Recenze
Renault Espace 2,1TDi
Technické info
Přezdívka auta Renda Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:350000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2068 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Mám ho 3 roky. Pořídil jsem si ho za 75,000,- a nelituji toho. Měl jsem před tím oranžádu, ale ta papala i travičku kolem cesty( 2,2i, *1989 ), tak jsem ji ač nerad vyměnil za mladšího brášku.
Výbava: tažné (dosti nepostradatelná věc)
sedm sedadel, přední otočné
radio s MP3 zn. Sony DRIVE-S
jelikož nemá klimu, tak dvě střešní okna,
elektrické stahování předních oken,
elektrické a vyhříváné zrcátka,
Silné stránky
Nerezaví, je to prostorné autíčko, dobře sedí na cestě, hodně uveze, nízká spotřeba,
Slabé stránky
nic mě nenapadá, snad pomaličku kape olej, a malá dostupnost náhradních dílů,
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Většinou si opravuji sám a jsem zastáncem názoru, že metodou výměny jako v servise to s menší nápovědou zvládne téměř každý. Netroufám si teda na generálku motoru (byla provedena při 299 tis. km) a na elektriku.
Stalo se, že mi začal kapat hydraulický olej z řízení. Po návštěvě několika prodejen náhradních dílů, včetně značkového servisu, mě přešly veškeré iluze. Nejlevnější řízení vycházelo na necelých 14.000,- Kč. To bylo silné kafe, ještě jak mi řekli, že to staré musím vrátit na výměnu, a to nové nemají skladem v ČR, že by bylo dodáno, "snad do 14-ti dnů". Nechal jsem si čas na rozmyšlenou, a dopadlo to tak, že už za dva dny na 20 km vytekl z řízení veškerý hydraulický olej. No nic naplat, rozhodnuto bylo, že odstavím Rendu do garáže a půjdu do výměny. S vymontováním řízení jsem začal v 8 ráno a úspěšně (diky špatnému přístupu) jsem ho v pravé poledne vymontoval. Tak na to koukám, kde to prasklo, že to tak teče a ono to prasklo gufero u ojnice volantu. Tak jsem nasedl do auta od maminky (tchýně) a zamířil do prodejny. Koupil gufero a děkoval prodvačce za ušetřený peníz. Jo kdyby paní věděla. Chtěla pouhých 22,- Kč. Nasadil jsem gufero a dal se do montování řízení zpět do Rendy. Ovšem trvalo to stějně dlouho jako demontáž, tak jsem skončil s opravou v 8:00 večer. Kvůli špatnému přístupu jsem se za sebe i styděl, protože tech onych ( sociálních pracovnic ) padlo nesčetně, ale vše vynahradil pocit, když jsem s Rendou vyjel a pod ním nikde ani kapka hydrauliky. Když jsem to závěrem kalkuloval, tak mě celá oprava vyšla na cca 300,-Kč. ( gufero, tech.benzín, pivo, cíga ) + druhý den ráno jsem nechal udělat geometrii a práce byla dokončena.
Ovšem teď mi ho rozbili, a způsobili škodu 43.500,-Kč. Tak mám opět co opravovat.( píp )
Moje teď už 6ti-letá dcera Deniska s 9ti-letým synem Michalem plakali nad rozbitým Rendou, jako by jim někdo rozbil oblíbenou hračku. Deniska celá uplakaná mi řekla, tatínku, kdo nám rozbil autíčko. Když jsem ji řekl, že jeden zlý pán, tak mi odpověděla: "Doufám, že jsi toho pána rozbil taky."
Nějaké opravy už mám za sebou. Jelikož čekám na vyrovnání škody od pachatele, který mi Rendu rozbil, tak mám zatím poletované a natvrdo připevněné zrcátka a vyměněné rozbité boční okénko. Ještě mi chybí vyměnit přední světlomet a zadní stěrač s motorkem. K mému udivu soud rozhodl velmi rychle. a během dvou měsíců i rozhodnutí soudu nabylo právní moci.
28.03.2010
Zdraví Vás. Dnes už mám po dalších opravách. Teď byly na řadě rozbíté zrcátka, zadní tlumiče a silenbloky na zadní nápravě. (zapoměl jsem dřív dodat, že silenbloky přední nápravy už jsou vyměněné od podzimu). Mám to zdárně za sebou, ale taky to nebylo jednoduché. Začal jsem v pátek ráno tím, že jsem ihned reklamoval levé přední zrcátko, protože to co mi poslali jsem jim chtěl narvat zpět do zadnice. Pravé přední už je na svém místě. To šlo bez komplikací, a šel jsem na tu zadní nápravu. U kolegy na garážích jsem najel na rampu a začal s levou stranou. Všechny 3 šrouby s udivem šly jak po másle. tak vyměnit tlumič, byla hračka a vyndat silenblok pomocí vrtačky nebyl taky žádný problém. Horší už bylo jen naklepat nový silenblok. Ale po skoro hodince klepání (s přestávkami, chytl to i ukazováček levé ruky - auauau píp píp píp) se dostavil výsledek a zdárně jsem dotáhl šroub a levá strana byla hotová.
Kafíčko a cigárko byla přestávka a pak druhá strana. Veškeré ideály, že to půjde jako levá strany mě přešly, jak jsem povolil pouze matky dvou šroubů a imbus na tlumiči začál stávkovat. To už mi bylo jasné, že bez rozbrušky ten tlumič dolů nepůjde. No nic, to jsem nedomyslel a jelikož rozbrušku v autě běžně nevozím, tak jsem ten tlumič utáhl jedním šroubem(druhý se volně protáčel). Tak jsem se chytl silenbloku (tlumič vydrží do zítřka) a hned další zrada. Matka vyšroubovaná, ale šroub ven nepůjde. Po marné snaze jsem tedy zanechal namahy a vrátil matku na zpět. Udělal úklid nářadí a šel spočívat před noční s pocitem že zítra při použití hrubé síly to bude lepší.
Tak už mám po noční a jedu s rozbruškou už v kufru na garáž, ať můžu použít hrubou sílu. Zvedl jsem auto a hurá řezat. Trošku špatný přístup k sitenbloku, ale podařilo se. Opět vrtačka a silenblok s tlumičem byl venku. Nasedl jsem do Fafika (zelenač z fotek od maminky) a frkal koupit silové šrouby. (Nic proti Fafikovi, ten službu udělá a bez reptání, ale ať se nikdo nezlobí, Renda je Renda). šrouby vyšly na cca 50,- Kč a hurá nasazovat. postup už byl stejný a šlo to úplně stejně. Tak nakonec i s kavičkou, cigárkem a s nákupem šroubů byla i druhá strana za pomocí hrubé síly hotová. Teď už máme hotovo a Renda sviští jak zamlada.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem vozidlo od soukromé osoby, která se nerada loučila s vozidlem, a doufala, že jde do dobrých rukou, tak smad jsem ji nezklamal.
úpravy
Zatim jen tmavé folie na oknech, a to taky z důvodu že do Rendy bylo vidět jak do výkladní skříně. Na předních bočních sklech mám propustnost 25% (minimálně je povoleno 30%) a na zaních 5%.
Ještě modré parkovačky.
Přidat názorDiskuse: Renault Espace 2,1TDi
- espace 2 11.01.2011 18:03
- Re: ESPACE 2 10.01.2011 22:14 Šosti
- ESPACE 2 26.12.2010 23:16
- Re: fólie 24.03.2010 21:22 Šosti
- fólie 24.03.2010 17:23 Chuck Norris
- Re: Na to stáří vypadá zachovale 23.03.2010 20:18 Šosti
- Re: Líbí se mi to 23.03.2010 20:12 Šosti
- Re: Re: Na to stáří vypadá zachovale 23.03.2010 00:36 FRPE
- Re: Na to stáří vypadá zachovale 23.03.2010 00:25 white label
- Re: Na to stáří vypadá zachovale 23.03.2010 00:09 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Na to stáří vypadá zachovale 23.03.2010 00:01 FRPE
- Líbí se mi to 22.03.2010 21:24 Ronault.
- Re: Re: Re: ? 22.03.2010 09:49 Šosti
- Re: Re: ? 22.03.2010 07:59 Brandon Walsh
- Re: ? 21.03.2010 19:53 Šosti
- ? 21.03.2010 06:55 Brandon Walsh
Další vozy Renault Espace
-
Renault Espace (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 139 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Renault Espace (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.8.2007 139 Majitel 9.18 Uživatelé
-
Renault Espace (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.2.2008 3110 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Renault Espace (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.2.2009 29 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Renault Espace (2003) Majitel: vl.sl
Přidáno: 3.2.2008 1710 Majitel 9.23 Uživatelé