Recenze
Volvo V70 R
Technické info
Přezdívka auta R-ko Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:158000 palivo: benzin počet válců: 5 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mirekx".
R-ko je to nejrychlejší auto co jsem kdy měl. A je to velký zážitek.
Protože většinu jsem najel poměrně málo s R-kem a o to více s V70II, začnu obecně zkušenostmi s nimi a pak přidám popis rozdílů.
Takže nyní již k Volvům II: V70 2.4 D (stříbrné) a TDI (modré): zkušenosti z 50 tis. najetých km
Kamarád mě tak dlouho přemlouval, až jsem přesedlal ze služební Octavie. První Volvo, které smělo domů, byla kulatá v70. Žena nemá ráda hranatá Volva, i když znalci tvrdí, že jen ta jsou ta pravá. Jinak je to nejslabší diesel dovezený z Německa (180 tis. km najeto při koupi), ale moc hezky vybavený a zachovaný model.
Z celkových dojmů se dá vyzdvihnout:
+ bezpečnost (hlavní pocit je, že je to tank) – 6 airbagů, DSTC (stabilizace) o ABS nemluvě. Je to opravdu znát. Vyzkoušel jsem stabilizaci na kurzu bezpečné jízdy a auta bez ní měla znatelně větší problémy s ovládáním.
+ pohodlí a výbava :
+ kožené sedačky je kapitola sama o sobě (nejlepší co znám), včetně vyhřívání
+ velmi spolehlivá navigace, která nemá sice poslední módní výstřelky typu dotykové ovládání, ale zato funguje. V Německu umí dokonale využívat dopravní informace a upozorňuje na problémy, vypočítává objížďky apod. – co velmi oceňuji, že se dá využívat (vysunout), jen když ji člověk potřebuje a nemusí se napájet (oproti externím navigacím).
+ ergonomie ovládání radia, klimatizace (dělená) a topení a vůbec celého auta. V podstatě celé auto lze ovládat po paměti.
+ zvuk rádia (doplněno o originál subwoofer)
+ úspornost a praktičnost :
+ dlouhodobý průměr 7 l na 100 k, což s ohledem na velikost a váhu auta považuji za velmi dobrý výsledek
+ praktičnost: kufr je jedna dlouhá plocha (a rovná! – oproti schodu v Octavii). Ve volvu jsem převážel vysokou kancelářskou skříň se zavřenými dveřmi kufru. Ten kdo navrhl záchytnou sít, která se dá natáhnout až ke stropu za zadními (či předními sedačkami) opravdu přemýšlel. Kufr pak lze naložit lehkými věcmi až ke stropu (s dětmi je to velmi praktické např. pro různé peřinky, polštářky, motorky atd.)
+ dětské podsedáky vysunovací ze zadního sedadla (krátkodobá náhrada dětské sedačky)
+ vzadu lze dát i 3 velké dětské sedačky vedle sebe. Není to na tolik místa jako v MPV ale lze to .
Nevýhody:
- poloměr otáčení, zejména se 17“ či 18" koly. Někde na internetu jsem četl komentář, že Boeing 737, potřebuje menší prostor na otočení než Volvo. Je to samozřejmě nadsázka, ale něco na tom je.
- lituji, že nemám výkonnější D5. 2.4D je v podstatě stejný motor, jede to s tím i tak přes 200 km/hod (plně naloženo se 4-mi lidmi na palubě), ale dynamika trochu chybí.
- nic dalšího zásadního mě nenapadá
Dojmy z modelu s TDI se kterým jezdí hlavně manželka: TDI má větší výkon než 2.4 D, je úspornější, ale také hlučnější než common rail Volva. Jinak tento konkrétní model má navíc ještě některé vychytávky (samostmívací zpětně zrcátko, sedačku v elektrice, vestavěný telefon).
V70 R : (zkušenosti po najetých 5000 km)
Koupě R-ka byla otázka velké náhody a hlavně předchozích dobrých zkušeností s V70 II (TDI a 2.4D). Když se naskytla možnost koupit lehce škráblé v70R, tak jsem si řekl, že to zkusím a uvidím.
V první řadě tento model se kupuje srdcem, nikoliv rozumem. První nejsilnější dojem je neskutečný výkon. Sériově se dodává s 300 koňskými silami. Tato modelová řada (až do r. 2007) je poslední, která se vyrábí s výkonovými úpravami. Následná modelová řada V70 III (a další modely) se dodává již jen s designovými doplňky tzv. R-design.
Silné stránky
Platí vše co pro předchozí V70, protože jde o stejnou modelovou řadu a dokonce s 2.4 D i o stejný rok výroby:
Motor : ***** :
Výkon. VÝKON. V Ý K O N. Prostě neskutečný zátah.
Při klidné jízdě pohodička: tichý a pružný.
Převodovka *** manuální - 6st., což je výhoda, zejména na dálniční provoz. Mírně nepřesné řazení oproti 5 st.
4x4 *****: důležité pro přenos výkonu na silnici. Zatím jsem neměl možnost otestovat to v zimě, ale určitě to bude s výhodou.
Four-C *****: možnost změny charakteristiky odpružení (Comfort, Sport a Advanced). Na rychlou sportovní jízdu výborná vychytávka.
Pohodlí a další vychytávky*****: (R se vyznačuje maximálním zušlechtěním) :
+ barevné ladění interiéru – modrá kůže tomu opravdu sluší a modré doplňky tomu opravdu sluší. Nenápadné, ale luxusní. Na začátku jsem litoval, že nemá interiér v oranžové (Atacama), ale nyní jsem rád za tuto nenápadnou, ale vkusnou kombinaci.
+ střešní okno – příjemný doplněk na léto. Dětem se líbí, že se mají další možnost, kudy koukat ven.
+ volant : velmi příjemný multifunkční kožený volant, který se dobře drží
+ ještě mne neomrzela přístrojovka s modrými ciferníky
Slabé stránky
Nevýhody:
- dešťový senzor nefunguje úplně přesně
- dražší servis než běžná V70 (např. brzdy, podvozek)
- spotřeba – odpovídá stylu jízdy. Při úsporné jízdě na dalnici cca 140 km/hod., plně naložen, se lze jet za 10-11l na 100 km. Sportovní jízda s častou maximální akcelerací zvedá spotřebu nad tuto hranici.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Při pravidelné servisu, žadný zásadní problém. V případě použití neautorizovaného servisu srovnatelné cenově s servisem Škody Octavie.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
T6R.cz - specialisté na Volvo - dobrá zkušenost
Shrnutí zkušeností
V70R : nenápadné velké rodinné auto, které lze využít i pro opravdové svezení, pro čiré potěšení z jízdy.
V70 II jako takovým: výborné rodinné auto, které lze využít velmi dobře na delší i kratší vzdálenosti. Váhal bych s jeho pořízením, kdybych ho měl čistě na popojíždění ve velkém městě.
Novinky v recenzi
Spotreba a maximalka
Pri ceste z rakouskych alp jsem dostal na spotrebu zatim na nejnizsi spotrebu a to 9,8 l/100 km (byl hustym provoz, takze hodne se jelo kolem 120 km/hod, pri 4 osobach a plném kufru)
Pri teze cestě jsem vyzkoušel maximalní rychlost, dle GPS to bylo 250 km/hod. na rovince u Regensburgu. Auto by ještě jelo rychleji, ale přišla zatáčka na horizontu, takže jsem musel zpomalit. Po Německu ovladatelnost při cca 200 km hod stále výborná.
Volvo - V70R ...
zatracene rychlé kombi ....
Další vozy Volvo V70
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo V70 (2004) Majitel: kuko
Přidáno: 13.4.2012 229 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volvo V70 (2005) Majitel: vl.sl
Přidáno: 4.5.2009 710 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volvo V70 (2004) Majitel: Dalibor86
Přidáno: 4.4.2011 1010 Majitel 9.54 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.5.2008 410 Majitel 9.38 Uživatelé