Recenze
Renault Grand Espace
Technické info
Přezdívka auta TGV - je jako ten francouzský rychlovlak Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:111500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 84 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tlanger".
Nejlepší rodinné auto co znám. Od roku 1984, kdy spatřil světlo světa je to můj sen a tohle auto je jeho (již druhým) splněním. Je poslední generací tohodle geniálně navrženého auta, bohužel následující generace už je konstruována tradiční technologií - z plechových dílů.
Espace není geniální jen myšlenkou opravdu velkého osobního vozu, svou úžasnou variabilitou, ale i pokrokovou konstrukcí ocelového prostorového rámu s nalepenými plastovými vnějšími panely.
Už první generace byla neobvyklá svým interiérem a tato 3. generace šla ještě dál. Nepamatuju se, že bych u nějakého jiného auta viděl čalouněnou přístrojovku. Ve srovnání s "luxusním" kořenovým dřevem v přístrojovkách limuzín je textilní prvek v přístrojovce Espace mnohem příjemnější a přirozenější.
Pokud se vám zdá popis auta poněkud jednostranný, máte pravdu. Tohle auto je láska na celý život.
Pokud vás Espace zajímá víc, můžete si přečíst článek o mém předchozím voze na http://www.renaultclub.cz/renault_espace_1987-1991.html. A brzy tam přibude podobně rozsáhlý článek i o autě zde popisovaném.
Silné stránky
Variabilita, prostornost, exkluzivita, promyšlenost z hlediska uživatele, snadné opravy plastové karosérie pro vodáky a jiné znalce technologie laminování.
O variabilitě a prostornosti nejlíp svědčí fotky, v létě jezdíme ve 4 osobách a všechna 4 horská kola vozíme uvnitř auta. V zimě jezdíme na lyže v 6 osobách, lyže uložené pohodlně uvnitř mezi sedačkami. Střešní nosič (integrovaný) používám jen pro přepravu lodí, ty se dovnitř fakt nevejdou ;-)
Slabé stránky
Člověk se musí smířit s tím, že logo Renaultu nevyvolává takovou závist sousedů, jako třeba logo Audi. O to víc však závidí, když je s tímhle autem svezete.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsem kupoval jako 7 leté se 76000 km na tachometru a závady za tu dobu odpovídají najetým kilometrům (7. rok radiátory topení, 8. rok baterka, zadní díl výfuku, 9. rok katalyzátor a přetěsnění spoje u svodů výfuku). Nejčastěji navštěvuji neznačkové servisy, originál Renault je na mě příliš drahý.
Novinka: od března 07 Renault snížil ceny nejčastěji kupovaných dílů na úroveň cen z druhovýroby. Takže se vyplatí nejdřív poptat na cenu u Renaultů a pak teprve jít k neznačkovým!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v bazaru Prachárna v Jičíně, spokojenost - neváhali mi telefonem sdělit VIN auta, abych si ho mohl ověřit.
Pokud se týká oprav, tak když musím do značkového servisu, tak jedině Opportunity Brno.
Novinky v recenzi
Dneska musel TGV do servisu - je potřeba vyměnit katalyzátor a těsnění mezi výfukovými svody a prvním dílem výfukového potrubí. Katalyzátor se projevoval drnčením, zato vylezlé těsnění syčelo při zátěži motoru jako had, nehledě na to, že auto viditelně méně táhlo.
V Brně u Horáka to udělají během dopoledne a cena by měla být vcelku snesitelná - okolo 3500 Kč.
Tak jsme byl dneska v pojišťovně a rovnou jsem auto zavezl do Renault Opportunity, aby řekli co s tím. Chlapci odvedli bezva práci, když ty bílé šmouhy a škrábance rozleštili tak, že z 10 m není skoro nic vidět. A jakmile pojišťovna zaplatí, půjde nárazník a blatník na nový lak, aby následky toho karambolu zmizely úplně.
Tak nám dneska na ulici někdo auto odřel. Naštěstí nechal za stěračem lístek, tak se snad domluvíme. Tak půjde TGV do lakovny...
Přidány další fotky.
Přidány další fotografie s popisky.
AKTUALIZOVÁNO: Minulý týden jsem byl s Espáskem na roční prohlídce. Loni mi pan Hovorka říkal, že po 10 000 km bude potřeba s destičkama vyměnit i kotouče. Tak jsem pomalu připravoval pěněženku na výdaje. Po prohlídce minulý týden mi však sdělil, že prý ty destičky odhaduje ještě tak na 10 000 km. Tak nevím, jestli nejsou věčný :-)
Přidat názorDiskuse: Renault Grand Espace
- I já jsem stejná krevní skupina 22.03.2009 23:30
- Re: Re: dotaz 19.02.2008 11:25 _dabel
- Re: taky nedam dopustit 21.01.2008 18:47
- taky nedam dopustit 17.01.2008 17:09
- espas 2.0 16V 31.10.2007 17:42
- Náhradní díly 30.10.2007 22:49
- espas 2.0 16V 29.10.2007 18:06
- Re: Pásy prostřední sedačky v druhé řadě 17.09.2007 13:30
- Pásy prostřední sedačky v druhé řadě 12.09.2007 23:14
- Re: dotaz 17.08.2007 15:46
- dotaz 31.07.2007 22:38
- Re: 10b 13.06.2007 20:45
- 10b 12.06.2007 20:30
- hodnocení 03.06.2007 17:04
- Díky redakci 02.06.2007 09:56
- Re: moc peknej 02.06.2007 09:54
- Fakt geniální 31.05.2007 09:05
- moc peknej 30.05.2007 14:28
- Re: hodnocení 22.05.2007 07:32 Dylan McKay
- hodnocení 22.05.2007 01:18
- Renault club 20.05.2007 07:18 Dylan McKay
- hodnocení 14.05.2007 08:07
- 4. generace 11.05.2007 10:19
- Budoucí sen 10.05.2007 12:12
- body 08.05.2007 12:31 Focusman
- hodnocení 03.05.2007 14:22
- hodnocení 29.04.2007 15:56
- Re: Re: Opravdový král je tady! 16.04.2007 22:55 Dylan McKay
- Re: Re: Grand Espace 16.04.2007 21:54
- Re: Grand Espace 16.04.2007 21:53
Další vozy značky Renault
-
Renault Grand Espace (2003) Majitel: J_Design
Přidáno: 22.3.2011 15110 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Renault Grand Espace (2005) Majitel: vl.sl
Přidáno: 24.7.2008 510 Majitel 9.09 Uživatelé
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé