Recenze

9 Majitel

Renault

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 3 Renault , foto 4 Renault , foto 5 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 8 Renault , foto 9
Renault , foto 10 Renault , foto 11 Renault , foto 12 Renault , foto 13 Renault , foto 14 Renault , foto 15 Renault , foto 16 Renault , foto 17 Renault , foto 18 Renault , foto 19 Renault , foto 20 Renault , foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Mégane Scénic Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:97000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 79 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "HANY".

Scenic 1,9 dci prostě MPV.žádný super sporťák ani ofroud, prostě rodiné auto se spoustou místa a velkým pohodlím a komfortem jízdy.S motorem dCi 1,9 jsem nadmíru spokojen.Skvělý zátah už od niších otáček a při předjíždění umí zabrat.Měl jsem možnost jet i v benzínu 2,0 l. ale dci vede spotřebou, benzín výkonem ale řek bych že né zas o tolik.
Vybavení auta je na cenu za kterou jde pořídit impozantní.Dokonce jsem se při výběru vozu nesetkal se scenikem bez klimatizace(alespoň manuální), ABS, nastavitelným volantem, dálkovým centrálem ...atd.
Vybavení vozu: Okna v elektrice zadní i přední , automatická klima.4x aerback,vestavěný CD měnič pod předním sedadlem,ovládání rádia pod volantem 6 repro,PC,ABS.Výškově nastavitelná přední sedadla, nastavitelný volant, otvírání zadního skla, loketní opěrka, klimatizovaná přihrádka, dálkový centrál, tažné zařízení.

Před koupi tohoto vozu jsem uvažoval spíše o octávce combi nebo peugeotu 307 SW,ale pak jsem měl na měsíc zapůjčen renault scenic.Vyšší posed, perfektní výhled, prostornost a pohodlí asi rozhodlo.
Před koupi svého vozu jsem si mechal prověřit asi 5 jiných aut.Chci upozornit na skvělou věc u renaultu, že pokud bylo auto servisováno v autorizovaném servisu (což je u dovezených aut celkem běžné) - dá se podle VIN-ka zistit o autě úplně všechno, po jeho celou dobu.Což jsem zkoušel třeba také u fordu,ale tam mají údaje o voze jen po dobu záruky.
Je super když vám prodejce řekne , že auto má najeto 60 000 km a podle VINka zistíte v renaultu , že ve 130 000 bylo na výměně oleje.... nebo něco podobné, nebo že bylo buchnuté na levý předek ......klasika.

Silné stránky

Prostornost - na včech sedadlech až neskutečně místa,výškově nastavitelné obě přední sedadla.Zadní sedadla se dají posunout ca o 20 cm, takže i na zadních cedadlech obrovský prostor pro nohy. Skvělá možnost jednoduše vymontovat zadní sedadla čímž vznihne velký zavazadlový prostor.
Auto má spoustu odkládacích přihrádek -šuplíky pod předními sedadly,vzadu v podlaze, pod zadními sedadly,...a všechy klasické přihrádky.
Klimatizovaná přihrádka u řadicí páky - vychlazaný nápoj i v tom největším horku.
Pohodlí - pohodlná sedadla, sezení jako v křesle.Loketní opěrka - super věc kdo jednou zkusil nechce jinak:o))
Mě jsem možnost přesednout ze scenica do C-MAXe - a i když se mi C-max moc líbí určitě super vůz,podvozek, motor - tak sezení mi přišlo jak když přesednu z křesla na dřevěnou lavici.
Tříbodové pásy - i na zadních sedadlech , s možností je zasunout, takže se nikde neplantají při vymontování sedadel.
Spotřeba - dlouhodobá 6,4 v zimě - 5,5 léto.Dálková se dájet za 4,5 při 90km/h
Brzdy - kotouče i vzadu, brzdí super a bezchyby

Slabé stránky

Co jsem zjišťoval před koupí vozu většina majitelů co jsem se ptal byli maximálně spokojeni,a kromě údržby na auto nesáhli.Asi záleží na kusu. Protože jsou i takoví co si stěžujou. především, ale u první generace.Také v testech vycházely první modely podprůměrně spolehlivé, což se od roku 2000 otočilo a scenik se dostal nadprůměr. Já jsem zatím spokojen. Co jsem zišťoval tak mezi slabé stránky patří:
Zadní tlumiče - torzní tyč s malými tlumiči. V případě přetěžování zadní nápravy, např. naložení a ještě zatížení vozíkem na závěsném zařízení - odchází zadní tlumiče, už jsem slyšel i o prasklé torzní tyči.
Dalším problémem je prý také turbo u dCi.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy: Výměna oleje a filtrů, brzdy - ve předu i kotouče, přetěsnění olejové vany, diody pod displejem rádia.

Přezul jsem na léto originál Alu disky 15 palců - a mezi kleštinou kotoučové brzdy a vnitřkem disku je asi 1-2 mm místa - takže některé nalepovací závaží chitá o kleštinu,dokonce v pneuservisu to měli problém vyvážit.musel jsem dokonce do jiného. - tam už to bylo OK. Ale možná by to chtělo alespoň 16" palce. - ještě uvidíme:o)

Předchozí majitel špatně upevnil baterku takže do hadice sání turba mi prodřela malé dírky.Hadice ca 3000,- bez DPH - na plastovou hadici docela síla.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Hrozná zkušenost s bazary - co se týče stavu nejetých Km. Jak to nemá servisní knížku přidat alespoň 60 tis. A jak lžou když na to příjdete,že o ničem neví.mohl bych vyprávět!!!!!!!!

 


Další vozy Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Neměl jsem problém, ale nechci to zakřiknout.

praktičnost
10

Po vydělání zadních sedadel-dodávka(ale jasně že trafic je trafic) Přihrádky v podlaze, pod sedadly v předu i vzadu.Po vyjmutí zadních sedadel malá dodávka.

prostornost
10

Místa obravdu až až.Vzadu i ve předu.málo která má tak dlouhé nohy aby se nevešla.

jízdní vlastnosti
9

francouz - pododlná jízda,mírně se naklání větší výška ale sedí i při ostřejší jízdě ,není to sporťak, ale na dlouhou cestu super, dálnice nemá chybu.

jízdní komfort
10

Nechci ho furt chválit, ale příjemný posez, super výhled, klimatizovaná přihrádka na nápoje, pohodlná sedadla.

provozní náklady
9

normální - je to nafta, takže filtry a olej - ale myslím že to kompenzuje spotřeba.

náhradní díly
8

žádná hrůza

výkon motoru
8

Jak už jsem říkal žádný porsche,... ale docela živé auto.

spotřeba
9

myslím že spotřeba super, na velikost a váhu auta ..........ale vždycky by bylo lepší jezdit třeba za 3 litry.

hlučnost motoru
8

Nafta trochu hlučnější při vyších otáčkách .....a při rychlosti nad 130 mírný aerodinamický hluk - daný asi vyší stavbou.

kvalita sedadel
10

Jak v obyváku u TV

brzdy
10

Všude kotouče-brzdí perfektně

zavazadlový prostor
9

při nesložení sedadel jsou auta s větším kufrem např.mondeo,passat atd..........ale možnost vydělat nebo posunou sedadla super.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…