Recenze

9 Majitel

Saab 9000 AERO

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9000, foto 1 Saab 9000, foto 2 Saab 9000, foto 3 Saab 9000, foto 4 Saab 9000, foto 5 Saab 9000, foto 6 Saab 9000, foto 7 Saab 9000, foto 8
Saab 9000, foto 9 Saab 9000, foto 11 Saab 9000, foto 12 Saab 9000, foto 13 Saab 9000, foto 14 Saab 9000, foto 15 Saab 9000, foto 16 Saab 9000, foto 17 Saab 9000, foto 18 Saab 9000, foto 19 Saab 9000, foto 20 Saab 9000, foto 21 Saab 9000, foto 22 Saab 9000, foto 23 Saab 9000, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Saab Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:266000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 136 kroutící moment [Nm]: 277 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "T_M_S_R".

Není důvod zapírat, do Saabů jsem se zamiloval. To, že s jedním teď mohu jezdit mi dává skvělý pocit ze splněného snu. A to pokaždé když usedám za volant, nebo na kterékoliv z dalších tří míst k dispozici.

Dříve jsem jezdil vším, co bylo k dispozici, hlavně různé škodovy (všechny modely za posledních snad 30 let) a s dědovou š125 jsem si užíval čerstvého řidičáku a riskoval přitom svůj mladý život :)

Delší dobu jsem hledal, kam bych se posunul. Jezdím rád, většinou "dálky." K rodičům na Ostravsko, za slečnou do Krumlova, v Praze naopak chodím všude pěšky, což je u nás na Praze 1 stejně nejrychlejší. Jo a volno rád trávím v Berlíně, Bratislavě nebo Budapešti. Takže jsem hledal něco pohodlného. Nejsem technický typ, který se tetelí blahem před každou zatáčkou, takže mě nelákají dostupné rádobysporťáky. Tedy pohodlí? No o tom se ve Felicii či Octavii nedá moc mluvit. Jak tedy co nejlépe využít omezené prostředky? První na ráně jsou německé výrobky. Ale považuji se za intelektuála, takže i když mají auta pěkná, ruce pryč, to není nic pro mne. Francouzi či Italovi nevěřím z principu, i když tvary mají také pěkné. Kdo je ještě blízko? Švédi.

Ha, a jsme doma. Rozhodl jsem se, že si koupím ojeté Volvo. Nejlíp nějakou pořádnou lednici na kolečkách v automatu a s vepřem na sedadlech. To odveze mě i kámoše a za cenu škodovky zaberu v ulici mnohem víc místa. Omrkl jsem föra a mobile.de a když už bylo jasno o autě, tak ještě finanční plán. No a než byly pohromadě peníze, jsem zase pro ukrácení dlouhé chvíle za zimních večerů projížděl föra. Na to, že ve Švédsku dělají ještě Saaby, jsem přišel až po čase. Zase jsem si všechno zjistil dopředu a rozhodl se pro slabší, ale relativně úspornou verzi 9-3 LPT, ale když se objvil inzerát na tuhle tmavou AERO potvoru, přes noc jsem si to rozmyslel:) a za dva týdny jsem jel do Itálie.

Autům rozumím jen z estetického hlediska a tohle mě chytlo na první pohled zblízka. Parádní tvary (tuším Giugiaro?), i ten vepř se vevnitř najde. Místa jak v obýváků. Akorát to není automat. Škoda, říkám si a nejistě vyrážím na zkušební jízdu. Když jsem ucítil ten tah, bylo jasno. Smířil jsem se s plnou verzí výbavy (to jediné u mně vyvážilo absenci automatu) a oblíbil jsem si zátah motoru. 136 kW při 2 "litrech" za 10 na sto? No nekupte to.

Od té doby se kochám. Zvenku i uvnitř. Nechce se mi skládat ódy o každém detailu zvlášť, ti co mají stejný vkus jako já mi rozumí. Ti ostatní by si vybrali jiné vozidlo. Důležité tak bylo, když jsem svezl slečnu (neřekl jsem raději nikomu, kolik to žere. na förech jsem odpozoroval, že většině lidí je spotřeba svatá), byla snad ještě nadšenější než já (záda už ji po 4 a více hodinách v autě nezabolí).


Silné stránky

Pro mě jednoznačně výbava v čele se sedačkami. Mám rád retro luxus tohodle parníku. Zvenku vypadá jako ledoborec a uvnitř si hýčká pasažéry a ještě navíc to vypadá jako v letadle (fasten seat belts :). tohle auto dělali snad 20 let beze změn a měli teda recht.
Miluji palubní počítač. Má dva displeje, na každém více méně nedůležité popř. nedůvěryhodné informace o spotřebě aktuální či dlouhodobé. Ale jsem hravý typ, takže nikdy neodolám a před cestou vždy zadám, kolik to je do cíle km a bavím se tím, jak se mi to pěkně odpočítává a mámě do telefonu můžu říct kdy budu daným tempem doma a kámošům, kdy budeme na párty.

A motor. Hard core. Plouží se přede mnou kamion? Dávám za tři a nikdo si ani nevšiml, že jsem byl v protisměru. Radio nepouštím, nerad se pouštím volantu a raději plynem pouštím turbo. Má už svoje nejlepší za sebou, ale to moje oblíbené kapely taky. Co ušetřím na cédéčkách nechám raději na benzince.
Zrychlení je paráda. Čím rychleji jedem, tím rychleji zrychlujem. Jako v letadle. Nejen u exitu na Čáslav myslívám na báječné muže v Saabech 39 Grippen.

A když jedeme na víkend do Berlína, válím se v sedačce, saab si to hrne 200 za hodinu (hodila by se šestka, nebo raději sedmička:) a slečna mi může povídat co chce. Já ji slyším a rozumím ji každé slovo, i když mluví potichu. V autě je totiž klid. I ti vzadu slyší, když si chtějí povídat. Když chtějí raději muziku, pustím jim ji jen dozadu. Harman s Kardonem mi pro ně nachystali parádní reprosoustavu. Dodávaly se sériově k Aeru a v kufru jsou dva kousky které strčí co do velikosti do kapsy "subvolfer" ze sousedovic golfa. Celkem jich je deset a k radiu je i dálkové ovládání. To je milé.

A propos kufr, tedy zavazadlový prostor. Zatímco u některých aut je to takový spíše "prostůrek" nebo "štěrbinka" na pár drobností, seveřanův kufr nadchne každého víkendového nomáda. Nejsou tam sice takové ty šikovné háčky, jako v moderních autech, ale to neva. Jako bonus jdou zadní sedadla sklopit téměř do roviny (myslím, že při tom trochu zavazí anatomické polstrování), takže se dá v autě v pohodě vyspat. Letos jsem sice s sebou stan několikrát vezl, ale nikdy nestavěl - nebylo potřeba. Jediné co chybí je takový ten otvor na lyže. To tedy ještě nevím, jak to budu řešit.

Fajn je, že auto měl přede mnou asi jen jeden majitel. Teda jestli nekecal italský velký techničák a prodejce, který tvrdil, že ho zná. Každopádně se pěkně staral o sedačky, takže kůže je jako nová. Toho italského gentlemana chápu. Taky to rád mažu. V koňomexu (rozuměj chovatelských potřebách v Chuchli) jsem si opatřil Kopytol (rozuměj krém na koňská kopýtka:) a mažu. Taky rád o víkendu myju auto. Jen tak, houbou a vodou. Když mi s tím pomáhají předškolní synovci je to velká rodinná legrace.
Víc si teda na autě stejně neudělám. Tak aspoň toto.

Všem jsem vysvětlil, že na staré turbo je třeba opatrně a že když se vysype, opravovat ho rozhodně nebudu, takže nemusím v rodině auto nikomu půjčovat (zvláště po tom, co mi provedli s plasty...), ale svezou se všichni rádi.

Auto používám vlastně jen když chci jet dálky. Nikdo po mně nechce, abych s ním jezdil pro chleba (to jsem jim vysvětlil tím turbem), takže si myslím, že je mu se mnou tak dobře jako mně s ním :)

Slabé stránky

Věk
Přeci jen je znát VĚK. Auto má 13 roků, jezdilo v italii, tak podle toho vypadá. Na druhou stranu mi to nevadí. Neprovokuje to závistivce, nikdo se nediví, kde vzal student na bavoráka atd.

Únava materiálu
Blbé je, že vevnitř už je vše unavené a necitliví pasažéři mi stihli třískáním dveřmi rozbít snad všechny plastové díly během pár týdnů kolem všech sedadel spolujezdců. Pracoviště řidiče odolalo, dokud jsem kamaráda nenechal sednout za volant. Tehdy se do věčných plastových lovišť odebral spínač výstražných světel. Jsou tam teď spolu - lampičky spolujezdců vepředu i vzadu, kryty světel ve všech dveřích, ovládání oken (to má vepředu pod palcem naštěstí jen řidič - na tu středovou konzolu spolujezdec moc nedosáhne:) atd.

Málo odkládacího prostoru
Málo odkládacího místa. To je fakt blbý. Jen kapsy ve dveřích a v sedadlech. Místo kasltíku spolujezdce je airbag (ach ta nejvyšší výbava:), do uzamykatelné schránky na středové konzoli se nejde dostat, protože loketní opěrku vymysleli asi až v průběhu mnohasetleté výroby toho modelu. Láhev s pitím není kam dát a tak red bull nebo ledovou kávu musím vypít najednou. Dost diskomfort.

Asi vadná elektrika
Věk se projevuje i na elektroinstalaci. Je tam někde chybka a já mám občas problém zamknout centrálem, podezřele se vybíjí baterka a tak nějak to asi bude chtít péčí, protože když jsem vyměnil mlhovku, hned prdla. No nevím, takové školy nemám, ale když mi to dělalo doma hifi, řekli mi že to je zkrat.

Rezerva na dojetí
Neplnohodnotná rezerva - to je teda věc. Nedávno jsem v pátek v deset večer přišel k autu že pojedeme na víkend. Udělal jsem turistům scénku "intelektuál paroduje práci s heverem" a šest hodin jsem cestoval 70km/h na polovičním kole. Pravda, ještě nikdy jsem se saabem nejel za 7,5 litru, tak aspoň něco.

Světla - Tak ty teda svítí, jako kdybych měl vepředu dvě petrolejky. Už se poohlížím po něčem svítivějším.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen provozní kapaliny atd. Potom, co jsem to dovez, mi v servisu řekli, že je to ok, ale myslím, že se na to bude muset podívat specialista. Ale komu věřit?

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl Čech, který žije a pracuje v Itálii a přes tamější saabförum dává tipy na zdejším saabföru. V poho typek. Akorát mi nemusel tvrdit, že to nebylo bourané, když tam evidentně byla pecka na předek i na zadek a mohl mi rovnou říct, co s tím bylo. Aspoň bych měl další historku o italských řidičích a vědel bych, nač si dát bacha.

Zato jiný bazarista mi zde Čechách udělal kromě papírů i neodolatelnou nabídku - "takové pěkné vozidlo, ale těch 260 tisíc to je škoda. Tomuhle krasavci by slušelo aspoň stopadesát dolů, nemyslíte?" No, ne.

 

Novinky v recenzi

7.10.2009 18:05

Chtelo by

to, aby se okna zavrely spolu se zamknutim dveri - dnes jsem opet nechal zaparkovane auto a odesel aniz bych to prekontroloval. jednou mi to urcite nekdo vykrade... nic pro roztrzite intelekualy

5.10.2009 12:53

10000 km

Po trech mesicich mame za sebou prvni desitku. Chystam se na olej a preventivni prohlidku. V interieru popraskaly za tu dobu plastove kryty vnitrnich svetel a vypada to, ze se kazi zavirani dveri (ach ti spolujezdci...)a psychicky se chystam na renovaci prednich svetel, protoze je to poradna otrava. taky jsem pridal par fotek, tak snad nekteri upravi sve hodnoceni :)


Další vozy Saab 9000



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
7

zatím jsem nic nepotřeboval, prý jdou levně objednat ze švéska

výkon motoru
9

Zajímalo by mě, jaké má vlastnosti to silnější Aero, tyhle slabší se snad prodávaly jen v Itálii. kvůli jejich sazbám za povinné ručení tam jezdí dvoulitry i mercedesy clk

spotřeba
9

Spotřeba se zdá vyšší, ale které jiné auto má 136 kW při 2.0 a takovou spotřebu? za to co nabízí je v poho

hlučnost motoru
9

Už je to starší vozidlo

kvalita sedadel
10

Super, recaro, elektricky nastavitelné, 3 paměti, těžká pohoda

brzdy
8

Slabší nástup, koncernovým jedovatým brzdám se nevyrovná, ale příjde mi to komfortnější. Když někdy jedu octávkou, pasažéři se mnou kolikrát musí trpět. Jinak hodně brzdím motorem

zavazadlový prostor
10

To je mazec. Odvezl jsem si obsah bytu nebo 300kg uhlí, jak bylo potřeba a stejně to furt jelo jako divé.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…