Recenze

9 Majitel

Ford Cougar PUMIČKA

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Cougar, foto 1 Ford Cougar, foto 2 Ford Cougar, foto 3 Ford Cougar, foto 4 Ford Cougar, foto 5 Ford Cougar, foto 6 Ford Cougar, foto 7 Ford Cougar, foto 8
Ford Cougar, foto 9 Ford Cougar, foto 10 Ford Cougar, foto 11 Ford Cougar, foto 12 Ford Cougar, foto 13 Ford Cougar, foto 14 Ford Cougar, foto 15 Ford Cougar, foto 16 Ford Cougar, foto 17 Ford Cougar, foto 18 Ford Cougar, foto 19 Ford Cougar, foto 20 Ford Cougar, foto 21 Ford Cougar, foto 22 Ford Cougar, foto 23 Ford Cougar, foto 24 Ford Cougar, foto 25 Ford Cougar, foto 26 Ford Cougar, foto 27 Ford Cougar, foto 28 Ford Cougar, foto 29 Ford Cougar, foto 30 Ford Cougar, foto 31 Ford Cougar, foto 32 Ford Cougar, foto 33 Ford Cougar, foto 34 Ford Cougar, foto 35 Ford Cougar, foto 36 Ford Cougar, foto 37 Ford Cougar, foto 38 Ford Cougar, foto 39 Ford Cougar, foto 40 Ford Cougar, foto 41 Ford Cougar, foto 43 Ford Cougar, foto 44 Ford Cougar, foto 45 Ford Cougar, foto 46 Ford Cougar, foto 47 Ford Cougar, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Pumička Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:97000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 96 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 / 9.3 * maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "marek.dh".

Po delším uvažování jsem se rozhodl napsat článek o svém autě, které se jmenuje Ford Cougar.

Ford Cougar???

Tento model automobilky Ford navazuje buď na Ford Probe a je to vetší brácha v ČR asi známějšího modelu Puma, mimochodem Cougar je v překladu Puma, nebo americké Mercury Cougar. Velká Puma se vyráběla pouze 4 roky, od 1998 do 2002. Důvodem byl nejspíš malý prodej těchto vozů, zapříčiněný vysokou cenou. Proto je toto auto na silnicích spíš ojedinělé ( v ČR se ani oficiálně neprodával)
Nástupce Kougyho asi není... jedině Ford Kuga, ale ten je vzdálený ještě víc než původní Mercury Cougar k mému vozítku=)

Cesta k Pumě americké

Jak jsem k němu vůbec přišel.. no celkově vzato, jak slepý k houslím, původně jsem chtěl Toyotu Celicu, ale po zhlédnutí jednoho kousku, který byl rozbitý jak cigánské hračky, jsem jel smutný domů kolem bazaru kde stála Pumička a nějak jsem se do toho auta zadíval... nebylo to sice přesně ono co jsem chtěl, to je sportovní autíčko s nízkou hmotností, ale super stav a cena o několik desítek nižší, pěkný design a super jízdní vlastnosti mě převědčily že by mě i tento Ford dokázal prozatím uspokojit a ještě mně zbylo i něco na benzín =)

Můj Kuguár

Teď už přímo k mému autu, je to slabší verze s atmosferickým dvoulitrem a pouze 131 koníky pod kapotou, ještě se dělala 2,5ka šestivál se 170 koníkama a taky hodně váhy napředek navíc, top model byl ve verzy ST200, ale ten je nesehnatelný... Výkon je dost malý na hmotnost a vzhledové zaměření auta, sice se to s předchozí Vectrou TD nedá srovnat, ale s kamarádovým Focusem 2 ST taky ne...=)

Ale jízdní vlastnosti jsou super, podvozek s tlumiči Sachs je trochu tvrdší, ale ne zase nějak extra moc, nejlepší jsou táhlejší zatáčky kolem té dovolené rychlosti mimo obec, když to člověk trochu přežene s rychlostí, tak dostane od volantu podle mě solidní informace, takže krizové situace se dají zvládat celkem vpohodě. V zimě se dokonce dají jezdit zatáčky docela ovladatelným smykem, ale přece jenom je to pouze předokolka... Tělo drží docela slušně anatomické sedačky, ale mohly by mít, hlavně v oblasti ramen, lepíš tvarovnání. Sedí se celkem nízko, ale není to jak třeba v Hondě Integra úplně na podlaze. Další pozitivní vlastnost (alespoň pro mě) je jedinečenost tohoto auta, určitě ho často na silnici není vidět. A dokonce se po něm sem tam i někdo otočí. Ze začátku dokud to auto ve městě nikdo neznal se dokonce někdo i zeptal co že to mám za skvost - na auto v cenové relaci fábie docela dobré=).

Spotřeba je u mě kolem 8l při běžném ježdění tzn. do školy a zpět, sem tam s nějakým výletem na točitých cestách s 4000ot+, Největší spotřeba byla snad 12l, což je uplná sranda.. Momentálně jsem s autem najezdil cca 20tkm a zatím jezdí naprosto spolehlivě a měním jenom olej (na olej je třeba dávat pozor, kontrolka svítí až tam není vůbec nic!!!) a sem tam dolévám benzín, což podle hesla některých Fordem tam, vlakem zpět, je až neuvěřitelné=) A při nejhorším je spousta dílů shodných s Mondeem, takže cena není zase tak hrozná, pokud se nezničí nějaký ten plech.

Můj tuňák

Postupně jsem auto trochu vylepšil výkonově s přímým sáním, které si myslím mám docela už vychytané (takže to možná ani výkonu neubralo) a průchozí výfuk, ale ne žádný uřvaný - origo fordí byl až moc tichý a šíleně zakroucený. Úpravou prošel taky interiér, pedály jsem osvítil červenými neony, origo rádio jsem vyměnil za pioneer s mptrojkama, repráky od alpine, bílé budíky z půlky dle vlastního návrhu a zkrácené řazení...

Další věcičky na autě jsou nerezové svody(origo byly prasklé), pružiny weitec se snížením 50mm předek a 30mm zadek (u chodníku už se předkem auta zaparkovat nedá), kola Team dynamics v černém matu a brzdy z modelu V6 (278mm přední kotouče), zrovna jsem použil i destičky a brzdovou kapalinu Ferodo.

Závěr

Celkově je to zajímavé, neohleděné, spolehlivé (aspoň to moje) auto za super peníze. Těžko se pro něho hledá konkurence hlavně díky velice slušné výbavě - i ta nejekonomičtější verze je pořád na tu dobu luxus - a hlavně ceně, která zajímá při koupi auta asi každého, kdo nemá nějaké konto ve švýcarské bance.

A to je asi všechno, děkuji za přečtení recenze, nejsem žádný spisovatel, podle toho to taky vypadá. Případné dotazy rád zodpovím, pokud budu větdět!!


Mnoho šťasných kilometrů s Vašimi MILÁČKY!!!

Silné stránky

-vzhled
-jízdní vlastnosti
-spotřeba
-výbava
-cena
-velký kufr (když se sklopí sedačky 2 kola + věci na dovolenou pro 2 lidi)

Slabé stránky

-výkon
-kontrolka oleje se rozvítí až je pozdě - kontrolovat olej

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem měnil jenom klasiku při koupi auta - rozvody, olej, filtry.
Jediná věc co jsem kupoval byla baterie, stará byla už hodně špatná.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Známý bazarista, takže vpohodě

 

Novinky v recenzi

26.4.2010 17:36

30tis s cougarem

Tak jsem s autem už najezdil přes 30tis km a zatím ho musím hodnotit jenom kladně! Kam jsem chtěl, tam mě dovezl a dokonce potom zvládl i dojet zpátky. Jediný servis který proběhl byla výměna čepů řízení a zadních stabilizátorů.. Motor po pár úpravách jede celkem pěkně, jízdní vlastnosti jsou ještě o něco lepší na nových kolech 17´´ s pořádnýma gumama... celkem si není na co stěžovat a spotřeba se dá držet kolem 8 - 8,5l ve sportovním stylu:)

12.4.2010 18:28

závodníci v horách

Sakra už si tu připadám jak v rychle a zběsile.. jedu z Brna a v Buchlovských horách Bmw 525D předemnou a Okta v tdy (určitě načipovaná..hahaha) za mnou, ale ta tlačila jen z kopce...do kopce už to moc nešlo a protože bylo trochu popršené, tak ani bmw nepředvádělo v zatáčkách asi to nej, hlavně že chtějí velice závodit a potom je vypráší takový kougar lenochod.

22.3.2010 20:24

22.3.2010

přidány fotky jarního tuningu v podobě vyměněných svodů za prasklé originály a zimní za letní kola:)

3.3.2010 18:11

testování

Dneska jsem dělal performace testy (pomocí gps a race chrona), přesnost asi není uplně 100%, ale 0-100km/h mám za 9,3s... v sérii by to mělo mít 10,7s. Zítra jdu na auto dát svody 4-2-1, tak jsem zvědav co z toho bude:)

4.1.2010 22:19

pokazené stahování okýnka

u řidiče se mně nestahovalo okýnko, problém byl v relé - vyřešila to pájka a chvilka nervů:)

4.1.2010 22:18

odstínění filtru

ještě jsem dodělal odstínění filtru - přidávám fotku do galerie


Přidat názorDiskuse: Ford Cougar PUMIČKA

Další vozy Ford Cougar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
5
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…