Recenze
Renault Clio 1,2 RN
Technické info
Přezdívka auta Renda Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 1 objem [cm3]: 1171 výkon [kW]: 4 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "osiris".
Rendu už máme doma přesně 5 let. Máma tehdy potřebovala auto, podmínkou bylo aby bylo malé aby se všude vešlo, protože bydlíme v paneláku a zaparkovat tu někde je nadlidský úkon. Další podmínka byla aby to byl 5-ti dvéř který ze sebe po složení sedaček udělá malou dodávku a slabý motor kvůli nízkému pojištění, nákladům na provoz a stejně je to jen na ježdění po městě.
A tak jsme narazili na Renault Clio 1,2 RN, rv 1994, 5 dveř. a natolik nam přirostl renda k srdci že se s ním budeme jen těžko loučit, protože zhruba za 2 měsíce přijde jeho nový nástupce a to Toyota Rav4.
Toto auto je opravdu nafukovací, po složení zadních sedaček jen poliká "ikea tašky", krabice, nábytek, přepravky a jednou jsme vezli i celou broskvoň. Vejdou se tam například 3 sady pneumatik a 2 sady disků nebo psací stůl či 10 plných ikea tašek, odjedu v něm i na hory ve čtyřech lidech s veškerou vybavou a lyžemi a to bez zahrádky. Díky takovýmto stěhování bohužel pomalu ale jistě odchází zadní torzní náprava.
Renda i perfektně jezdí v porovnání s ostaními auty v jeho třídě je daleko živější, ujedu jakémukoliv favoritu, fiestě, corse a všem podobným nákupním taškám. Bude to asi ale i tím že minulý rok jsme byli na přebroušení ventilů a motor je od té doby živý jako kdyby právě vyjel z výroby + mu trošku pomáhá s lepším dýchaním průchozí bavlněný filtr.
Interiér je vcelku líbivý s výbavou jako například airbag, posilovač řízení, centrální zamykání, dalkové ovládání... bohužel nemá elektrická okýnka, které jsem si pořídil ale nenamontoval a klimatizace s kůží byla jen ve verzi Bacara. V sedačkách mě po delší době boleli často záda a v zatáčce moc nedrželi, takže byli vyměněny za sportovní sedačky z Peugeotu 205 GTi a potaženy do stejné látky jako tapecirung a zadní sedačky. Nyní je jízda mnohem pohodlnější. Výměna též proběhla i u audia, místo papirových originálních repráčku přišli na řadu 4x 10cm a 2x 13cm panasonic což přednesu opravdu pomohlo.
Ohledně oprav je to těžké, je to 15 let staré auto takže nutné opravy jako byl ten výbrus ventilů, nové tlumiče atd jsou na místě ale asi 3x nas už nabourali a bohužel to byl vždycky nějaký off-road nebo SUV takže to nedopadlo vždycky moc dobře, ale v servise umí plechařinu moc dobře, lakýrník se vždy předvede a díly jsou opravdu levné, takže to vždy vyšlo o dost lépe opravit, než kupovat nové auto, a Rendu mamé tak radí že by jsme ho jen tak někomu nedali.
Jízda v něm je o radosti, je to starší auto, takže ho opravdu řídím já a ne žádný počítač, cítím přesně to co se děje na silnici a můžu mít nad ním plnou kontrolu, v zatáčkách má tendenci se přetáčet ale po tom co jsme nasadili 195/55 R13 už se musí jet opravdu na krev, aby v zatáčce ucuknul. rychlostně je na tom taky dobře 180kmh podle GPSky, což je na 1,2 hodně dobrý výkon, motorový hluk je i v těchto rychlostech minimální jeho váha je 900kg takže se i vcelku dobře odpíchne ale je to pořád jen 1,2 se 40kw ale s porovnání s ostaními jeho třídy je na tom pořád skvěle.
Jak už jsem psal brzy se s ním budeme loučit, bude to těžké ale nepůjde tak daleko, jen o pár vchodů vedle, koupí ho od nás kamarád a proto vím že bude v dobrých a starostlivých rukou i nadále.
Silné stránky
malá spotřeba
velký prostor po složení sedaček
levné náhradní díly
vzhledem k velikosti zaparkuje skoro všude
výkon v porovnání s jinými 1,1 - 1,3
Slabé stránky
koroze zadních lemů
nepohodlné originální sedačky
malý kufr
měkký podvozek
málo svítící světlomety
rezerva pod autem
pořád blbne centrál
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
koroze zadnich lemu
"unavená" zadní náprava - torzní tyče
zrezly a děravý vyfuk
výbrus ventilů
nefunkční zadní stěrač - funguje jen když je teplo nebo zahřeji zadní sklo
tlumiče, brzdy a další spotřební věci
opravy provaděny buď doma, u známého nebo v AutoFrance ceny náhradních dílů jsou velmi levné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
kupováno po starší paní
Přidat názorDiskuse: Renault Clio 1,2 RN
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (1996) Majitel: Huben
Přidáno: 15.12.2009 3610 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Clio (1994) Majitel: Š!mon
Přidáno: 6.10.2009 1710 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel:
Přidáno: 28.3.2010 259 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Renault Clio (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.1.2008 6710 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Renault Clio (1995) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 10.9.2013 159 Majitel 9.43 Uživatelé