Recenze
Škoda Octavia 1.8Turbo 20V
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia RS Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 / 160 * kroutící moment [Nm]: 235 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 / 6.3 * maximální rychlost [km/h]: 235 / 275 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 19 * zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 9 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JohnyB".
- Postupně článek doplňuji, tak prosím o pochopení =)
- Ještě úvodem "EVERY DAY I SEE MY DREAM"!!!
Individuální a dynamická Škoda Octavia RS tvoří logický doplněk modelové řady Škoda Octavia.Je určena těm, kteří upřednostňují výkon a techniku, které jsou součástí životního stylu.
Škoda Octavia RS je nejrychlejším vozem, který byl kdy ve Škoda Auto sériově vyráběn. Vybaven turbomotorem o objemu 1,8 l s výkonem 132 kW (180 k), zrychluje z 0 na 100 km/hod za 7,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 235 km/hod.
Při své rychlosti a osobitosti splňuje všechny požadavky kladené na provoz v běžném každodenním životě i na nároky rodinného cestování.
Jestliže Škoda OCTAVIA WRC navázala v roce 1998 na stoleté sportovní tradice značky na závodních tratích, pak model RS připomíná tuto slavnou tradici i její pokračování jako sériově vyráběný sportovně laděný vůz pro dynamicky založené zákazníky.
Design vozu Octavia RS elegantně a přirozeně podtrhuje sílu a sportovní výraz tohoto automobilu.
Škoda OCTAVIA RS se od sériově vyráběných modelů liší odlišně tvarovaným předním nárazníkem přecházejícím do spojleru, integrovaným spojlerem na odtokové hraně pátých dveřích, koncovkou výfuku z nerezové oceli a nápisem RS.
Velice efektní jsou 16" kola SPIDER z lehkých slitin (na přání i 17" - můj případ), pod kterými účinně pracují brzdové třmeny ve firemní barvě Škoda Auto ve spolupráci s ventilovanými kotouči.
Snížením podvozku a přídavnými aerodynamickými prvky bylo dosaženo velmi příznivé hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx = 0,29.
Model Škoda Octavia RS bude nabízen ve čtyřech barvách: červená Rallye, žlutá Lemon, stříbrná diamantová metalíza, černá magická s perleťovým efektem.
Interiér nabízí atraktivní sportovní sedadla a volant, kontaktní plochy pedálů z nerezavějící oceli a další doplňky. Standardní výbava obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS/ASR (lze doobjednat i systém ESP), klimatizaci, sound systém s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nebo elektricky ovládaná okna.
Vysoce kvalitní kožené čalounění sedadel v kombinaci se stříbrně šedou látkou potěší nejen Vaše oči, ale postará se i o skutečné pohodlí při jízdě. Zvýrazněné boční vedení pak drží bez problému tělo při rychlých průjezdech zatáčkami.
Velmi příjemně budete překvapeni i ve chvíli, kdy spatříte sportovní design pedálů - všechny tři mají krytky z nerezové oceli a navíc pryžové plošky proti sklouznutí nohy.
Vysoce kvalitní materiály reprezentuje v interiéru také manžeta řadicí páky z jemné perforované kůže a hlavice se sportovním emblémem.
Středová konzola je obložena "BLACK-DOTS" dekorem a připomíná kokpit letadla. Do ruky dobře padne sportovní tříramenný kožený volant s integrovaným airbagem pro nejvyšší bezpečnost. Sdružený palubní přístroj má odlišně laděný barevný podklad.
VÝBAVA JAK AUTÍČKO OBJEDNAL 1.MAJITEL:
- posilovač řízení
- 4x okna v elektrice
- elektrická a vyhřívaná zrcátka
- ABS, ASR, ESP,
- Navigace DX, CD changer v kufru
- vyhřívané, výškově stavitelné přední sedačky, kožené, s bederní nastavitelnou opěrkou
- automatická klimatizace
- MAXI-DOT
- 17" kola Spider
- elektrický šíbr
- 4x airbag
- alarm, centrál na dálku, safesystem
- chladící kastlík před spolujezdcem
- telefon
- plnohodnotná zádní sedadla, 3x opěrka hlavy
- isofix
- senzor opotřebení destiček
- nekuřácký paket
- prodloužená záruka
- ochranná mřížka chladiče
- xenony
- zadní stěrač
- digitální sound system
- no prostě všechno kromě těch dvou drobností co dodělám
Výbava co dodělám:
- parkovací senzory vzadu
- tempomat
UDRŽBA:
- rozvody
- nové komplet uložení
- nová převodovka
- nové poloosy
- nové RS koberečky
- nový výfuk
- nové ložiska
atd atd atd chci aby mi auto fungovalo a vydrželo co nejdéle!
MOTOR:
- lakované plasty do barvy vozu
- plynové vzpěry kapoty JOM
Jedná se o základ AUQ 1.8 20V osazený sériovou turbínou K03s, později poputuje KKK K04-001 (upravené turbo z Audi S3/TT/Leona Cupry 1,8T 154/165kw tak, aby padlo kus za kus za sériové turbo K03s na originál svody a 1. díl výfuku z Octavie RS).
Takže turbína K03s dostala nerestriktivní vstup (je to alu trubka nahrazující původní restriktivní cenově se dá pořídit už od 2500Kč, výměna kus za kus bez dalších úprav).
Dále ohledně sání následoval BMC air filtr kit, nepoužívám ho na prvním autě a můžu vřele doporučit (cenově to vychází taky od 2500Kč ale nedávno jsem ho viděl i za 8000Kč, takže záleží na prodejci, chce to hledat, jinak filtr se posadí hned za váhu vzduchu, je odcloněný a v kitu je i řešení pro přívod vzduchu z blatníku, jediná úprava je úprava pravé-slepé mřížky v nárazníku aby skrze proudil vzduch).
Do budoucna pořídím ještě od Forge motorsport silikonový set hadic ( jedná se o set hadic obsahujících i přívod vzduchu k turbíně).
Svíčky auto dostalo Denso Iridium IK22 (byly mi doporučeny pro upravené a chipované motory, cenově kolem 1500Kč).
Dále termo těsnění na parohy (2500Kč).
Blow-off ventil (teď je na autě replika s Mitshubishi EVO VIII ale doma už leží HKS SSQV III Black edition).
Jinak v podběhu za coolerem se vytvořilo odvětrávání pro odvod tepla (osobní pocit zní že je to hodně muziky za málo peněz, trocha zručnosti s pilníkem, kleštěma a horkovzduškou, ale jelikož jsou na léto v plánu 19" kola bude se to řešit odvodem tepla přímo z nárazníku a nebo se dá náporový cooler dopředu do nárazníku =) nejsem rozhodlý).
Samozřejmě je v autě chip kde se firma postarala o naladění jednotky tak že brzda odhalila 159Kw a 295,5Nm krouťáku (cenově bych se vyjádřil jako lehce přes 10000 v prd*li, ale je to super).
Něco už je naznačeno v textu ale ještě jednou, do budoucna jsou plány takové že přebytečné hadičky z motoru ven, AGR ven, Kat ven, nový regulátor paliva, pak pár drobností z Audi TT 225 Ps jako vstřiky, svody, váha vzduchu a ta turbínka KKK K04-001 a opětovné ladění softu, jinak cílem je 250PS+
PODVOZEK:
- HR pružiny (5000Kč, snížení 20mm)
- HR stabilizátor (2500Kč)
- přední kotouče FormulaZ, obložení Ferodo DS2000 předek i zadek
- nové horní uložení, ložiska, čepy
INTERIER:
- opěra levé nohy by Milotec
- černý strop komplet i s plasty z novějšího modelu 2003+,
- led osvětlení interiéru
- 3 bodové pásy SCHROTH
KOLA:
- Thomasson TN1 19x8,5
GUMY:
- Kumho Supra 215/30/R19 W
MUZIKA:
- all by JBL
VZHLED:
- upravený přední nárazník
- lízatko Seat Leon CupraR
- Nalakované lišty
- Plastové prodloužení střechy MILOTEC
- mračítka předních světel MILOTEC
- tmavé bezpečnostní okenní folie s atestem
Silné stránky
Skvělá výbava.
Dobré jízdní vlastnosti.
Atraktivní vzhled.
Velký kufr.
Dostupné díly za přijatelné ceny.
Stále drží cenu.
Slabé stránky
Horší výhled vzad.
Větší pasažéři mají vzadu u kolen problémy.
Oblíbený vůz pro zloděje.
Absence 4x4.
Výkonově jemně zaostává za koncernovou konkurencí.
Chybí 6. rychlostní stupeň
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vyhlídnuto, okouknuto (důkladně), dohodnuto a jelo se domů =)))
Novinky v recenzi
!!!!!!
Auto vykradeno, Navi pryč, zámek fuč, dveře a klika zničený, spínačka vylomená (šlo jim asi o to odjet s celým vozem), elektrika někde zkratuje, Alarm a imo mimo službu. Takže auto nepojízdné a já pěkně nasraný!!!
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.8Turbo 20V
- * * * a ještě jednou *!!! 02.03.2011 11:39 Johny.Rico
- Re: kolesa 26.02.2011 12:49 Jetty
- Re: kolesa 23.02.2011 11:40 zip2016
- kolesa 23.02.2011 11:10 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Pěkná 28.02.2010 12:36 MildaRS
- Re: Re: Re: Pěkná 27.02.2010 12:51
- Re: Re: Pěkná 27.02.2010 11:12 MildaRS
- Re: Pěkná 27.02.2010 02:28
- Pěkná 26.02.2010 18:48 MildaRS
- Re: Re: Re: Re: Re: Zvýšení výkonu máš docela rapidní, ale nikde není fotka 17.02.2010 13:51
- Re: Re: Re: Re: Zvýšení výkonu máš docela rapidní, ale nikde není fotka 17.02.2010 13:12 Poustnik
- Re: Re: Re: Zvýšení výkonu máš docela rapidní, ale nikde není fotka 17.02.2010 11:43
- Re: Re: Zvýšení výkonu máš docela rapidní, ale nikde není fotka 17.02.2010 10:35 Poustnik
- Re: Zvýšení výkonu máš docela rapidní, ale nikde není fotka 17.02.2010 10:22
- Zvýšení výkonu máš docela rapidní, ale nikde není fotka 17.02.2010 02:28 Poustnik
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé