Recenze

9 Majitel

Opel Omega Caravan 2.5 TD

8.51 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Omega, foto 1 Opel Omega, foto 2 Opel Omega, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta taková moje LOĎ Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kepo".

Na svůj věk opravdu "pořádné auto". Omega v sobě snoubí obří prostor a s tím související konfort, kvalitní provedení, uspokojivou výbavu, nízkou cenu, dobré jízdní vlastnosti a relativní spolehlivost. Především pro milovníky velkých aut, kteří nedisponují zrovna tučnými konty aby si mohli koupit A6 nebo BMW 5, je tenhle tahač ideální záležitost. Když je o auto dobře postaráno, s dieslovým motorem je prakticky nesmrtelné. Moje "LOĎ" má najeto 240 000km a pořád šlape jak hodinky (...vzhledem k rozměrům auta spíš jako pořádné HODINY).

Silné stránky

Ve vyšších otáčkách silný motor s krásným zvukem, ohromná prostornost (po sklopení zadních sedaček a doplnění peřin vzniká "letiště" tak jak jej známe z kdejaké manželské ložnice), konfortní, sportovní sedačky (RECARO), bezpečnost, na svůj věk pěkné provedení interiéru, snadný přístup do zavazadlového prostoru. Pozornost si zaslouží také dobrý podvozek s poměrně měkým pružením. S vyhlášenou "opelovskou" korozí se sice setkávám na jaře pravidelně, nicméně nejde o žádné markantní hnití, které by stálo za řeč, spíše o malé "ranky" v okolí zadních lemů a plastových lišt kolem auta. Jedna taková zajímavost, které jsem si za dobu užívání Omegy všiml je, že prakticky nejde jezdit na spotřebu. Když auto nehoním, spotřeba se pohybuje kolem 8,5l, když mu příšlápnu tak max. 9,5l, což je tedy poměrně malý rozdíl.

Slabé stránky

V nižších otáčkách naprosto lenivé auto, nicméně kdybych chtěl závodit a sprintovat po městě, určitě bych si nevybral auto které má 1,7 tuny a skoro 5 metrů na délku, záleží jak má každý nastaveny své priority. Další slabá stránka je u tak těžkého auta rychlejší sjíždění pneu, rychlejší opotřebení silenbloků, čepů, stabilizátorů, větší spotřeba (kolem 9l) a hlavně, v případě světlometů H1 + H7 také velmi rychlé opotřebení světlometů, což vede k velmi špatně viditelnosti, zejména na mokré vozovce. V zimě je dobré naložit si do kufru aspoň 100kg cementu nebo jiného závaží, vzhledem k zadnímu náhonu a velmi těžké "přídi" zadek na kluzkém povrchu velmi rád ujíždí do stran, což ale po nějakém čase ježdění a zkušenostech s vozidlem nepředstavuje příliš velký problém. Jedna maličkost, které jsem si všiml u omeg "Béček" je taky odlepování plastových lišt v oblastni blatníku za zadním kolem. Klasikou tohoto modelu a motoru jsou trýznivé poloteplé starty, kdy se mi občas stává, že motor točím i 5 sekund než chytne, což samozřejmě není příliš OK pro startér a baterku.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

po poruše měněny téměř všechny komponenty klimatizace, dále žhavící svíčky, silenbloky, čepy, stabilizátory řízení, tlumiče, brzdové kotouče a destičky. V současné době reším problém se samovolným spínáním dálkových světel, které se zapnou nebo probliknou i při nepatrném dotyku páčky. Elektrikář mi k tomu řekl, že je to spáleným pákovým přepínačem a že s tím nejde nic dělat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Automobil koupil otec přes inzerát, používal jej zhruba 4 roky a poté jsem se stal novým majitelem já = 3. majitel, takže přes žádný autobazar auto neprošlo

 

Novinky v recenzi

27.8.2008 00:00

Minulý týden prodáno za směšných 27.000 Kč do autobazaru. Při výměně předního skla jsem zjistil, že karoserie je shnilá uplně na prach na všelijakých neviditelných místech, nové sklo nešle skoro ani nalepit, takže muselo auto z domu. Včera jsem koupil Toyotu Avensis r.v. 2001, o první zážitky se podělím až spolu něco nalítáme.

28.1.2008 00:00

První měsíc na silnicích s novými světly. Autíčko vypadá rozhodně o něco starší, než s čirou optikou, svítivost je ale o dost lepší. Do budoucna bude rozhodně třeba do světel ještě zainvestovat

30.12.2007 00:00

Hned 2.1.2008 jde Loďka do servisu, dostane nové přední světlomety a pákový přepínač blinkrů. Současné světla jsou sice z čiré optiky, ale nové jsem z cenových důvodů koupil obyčejné. Stály 2500Kč za kus, jsou fungl nové z autorizované prodejny. Cena čirých světel by byla 2x vyšší. Blinkrovou páčku mám z vrakoviště, z Opelu Astra F, kde je tento komponent stejný jako v Omeze B. Cena 600Kč.


Další vozy Opel Omega



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10

při stěhování není potřeba náklaďák - stačí Omega :o)

prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
10
provozní náklady
5

poměrně vysoké = vyšší spotřeba, drahá pojistka, náhr. díly

výkon motoru
7

v nizkých otáčkách lenivec

spotřeba
7

9l - v porovnání s moderními motor s přímým vstřikem je to na nafťáka poměrně dost

hlučnost motoru
10

2.5 TD V6 je jako orchestr a když se roztočí, hraje krásnou dieslovou symfonii

kvalita sedadel
10

RECARO jsou naprosto dokonalé sedčky, ani po 15 hodinách nepřetržité jizdy necítíte žádnou únavu. Navíc boční vedení krásně drží člověka v sedle i při prudším projetí zatáčkou

brzdy
5

dost poddimenzované, při vetším zatížení trochu problém, při brutálním sešlápnutí stojí atuo na pětníku

zavazadlový prostor
10

mezi osobáky zatím největší co jsem kdy viděl, za podobnou cenu snad srovnatelné pouze s Citroen C5 kombi






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…