Recenze
Tatra AM 50 400 261
Technické info
Přezdívka auta panceřák Rok výroby 1981 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 12 objem [cm3]: 17 výkon [kW]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 21 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 100
Popis vozu
Tak před asi sedmi léty jsme od armády odkoupili osme těchto vozů TATRA AM 50 jako nosič mostů, ale bez nadstavby s tím, že se rozeberou, dají do šrotu a nějaká korunka se na tom vydělá. Když jsme, ale zjistili, že to jsou bývalé uloženky a na tachometru jedné z nich bylo nejvíce 4.500 km a podařila se jedna z nich nastartovat, vše bylo rázem jinač a tatry zůstaly u nás. Zprovoznili jsme asi 4 vozy zbytek měl nějaký problém a nebo bylo na kabině napsáno NEPOJÍZDNÁ.
První trucktrialový vůz se začal stavět v roce 2005 o rok později už byly tyto vozy dva a dnes jich máme už pět. Já bych se rád s vámi podělil o historii a osudu toho posledního vozu, který jsme stavěli s kamarádem.
Takže vše začalo na podzim 2009, kdy jsme se rozhodli, že do toho půjdem, ale musí to být prostě něco jiného něž máme. Mně se vždy líbily trucktrialové vozy s panceřovánou kabinou, kterých není až tolik, takže padlo rozhodnuti sehnat tuto kabinu.
Vše tedy začalo v listopadu 2009, vytáhli jsme z kopřiv předposlední kompletní ještě netknuté auto v originalní podobě a přetáhli k dílně, kde jsme začali odstrojovat celou nadstavbu a kabinu až zůstal jen rám s motorem a převodovkou no a rozhodli jsme se, že odzkoušíme , jestli vůbec funguje motor, tak po kdoví po kolika pětiletkách se motor podařilo natočit, no úžasný zážitek, máme to na videu, pak se to celé otrýskalo a odmastilo horkou vodou. Dělali jsme na tom o sobotách tak dlouho dokud počasí dovolilo a než přišly ty tuhé mrazy. Mezi tím se nám podařilo sehnat panceřovou kabinu a která byla přesně to co jsme chtěli.
Po asi měsiční pauze a stále trvajicím mrazům jsme se rozhodli, že začneme aspoň makat na kabině,ať stiháme květnový termín závodu v Mohelnici, kde jsme chtěli s novým autem už být a tak jsme skoro dvě tuny vážící kabinu přemístili do dílny a začali makat na ní tzn. vypalit odtvory pro větší okna v předu i vzadu a upravit i dle naších požadavků, bohužel nám panciř moc toho nedovolil, tak se muselo inprovizovat. Na kabině se makalo přes dva měsíce a když se počasi umoudřilo začali jsme také makat na podvozku, kde se musely z rámu odstranit všechny původní úchyty tak aby nebránili nové nastavbě, odstranili se zbytečné káble a potrubí, vyměnili se všechny pryžové hadice, manžety sil.bloky, taky všechny olejové náplně atd. Museli jsme upravit uchycení kabiny, protože původní kabina měla jen 4 uchyty, kdežto panc. kabina má úchytů 8, takže vyvrtání osmi děr do rámu se nám podařilo docela přesně byl to sice oříšek, ale podařilo se. Pak přišlo na řadu obutí, my jsme si vybrali ruského výrobce VOLTYRE, protože se nám ta guma hodně líbila, byl to sice ořech dostat tuto gumu na originální 21 palcový disk moc se jí něchtělo, protože guma byla o cca 14 cm širší, ale naší šikovní kluci s pneuservisu je tam dostali.
Když byl podvozek připraven a kola nasazena i s kabinou začalo se dělat na nástavbě a výfuku, u výfuku bych se trochu zastavil, to byla dva dny laborování s průměrem, tvarem a silou stěny trubky, kdy nakonec jsme tam přidělali 200 mm průměr trubku z původního tlumiče výfuku, kdy jsme vytáhli vnitřek a uřízli na ten průměr 200 a to byl páni zvuk. Hned bylo jasno, šli jsme nakonec do nerez trubky o tloušťce 2mm a průměru 156 mm a vznilko z toho to co tam nyní je s jedinečnou zvukovou kulisou.
Co se týka nastavby, tak tam jsme se taky docela školili, protože tam bylo spousta různých úhlu, které jsme museli dořezávat, jak na samotné konstrukci nástavby tak pak na oplechování a nakonec spousta svařování a svařování. Do samotného rámu byly ještě vloženy železné pruty a dvě na míru udělané betonové kostky o hmotnosti skoro 1.500 kg to kvůli váze, ono ten předek je s tou kabinu opravdu těžký.
A dostaváme se do finále tzn, lakování do barvy, hned od prvopočátku jsme v barvě měli jasno, že to bude modrá a to proto, že modrou v naši flotile ještě nemáme, a aby tam té modré nebylo zase tak moc, chtěli jsme ji doplnit bílou. Mně osobně se tá kombinace líbí a když se tam dali ještě ty reklamní polepy, tak je to ještě zajimavější. Takže termín odjezdu na trucktrial do Mohelnice se blíží a my jsme s tím autem ještě pořádně nejeli a nejsou dozkoušeny pořádně brzdy, uzávěrky jak mezinapravová tak 8x8 no a první jízda s uzavěrkami bylo najeti na podvalník a pak sjetí v pátek 21.5.2010 v Mohelnici a to bylo vše. Křest ohněm přišel tedy v sobotu, kdy lehce nervozní co to auto vlastně bude dělat a jak se bude chovat jsme vjeli do první sekce a auto prostě fungovalo tak nám spadl obrovský kámen ze srdce. Tatra, náš Panceřák fungoval celý víkend bez problému, takže naše půlroční práce, kdy jsme poslední dva měsíce na tom makali denně i o vikendech stála opravdu za to.
Silné stránky
Jedinečné řešení podvozku, v terénu jedinečný
Slabé stránky
Dostupnost dílů, těchto vozů je stále méně a méně a za čas už nebude z čeho brát...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Opravy jsou průběžné a to jak je třeba a jak se s autem zachází
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Tatra AM 50 400 261
- náhladní díly 30.12.2016 12:47 TomTomFuk
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 22.06.2010 08:43 rennis
- Re: Re: Re: Re: Video 17.06.2010 20:33 DanV
- Re: Re: Re: Video 17.06.2010 20:24 rennis
- Re: Re: Video 17.06.2010 16:09 DanV
- Re: Video 17.06.2010 10:55 rennis
- Video 17.06.2010 09:06 DanV
- Re: Re: Re: Rennis Tatra drifting 16.06.2010 07:52 rennis
- Re: Re: Rennis Tatra drifting 15.06.2010 23:01 Poustnik
- Vřesina u Poruby 15.06.2010 20:48 rennis
- Re: Rennis Tatra drifting 12.06.2010 07:08 rennis
- Rennis Tatra drifting 12.06.2010 00:30 FRPE
- Viděl jsem 11.06.2010 20:45 ghotic.ghotic(new Mazlík)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 11.06.2010 20:40 Johny.Rico
- Re: Tyhle auta jsou 11.06.2010 13:48 rennis
- Tyhle auta jsou 11.06.2010 12:58 Stejsn
- Re: Re: Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 11.06.2010 12:16 rennis
- Re: Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 10.06.2010 13:46 Johny.Rico
- Re: Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 10.06.2010 13:46 Johny.Rico
- Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 10.06.2010 07:57 rennis
- Re: Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 09.06.2010 22:35 FRPE
- Re: Re: Nádherná práce chlape!!! 09.06.2010 21:33 Johny.Rico
- Re: Nádherná práce chlape!!! 06.06.2010 15:43 rennis
- Nádherná práce chlape!!! 05.06.2010 20:10 Johny.Rico
- Re: Re: video 03.06.2010 20:12 rennis
- Re: video 03.06.2010 19:53 talio2
- video 03.06.2010 19:36 rennis
- Re: Rennisi, ty máš ale mašinu! 03.06.2010 14:34 rennis
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tatra + pancéř + 1,5t závaží 03.06.2010 14:32 rennis
- Rennisi, ty máš ale mašinu! 03.06.2010 14:32 Poustnik
Další vozy Tatra
-
Kaipan (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 1139 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Jeep (2007) Majitel: Poustnik
Přidáno: 11.8.2008 13310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Shuanghuan (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2009 3210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford (2004) Majitel: RadekZak
Přidáno: 18.5.2017 27 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Caterham (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.4.2009 6910 Majitel 9.74 Uživatelé