Recenze
Škoda Octavia 4x4 EVO
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2002 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 110 / 155 * kroutící moment [Nm]: 210 / 310 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 / 7 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10 / 15 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Raďour".
Škoda Octavia 4x4 EVO
-motor 1,8T 20V (210ps, 310nm)
-výfuk průchozí o větším pruměru trubka od turba po konec
-brzdy -předek 4pístky MD COMPONENTS 312 kotouče,
-zadek 2pístky z Eva IX, 280 kotouče
-hydraulická ruční brzda
-brzdové hadice tahané interierem, bez posilovače, brzdový regulátor
-trvalý pohon 4x4 s možností nastavení svornosti zadní nápravy
a možnost odpojení zadní nápravy podle potřeby
-podvozek BILSTEIN B8, zesílené pístnice+ kratší pružiny
-homologovaný rám podle přílohy J, vzor WRC, NC POWER
-sedačky, volant, pásy OMP
-závodní jednohmotnostní keramická spojka, zesílený přítlačný talíř a odlehčený setrvačník
-silikonové tlakové hadice
Tohle auto mělo původně být jen na cesty do práce. Nejprve to opravdu tak bylo až jednoho krásného dne jsem nainstaloval sportovní sání. Octavia najednou trošku oživla a tak se uděla zatím jen výfuk ve stylu laděná koncovka. Časem jak to bývá mi známí nabídli chipnout řídící jednotku motoru. Tím jsme se dostali o 45 koní výš a z auta na denní jezdění se stalo auto na občasné jezdění. Jelikoš krátká verze 4x4 se v ČR výdává ojediněle, bylo třeba ji trochu zviditelnit a to WRC křídlem a nějakými 17tkovými koly. Pohon 4x4 obstarává Haldex 1 generace, což je užasná věc, ovšem jak na co. Můj první amaterský závod byl krásného letního srpnového výkendu a tam se mělo rozhodnout, co dál s autem. Po závodě bylo jasno, bude z něj závodní auto. Jako civilní se pořídila Fabia a tak nic nebránilo přestavět Octavii na závoďáka.
Celý interier se vyházel pryč včetně topení a zavezlo se do Fryštáku na vaření závodního homologovaného rámu. Petr Němec, jakož to firma NC POWER mi dal na výběr, buď nějaký obyčelný ikdyž podle přílohy J který bude splňovat homologaci tak, tak, nedostatek by měl v tom, že by nebyl provařený na přední tlumiče, což je hrubý nedostatek a nebo jít už výš a udělat podle vzoru WRC což je už opravdu složitý rám ale se vším všudy, který jsem nakonec zvolil. Po zkončení vaření rámu se auto odvezlo do mojí dílny kde začala kompletace. Nejprve ale přišla docela špinavá práce a to nastříkání interieru a rámu matnou černou barvou. Naštěstí jsem to všechno zmáknul sám, není to žádná odborná práce a stříkáním jsem se živil. Po zaschnutí barvy přšla na řadu Elektrika. Všechno jsem dal do černé spirálové bužírky a hezky rozvedl po autě. Přebytečné věci šly stranou jako ABS, ESP, AIRBAGY atd. Další na řadu přišel podvozek, ale ten byl jasný Bilstein B8 se zesílenýma pístnicema a kratšíma pružinama. Neskutečně drží a v zatáčkách se stává ještě tužším. Největší laborace byla ovšem s pohonem 4x4. Jelikož 4x4 je řešen přes rozvod z převodovky kardanem k Haldexu a do zadní rozvodové skříně s diferencialem, chtělo to nějak vykoumat trvalý pohon. To ovšem nebyl žádný problém, protože firma SQS Racing dováží k nám Regulátory pro trvalý pohon 4x4, ihned se zakoupila základní verze jen s nastavováním svornosti. Důvod proč jsem vyžadoval trvalý pohon byl prostý, na druhém závou v zatáčce na šotrolině se mi pozdě zapl zadek a nemít to v rukách jsme mimo trať, auto už z výroby bylo jako 4x4 ale je to předokolka s připojitelným zadkem a věřte že je to znát.Další na řadu přišla keramická jednohmotnostní spojka, je to komplet s odlehčeným setrvačníkem, keramickou lamelou a zesíleným přítlačným talířem. Takže auto je hotové, ale čím ho budeme brzdit, to byla otázka, na kterou nebyla jednoduchá odpověď. Stávající, ikdyž silnější brzdy z Octavie RS už nestíhaly mojí jízde, byly demontovány a na jejich místo se objednaly vícepístkové brzdiče s novými kotouči. Přední brzdy jsou od firmy MD COMPONENTS, jsou to 4 pístky 4x40 a desky Ferodo DS2500, kotouče stejného rozměru 312 drážkované a na zadní nápravu jsem chtěl 2 pístky z Mitsubishi Lancer Evo IX a kotouče 280. Veškeré brzdové hadice jsme natahali v trubkách interierem a nainstalovala se hydraulická ruční brzda s brzdovým regulátorem. Auto bylo konečně hotovo a nezbývalo než osadit sedáky, pásy a volant všechno do značky OMP. První zkušební jízda byla hned po dokončení vedení brzd a problém. Ani přes sylné zadní brzdy auto nešlo na hydraul. brzdu utrhnout, brdí nás kardan jsem slyšel od známého. Chvilka laborování a znovu kontaktování firmy SQS Racing o poskytnutí regulátoru na Haldex ale nyní jič odpojovatelného. Do 5 dnů byl regulátor doma a po nainstalování a zapojení spínače na hydraulickou ruční brzdu vše funguje jak má, což znatelně zrychlé prujezdy vracáků a otočky kolem kuželů.
Silné stránky
všechny
Slabé stránky
spotřeba cca 15-20L
z výroby pohon 4x4 funguje jako předokolka a podle čidel ABS a ESP se připojí zadek při prokluzu předních kol, což na závody je blbost, proto předělání na trvalý pohon všech kol
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
veškerý servis si dělám sám
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
super
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 4x4 EVO
- čeština kurňa!! 09.01.2011 14:00 peters88
- Re: Re: Pekne 09.01.2011 09:54 Slavek-TDM
- Re: 7 sek 09.01.2011 09:03
- Re: Pekne 09.01.2011 09:00
- 7 sek 08.01.2011 20:13 Sammy
- Re: Re: Re: konečně jiná octavia 08.01.2011 18:22 Slavek-TDM
- Pekne 08.01.2011 18:17 Slavek-TDM
- Re: Re: konečně jiná octavia 08.01.2011 10:51
- Re: konečně jiná octavia 08.01.2011 09:26 lordlord
- Re: Re: konečně jiná octavia 08.01.2011 03:58
- Re: konečně jiná octavia 08.01.2011 00:44 guze
- konečně jiná octavia 08.01.2011 00:27 Chuck Norris
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé