Recenze
Ford Cougar PUMIČKA
Technické info
Přezdívka auta Pumička Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:97000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 96 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 / 9.3 * maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "marek.dh".
Po delším uvažování jsem se rozhodl napsat článek o svém autě, které se jmenuje Ford Cougar.
Ford Cougar???
Tento model automobilky Ford navazuje buď na Ford Probe a je to vetší brácha v ČR asi známějšího modelu Puma, mimochodem Cougar je v překladu Puma, nebo americké Mercury Cougar. Velká Puma se vyráběla pouze 4 roky, od 1998 do 2002. Důvodem byl nejspíš malý prodej těchto vozů, zapříčiněný vysokou cenou. Proto je toto auto na silnicích spíš ojedinělé ( v ČR se ani oficiálně neprodával)
Nástupce Kougyho asi není... jedině Ford Kuga, ale ten je vzdálený ještě víc než původní Mercury Cougar k mému vozítku=)
Cesta k Pumě americké
Jak jsem k němu vůbec přišel.. no celkově vzato, jak slepý k houslím, původně jsem chtěl Toyotu Celicu, ale po zhlédnutí jednoho kousku, který byl rozbitý jak cigánské hračky, jsem jel smutný domů kolem bazaru kde stála Pumička a nějak jsem se do toho auta zadíval... nebylo to sice přesně ono co jsem chtěl, to je sportovní autíčko s nízkou hmotností, ale super stav a cena o několik desítek nižší, pěkný design a super jízdní vlastnosti mě převědčily že by mě i tento Ford dokázal prozatím uspokojit a ještě mně zbylo i něco na benzín =)
Můj Kuguár
Teď už přímo k mému autu, je to slabší verze s atmosferickým dvoulitrem a pouze 131 koníky pod kapotou, ještě se dělala 2,5ka šestivál se 170 koníkama a taky hodně váhy napředek navíc, top model byl ve verzy ST200, ale ten je nesehnatelný... Výkon je dost malý na hmotnost a vzhledové zaměření auta, sice se to s předchozí Vectrou TD nedá srovnat, ale s kamarádovým Focusem 2 ST taky ne...=)
Ale jízdní vlastnosti jsou super, podvozek s tlumiči Sachs je trochu tvrdší, ale ne zase nějak extra moc, nejlepší jsou táhlejší zatáčky kolem té dovolené rychlosti mimo obec, když to člověk trochu přežene s rychlostí, tak dostane od volantu podle mě solidní informace, takže krizové situace se dají zvládat celkem vpohodě. V zimě se dokonce dají jezdit zatáčky docela ovladatelným smykem, ale přece jenom je to pouze předokolka... Tělo drží docela slušně anatomické sedačky, ale mohly by mít, hlavně v oblasti ramen, lepíš tvarovnání. Sedí se celkem nízko, ale není to jak třeba v Hondě Integra úplně na podlaze. Další pozitivní vlastnost (alespoň pro mě) je jedinečenost tohoto auta, určitě ho často na silnici není vidět. A dokonce se po něm sem tam i někdo otočí. Ze začátku dokud to auto ve městě nikdo neznal se dokonce někdo i zeptal co že to mám za skvost - na auto v cenové relaci fábie docela dobré=).
Spotřeba je u mě kolem 8l při běžném ježdění tzn. do školy a zpět, sem tam s nějakým výletem na točitých cestách s 4000ot+, Největší spotřeba byla snad 12l, což je uplná sranda.. Momentálně jsem s autem najezdil cca 20tkm a zatím jezdí naprosto spolehlivě a měním jenom olej (na olej je třeba dávat pozor, kontrolka svítí až tam není vůbec nic!!!) a sem tam dolévám benzín, což podle hesla některých Fordem tam, vlakem zpět, je až neuvěřitelné=) A při nejhorším je spousta dílů shodných s Mondeem, takže cena není zase tak hrozná, pokud se nezničí nějaký ten plech.
Můj tuňák
Postupně jsem auto trochu vylepšil výkonově s přímým sáním, které si myslím mám docela už vychytané (takže to možná ani výkonu neubralo) a průchozí výfuk, ale ne žádný uřvaný - origo fordí byl až moc tichý a šíleně zakroucený. Úpravou prošel taky interiér, pedály jsem osvítil červenými neony, origo rádio jsem vyměnil za pioneer s mptrojkama, repráky od alpine, bílé budíky z půlky dle vlastního návrhu a zkrácené řazení...
Další věcičky na autě jsou nerezové svody(origo byly prasklé), pružiny weitec se snížením 50mm předek a 30mm zadek (u chodníku už se předkem auta zaparkovat nedá), kola Team dynamics v černém matu a brzdy z modelu V6 (278mm přední kotouče), zrovna jsem použil i destičky a brzdovou kapalinu Ferodo.
Závěr
Celkově je to zajímavé, neohleděné, spolehlivé (aspoň to moje) auto za super peníze. Těžko se pro něho hledá konkurence hlavně díky velice slušné výbavě - i ta nejekonomičtější verze je pořád na tu dobu luxus - a hlavně ceně, která zajímá při koupi auta asi každého, kdo nemá nějaké konto ve švýcarské bance.
A to je asi všechno, děkuji za přečtení recenze, nejsem žádný spisovatel, podle toho to taky vypadá. Případné dotazy rád zodpovím, pokud budu větdět!!
Mnoho šťasných kilometrů s Vašimi MILÁČKY!!!
Silné stránky
-vzhled
-jízdní vlastnosti
-spotřeba
-výbava
-cena
-velký kufr (když se sklopí sedačky 2 kola + věci na dovolenou pro 2 lidi)
Slabé stránky
-výkon
-kontrolka oleje se rozvítí až je pozdě - kontrolovat olej
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem měnil jenom klasiku při koupi auta - rozvody, olej, filtry.
Jediná věc co jsem kupoval byla baterie, stará byla už hodně špatná.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Známý bazarista, takže vpohodě
Novinky v recenzi
30tis s cougarem
Tak jsem s autem už najezdil přes 30tis km a zatím ho musím hodnotit jenom kladně! Kam jsem chtěl, tam mě dovezl a dokonce potom zvládl i dojet zpátky. Jediný servis který proběhl byla výměna čepů řízení a zadních stabilizátorů.. Motor po pár úpravách jede celkem pěkně, jízdní vlastnosti jsou ještě o něco lepší na nových kolech 17´´ s pořádnýma gumama... celkem si není na co stěžovat a spotřeba se dá držet kolem 8 - 8,5l ve sportovním stylu:)
závodníci v horách
Sakra už si tu připadám jak v rychle a zběsile.. jedu z Brna a v Buchlovských horách Bmw 525D předemnou a Okta v tdy (určitě načipovaná..hahaha) za mnou, ale ta tlačila jen z kopce...do kopce už to moc nešlo a protože bylo trochu popršené, tak ani bmw nepředvádělo v zatáčkách asi to nej, hlavně že chtějí velice závodit a potom je vypráší takový kougar lenochod.
22.3.2010
přidány fotky jarního tuningu v podobě vyměněných svodů za prasklé originály a zimní za letní kola:)
testování
Dneska jsem dělal performace testy (pomocí gps a race chrona), přesnost asi není uplně 100%, ale 0-100km/h mám za 9,3s... v sérii by to mělo mít 10,7s. Zítra jdu na auto dát svody 4-2-1, tak jsem zvědav co z toho bude:)
pokazené stahování okýnka
u řidiče se mně nestahovalo okýnko, problém byl v relé - vyřešila to pájka a chvilka nervů:)
odstínění filtru
ještě jsem dodělal odstínění filtru - přidávám fotku do galerie
Přidat názorDiskuse: Ford Cougar PUMIČKA
- Re: Se nepotká... 16.07.2010 20:04
- Se nepotká... 30.06.2010 18:15 Sonny Crockett
- Re: Re: Re: SUPER sedačky... 26.04.2010 17:28
- Re: Re: SUPER sedačky... 26.04.2010 16:43 PainSnip3R
- Re: SUPER sedačky... 26.04.2010 13:25
- SUPER sedačky... 26.04.2010 10:46 PainSnip3R
- Re: pekny cougar 23.03.2010 22:10
- pekny cougar 22.03.2010 22:38 stevosk
- Re: Zkrácené řazení 28.01.2010 14:06
- Zkrácené řazení 24.01.2010 06:29
- Fakt pěkný obrázek:) 05.01.2010 19:35 The Stig Driver
- Re: Re: Marku ... 02.12.2009 17:48
- Re: Marku ... 02.12.2009 17:45
- Marku ... 01.12.2009 23:04 FRPE
- Re: Re: Re: Visvětli mě ... 01.12.2009 23:02 FRPE
- cougar 01.12.2009 17:04 chetoos
- Re: Vzducháč 30.11.2009 18:09
- Vzducháč 30.11.2009 17:08
- Re: Re: Re: Visvětli mě ... 30.11.2009 14:00
- Re: Re: Visvětli mě ... 30.11.2009 13:59 Ondřej Šámal
- Re: Re: ? 30.11.2009 13:59
- Re: Re: Re: pohon 30.11.2009 13:55
- Re: Re: Visvětli mě ... 30.11.2009 13:40 acALIEN
- Re: Visvětli mě ... 30.11.2009 10:22 jirin
- Re: Visvětli mě ... 29.11.2009 22:56 Honza Mička
- Re: ? 29.11.2009 22:29
- ? 29.11.2009 22:19
- Visvětli mě ... 29.11.2009 22:06 FRPE
- Re: Re: pohon 29.11.2009 20:53 m.z.
- Re: pohon 29.11.2009 19:53
Další vozy Ford Cougar
-
Ford Cougar (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.2.2008 499 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Cougar (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 69 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Cougar (1998) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 11.4.2010 478 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Cougar (1999) Majitel: ČERKI
Přidáno: 15.5.2011 199 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Cougar (1999) Majitel: genie
Přidáno: 3.7.2007 299 Majitel 9.80 Uživatelé