Recenze
Technické info
Přezdívka auta taková moje LOĎ Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kepo".
Na svůj věk opravdu "pořádné auto". Omega v sobě snoubí obří prostor a s tím související konfort, kvalitní provedení, uspokojivou výbavu, nízkou cenu, dobré jízdní vlastnosti a relativní spolehlivost. Především pro milovníky velkých aut, kteří nedisponují zrovna tučnými konty aby si mohli koupit A6 nebo BMW 5, je tenhle tahač ideální záležitost. Když je o auto dobře postaráno, s dieslovým motorem je prakticky nesmrtelné. Moje "LOĎ" má najeto 240 000km a pořád šlape jak hodinky (...vzhledem k rozměrům auta spíš jako pořádné HODINY).
Silné stránky
Ve vyšších otáčkách silný motor s krásným zvukem, ohromná prostornost (po sklopení zadních sedaček a doplnění peřin vzniká "letiště" tak jak jej známe z kdejaké manželské ložnice), konfortní, sportovní sedačky (RECARO), bezpečnost, na svůj věk pěkné provedení interiéru, snadný přístup do zavazadlového prostoru. Pozornost si zaslouží také dobrý podvozek s poměrně měkým pružením. S vyhlášenou "opelovskou" korozí se sice setkávám na jaře pravidelně, nicméně nejde o žádné markantní hnití, které by stálo za řeč, spíše o malé "ranky" v okolí zadních lemů a plastových lišt kolem auta. Jedna taková zajímavost, které jsem si za dobu užívání Omegy všiml je, že prakticky nejde jezdit na spotřebu. Když auto nehoním, spotřeba se pohybuje kolem 8,5l, když mu příšlápnu tak max. 9,5l, což je tedy poměrně malý rozdíl.
Slabé stránky
V nižších otáčkách naprosto lenivé auto, nicméně kdybych chtěl závodit a sprintovat po městě, určitě bych si nevybral auto které má 1,7 tuny a skoro 5 metrů na délku, záleží jak má každý nastaveny své priority. Další slabá stránka je u tak těžkého auta rychlejší sjíždění pneu, rychlejší opotřebení silenbloků, čepů, stabilizátorů, větší spotřeba (kolem 9l) a hlavně, v případě světlometů H1 + H7 také velmi rychlé opotřebení světlometů, což vede k velmi špatně viditelnosti, zejména na mokré vozovce. V zimě je dobré naložit si do kufru aspoň 100kg cementu nebo jiného závaží, vzhledem k zadnímu náhonu a velmi těžké "přídi" zadek na kluzkém povrchu velmi rád ujíždí do stran, což ale po nějakém čase ježdění a zkušenostech s vozidlem nepředstavuje příliš velký problém. Jedna maličkost, které jsem si všiml u omeg "Béček" je taky odlepování plastových lišt v oblastni blatníku za zadním kolem. Klasikou tohoto modelu a motoru jsou trýznivé poloteplé starty, kdy se mi občas stává, že motor točím i 5 sekund než chytne, což samozřejmě není příliš OK pro startér a baterku.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
po poruše měněny téměř všechny komponenty klimatizace, dále žhavící svíčky, silenbloky, čepy, stabilizátory řízení, tlumiče, brzdové kotouče a destičky. V současné době reším problém se samovolným spínáním dálkových světel, které se zapnou nebo probliknou i při nepatrném dotyku páčky. Elektrikář mi k tomu řekl, že je to spáleným pákovým přepínačem a že s tím nejde nic dělat.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Automobil koupil otec přes inzerát, používal jej zhruba 4 roky a poté jsem se stal novým majitelem já = 3. majitel, takže přes žádný autobazar auto neprošlo
Novinky v recenzi
Minulý týden prodáno za směšných 27.000 Kč do autobazaru. Při výměně předního skla jsem zjistil, že karoserie je shnilá uplně na prach na všelijakých neviditelných místech, nové sklo nešle skoro ani nalepit, takže muselo auto z domu. Včera jsem koupil Toyotu Avensis r.v. 2001, o první zážitky se podělím až spolu něco nalítáme.
První měsíc na silnicích s novými světly. Autíčko vypadá rozhodně o něco starší, než s čirou optikou, svítivost je ale o dost lepší. Do budoucna bude rozhodně třeba do světel ještě zainvestovat
Hned 2.1.2008 jde Loďka do servisu, dostane nové přední světlomety a pákový přepínač blinkrů. Současné světla jsou sice z čiré optiky, ale nové jsem z cenových důvodů koupil obyčejné. Stály 2500Kč za kus, jsou fungl nové z autorizované prodejny. Cena čirých světel by byla 2x vyšší. Blinkrovou páčku mám z vrakoviště, z Opelu Astra F, kde je tento komponent stejný jako v Omeze B. Cena 600Kč.
Další vozy Opel Omega
-
Opel Omega (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.7.2009 329 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Omega (1995) Majitel: Biturb
Přidáno: 24.3.2008 429 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Omega (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.2.2009 128 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Opel Omega (1998) Majitel: Blejdik
Přidáno: 26.12.2009 277 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Omega (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2008 428 Majitel 9.52 Uživatelé