Recenze
Technické info
Přezdívka auta Tatra 613 Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:201594 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 3500 výkon [kW]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "prouzak".
Polovina 60. let – začátek vývoje zcela nového reprezentačního vozidla
1967 – jednání s italskou karosárnou Vignale a zadání zakázky na návrh karoserie pro limuzínu a kupé
1968 – do Kopřivnice jsou přivezeny tři plně pojízdné prototypy, dva s karosérií limuzína, jedno kupé
1968 – 1973 v těchto letech probíhají testy vozidla, a je postaveno několik prototypů již v Kopřivnici
1973 – ukončení zkušební doby a v červenci je auto představeno na výstavě Autoprogres veřejnosti, náběh výroby
1974-1978 - výroba zhruba 1100 vozů za rok
1978 – vládní nařízení, kdo si smí nový vůz Tatra 613 koupi, tím snížení produkce na 100 – 350 aut za rok
1980 – první modernizace vozu, které se týká především motoru, snížení spotřeby
1984 – druhá modernizace vozu, byla modernizována i karoserie, kde byly chromové díly nahrazeny plastovými.
1989 – třetí modernizace vozu, přepracován design, úprava motoru a interiéru
1995 – poslední modernizace vozu, kdy se pod kapotu dostal motor se vstřikováním paliva, úprava pro vývoz do Velké Británie
1996 – po 23 letech ukončení výroby modelu T613 a spuštění výroby Tatry 700
Silné stránky
Auto zvané tatra 613 je unikát který dost řidiču proti směru respektuje pochvaluje někteří jí t613 vidí po prvý a když se dostanou k jízdě at na předních či zadních sedadel tolik podlí prostornisti ????jaká jiná automobila -komerční volkého byznissu...toto nabídne jako tatra a ten motor v8 vzduchem chlazený ten na celém autě vydrží nejdelé!!!celé auto může shnít ale motor si furt ....píská tu svojí bezkonkureční písen!!!A kdo tohlé auto pozná uzná že s tatrou je na životě krásně a stojí zato žít aj přežít s tatrou která má velkou bezpečnost demormační zona....na to že má motor v zadu!!!...tak vysledky kreš testu hodně ...kvalitní práce rukou...z tatry příbor!!!škoda že tatra zanikla os limuzín!!!vnuškou t613 byla t700!!!bohužel ta t700 mi nedá spát§!!!! http://www.tatra-krnepo.cz/inzeraty.php?where=0&hledej=&show=10&page=1
Tatra 613 - 4 (1989 - 1995)
Se zastavením vývoje nástupce prošla T613 další modernizací, která zahrnovala přepracované plastové nárazníky, jiný plast masky, nové kryty prahů a kol, nová zpětná zrcátka. V interiéru se také inovovalo, nová přístrojová deska, topení s novým rozvodem vzduchu, nové sedadla a výplně dveří s jinými madly, klikami a kapsami předních dveří. Přibilo i pár položek výbavy jako např.: elektricky stahovaná okýnka a servořízení ZF - 1992. Motor doznal také pár změn, elektrická regulace chlazení, válce Alter a další snížení spotřeby.
Slabé stránky
Nejhorší je to pořádně kvete -hnije kastlé podběhy blatník u kufru z boku!!vice žere....drahé dily některé nesehnatelné nebo mizivě!!! drahý a malo servisu!!!hodně drahý koníček!! je to auto pro radost já ho skrášlím nechám opravit z raposovat-generálku a ono mě udělá radost jizdníma vlastnostma a tváře lidí .....na tvářích!!---
tatra 613-4 historie 1991-1996
Verze 613-4 musela vzniknout především z duvodu příchodu prísnejších predpisov EHK platných od začiatku deväťdesiatych rokov. Zmeny sa týkali predovšetkým hluku, emisií, lepšieho usporiadania interiéru s novou palubnou doskou a tvrdšími sedadlami, jeho účinnejšieho vykurovania a chladenia. V interiéri pribudol väčší stredový tunel (bolo v ňom nezávislé vykurovanie), ktorý obmedzil miesto pre nohy. Zmenšila sa aj odkladacia schránka pred spolujazdcom (najmä pri verziách s klimatizáciou). Životnosť karosérie sa predĺžila na 7 rokov. Konštruktéri chceli zároveň zvýšiť aj životnosť motora na 400 000 km, pričom prvá generálka ho mala zastihnúť až po najazdení 200 000 km (dovtedy 150 000 km). Technickou inováciou bolo použitie nových aluminio-ferittových vložiek valcov.
Jedným z najdôležitejších úloh však ostávalo zníženie spotreby. Kým predchádzajúci model "žral" v meste 16,2 l/100 km, Tatra 613-4 mala normovanú spotrebu o liter nižšiu. Priemerná spotreba klesla z 13,2 l na 12,4 l/100 km. Určitý podiel na vyššej ekonomike prevádzky mal aj ventilátor chladenia, ktorý sa spúšťal prostredníctvom hydraulicky ovládanej spojky len v prípade potreby.
Postupom času sa pod kapotu Tatry 613 nasťahovali aj prvé neriadené katalyzátory, inovované výfukové potrubia a technológie prinášajúce do motorového priestoru a interiéru vyšší podiel elektroniky. To už však Tatra 613 nezastaviteľne starla a do jej vývoja zďaleka neprúdilo toľko financií, koľko by si vzhľadom na svoje kedysi výsostné postavenie zaslúžila. Priority automobilky sa zmenili a namiesto vývoja sa vtedajší manažment musel postarať o prežite v podmienkach nastupujúcej trhovej ekonomiky.
Po roku 1991 začala do T 613 prenikať zložitá elektronika.
Přidat názorDiskuse: Tatra 613
- Re: Re: Re: Re: Re: Eňo ňuňo toto 23.06.2010 14:33 jersey.se
- tatra 613 made in cs 16.06.2010 14:44
- Re: Eňo ňuňo toto 16.06.2010 01:37
- Re: Re: Re: Re: Eňo ňuňo toto 16.06.2010 01:30 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Eňo ňuňo toto 16.06.2010 01:30 FRPE
- Re: Re: Re: Eňo ňuňo toto 16.06.2010 01:25
- Re: Re: Re: Eňo ňuňo toto 16.06.2010 01:17 Poustnik
- Re: Re: Eňo ňuňo toto 16.06.2010 01:03 FRPE
- Re: Eňo ňuňo toto 15.06.2010 20:43
- Tak zase nic... 15.06.2010 16:24 Special-line
- Re: Eňo ňuňo toto 15.06.2010 00:11 white label
- Re: Re: Re: Eňo ňuňo toto 15.06.2010 00:05 maiky81
- Re: Re: Eňo ňuňo toto 14.06.2010 00:17 FRPE
- Re: Re: Eňo ňuňo toto 13.06.2010 20:26 krovakus
- Re: Re: Eňo ňuňo toto 13.06.2010 19:39 ingjuras
- Re: Eňo ňuňo toto 13.06.2010 15:54 white label
- Re: Eňo ňuňo toto 13.06.2010 15:43
- Eňo ňuňo toto 13.06.2010 15:07 krovakus
Další vozy značky Tatra
-
Tatra 613 (1977) Majitel: koprfilmtatra
Přidáno: 7.7.2013 3710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Tatra 613 (1980) Majitel: jiri.o
Přidáno: 28.8.2018 010 Majitel 6.67 Uživatelé
-
Tatra (1981) Majitel: rennis
Přidáno: 26.5.2010 4310 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Tatra TERRNo1 (2005) Majitel: lukas815
Přidáno: 18.5.2014 310 Majitel 7.00 Uživatelé
-
Tatra Beta (1998) Majitel: Beta man
Přidáno: 22.6.2017 29 Majitel 0.00 Uživatelé