Recenze
Renault 1,9 dci Privilege
Technické info
Přezdívka auta Scenda Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:53000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 195 / 192 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9 / 5.8 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".
Myslim, že můžu porovnat Renault Scenic phase I a phase II. Týden před koupí tohoto vozu byl v rodine 5let Scenic 1,6e RT, se kterym jsem po obdrzeni ridicskeho prukazu jezdil prevazne ja. S poctem km na tachometru, ktery atakoval 190tis. km a hlavne bezproblemovy provoz bylo jasne, ze i dalsi vuz bude Scenic. Po usednutí do novějšího mě mile překvapily sedačky. Mají lepší boční vedení, jsou pohodlnější a vše podtrhuje loketní opěrka. Čalounění má nezvykle černou a šedou barvu, která se perfektně hodí k barvě vozu. Byl jsem zvyklý na téměř plnou výbavu z minulých vozů, tudíž jsem se i nadále při prohlížení inzerátu zajímal hlavně o dobře vybavené vozy. Nyní mám 6x airbag, aut. klimatizaci, ESP, palubní PC, orig. radio na CD, reflexní přední okno a další drobnosti, které jsou zahrnuty ve výbavě privilege (držák brýlí, zatmavená okýnka,loketní opěrka apod.)
***POHODLÍ***
Toto je kapitola sama pro sebe. Scenic jako průkopník MPV v roce 1996 přišel s něčím naprosto ojedinělým. Na podvozkových částech z Megana postavil Megana Scenic. Vyšší stavba karoserie dovolila implentaci sedaček ve stylu židle, což znamená, že máte nohy kolmo a ne před sebou (a to na všech sedačkách včetně místa řidiče). Na pedály se tudiž šlape z jiného úhlu, než v "obyčejných autech". Přirovnal bych to ke šlapání zelí:) Nicméně po chvíli jízdy si na to každý zvykne a už nebude chtět nic jiného, jako to je u mně. Každá sedačka je sama za sebe. Zadní se dají během vteřiny vyjmout (stačí odklopit dva háčky a sedačka je venku). Po vyjmutí je možno sedačku sklopit, pro úsporu místa, což se hodí! Tím to ale nekončí. Pokud jste příznivce akcí ve stylu stanování apod. tak se Vám sedačky budou hodit jako židle. Rozložíte ji a máte řekl bych nejluxusnější místa ze všech přihlížejících. To bych nedoporučoval lakomcům, protože lidem kolem Vás se to rychle zalíbí a během chvíle jste bez zadních sedaček:) Ještě bych uvedl velké možnosti nastavení sedaček jak předních tak zadních. Vpředu je klasicky posun vpřed-vzad, sklápění a dále výškové nastavení u obou sedaček. Sedačka řidiče je navíc vybavena bederní opěrkou, která se dá také nastavovat. Zadní sedačky můžete libovolně posouvat vpřed-vzad (tuším 15cm), což se hodí pokud budete potřebovat naložit něco většího do kufru. Posunem se Vám kufr zvětší o další litříky navíc. Tím to ale nekončí! Cestujete ve čtyřech? Je tu možnost prostřední sedačku sklopit a udělat z ní stoleček pro občerstvení, notebook či hrání karet. Ptáte se co byste dělali s notebookem, jak ho budete napájet? I na to se tu myslelo a po koupi převaděče napětí na 230V je Vám dispozici u nohou zástrčka typu zapalovač, vhodná jak pro převodník napětí, nebo pro chladničku. Pokud budete 100% vědět, že ke čtyřčlené posádce již nikdo nepřibyde, tak prostřední sedačku vyjmete a dvě krajní se dají posunout o cca 20cm k sobě. Tím vznikne cestujícím vzadu více místa kolem sebe, na ramena i nohy. Neviděli jste toto již někde v poslední době? Ano, je to tak, ten "náš" slavný Roomster s tím přišel o 10let později a stala se z toho revoluce.
Dále bych chtěl upozornit na různé kapsičky, přihrádky, stolečky apod. Je jich v autě opravdu hodně. Pod předními sedačkami je hluboký, ale poměrně krátký šuplík. V přístrovojce je klasický kastlík u noh Vaši přítelkyně, který není příliš velký, ale na drobné věci dostačující. Novinkou pro Scénica Phase II je přihrádka ve vrchní desce palubovky, která je vhodná na drobné mince, tužky, papíry a další rychle potřebné maličkosti. O ledničce před řadící pákou již byla řeč. Uvnitř je sklápěcí přihrádka na tří plechovky, které se Vám cestou cca 130km vychladí a vy si po cestě můžete dát pivko (ovšem pokud už nebudete nějakou dobu řídit!!!) Dále se zde nacházejí klasické prostory ve dveřích, kam se bez problému vejde 1,5l PET láhev. Říkáte si, že zatím žádný zázrak? Ano, toto již kolikrát nabízí většina vozů, které nepatří do MPV, ale co nastane teď... Po otevření zadních dveří si všimnete výřezu v podlaze. Po odklopení se zde najde velká schránka. Takovéto úložné prostory tu jsou dva. Dva klasické, se kterými Renault počítal, ale pokud budete ještě chvíli pátrat a jste stejně zvědaví jako já, tak po posunutí přední sedačky najdete další stejně velkou schránku, která ovšem již není tak dobře přístupná, není vyplněná kobercem a já v ní mám pouze věci potřebné pro provoz na pozemních komunikacích. Dálším nemalým úložným prostorem je místo pod zadními sedačkami. Po nadzvednutí páčky se vám sedačka okamžitě sklopí a před Vámi bude pohled na tři desky, pod které se ledasco schová. Já tam vozím lékarničku, trojúhelník a cca 10 různých sprejů na plasty, interier apod, dále šampony a dalších přípravků na čistění vozu. Nyní se ještě podíváme pod víko kufru. Zde se nacházejí po stranách dvě kapsy. Levá, která je větší je vhodná na drobné věcí, které by se Vám například po nákupu v obchodě povalovali po kufru. Na pravé straně je již menší, tuším že se tam, ale 1l PET láhev vejde.
***DESIGN***
Je to především subjektivní pocit, ale novější model je daleko hezčí. Mám tmavou metalízu, která je pouze ve výbavě privilége, proto není na našich silnicích tolik okoukaná. Skvělé jsou přední světlomety, které svítí daleko více než u původního Scénica.Ja si ještě dokoupil 100W žárovky s xenonovým efekty. Věřte,že zdálky není poznat rozdíl mezi xenony a touto žárovkou. Ovšem kvalita osvětlení a spotřeba energie se srovnávat nedá. V interiéru nastaly pouze drobné změny v podobě lednicky, nového štítu přístrojů, šuplíky pod sedačkami (baterka již není v interiéru, ale v motorovém prostoru), hranatější mřížky ventilace, volant je nyní tříramenný a další maličkosti.
***JÍZDNÍ VLASTNOSTI***
Tam vidím poměrně velký skok vpřed. V zatáčkách, kde jsem se se starším Scénicem bál, kdy se příď neudrží a ztratí kontakt s vozovkou nyní může jezdit ještě cca o 20km/h rychleji. Dávám to na vinu dobrým pneumatikám, které jsou o 2" větší a hlavně o rozdíl 175 vs. 205 bude také někde znát. Změny na podvozku asi velké nebudou, spíše žádné. Tlumiče, pružiny i další podvozkové části jsou stejné se starším modelem.
***MOTOR***
Z toho jsme měl velký strach, zda budou v pořádku vstřikovače a turbo. Auto jsem ještě neviděl zakouřit jak černě tak díky bohu ani modře. Po cestě po dálnicí jsme zkoušeli, zda se neobjeví nějaký oblak za mou zádí, ale kamarád jedoucí za mnou mě ujistil, že žádná dýmovnice se nekonala a ani náznak kouře za cestu dlouhou 200km neviděl (a to jsem ho nešetřil).Spotřeba byla v zimním provozu okolo 6,3l/100km s častým využíváním maximálního potenciálu motoru a jízdou po dálnici. Dnes se svižnou jízdou dostanu na hodnotu 5l/100km. Síly motor nemá na rozdávání.Ve srovnání s Octavií 1,9TDi 77kW je to takový lenoch. Reakce na přidání plynu je poměrně dlouhá a následný zátah je také menší. Ale ve srovnání se starším motorem jezdící na Natural s označením 1.6e se nedá srovnávat. 1.9dci do kopce ještě občas zrychluje, kdežto benzinová verze i při vysokých otáčkách ztrácela dech a spotřeba atakovala vysoké cifry. Při koupi jsem zvažoval i novější alternativu benzinové jednotky 1,6 16V, ale po zkušenostech s naftou z Octavie jsem hledal především vozy s označením dCi.
***PLÁNY DO BUDOUCNA***
alu-disky o palec větší.......HOTOVO
mírné zatmavení i předních okýnek.......HOTOVO
Pravý bok mám poškrábaný a rýhy jsou dosti hluboké.......HOTOVO
svaření předního a zadního nárazníku a stříkání.......HOTOVO
sada xenonu.......HOTOVO
lepsi hudbu.......HOTOVO
lizatko pod naraznik.......PRACUJE SE
neco na podvozku, tuzsi pruziny apod.......VZDALENA BUDOUCNOST
AE do prednich svetel, ale vlastnorucne, ne menit svetla.......SNAD BRZY
***ZÁVĚREM***
Kdo měl Phase I, tak při koupi tohoto novějšího modelu bude opravdu mile překvapen. Pohodlí se posunulo opět o třídu výš, jízdní vlastnosti jsou již slušné a design je suprový.
Silné stránky
pohodli,pohodli,pohodli:)
spotřeba
variabilita interieru,design
po nasazeni kvalitnich pneu pekne drzi stopu
v zime naopak ocenite kratke previsy, takze se nestava, ze se ritite do "nevite kam" - to je v zime velke plus oproti Octavií, ackoli mam na Scenicovi sjete zimaky a na OII jsou nove
Slabé stránky
poruchovost (turbo,common-rail...) - ja zatim v poradku
nějaký kW navíc by neškodil, ale chip nepřichází v úvahu u již tak poddimenzovaného, malého a těžko se chladícího turba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
2xpoloosa (ta samá),baterka,čerpadlo serva,pravidelný servis (rozvody,olej,kotouče,cepy,tyčky řízení,silentboloky stabilizátoru...)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
hrozne! bylo to od dovozce z Kladna. Po mé žádosit, zda by mi poslal fotky mi sice fotky poslal, ale jak můžete vidět v galerii, tak auto na nich moc vidět nebylo:( ale po uhadani sleva 25.000,- je slusne...
Novinky v recenzi
PRODANO:-(
...
Mozna brzo, ale ja uz jsem se nemohl divat na ty plechy.. takze litaky s letnakam jsou uz na aute... foto v galerii:)
muzu vam rict, ze jsem hodne nadaval, pri pohledu do ceniku elitu. Nedavno pridaly do sveho sortimentu prave tu poloosu, za ktrou jsem jiz dal nehroazne penize (drive prisla na 14.000,- v originalu, protoze replika nebyla a mne uz odesla podruhe. Nyni 4.000,-)
trochu jsem si pohral s fotkama... par novych, pro predstavu jake moznosti mate s timto autem... co na to rikate?:)
tak je zde video a je to pro dukaz, ze ne vzdy se da verit tabulkam! je to zrychleni z 0-cca105km/h a tuto hranici ten rodinny kocar zvladl za 10.4s misto tabulkovych 12.7s... takze rychle menim udaje v technickem popisu... takovou zmenu delam rad:)
nove fotky natrenych trmenu a kotouce... prace to byla strasna, ale bylo to potreba!
ještě dodám, že jsem dostal psavou, tak jsem se rozepsal trochu o pohodlí, které Scénic nabízí.
takze scenda byl donucen navstivit serivs. Posledni opravy po koupi (no po pul roce uz bylo pomerne na case). Jednalo se o cerpadlo serva, zadni svetlo, kotouce a desticky vzadu + navic serizeni xenonu, vymena oleje a filtru, vycisteni a napusteni klimy a pristi tyden pujde na kompletni cisteni interieru. No ale proc to sem pisu? Nechtel jsem zahalet, tak jsem si doma nechal stary plato a udelal vernou kopii, ale ze dreva. Potahl jsem ho nejakou chlupatinou, nejdrive jsem chtel obycejnou latku, ale tohle mi pripadalo jeste lepsi, tak jsem vzal toto a udelal jsem dobre. Pote jsem nainstaloval repro od Magnatu. Vysledek muzete videt v galerii. Zitra by melo byt auto hotove, tak se tesim az audio vyzkousim. Nyni jeste potrebuji zesilovac, protoze uz ted jsem si na nej vyclenil misto:)
tak dnesni pocasi primo vybizelo k peci o Scendu... ja nezahalel a cely den jsem jezdil s hadrem kolem auta. Vysledek muzete videt v galerii... myslim, ze se to celkem povedlo. Vzal jsem to fakt dukladne. Takhle cisty u mne scenda jeste nikdy nebyl a zaslouzil si to. Byl to prvni velky uklid po zime a bylo to sakra potreba:)
vcera jsem si namontoval xenony. Efekt je skvely. Pridal jsem par fotek z montaze xenonu a taky vysledky efekt... je to fakt paradni. Sviti to jako blazen. Jedna se o sadu z BMW 7 rady E90 z roku 2007. Montaz nebyla snadna, protoze se vymerovalo ohnisko apod, ale vysledek je super!
Upozornuji na nova kola! Vzhled je nakazdem z Vas jak se mu budou libit, ja se do nich zakoukal a mooooc se mi libi. Poznatky z pneu: Octavie II tak nedrzi jako ted scenic. Pneu mam Michelin Pilot Primacy 205/50/16. Na uzavrene plose jsem zkousel, co pneu vydrzi a do jake rychlosti jsou stabilni. Vysledkem je, ze jediny handicap, je naklon auto. Pneu se zakousnou do asfaltu a auto se razantne naklani. Ovsem pri normalni jizde to neni nic drastickeho a nepredpokladam, ze si to budu hnat do ostre zatacky o 90st. rychlosti 100km/h. Toto jsem mel moznost vyzkouset pouze na uzavrene plose, jinak do provozu tohle nepatri!
Dalsi novinkou je zastrik vsech skrabancu a svareni narazniku. Nyni na aute je jeden jediny skrabanecek, na kterem se pracuje :) Vyzadalo si to striknout jeden cely bok, oba narazniky a viko kufru, ale stoji to za to...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault 1,9 dci Privilege
- Re: Re: Re: xenony 31.01.2010 23:32
- Re: Re: xenony 01.08.2008 02:54 JasteR
- Re: Ty taky za 10b. 18.02.2008 20:16
- Ty taky za 10b. 17.02.2008 20:59 NoSwear
- Re: vymazlenej renaultek 24.12.2007 08:22
- vymazlenej renaultek 22.12.2007 11:28
- Re: jo jo 13.12.2007 09:39
- jo jo 12.12.2007 19:56 Richie11
- Re: xenony 24.11.2007 20:32
- xenony 23.11.2007 21:17
- zdravím 09.11.2007 18:14 David Silver
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: mam dotaz, 01.11.2007 08:18
- Re: nádhera 23.10.2007 11:48
- Re: Re: Re: Re: Re: mam dotaz, 23.10.2007 11:47
- nádhera 23.10.2007 11:29 romaario
- Re: Re: Re: Re: mam dotaz, 20.10.2007 09:32
- Re: Re: Re: mam dotaz, 19.10.2007 20:17
- Re: Re: mam dotaz, 19.10.2007 15:35
- Re: mam dotaz, 19.10.2007 07:57
- mam dotaz, 18.10.2007 19:30
- Re: DOUFAM 25.09.2007 18:40
- Re: 10b 25.09.2007 18:39
- DOUFAM 21.09.2007 22:22
- 10b 17.09.2007 21:27 PeT-a (RSKa)
- Re: VZOR 08.09.2007 23:14
- VZOR 08.09.2007 12:14
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: túrování 08.09.2007 12:13
- Re: Re: Re: Re: Re: túrování 08.09.2007 07:57
- Re: Re: Re: Re: túrování 07.09.2007 23:28
- Re: Re: Re: túrování 06.09.2007 22:40
Další vozy Renault
-
Renault (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.1.2010 4410 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2008 4810 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.4.2007 4310 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2007 369 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Renault (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.1.2008 710 Majitel 9.15 Uživatelé