Recenze
Ford Cougar V6 Executive
Technické info
Přezdívka auta jago Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2544 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Tohle auto už sice nemám, ale strávil jsem s ním mnoho příjemných kilometrů a teď snad dělá radost jinému mladíkovi. Tak mu chci věnovat svých pět minut slávy a postavit ho do veliké garáže vedle tak skvělých aut, jak jsou tady (občas) k vidění.
Auto jsem dovezl za vynikajících cenových podmínek z Německa. Obchodu s auty se věnuju nějakou dobu a jednoho Cougara jem na chvíli sedlal. Proto když se na nejmenovaném inzertním serveru objevila tahle nabídka, neváhal jsem a krom myčky koupené na ebay jsem domů vezl i mazlíka. Turecký prodejce byl překvapivě jeden z těch slušnějších a tak malé poškození na fotkách odpovídalo reálnému stavu. Prvním a jediným majitelem přede mnou byl pán ročníku 1937, který autu věnoval překvapivě dobrou péči a tak ani po 110 miliónech metrů nebylo jako nové... tedy až na těch pár šrámů, které utrpělo nejspíš v nějaké řetězové nehodě. Cesta domů probíhala relativně bezproblémově a hned po návratu jágo (přezdívka je vysvětlena později) mířilo k plastickému chirurgovi.
Výbava auta byla téměř vyčerpávající - chyběl snad jen tempomat. Takže když to vezmeme popořádku, mohl jsem si užívat kožených, el. ovládaných a vyhřívaných sedadel (báječná věc hlavně na dovolené v Itálii), automatické klimatizace, parkovacích senzorů, el. střešního okna, dvojitého centrálního zámku, audiosoustavy Premium s CD, ABS+TCS... no a určitě ještě spousty věcí, jen si nevzpomínám. :)
Silné stránky
Poměr ceny a získané image byl naprosto nepřekonatelný. Za cenu postarší Fabie jsem dostal neokoukané kupé o u kterého málokdo čekal tak prozaický původ. Zvlášť v temně zelené metalíze "pseudo British Racing Green" a bez výsostných znaků Fordu (např na volantu je znak Cougara - americké pumy - skoro jako Jaguár :)) jsem velice rád podlehl situaci a neznalým jsem tohle auto podával jako "Jágo". A divili byste se, kolik lidí se nechalo zmást.
Mechanický základ poskytl Ford Mondeo druhé generace a tak za pozitivum poažuji i dostatek levných náhradních dílů. Motor Duratec V6 sice není nejmodernějším výkřikem techniky, ale 170 koní a báječný zvuk šestiválu dodaly autu hodně na příjemnosti a přítažlivosti.
Ohromný kufr - těžko by ho někdo u kupé hledal. Nicméně jsme s kamarádem bezproblému absolvovali cestu na lyže do Itálie a zpět, 180cm dlouhé lyže se bezproblému i s kvanty alkoholu vešly za přední sedadla. Při pokojné cestovní rychlosti jsme navíc každých 100 km ukradli z nádrže jen 8.2 litru drahé tekutiny.
Slabé stránky
Preciznost zpracování. Přecijen má auto více americký než evropský původ a tak rozmazlen z 330d jsem si připadal jako o deset let nazpět. Na druhou stranu srovnejme cenu 330d a Cougara a jsme zpět v obraze :)
Objem motoru. Soudruzi v NDR zřejmě nepočítali s dělením povinného ručení dle zdvihového objemu a tak Duratecu dali do vínku o 25 kubických centimetrů více, než bych rád :/
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy se objevily jen dvě. Jedna byla zřejmá už při koupi, nastavování variabilní délky sacího potrubí stávkovalo a nový modul by vytáhl z kapsy přes pět tisíc. Řešení bylo sice "bastardo", ale maximálně účinné - sání se přenastavilo do polohy "výkon" a tam taky zůstalo. Jediným negativem tohoto procesu byla o něco vyšší spotřeba v nízkých otáčkách a taky zvýšené emise. Druhá nepříjemnost mne potkala s otevřeným střešním oknem - plastový vodič si řekl dost a zcela zbaběle praskl. Šíbedach naštěstí šel zavřít ručně a z třípolohového střešního okna se rázem stalo jednopolohové - v poloze zavřeno :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl relativně slušný, jak jsem zmínil v úvodu. Splnil, co jsem od něj očekával a to mi stačí.
Přidat názorDiskuse: Ford Cougar V6 Executive
- Nazdar 14.05.2010 15:13 Chobot
- Re: Re: Re: Re: Vysvětlení 09.10.2008 13:33 pepavasa
- kurnik to je šupa... 04.04.2008 10:42 Enthusiastic.driver
- Dexter 09.09.2007 10:03
- Re: Re: Re: JÁGO ??? 06.08.2007 01:52 medvidak
- Re: Re: Re: JÁGO ??? 09.07.2007 11:34 genie
- Re: Re: JÁGO ??? 09.07.2007 09:24
- Re: Re: JÁGO ??? 09.07.2007 09:18
- Re: Re: 10b 07.07.2007 10:40 genie
- Re: 10b 06.07.2007 20:53
- 10b 05.07.2007 14:29 mura11
- Re: JÁGO ??? 04.07.2007 19:19 medvidak
- Re: JÁGO ??? 04.07.2007 18:19 genie
- JÁGO ??? 04.07.2007 15:29
- 10b 04.07.2007 13:55 Aischylos
- Re: Re: Re: Vysvětlení 04.07.2007 11:46 genie
- Re: Re: Vysvětlení 03.07.2007 21:44
- 9b 03.07.2007 19:55
- 10.b 03.07.2007 19:44
- Re: Vysvětlení 03.07.2007 18:57 genie
- Vysvětlení 03.07.2007 17:02
- Re: Hodnotenie 10b 03.07.2007 15:39 genie
- Hodnotenie 10b 03.07.2007 15:33 2.0VTEC
- Re: Re: hodnocení 03.07.2007 15:26
- Re: hodnocení 03.07.2007 15:23 genie
- Re: hodnocení 03.07.2007 15:21 genie
- hodnocení 03.07.2007 15:19
- pojistka 03.07.2007 14:48 genie
- bodování 03.07.2007 14:45 Focusman
Další vozy Ford Cougar
-
Ford Cougar (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.2.2008 499 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Cougar (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 69 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Cougar (1998) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 11.4.2010 478 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Cougar (1999) Majitel: ČERKI
Přidáno: 15.5.2011 199 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Cougar (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 319 Majitel 9.80 Uživatelé