Recenze
MG F MGF 1.8 VVC TROPHY
Technické info
Přezdívka auta Stříbrnák Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:119000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 210 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Pokusím se přidat podruhé recenzi MGF, první z nějakého pro mě neznámého důvodu zmizela.
Kupoval jsem tohle auto proto, abych si splnil svůj sen o autě bez střechy. Vybíral jsem zpočátku auta s evropským původem, ale potom, po usilovném hledání v autobazarech, jsem narazil na auto, které jsem neznal a to nejdůležitější bylo, že nemělo střechu.
Slovo dalo slovo a už jsem si vezl "stříbrňáka" domů.
Posléze jsem zjistil, že se jedná o MG, což je zkratka Morris Garage. Ale značka vznikla díky panu Cecilu Kimberovi, vlastně proti vůli pana Morrise! Kdy přesně vznikla firma Morris Garage nevím, ale je jisté, že v roce 1921 se stal jejím šéfem pan Cecil Kimber. Své ambice zpočátku uspokojoval úpravou vozů Morris pro sport. Ale netrvalo dlouho a upravené vozy se vzdalovaly od předlohy natolik, že začaly nést nové, vlastní jméno - MG.
MG byla donedávna sportovní značka, patřící pod koncern Rover zabývající se úpravou koncernových vozů.
Zpět k autu - jedná se o dvoumístný kabriolet s motorem před zadní nápravou s pohonem zadních kol. Kupoval jsem vůz, který byl dovezen ze Švýcarska, s poškozeným světlem, blatníkem a v sériovém stavu.
Současný stav je "trošičku" jiný a určitě se časem vrátím k podrobnějšímu popisu uprav.
Silné stránky
Rozložení váhy vozu padesát na padesát.
Odpružení Hydragas (jedná se o kombinaci kapaliny a vzduchu).
Náhon na zadek.
Váha vozu cca 1000Kg.
Sundávací střecha :-).
Nádherný zvuk.
Slabé stránky
Jako slabou stránku bych vytknul rozhodně špatný servis, až na výjimky. Nevím, zda se na neochotě v servisech podepsal rozpad značky Rover nebo je to náš národní sport, ale také jsme prý národ velmi šikovný, takže pokud jste alespoň trochu zručný a nebo máte takového chlapíka či ženu v okolí, máte vyhráno.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem řešil jen běžnou údržbu a tak dolévám benzin a jednou do roka dopouštím pérování (bohužel kapalina v hydragasu je na většinové bázi alkoholu).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Asi jsem měl kliku v bazaru v ČR. Byli v pohodě a mluvili na mě známým jazykem.
Úpravy
Tak s úpravami to začalo trošičku nevině. Při hledání náhradních dílů jsem narazil na krásné třmeny a protože se jednalo o brzdy ze silnější verze "Thropy", které jsou čtyřpístkové s kotouči o průměru 30,5 cm, nedalo se nic dělat a vezl jsem si je domů...tak začala moje dlouhá cesta hledání.
Po namontování jsem s hrůzou zjistil, že kola, která jsem měl připravená s roztečí 4x100 (používají se pro MG), nepasují na rozteč kotoučů a to z jednoduchého důvodu, MGF/MGTF používá rozteč 4 x 95,4 :-(. Bohužel sehnat kola s touto roztečí je u nás problém. V servisu mi bylo řečeno, že jedno kolo stoji cca 12.500,- bez daně.
Tak že jsem nechal vyrobit distanční podložky, namontoval kola s roztečí 4x100 Allesio F1 (mimochodem byl jsem překvapen, když mi na každé, nikdy nejeté nové kolo, v pneuservisu museli nalepit cca devět závaží) a začal hledat ty originální. S důvěrou obrátil na ebay.co.uk a po zadání klíčových slov MGF mi vyskočilo nepřeberné množství náhradních dílů, od profesionálů nebo amatérů. Po překonání počátečních registračních problémů jsem zakoupil potřebná (nová) kola za cca 12 tis.
Pak došlo na:
- green EBC kotouče a destičky
- pancéřované hadičky
- výměna standardního sání za green filter
- výměna standardní plastové škrtící klapky za novou litinovou s průměrem 56mm
- nová benzínová pumpa s stavitelným tlakem
- audio
- nový tapec sedačky
- ochranné oblouky
Do budoucna mám k výměně připravený motor 1.8 VVC z Lotusu Elise ve standardu 160 koní, plus výměnu všech standardních silentbloků za polyuretanové silentbloky POWERFLEX a navíc bych rád vyměnil i svody.
Novinky v recenzi
Plnička
Tak motor je tam, vrčí a jede :-) jinak nějaké drobnosti na dodělání budíky (už jsou) svody Janspeed tlumič TTMK4 viz. http://www.youtube.com/watch?v=-flNIwZo1CQ
Raději jsem koupil plničku na Hydragas bez ni to nejde.
MOTOR
17. 5. 2010 Tak ze motor vymenen .....auto vrci a jede.
pokusim se dodelat zbytek :-))
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: MG F MGF 1.8 VVC TROPHY
- Re: Re: hezke 05.09.2010 21:49 ypsilon
- Re: Motor 05.09.2010 21:40 Dendy
- Motor 04.09.2010 12:36
- Re: hezke 02.09.2010 17:52 Dendy
- hezke 30.09.2009 20:09 ypsilon
- Re: LSD 01.04.2008 23:49
- krasa 26.03.2008 22:18
- Sem tě ... 06.03.2008 05:11
- Re: Hardtop 10.02.2008 12:31 Dendy
- Re: MG MGF 10.02.2008 12:30 Dendy
- Hardtop 07.02.2008 19:00 Ondřej Šámal
- MG MGF 06.02.2008 17:00
- Re: Re: LSD 05.02.2008 23:15 OS
- Re: Re: LSD 05.02.2008 20:22 Poustnik
- Re: LSD 05.02.2008 20:14 OS
- Re: Re: Re: Vítej 05.02.2008 16:52 Dendy
- Re: Re: Vítej 05.02.2008 15:40 Ondřej Šámal
- Re: Vítej 05.02.2008 11:55 Dendy
- LSD 05.02.2008 11:39 Dendy
- super 05.02.2008 09:48 OS
- Vítej 04.02.2008 22:19 Ondřej Šámal
- RE: 04.02.2008 18:39 Dendy
- střecha 04.02.2008 15:56 Qido
Další vozy značky MG
-
MG F (1997) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011 37 Majitel 9.89 Uživatelé
-
MG F (2001) Majitel: roman_mg
Přidáno: 22.8.2010 209 Majitel 8.94 Uživatelé
-
MG F (1998) Majitel: Dave
Přidáno: 23.3.2014 08 Majitel 7.67 Uživatelé
-
MG F (1997) Majitel: LookiPht
Přidáno: 9.12.2017 410 Majitel 0.00 Uživatelé
-
MG ZS (2003) Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010 3910 Majitel 9.94 Uživatelé