Recenze
Škoda Octavia ELEGANCE 1.9TDI
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:78562 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZAMEKTDI".
TDI je pro mě jasná volba, v tomhle motoru se kloubí síla s úsporným provozem.
Vemu to popořádku, když si otec v roce 2001 koupil novou Octavii 1.9 TDI 66kW tak jsem už v té době ( bylo mi 15 let) věděl, že TDI budu chtít taky .
Chvíli mi to sice trvalo, ale pak se mi můj sen splnil. V roce 2006 jsem se poohlížel po Octavii ale neměl jsem dostatek finančních prostředků abych si ji mohl pořídit. Proto padla volba na cenově přijatelnější volbu a to na SEAT Toledo 1.9 TDI 81 kW Magnus (plná výbava). Jízdní vlastnosti nic moc ( velké převisy v předu i v zadu) ale jinak naprostá spokojenost. Na neštěstí mi moc dlouho nevydržel. Z mladické nerozvážnosti jsem ho půjčil kamarádce, která ho otočila na střechu :o(
Okamžitě jsem začal shánět nové auto. Naskytla se mi Octavie 1.9TDI SLX rv.: 98 81kW po prvním majiteli a to za velmi přijatelnou cenu v té době. Tuto krasavici jsem sedlal necelé 4 roky a byl jsem s ní velice spokojený. Snažil jsem se ji přizpůsobovat k obrazu svému.
Když jsem se podíval na její přední část tak mi strašně připomínala Felicii s novou tváři a svícení taky nic moc. Proto následoval facelift , výměna chladičové stěny, masky, světel a spoileru. No zkrátka dostala RSlook. V interiéru jsem předělal komplet podsvícení palubovky na modro červené. Pak se mi poštěstilo sehnat 17“ kola RS Spider za neuvěřitelnou cenu 8.000,- i se zánovními pneumatikami. Jak se říká: kola dělaj auto a tady to platilo dvojnásob.
Větší kola= širší gumy => větší valivý odpor. Na rozjezdu to bylo poznat takže jsem se rozhodl moji Octavku trochu softwarově popohnat. Dostala 105 kW a 300 Nm krouťák. To už bylo jiné kafe. Předjíždělo se jedna báseň a ten tah do kopce, moc se mi to líbilo.
V roce 2010 jsem dostal nabídku od otce, že když jim seženu nějaké menší auto za rozumnou cenu tak mi přenechá svoji Octavii 1.9 TDI 66kW r.v.: 2001.
Nabídka velice lákavá o tři roky mladší vůz, výbava Elegance, klima atd… ale hlavně Octavia měla najeto něco málo přes 77.000 km. Takže naprosto nové vozidlo. Proto jsem se rozhodl dát starou pryč. Byl jsem na ní už citově závislý, proto jsem ji nechal za lidovou cenu bratrovi mé přítelkyně. Takže se na ní můžu kdykoli podívat a i se v ní svézt.
Dost bylo minulosti je tu další auto a s ním další práce a úpravy.
Tak jak už tady psalo spousta lidí Octavia je Bestseller na českém ale i evropském trhu. Tvary jsou nám všem jistě dobře známy. Jemná linka táhnoucí se od přídě až k zádi vozu dokonale ukrývá největší přednost tohoto vozu a to je neuvěřitelně velký kufr. S Octavií jezdím už skoro 5let a ještě se mi nestalo, že bych do ní něco nenarval.
Po usednutí na místo řidiče je Vám naprosto jasné, že sedíte v koncernovém voze. Spousta dílů se shoduje a opakuje pořád dokola v různých koncernových vozech. Ale mě to nevadí všechno je tam kde má být a je to snadně přístupné. Tedy až na jednu věc a to na ovládání klimatizace popřípadě ovládaní panelu manuální klimatizace. Zdá se mi, že je hodně nízko a schovaný za řadící páku. Při zařazené trojce tam není zrovna dobrý přístup. U předfaceliftu to bylo o mnoho lepší.
Octavia je výbavě ELEGANCE :
• ABS
• ASR
• 2x airbag
• Elektrické ovládaní oken přední/zadní
• Manuální klimatizace
• Zadní stěrač
• Sedadla s úderkou
• Přední i zadní loketní opěrka
• Palubní počítač
• Rádio Pioneer
Interiér je příjemný, zpracování velmi kvalitní. Sedadla by mohla mít lepší boční vedení. Prostoru na předních sedadlech je dostatek , ale na zadních to moc komfortní není je to spíše dostačující ( na úkor velkého zavazadlového prostoru. Jelikož měřím 190 cm tak toho míst za mnou opravdu moc není. Mě to ale nevadí, protože sedím za volantem :o)
Jízda je pohodlná podvozek je naladěn spíše komfortně. Někdy se mi zdá, že se až moc houpe a v zatáčkách se dost naklání. Není to žádný našlapaný sportovec je to auto na každodenní ježdění a tomu se všechno přizpůsobilo. A co si budeme povídat kvalita českých silníc není nikterak oslnivá. 17“ kola jsou znát a pokud si nedáte pozor tak se může ozvat dutá rána od kola způsobená projetím nějaké nerovnosti. Kompromis by byly 16“ kola , ale 17“ jsou hezčí a vozu dodají sportovnější nádech.
Motor
TDI je držák na internetu najdete motory které mají nalítáno i přes 600.000 km a auto šlape jak má. Je to za předpokladu , že dodržujete pravidelný servis olej, rozvody, filtry atd…
Motor 1.9 TDI 66kW je tak asi to minimum výkonu do kterého bych šel koupi tohoto auta. Váha přes 1,3 tuny je znát a motor s ní má někdy co dělat. 81 kW je na tom o dost líp jen škoda, že k němu nemotovali 6-ti stupňovou převodovku.
Než se motor zahřeje na provozní teplotu tak je o něco hlučnější ale po zahřátí je všechno OK. Líbí se mi nástup turbo efektu kdy vás sílá z ničeho nic začne tlačit do sedačky. Proti novým dieslovým motorům musím říct, že je chod tvrdší a pole tzv. funkčních otáček je malé. Spotřeba je krásná spotřeba na 100 km ujetých po okrskách( pro šťouraly cestá z Nová Lhota do Brna přes Kyjov) rychlostí max do 130 km je 4,9 l . a to si zaslouží potlesk. Nikde se neloudáte nikoho nezdržujete ba naopak předjíždíte a užíváte si jízdu.
Turbo
Auto má pochroumané turbo zadírá se tak mi to řekli na VAG. Je to způsobeno tzv. šetřením vozu ze strany mé maminky (mám tě rád), která si myslela, že když bude jezdi v otáčkách většinou pod 2000 tak ušetří . Opravdu ušetřila na PHM ale odneslo to turbo. Proto bych byl rád kdyby se rozjela diskuze a vaše rady na toto téma : zda zvolit cestu repasu nebo koupit nové. Popřípadě jakou firmu by jste mi doporučili.
Děkuji Vám Všem , že jste dočetli Mou recenzi až do konec.
Silné stránky
-spotřeba
-úložný prostor
-design
-komfort
-dostupnost ND a servisu
Slabé stránky
-podvozek, ustřeluje zadek
-sedadla
-místo na zadních sedadlech
-umístění ovládání klimatizace
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
čeká mě oprava turba, prosím o rady v diskusi
Plány do budoucna
- vylepšit audio ještě nevím jekou značku
- zvýšit výkon motoru vstřiky + chip
- RS spoiler + křídlo
- zadní kotoučová náprava
- vyhřívání sedadel
to by pro začátek stačilo
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia ELEGANCE 1.9TDI
- Reparatii injectoare Buzau 07.07.2021 13:48 InjectoareBuzau
- Re: hudba + jiné turbo 16.10.2010 22:41 Rubb
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 16.10.2010 12:47
- Re: Re: hudba + jiné turbo 16.10.2010 09:29
- Re: hudba + jiné turbo 15.10.2010 21:47 Rubb
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 15.10.2010 21:06
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 15.10.2010 13:54 Chuck Norris
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 15.10.2010 13:20
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 15.10.2010 12:37
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 15.10.2010 09:42 Chuck Norris
- Re: Re: Re: variabilní naklápění lopatek - popisek 14.10.2010 14:13
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 13:50
- Re: Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny? 14.10.2010 13:40
- Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 13:26 Chuck Norris
- Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny? 14.10.2010 13:15 Chuck Norris
- Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 11:50
- Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 11:43 Chuck Norris
- Re: Re: variabilní naklápění lopatek 14.10.2010 10:24
- Re: variabilní naklápění lopatek 14.10.2010 01:51 Matheas Ropak
- Re: Re: variabilní naklápění lopatek 13.10.2010 23:01
- Re: variabilní naklápění lopatek 13.10.2010 22:12 Matheas Ropak
- Re: variabilní naklápění lopatek 13.10.2010 20:36
- variabilní naklápění lopatek 13.10.2010 20:32
- Re: Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 20:32
- Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 20:12
- Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 10:32
- hudba 13.10.2010 09:47 Chuck Norris
- Re: New FOTO 12.10.2010 23:50 Matheas Ropak
- Re: New FOTO 12.10.2010 23:33 Matheas Ropak
- New FOTO 12.10.2010 23:28
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé