Recenze
Technické info
Přezdívka auta dle barvy ;) Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Popis?
Já asi raději začnu od začátku, nevím jestli to bude plnohodnotná recenze, ale myslím, že by byla chyba kdybych to udělal jinak.
Automobily značky MG už mám 7 let. Sedm let a všechno začalo vlastně náhodou. Sedm let s šesti MG a nejspíš zbytek života poznamenaný touto značko vznikl jen z důvodu, že jsem jel pomoci při koupi auta, které se mi vůbec, ale vůbec nelíbilo. :D (to už jsem ale popisoval u mého prvního MG MGF-VVC)
Od roku 2010 jsem měl jedno MG-F a šest různých MG-TF. Nechci tady psát příběh o každém z nich nebo psát recenzi o spotřebě paliva. To není můj záměr.
MG TF
Tento vůz je klasický Britský roadster. Kabriolet s plátěnou střechou, dvěma sedadly, chybějícím komfortem a hlavně náhonem na zadní nápravu. Je to prostě auto, které je zvyklé jezdit hlavně bez střechy. Což lze v Anglii vidět více méně celý rok. Jednak proto, že v Anglii je TF-ek jako máku a jednak proto, že angličani jsou správný šílenci, kteří si dokáží užít každý slunečný den. Bez ohledu na to kolik je stupňů. :)
TF se od MG F moc neliší. Krom lehce oprášeného desgnu, a konečně odchodu od hydrogasů, které zajišťovali odpružení, moc změn nepocítíte. Stále za zády uslyšíte motor k-series ukončený dvěma výfuky, stále budete mít mezi nohama a volantem místa asi tak jako má noha uvnitř o 2 čísla menší boty, stále máte stejně "chytře" umístěné spínače na otevírání oken a stále si budete chvilku připadat, že sedíte spíše na něm než v něm a stejně tak stále dokáže velmi snadno na silnici pobavit svého řidiče.
Ano interiér je praktický asi tak jako jako lednička v Antarktidě, ale o tom to přeci vůbec není.
S MG TF jsem projel 11 států, najel přes 50 tis km, bavil se v létě se stáhlou střechou na na suchých klikatých silničkách, užíval si s natáhlou střechou při driftování na vodě a sněhu, a třásl se strachy při nechtěném přetáčivém smyku a po celou dobu jsem se bavil.
Pořizovací cena MG je více než přívětivá, ale není to auto úplně levné.
Začněme třeba s náhradními díly. Pokud nemáte nebo si nenajdete nějaké známé, je téměř nemožné něco sehnat. Prodejem originálních nových dílů se zde zabývá pouze jedna firma. Ač tam pracují velmi příjemní pánové, náhradní díly opravdu nejsou levné.
Pak tu máme servis. Motory k-serie, které ve všech TF jsou, trpí jednou velkou vadou a to je přehřívání. Jinak řečeno, počítejte s tím, že budete muset čas od času vyměnit těsnění pod hlavou, udělat vodní pumpu..aj A v tom je ten problém. Těsnění seženete i v Auto Kelly, ale teď sehnat mechanika, který se Vám díky uložení motoru bude chtít do servisu pouštět a nebo kdo Vám motor nezničí. Hlavu totiž drží 30cm šrouby, které jdou až ke klice a přílišným utažením motor můžete značné poškodit. To nemluvím o výměně rozvodů u kterých Vám spousta mechaniků řekne, že k tomu bude muset vyndat celý motor. (šikovný mechanik to zvládne i bez vyndání)
Teď se můžeme vrátit ke kupní ceně auta. Já si MG kupuji jen a výhradně pouze z Anglie.
Důvod není pořizovací cena, protože s přihlášením a dovozem to vyjde dokonce dráž. Důvod je jiný. V Anglii si nevybírám ze dvou nebo tří nabízených vozů, ale z 50.
Problémem je, že díky náročnosti oprav, ceně a těžkému shánění náhradních dílů, dostanete v Evropě do rukou auta, která nejsou úplně taková, jak se tváří.
Tak, teď to vypadá, že Tf ka jsou vlastně auta úplně na nic. :))
Není tomu tak.
Jak jsem psal, najel jsem více jak 50 tis km s TF 135 i TF 160 a 95% z těchto km bylo s úsměvem na obličeji.
Je to auto úžasně zábavné! Náhon na zadní nápravu a rozložení váhy 50:50, dělá z MG velmi svižné sportovní auto.
Už jen slyšet po nastartování motor přímo za Vaší hlavou, je samo o sobě zážitek.
Když sešlápnete plyn, protočí se vám zadní kola a vy se rozjedete tak pochopíte. Pochopíte v čem je roadster s motorem uprostřed a zadním náhonem jiný.
Nedejbože když si vyzkoušíte projet zatáčku bokem.
Silné stránky
rozložení váhy, motor uprostřed, zadní náhon
Slabé stránky
O těch jsem tu asi napsal až až. Možná jen jedno jsem nezmínil.
U verze TF 135 s 15 palcovými disky jsou katastrofálně poddimenzované přední brzdy. Nepoznáte to při běžné jízdě, ale pokud pojedete v horách nebo na okruhu, tak brzdy začnou po nějaké chvilce vadnout.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
už jsem zmínil
Přidat názorDiskuse: MG TF 160 - 135 - 160
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky MG
-
MG TF (2002) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 8.11.2017 09 Majitel 9.67 Uživatelé
-
MG TF (2004) Majitel: LEDprojekty
Přidáno: 11.6.2016 39 Majitel 9.59 Uživatelé
-
MG TF (2004) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 8.11.2017 08 Majitel 7.17 Uživatelé
-
MG ZS (2003) Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010 3910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
MG F (1997) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011 37 Majitel 9.89 Uživatelé