Recenze
Renault Espace TXEi
Technické info
Přezdívka auta Prcek Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:252000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2165 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 160 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šalik".
Myslím, že jakýkoliv popis "zakladatele" třídy MPV je zbytečný. V kostce by to mělo byt tak, že na rám z pozinkované oceli jsou přinýtovány nebo přilepeny laminátové panely karoserie. Této stavbě vděčí za relativně nízkou hmotnost a za nižší těžiště než mají "normální" auta této velikosti.
Vnitřní prostor je obrovský díky velkému rozvoru a rovné podlaze. Díky tomu je vnitřní prostor královský a díky variabilnímu uspořádání je možný ho použít jakýmkoliv způsobem. Od "stěhováka" po jakousi variaci na Town Car:)
Já sem se k tomu svojemu dostal jako slepý k houslím. Tatík se ho chtěl zbavit tak sem si ho od něj vzal. Měl jsem předtím Uno a tak sem si říkal, že si polepším. Jediný v čem byl ze začátku lepší byl ten vnitřní prostor...Jaksi sem totiž zapomněl na to, že tatík ho používal jako pracovní. Takže interiér vypadal jak po 3. světové a slovo pravidelná údržba to auto neznalo. Startovalo (jak kdy), brzdilo (naštěstí fungovaly) ale jinak to byla katastrofa. Některá improvizovaná řešení byla naprosto fascinující. Všechno to bylo jen kvůli tomu aby to auto nějak jelo a na doprovodné efekty se nehledělo.
Ze začátku to byla taková sázka do loterie jestli teda pojedu tam kam chci nebo ne. A když už se povedlo nastartovat tak tady byla otázka jestli to dojede, popř. co zas upadne a tak dál. Prostě stoprocentně splňoval to co se o francouzských autech říká.
Takže sem se měl prvního čtvrt roku čím bavit. Tohle auto pro mě byla taková vyšší dívčí co se týkalo mých automechanických dovedností. A že sem jich vzhledem k tomu, že sem chodil na gympl moc neměl:) Musela se předělat komplet elektrika, seřídit motor a tak dál. Vydalo by to na menší knížku, ale vyplatilo se to.
Ale všechna ta práce stála za to, protože se mě už pár lidí, k mému vlastnímu překvapení, ptalo na to jestli bych ho neprodal. Nenechat v něm tolik krve, potu a nadávek tak možná jo:)
Silné stránky
Mezi silné stránky patří stoprocentně prostornost. Máme v rodině ještě Picasso, Peugeota 605 a 406 Combi a Espace je úplně jiná liga. To samí platí i oproti novýmu Espacovi popř. Alhambře/Galaxy/Sharan. Jediný auto který se mi zdálo srovnatelný bylo BMW X5.
Další silnou stránkou je motor. Je to sice "dvadvojka" a 8v, ale na svůj věk a na to co sebou táhne má úžasnou spotřebu. Protože při běžným provozu (město 50 a kdekoliv jinde co to de) se nedostanu přes 8l/100km. A i na dálnici se nedostanu přes 12l...a i na těch 12 už musím jet kolem těch 150/160...
Co člověk ocení je to, že nerezaví. Jednak díky pozinku a hlavně kvůli tomu že tam v podstatě nemá co rezavět:-D Pokud teda nepočítám spodek vnitřní strany dveří cestujících...
A ještě jedna věc je na autě úžasná. Ten výhled. Zdá se mi, opět v porovnání s autama co jsou doma, že nemá mrtvé úhly. Což člověk docela ocení, hlavně ve městě.
Slabé stránky
Slabé stránky v podstatě nemá. Psát tuhle recenzi před rokem tak je to největší část recenze , ale teď už si fakt nemůžu stěhovat. Měním tam jen věci "denní potřeby"...
No jedna slabá stránka se najde. Chování na sněhu a ledu...to se pak i závodní boby můžou učit. Ono přece jen když je všechno vpředu...
A další se mi projevila až teď. Ono v podstatě nejde o slabou stránku, ale o nevýhodu. Jsem teď totiž na škole v Brně a občas je docela peklo někde chytnout fleka. Přece jen je to docela velký a někteří lidi neumí parkovat. Takže už mě ani nepřekvapují přibývající oděrky. Stejně sem mu chtěl dát novej lak:)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis si na autě dělám sám u známýho v dílně a to co nevím já, ví on takže pohodička.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Už nikdy si nevemu nic od nikoho z rodiny:)
Další úpravy.
Teď už mám v plánu jen pár věcí. Jak něco našetřím tak musím udělat rozvody, koupit lepší brzdy, novej výfuk a chtěl bych na něj dát nějaký liťáky a z rozbitýho "bratříčka" do něj chci narvat klimu. Takže uvidíme jak to půjde.
Novinky v recenzi
Konečně mám peníze na rozvody takže jakmile přijdou bude o zábavu postaráno. Jenže nastala klasická situace s tím, že sotva člověk něco vyřeší, hned se objeví další problémy. Odcházejí totiž ložiska. V levým předním kole a spojkový. Ale tak co už. Můžu šetřit zase od začátku:)
Tak konečně se Espacu dostala nějaká další péče a pořešila se na něm elektrika a centrál. Takže konečně nemám ovládání centrálu jen jako přívěšek na klíčách:)
Další fotky přidám postupem času protože sem teď doma s nohou v sádře a nechce se mi "berlit" do garáže přes půl města.
Přidat názorDiskuse: Renault Espace TXEi
- Tuningový Espace II. 19.10.2007 19:24
- Rádio 07.10.2007 13:31 scooter_x (AlkoholixXx)
- Re: Nádherně "restaurovaný" 07.10.2007 11:26
- Nádherně "restaurovaný" 06.10.2007 09:31
- Re: espace 06.10.2007 09:26
- tuning 23.08.2007 14:46 jmurjr (H22A7)
- Re: hodnotenie 22.08.2007 17:17
- hodnotenie 22.08.2007 16:54 lorenzlubos
- Re: Krasa 22.08.2007 16:39
- Krasa 22.08.2007 10:16 Miro_II
- Espace 22.08.2007 09:25 Konwi
- espace 21.08.2007 17:59
- pěkný 21.08.2007 17:49
Další vozy Renault Espace
-
Renault Espace (1991) Majitel: Šosti
Přidáno: 21.3.2010 1610 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault Espace (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 139 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Renault Espace (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.2.2008 3110 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Renault Espace (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.2.2009 29 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Renault Espace (2003) Majitel: vl.sl
Přidáno: 3.2.2008 1710 Majitel 9.23 Uživatelé