Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia ELEGANCE 1.9TDI

9.65 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9
Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:78562 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZAMEKTDI".

TDI je pro mě jasná volba, v tomhle motoru se kloubí síla s úsporným provozem.
Vemu to popořádku, když si otec v roce 2001 koupil novou Octavii 1.9 TDI 66kW tak jsem už v té době ( bylo mi 15 let) věděl, že TDI budu chtít taky .
Chvíli mi to sice trvalo, ale pak se mi můj sen splnil. V roce 2006 jsem se poohlížel po Octavii ale neměl jsem dostatek finančních prostředků abych si ji mohl pořídit. Proto padla volba na cenově přijatelnější volbu a to na SEAT Toledo 1.9 TDI 81 kW Magnus (plná výbava). Jízdní vlastnosti nic moc ( velké převisy v předu i v zadu) ale jinak naprostá spokojenost. Na neštěstí mi moc dlouho nevydržel. Z mladické nerozvážnosti jsem ho půjčil kamarádce, která ho otočila na střechu :o(
Okamžitě jsem začal shánět nové auto. Naskytla se mi Octavie 1.9TDI SLX rv.: 98 81kW po prvním majiteli a to za velmi přijatelnou cenu v té době. Tuto krasavici jsem sedlal necelé 4 roky a byl jsem s ní velice spokojený. Snažil jsem se ji přizpůsobovat k obrazu svému.
Když jsem se podíval na její přední část tak mi strašně připomínala Felicii s novou tváři a svícení taky nic moc. Proto následoval facelift , výměna chladičové stěny, masky, světel a spoileru. No zkrátka dostala RSlook. V interiéru jsem předělal komplet podsvícení palubovky na modro červené. Pak se mi poštěstilo sehnat 17“ kola RS Spider za neuvěřitelnou cenu 8.000,- i se zánovními pneumatikami. Jak se říká: kola dělaj auto a tady to platilo dvojnásob.
Větší kola= širší gumy => větší valivý odpor. Na rozjezdu to bylo poznat takže jsem se rozhodl moji Octavku trochu softwarově popohnat. Dostala 105 kW a 300 Nm krouťák. To už bylo jiné kafe. Předjíždělo se jedna báseň a ten tah do kopce, moc se mi to líbilo.
V roce 2010 jsem dostal nabídku od otce, že když jim seženu nějaké menší auto za rozumnou cenu tak mi přenechá svoji Octavii 1.9 TDI 66kW r.v.: 2001.
Nabídka velice lákavá o tři roky mladší vůz, výbava Elegance, klima atd… ale hlavně Octavia měla najeto něco málo přes 77.000 km. Takže naprosto nové vozidlo. Proto jsem se rozhodl dát starou pryč. Byl jsem na ní už citově závislý, proto jsem ji nechal za lidovou cenu bratrovi mé přítelkyně. Takže se na ní můžu kdykoli podívat a i se v ní svézt.
Dost bylo minulosti je tu další auto a s ním další práce a úpravy.

Tak jak už tady psalo spousta lidí Octavia je Bestseller na českém ale i evropském trhu. Tvary jsou nám všem jistě dobře známy. Jemná linka táhnoucí se od přídě až k zádi vozu dokonale ukrývá největší přednost tohoto vozu a to je neuvěřitelně velký kufr. S Octavií jezdím už skoro 5let a ještě se mi nestalo, že bych do ní něco nenarval.
Po usednutí na místo řidiče je Vám naprosto jasné, že sedíte v koncernovém voze. Spousta dílů se shoduje a opakuje pořád dokola v různých koncernových vozech. Ale mě to nevadí všechno je tam kde má být a je to snadně přístupné. Tedy až na jednu věc a to na ovládání klimatizace popřípadě ovládaní panelu manuální klimatizace. Zdá se mi, že je hodně nízko a schovaný za řadící páku. Při zařazené trojce tam není zrovna dobrý přístup. U předfaceliftu to bylo o mnoho lepší.

Octavia je výbavě ELEGANCE :
• ABS
• ASR
• 2x airbag
• Elektrické ovládaní oken přední/zadní
• Manuální klimatizace
• Zadní stěrač
• Sedadla s úderkou
• Přední i zadní loketní opěrka
• Palubní počítač
• Rádio Pioneer
Interiér je příjemný, zpracování velmi kvalitní. Sedadla by mohla mít lepší boční vedení. Prostoru na předních sedadlech je dostatek , ale na zadních to moc komfortní není je to spíše dostačující ( na úkor velkého zavazadlového prostoru. Jelikož měřím 190 cm tak toho míst za mnou opravdu moc není. Mě to ale nevadí, protože sedím za volantem :o)
Jízda je pohodlná podvozek je naladěn spíše komfortně. Někdy se mi zdá, že se až moc houpe a v zatáčkách se dost naklání. Není to žádný našlapaný sportovec je to auto na každodenní ježdění a tomu se všechno přizpůsobilo. A co si budeme povídat kvalita českých silníc není nikterak oslnivá. 17“ kola jsou znát a pokud si nedáte pozor tak se může ozvat dutá rána od kola způsobená projetím nějaké nerovnosti. Kompromis by byly 16“ kola , ale 17“ jsou hezčí a vozu dodají sportovnější nádech.
Motor
TDI je držák na internetu najdete motory které mají nalítáno i přes 600.000 km a auto šlape jak má. Je to za předpokladu , že dodržujete pravidelný servis olej, rozvody, filtry atd…
Motor 1.9 TDI 66kW je tak asi to minimum výkonu do kterého bych šel koupi tohoto auta. Váha přes 1,3 tuny je znát a motor s ní má někdy co dělat. 81 kW je na tom o dost líp jen škoda, že k němu nemotovali 6-ti stupňovou převodovku.
Než se motor zahřeje na provozní teplotu tak je o něco hlučnější ale po zahřátí je všechno OK. Líbí se mi nástup turbo efektu kdy vás sílá z ničeho nic začne tlačit do sedačky. Proti novým dieslovým motorům musím říct, že je chod tvrdší a pole tzv. funkčních otáček je malé. Spotřeba je krásná spotřeba na 100 km ujetých po okrskách( pro šťouraly cestá z Nová Lhota do Brna přes Kyjov) rychlostí max do 130 km je 4,9 l . a to si zaslouží potlesk. Nikde se neloudáte nikoho nezdržujete ba naopak předjíždíte a užíváte si jízdu.
Turbo
Auto má pochroumané turbo zadírá se tak mi to řekli na VAG. Je to způsobeno tzv. šetřením vozu ze strany mé maminky (mám tě rád), která si myslela, že když bude jezdi v otáčkách většinou pod 2000 tak ušetří . Opravdu ušetřila na PHM ale odneslo to turbo. Proto bych byl rád kdyby se rozjela diskuze a vaše rady na toto téma : zda zvolit cestu repasu nebo koupit nové. Popřípadě jakou firmu by jste mi doporučili.

Děkuji Vám Všem , že jste dočetli Mou recenzi až do konec.

Silné stránky

-spotřeba
-úložný prostor
-design
-komfort
-dostupnost ND a servisu

Slabé stránky

-podvozek, ustřeluje zadek
-sedadla
-místo na zadních sedadlech
-umístění ovládání klimatizace

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

čeká mě oprava turba, prosím o rady v diskusi

Plány do budoucna

- vylepšit audio ještě nevím jekou značku
- zvýšit výkon motoru vstřiky + chip
- RS spoiler + křídlo
- zadní kotoučová náprava
- vyhřívání sedadel
to by pro začátek stačilo

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia ELEGANCE 1.9TDI

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

ještě mě nenechala ve štychu

praktičnost
10
prostornost
9

zadní sedadla nic moc

jízdní vlastnosti
8

zatím takhle po úpravách to bude lepší

jízdní komfort
10

někdy až moc

provozní náklady
10

no comment

náhradní díly
10

seženete kdykoliv a kdekoliv

výkon motoru
8

zatím takhle po úpravách to bude lepší

spotřeba
10

co k tomu dodat

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

velká dírá do prázdna :o)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…