si myslel, že na jaře skončí renovace a na sezónu budu jezdit. To bylo opravdu bláhové.
A to mě přivádí k MGF
Někdy v době, kdy už jsem si, ač nerad, začal připouštět, že se Eaglem nesvezu, za mnou přišel kamarád, který je mimochodem absolutní automobilový analfabet s tím, že na internetu zahlédl auto, které ho vzalo u srdce. Jediné co jsem z něj dokázal dostat bylo to, že je to kabriolet a to hlavní, že je červený. :) Po chvilce hledání a při kamarádově nadšeném monologu, jsem se konečně dostal k inzerátu.
MGF a ještě z druhé strany republiky? Bože, pomyslel jsem si ,to snad nemyslí vážně.
Jediná věc, díky které jsem kývnul na to, že s ním pro to auto zajedu, byla, že motory Rover, které se do těchto aut dávají, jsou stejné, jako u Elise a dokážu mu tedy zajistit servis, který, jak jsem si myslel bude potřeba... Naštěstí jsem se mílil.
Jak asi čekáte automobil si samozřejmě koupil a mě s ním čekala přes 400km dlouhá cesta zpět.
Po nastartování jsem za hlavou uslyšel podobné mručení, jako jsem slýchával v Lotusu. Začínal jsem se pomalu ve voze cítit dobře. Při cestě nás zastihl pořádný slejvák a já krátce po něm zjistil, jak je toto autíčko pod plynem hravé. Tak příjemně přetáčivé. Tolik jsem se zabral do jízdy, že mi bylo úplně jedno, že ovládání blinkrů a stěračů bylo poněkud daleko od volantu a že jsem tudíž musel pokaždé, když jsem chtěl odbočit, předvádět, tak trochu atletické výkony a když jsem se chtěl zeptat na cestu, tak pro skvélé umístění tlačítek na stahování oken, paní i s hůlkou stihla odejít.Prostě mi to bylo jedno! Kdo by takové maličkosti řešil. Já si v tomto autě, které je neprávem přehlížené neskutečně bavil.
Příjemně mě překvapil i prostor pro zavazadla. Když jsem si chtěl dát do kufru věci, dozvěděl jsem se, že si mohu vybrat. Buď dozadu k motoru, kde je slušně veliký kufr a nebo dopředu k rezervě, kam se taky vejde, nějaká ta menší taška. Upřímně se mi klíčky předávali těžko, jel bych dál.. dál a dál
Jak už jsem se zmínil, bylo to v době, kdy už mi bylo jasné, že kvůli zdánlivě nekončící renovaci bílého exota, nebudu mít auto na sezónu. Rozhodnutí bylo jasné, musím si na těch pár měsíců něco přivést...
Nějakou zadokolku podobnou té, se kterou jsem si několik týdnů před tím tak moc užil. Problém byl, že MGF se mi nikdy nějak extra nelíbila, divný předek, vysoká jako autobus se zahrádkou a tak nějak celkově bez sex-appelu. Ale přesto, po zážitku s kamarádovo novou partnerkou, jsem hledal něco podobného. :) Něco podobného, ale s větším výkonem, něco jako jeho větší bratříček MGF VVC. Jak jsem v zápětí zjistil, má o 27 koní víc a to musí být znát na jeho svižnosti, o kterou mi jde především. Nelíbí se mi, ale co, chci ho přeci jen na pár měsíců, tak proč ne, řekl jsem si a začal hledat. Jediné, co jsem požadoval byl dobrý technický stav a nějaká nenápadná barva. Ale vzhledem k tomu, že přítelkyně tak nenápadně mezi řečí zmínila, že se jí moc líbí v šedé, výběr se hned patřičně zúžil.
Nebudu tu popisovat, jak probýhalo hledání, protože jsem našel několik adeptů patřičně rychle, ani jaká byla cesta, protože by Vás to určitě nezajímalo a hlavně proto, že je 11pm a já bych se pak do postele dostal až někdy k ránu.
Za těch pár měsíců co ho mám, jsem s ním najezdil přes 15 000km většinou na českých okreskách a pochopil , proč z něj jsou jeho majitelé tak nadšení . Motor uprostřed , a hydrogasy zajišťují perfektní vyvážení vozu a to, že vůz krásně sedí v zatáčkách. Výkon 145 HP se zase postará o svižnou a velice zábavnou jízdu. Je to ideální. Na nikoho nedělá ramena, nijak vizáží neviniká a proto ho na silnici každý předem podcení . Je to takový stařeček, který po sešlápnutí plynu rychle odhodí chodítko a vyrazí jako střela. Né tak rychle, aby to ostatním vyrazilo dech, ale dost rychle, že je to minimálně hodně překvapí. Prostě tak, jak mu to 145 koníků a 1050kg dovolí. Je stvořený pro klikaté okresky a taky tam si s ním užijete spoustu zábavy.Jen musíte dávat pozor, když jsou mokré silnice, je krom ABS bez jakékoli elektronické kontroly, takže stačí jen o trochu víc v zatáčce sešlápnout plyn a zadek vás předjede, než si stihnete uvědomit, že se něco děje.
Když se ale naučíte, jak výkon využít tak akorát a když si zvyknete na to, že nemáte zadek 5cm nad vozovkou, na výše popsané ovládání blinkrů i oken a přežijete, že se za vámi lidi nebudou tolik otáčet, zjistíte, že je to nádherný kabriolet, který Vás pobaví se střechou i bez, při jízdě na okruhu ,okreskách i při každodení jízdě do práce.
Důleležité je, že jsem si přivezl automobil, který se mi po několika tisících kilometrech začínal líbit víc a víc. I přes jeho nemotorný vzhled, ve kterém jsem mimochodem našel zalíbení, se mi začínal a pořád v tom pokračuje, dostávat velmi rychle pod kůži. A to jsem zrovna neplánoval.
A jsem zase na začátku, zase jsem u toho pocitu co nás nutí dělat absolutně nepraktické věci. I když to ale víme budeme je dělat dál a dál...
**Omlouvám se těm, co čekají klasickou recenzi, ale já jsem sem chtěl napsat své zážitky a pocity z tohoto vozu.
Silné stránky
Pružnost motoru K-series Rover- Tento motor se dá upravovat do nekonečna.Uložení motoru před zadní nápravou, náhon na zadní nápravu a v celku dostatečný výkon. :)
Slabé stránky
Vzhled, sedíte na něm a né v něm :), ovládání okýnek, blinkrů a světel,
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
No.. Tento typ motorů, a tím myslím i slabší i silnější verze, trpí na těsnění pod hlavou. Říká se, že auto jinak poruchové není, ale já mám jiné zkušenosti. Za těch pár měsíců, co ho mám, jsem s ním najel přes 15 000 a měnil jsem těsnění pod hlavou vodní pumpu, klín řemen a samozřejmě pneu a veškeré kapaliny.
To poslední je samozřejmost a hračka, ale to ostatní je dosti nákladná věc, protože do servisu těchto automobilů se pustí málokdo. Je to zapříčeněné také uložením motoru a tudíž špatným přístupem k němu.
Když už se ale do něj někdo pustí, měl by se v těchto motorech vyznat, protože hlavu drží 30cm šrouby, které jdou až ke klice a přílišným utažením motor můžete značné poškodit.
Zabývám se dovozem prodejem a servisem automobilů a Lotus a Lotus Elise naštěstí také měl do roku 05 motory K-series a proto pro mě není problém jejich servis
Novinky v recenzi
Je to vtipné, Před sedmi lety jsem si ho kupoval jen na pár měsíců a teď....
Je to vtipné, čtu si tento článek, svůj popis vozu a uvědomuji si, že se mi v minulosti MG vlastně nelíbila. Proč je to tak vtipné? Odpověď je jednoduchá, teď mi totiž stojí před domem 3 (MG TF 135, MG TF 160 a MG TF 160 v designu MG LE 500.)
A to není to nejhorší, když to spočítám, tak jsem měl od F-ka dalších 5 TF-ek. :D
Musím přiznat, že stejně tak jako F-ko, nový design tf-ka se mi původně nelíbil. Nelíbil a stejně tak jako u F-ka, jsem změnil názor. MG pro mě bude asi začarované a tak nějak začínám tušit, že minimálně jedno se mnou zůstane už napořád. A všechno vlastně malou náhodou. Sedm let s šesti MG a nejspíš zbytek života poznamenaný touto značko vznikl jen z důvodu, že jsem jel pomoci při koupi auta, které se mi vůbec, ale vůbec nelíbilo. :D
Slušný!!!!!
Legrace už bylo dost, stařeček půjde na okruh. :)
Legrace už bylo dost, je čas na něco nového, stařeček půjde na okruhy. Je mi líto MGF prodat, tak půjde přes zimu na delší dobu do dílny a začne se předělávat pro jízdy na okruhách. Aby nebylo špatně pochopeno, půjde jen o volné jízdy, takže jen´pár úprav, brzdy, podvozek, motor, lak, malý facelift interiéru, další sada kol. a pod. Takže žádná drastická operace. Snad se to vše přes zimu stihne, přeci jenom čekají mě, po delší době, zase práce na Eaglu + koupě a příprava nové hračky na sezónu 2012.
Prázdná silnice, západ slunce.. No, to se asi nedá snadno popsat.. Snad fotky trochu pomohou..
Dnešek je podle předpovědi poslední krásný den, tak byla prostě nutnost vyrazit ven...
Nádhera... Sezóna se pomalu ale jistě blíží..
Sluníčko.. No, co asi bylo dál.. :D
Sluníčko,suché silnice.. Teda,skoro-suché.. :)
No, co jiného dělat než stáhnout střechu a vyrazit na silnici.... :D viz foto
venčení psa-- :)
Měl jsem venčit psa, ale.. Vysvitlo sluníčko a i přes tu mlhu bylo krásně.. Musel jsem ven.. No, tak takhle se dámy a pánové venčí pes, berte si příklad.. Viz photo
Když na silnici, tak bez střechy.. :)
Dnes mě ráno probudilo sluníčko a to samozřejmě neznamenalo nic jiného, než hned po snídani, sednout do auta, stáhnou střechu a vyrazit na silnici. V ten moment, jsem zapomněl na zimu, bláto i že zbývá do sezóny asi tak sto tisíc let, prostě jsem si jen užíval prázdnou silnici a sluníčko co se odráželo o zbylý sníh..
Nádhera!!!
Další vozy značky MG
-
MG F (1998) Majitel: Dendy
Přidáno: 29.5.2007 239 Majitel 9.87 Uživatelé
-
MG F (2001) Majitel: roman_mg
Přidáno: 22.8.2010 209 Majitel 8.94 Uživatelé
-
MG F (1998) Majitel: Dave
Přidáno: 23.3.2014 08 Majitel 7.67 Uživatelé
-
MG F (1997) Majitel: LookiPht
Přidáno: 9.12.2017 410 Majitel 0.00 Uživatelé
-
MG ZS (2003) Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010 3910 Majitel 9.94 Uživatelé