Recenze

10 Majitel

Renault Clio 1,2 RN

9.25 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Renda Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 1 objem [cm3]: 1171 výkon [kW]: 4 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "osiris".

Rendu už máme doma přesně 5 let. Máma tehdy potřebovala auto, podmínkou bylo aby bylo malé aby se všude vešlo, protože bydlíme v paneláku a zaparkovat tu někde je nadlidský úkon. Další podmínka byla aby to byl 5-ti dvéř který ze sebe po složení sedaček udělá malou dodávku a slabý motor kvůli nízkému pojištění, nákladům na provoz a stejně je to jen na ježdění po městě.
A tak jsme narazili na Renault Clio 1,2 RN, rv 1994, 5 dveř. a natolik nam přirostl renda k srdci že se s ním budeme jen těžko loučit, protože zhruba za 2 měsíce přijde jeho nový nástupce a to Toyota Rav4.

Toto auto je opravdu nafukovací, po složení zadních sedaček jen poliká "ikea tašky", krabice, nábytek, přepravky a jednou jsme vezli i celou broskvoň. Vejdou se tam například 3 sady pneumatik a 2 sady disků nebo psací stůl či 10 plných ikea tašek, odjedu v něm i na hory ve čtyřech lidech s veškerou vybavou a lyžemi a to bez zahrádky. Díky takovýmto stěhování bohužel pomalu ale jistě odchází zadní torzní náprava.
Renda i perfektně jezdí v porovnání s ostaními auty v jeho třídě je daleko živější, ujedu jakémukoliv favoritu, fiestě, corse a všem podobným nákupním taškám. Bude to asi ale i tím že minulý rok jsme byli na přebroušení ventilů a motor je od té doby živý jako kdyby právě vyjel z výroby + mu trošku pomáhá s lepším dýchaním průchozí bavlněný filtr.
Interiér je vcelku líbivý s výbavou jako například airbag, posilovač řízení, centrální zamykání, dalkové ovládání... bohužel nemá elektrická okýnka, které jsem si pořídil ale nenamontoval a klimatizace s kůží byla jen ve verzi Bacara. V sedačkách mě po delší době boleli často záda a v zatáčce moc nedrželi, takže byli vyměněny za sportovní sedačky z Peugeotu 205 GTi a potaženy do stejné látky jako tapecirung a zadní sedačky. Nyní je jízda mnohem pohodlnější. Výměna též proběhla i u audia, místo papirových originálních repráčku přišli na řadu 4x 10cm a 2x 13cm panasonic což přednesu opravdu pomohlo.
Ohledně oprav je to těžké, je to 15 let staré auto takže nutné opravy jako byl ten výbrus ventilů, nové tlumiče atd jsou na místě ale asi 3x nas už nabourali a bohužel to byl vždycky nějaký off-road nebo SUV takže to nedopadlo vždycky moc dobře, ale v servise umí plechařinu moc dobře, lakýrník se vždy předvede a díly jsou opravdu levné, takže to vždy vyšlo o dost lépe opravit, než kupovat nové auto, a Rendu mamé tak radí že by jsme ho jen tak někomu nedali.
Jízda v něm je o radosti, je to starší auto, takže ho opravdu řídím já a ne žádný počítač, cítím přesně to co se děje na silnici a můžu mít nad ním plnou kontrolu, v zatáčkách má tendenci se přetáčet ale po tom co jsme nasadili 195/55 R13 už se musí jet opravdu na krev, aby v zatáčce ucuknul. rychlostně je na tom taky dobře 180kmh podle GPSky, což je na 1,2 hodně dobrý výkon, motorový hluk je i v těchto rychlostech minimální jeho váha je 900kg takže se i vcelku dobře odpíchne ale je to pořád jen 1,2 se 40kw ale s porovnání s ostaními jeho třídy je na tom pořád skvěle.
Jak už jsem psal brzy se s ním budeme loučit, bude to těžké ale nepůjde tak daleko, jen o pár vchodů vedle, koupí ho od nás kamarád a proto vím že bude v dobrých a starostlivých rukou i nadále.

Silné stránky

malá spotřeba
velký prostor po složení sedaček
levné náhradní díly
vzhledem k velikosti zaparkuje skoro všude
výkon v porovnání s jinými 1,1 - 1,3

Slabé stránky

koroze zadních lemů
nepohodlné originální sedačky
malý kufr
měkký podvozek
málo svítící světlomety
rezerva pod autem
pořád blbne centrál

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

koroze zadnich lemu
"unavená" zadní náprava - torzní tyče
zrezly a děravý vyfuk
výbrus ventilů
nefunkční zadní stěrač - funguje jen když je teplo nebo zahřeji zadní sklo
tlumiče, brzdy a další spotřební věci

opravy provaděny buď doma, u známého nebo v AutoFrance ceny náhradních dílů jsou velmi levné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

kupováno po starší paní

 


Přidat názorDiskuse: Renault Clio 1,2 RN

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nikdy nesklame, všechno převeze

praktičnost
10

po složení sedaček je jak malá dodávka

prostornost
8

malé auto, ale stěžovat se nedá

jízdní vlastnosti
10

vždy mě podržel

jízdní komfort
8

s origo sedačkama nic moc, teď je to mnohem lepší

provozní náklady
10

6l na 100km, olej snad vůbec

náhradní díly
10

levné a dostupné

výkon motoru
5

slabý ale s porovnání s ostatními je to super

spotřeba
10

6l/100km

hlučnost motoru
8

v normě

kvalita sedadel
4

hrůza, možna to byli jen tyhle možná ne, stakilometrové cesty to moc není

brzdy
8

vepředu kotouče, vzadu bubny.. zatím sem vždy dobrzdil :D

zavazadlový prostor
8

malý po složeni monstrózní






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…