Recenze
Saab 9000 Naprodej
Technické info
Přezdívka auta SAAB 9000 CSE Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:244000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1985 výkon [kW]: 136 kroutící moment [Nm]: 277 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 487 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "venturi".
--- Vůz je naprodej, vice zde: http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/saab/9000/7338367 ---
- Nebudu se tu rozepisovat o historii, kterou naleznete zde: (http://magazin.auto.cz/historie/saab-9000-severan-s-italskym-strihem.html , http://mari.blog.auto.cz/2006-12/saab-9000-nesmrtelny-viking/ )
- Ale jen ve zkratce SAAB 9000 pocházi z projektu Tipo 4 (Croma, 164 a Thema). Seriová výroba začala v roce 1984, 1991 proběhl facelif a poslední kus z linky sjel v roce 1998, ano vůz se vyráběl neskutečných 14 let, což na auto této třídy nebývá zvykem.
Výbava:
- když vezmeme v potaz, že 9000 je auto vyšší střední třídy ze začátku 90 let (beru v potaz, že to stejně bylo i v 91), tak je vcelku dobře vybavený. Kožené sedačky v elektrice a s pamětí, digitální klima, 2x airbagy, ABS, všechna okna a zrcátka v elektrice a mnohé další blbiny. U mého kousku mi už jen k dokonalosti chybí tempomat:)
Vnitřní prostor:
všude je hodně místa
perfektní sedačky lepší už jsou jen v Aeru, snad každý si najde svoji polohu (přední jsou nastavitelné v 10 směrech). Navíc přední sedačky mají i lehátkovou úpravu. Nemají sice dofoukávání boků, odvětrávání a masaže, ale to v té době neměl nikdo:)
vzadu se též pěkne sedí a prostoru je dost, ale tam stejně nesedím.
obří kufr, po sklopení sedaček tam vleze snad vše (až 1600 litrů), dá se tam i přespat
jen musím zkritizovat málo odkládacích přihrádek, tedy snad kromě dveří a pod opěrkou tam žádné ani nejsou
Komfort:
auto je velmi pohodlné, je to hold kočár, ale přece jen na přejezdech vetších nerovností jde cítit lehké rázy, hold není to XM či S-klase.
Oproti autům nižší třídy je auto tišší, ale taky bych si dokázal představit lepší odhlučnění, ne že by bylo „hlučné“ je asi stejně „hlučné“ jak auta stejné třídy ze začátku 90s. Ale i pří 200Km/h se dá v autě normálně mluvit.
V každém případě je auto perfektní na dlouhé cestování.
Nic nevrže a kvalita materialu je velmi dobrá.
Ve městě je auto taky komfortní, ale přece jen líp se cítí na dálnici nebo na okreskách.
Jízdní vlastnosti:
velmi dobré. Je to prostě limuzína a nečekám od toho podvozek M5 :)
Příjemně se s nim jede i přes 200 Km/h a bezpečně
díky motoru dokáže byt pěkně živé
Motor:
motor je z mnoha věcí co SAABa odlišuje oproti konkurenci (Omega, XM, 605 a základní A6, 5er a td) a posouvá ho trochu výš. Je prostě perfektní (na 2 litr). Zátah Turba je parádní a krásně plynulý, žádné škubnutí, prostě klidná síla a skoro pořád. Dá se jezdit klidně a vůbec turbo neškádlit a pak na to dupnout a málo aut vám stačí. Prostě turbomotory saab velmi dobře umí.
Perfektní pružnost ve všech rychlostech, na trojku a valit k 5000 ot. se mi stala návykovou záležitostí.
Když se dodržují předpisy, tak velmi dobrá spotřeba.
Při stažení oken nemá auto zrovna nejlepší zvuk a je taky trošku hlučnější (ale mnohem mín jak TDi). Hold není to V8:)
na to, že motor má ¼ mil. Km, tak je pořád v perfektní kondici a předpokládám, že do 400 tis. Km bude jezdit bez problému.
Otáčky (dálnice na 5st a podle GPS) 130 – 3050 ot, 200- 5000 ot., pokaždé je komfortní cestování a hluk nijak výrazně neruší.
200 Km/h je na prázdné dálnici trvale udržitelní pohodlné cestovíní.
Spotřeba:
pochopitelně záleží jak se nechám unést turbem, ale při normalní poklidné jízdě (50, 100, 140) : Město (Brno) 11, mimo město 7, Dalníce D1 za 8,5. Při 200 je to v rozmzí 13-14 , při 220 přes 15
Silné stránky
-svérazný design a jistá individualita, prostě nejsem příznivcem octavek a pašíků.
-Motor
-komfortní cestováni
-kvalitně vyrobené auto
-nic nevrže ani po 14 letech
-perfetní sedačky
-ohromný zavazadlový prostor
-bezpečnost
-naprosto nenápadné auto
-nezájem zlodějů
Slabé stránky
-málo odkládacích přihrádek, které by nebyly na očích všem
-lehké rázy na nerovnostech (ale lepší než v octavia ale na citroen to nemá:)
-nemá dálkové ovládaní
-radio nemá ovládání na volantu (nebo pod), což má i mé staré Kangoo
-slabé světlomety
-ovládaní oken uprostřed
-není to kočkolap:)
Pár čísel:
Rozměry: 4761 x 1778 x 1420 mm
Rozvor: 2672 mm
Hmotnost: 1375 Kg , max. povolená 1930 Kg
Max. krouták: 277 Nm při 2800 ot/min.
Přidat názorDiskuse: Saab 9000 Naprodej
- Re: Ahoj 13.07.2009 21:42
- Ahoj 13.07.2009 13:50
- Re: Re: Re: Re: Re: SAAb 12.07.2009 17:32
- Re: Re: Re: Re: SAAb 11.07.2009 23:50
- Re: Re: Re: SAAb 11.07.2009 14:02
- Re: Re: SAAb 10.07.2009 19:13
- krasvice...i starý holky můžou bejt pěkný.... 08.07.2009 22:28 JirkaS
- Re: SAAb 07.07.2009 15:01
- SAAb 06.07.2009 22:36
- Re: 2.0 turbo 06.07.2009 15:10
- 2.0 turbo 06.07.2009 01:45 PlumJelinek
- Re: Re: 10b 05.07.2009 22:38 PlumJelinek
- Re: 10b 05.07.2009 22:30
- 10b 05.07.2009 22:10 PlumJelinek
Další vozy Saab 9000
-
Saab 9000 (1997) Majitel: jardafox
Přidáno: 12.7.2013 59 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Saab 9000 (1988) Majitel: Mr.Dan
Přidáno: 23.7.2010 410 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Saab 9000 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.9.2009 129 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Saab 9000 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.12.2007 138 Majitel 8.99 Uživatelé
-
Saab 9000 (1993) Majitel: jersey.se
Přidáno: 11.8.2023 010 Majitel 8.89 Uživatelé