Recenze
Honda Civic type R 7G
Technické info
Přezdívka auta Pocket Rocket II :-) Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:25 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 198 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.6 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "typeRR".
Technická data
Na váze (kg)
Pohotovostní hmotnost 1205
Pod kapotou
Motor řadový čtyřválec, 1998 cm3, dohc
Zdvihový objem (cm3) 1998
Síla a žízeň
Výkon (kW/PS) 200 koní při 7400 ot/min
Točivý moment (Nm) 196 Nm při 5900 ot/min
0-100 km/h (s) 6,6
Nejvyšší rychlost (km/h) 235
Spotřeba (l/100 km) město 12,3/mimo město 7,0/kombinovaná 8,9 l/100 km
Na nákupech
Zavazadlový prostor (l) ?
Cena
Základní (Kč) 699 000 Kč
Zakoupen ojetý, najeto bylo asi 22tkm. Koupen nový v Německu. V čechách tenkrát žádný nebyl na skladě :-). Auto předtím jezdilojen v létě, takže je v celku zachovalé. Moc se mi nepovedly fotky, takže zkusím ještě udělat nějaké hezčí. Auto je zatím na plechových diskách 16" a se zimními pneu. V garáži mám 17" alu zn. Kosei a jen vyčkávám na úzké ventilky, až dorazí poštou, protože tady nejsou moc k sehnání.
Tak došlo na převrtání průměru ventilků na standartní rozměr a nazutí pneu Bridgestone Potenza a auto vypadá, konečně jak má. Hned jak bylo hezky, byl jsem vyzkoušet jak to drží za Prahou na okresce a je to rozdíl, teď už to je jak po kolejích :-), jen je to zase o trošku tvrdší :-(, ale dá se to a hned, jak se silnice trošku zavlní, dlažební kostky v Praze jsou zapomenuty. V autě teď přes volant cítíte doslova zrnitost asfalu. Pro někoho dobře, pro někoho ne. Pro mě fajn.
S autem jsem zatím maximálně spokojen. Instalací bavlněného filtru se motor malinko lépe zbírá a lehce spadla spotřeba a jako příprava na instalaci nějakého laděnějšího výfuku je to nezbytnost. Myslím, že jeden takovejhle krasavec už na fóru je a majitel ho popsal perfektně.
Silné stránky
Báječné kvality motoru v Type-R se v tomto případě mohou naplno projevit opravdu jen díky neméně dokonalé převodovce, která může těžko hledat konkurenci. Jednička je tak krátká, že po rychlém rozjezdu kolem třech tisíc trvá doslova jen pár sekund. Ostré vačky spínají úderem 5800 otáček a na úvodní převodový stupeň je to jen sekundový skok nad hranici osmi tisíc, kde spíná omezovač. Na dvojku už máte více času ke sledování dění kolem, ale otáčky neklesnou nijak hluboko a opět to trvá jen několik sekund, než se dostanete do ostrého pole posledních několika tisíc otáček, ve kterých věci nabírají dvakrát rychlejší spád. V podstatě máte dva motory v jednom a ten druhý je tak návykový, že se k němu budete chtít na každý rychlostní stupeň. Podvozek je mezi ostatními ostrými hatchbacky zajímavý především tím, že k tradičním MacPhersonům na předních kolech přidává vzadu dvojité lichoběžníky. Je to jedna z věcí, na kterých si Honda hodně zakládá a se kterými se přímo hlásí ke svým úspěchům v závodění.
S ohledem na dlouhý rozvor kol není Type-R ani na limitu možností pneumatik náchylný k přetáčivosti a při ubrání plynu nebo zavaděním o brzdu nechá zadní kola vybočit jen o pár stupňů. Je to auto, které nejlépe funguje v přesně vymezené ideální stopě, kterou dokáže výborně držet. Na dvojku a do menší míry i na trojku se můžete při výjezdu ze zatáček setkat při plném sešlápnutí plynu se ztuhnutím volantu. V rovné přímce se to samé děje i na rozbitém povrchu, ale v menší míře.
Podvozek tohohle auta je krásně čitelný, když to přeženete na nájezdu, přesně poznáte, kdy už jde auto ven po ose. Stačí ubrat a auto se v pohodě srovná a pak už jen dostatek otáček a letíte k další zatáčce, a tak dál a dál. Je to pecka :-). Tajpár 7. generace má vzadu víceprvkovou nápravu, která je jízdními vlastnostmi nesrovnatelně lepší než klasická vlečná ramena, která má Golf IV, jakož i ostatní auta koncernu VW z té doby, rovněž bohužel i tajpár 8.gen :-((. Trošku se prodražej gumy, který by tomu podvozku stíhaly, poněvadž se často stává, že se auto právě sune bokem a ty zimáky, co tam mám teďka pak úpěj o slitování, už se těším na letní Bridgeton Potenzy.
Jak jsem tady už čet, srovnávat tohle auto s jiným hot hatchem je dost těžký, už kvůli tomu specifickýmu motoru. Auto tak trochu připomíná charakterem přerostlou motokáru, protože hmotnostně je značně pod průměrem třídy. Golf ze stejného roku se s tímhle nedá srovnat, snad jen Focus RS, bo Renault Mégané sport.
Spotřeba se při rozumném tempu pohybuje okolo 8 mi litrů na 100 km, tedy do těch 140 km/h a bez většího požívání drogy jménem V-TEC. Jak se ručička otáčkomšru prohání v rozmezí nad číslicí 6 až 8, dostaneme se klidně k průměru 14 litrů Shell V-Power na 100 km.
Bez chyby jsou rovněž brzdy, které mají lineární nástup a dostatečný brzdný účinek a hlavně beze stopy vadnutí i po opakovaném prudkém brzdění.
Slabé stránky
Snad jízdní komfort, je to trošku tvrdší auto.Menší problém jsem měl snad jen s převodkou řízení, kterou jsem v servisu u známého lehce stáhl a bylo po problému. Jinak, jsem za dobu, co ho mám jen tankoval a vyměnil olej.
Stage I
Bavlněný filtr, hned se V-TECU líp dýchá a přemýšlím o dalším posunu (výfuk). Na jaře bych s ním rád vyrazil na Nurbugring Nordschleife a trochu tam potrápil nějakej ten sporťáček :-)
Přidat názorDiskuse: Honda Civic type R 7G
- Super článek 03.05.2008 20:04
- Type R vs Clio RS 24.04.2008 09:33
- Beroun 25.03.2008 19:44
- Re: Re: Re: Re: RENAULTSPORT 25.03.2008 11:47
- Re: Re: Re: RENAULTSPORT 23.03.2008 14:39
- Re: Re: RENAULTSPORT 23.03.2008 14:37
- Re: RENAULTSPORT 20.03.2008 20:45
- RENAULTSPORT 20.03.2008 19:20
- Jasnačka 19.03.2008 19:25
- Zadní kola" 19.03.2008 18:13
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 15.03.2008 08:49
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 15.03.2008 08:47
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 12.03.2008 23:51
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 12.03.2008 23:49
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 12.03.2008 20:06
- Re: CTR 12.03.2008 12:24
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 12.03.2008 12:21
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 02.03.2008 19:37
- Re: Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 02.03.2008 10:26
- Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 01.03.2008 20:57
- Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 29.02.2008 22:50
- Re: Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 29.02.2008 17:40
- Re: Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 29.02.2008 17:37
- Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 29.02.2008 17:33
- Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 29.02.2008 08:18
- CTR 28.02.2008 21:59
- Re: Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 28.02.2008 19:32
- Re: Marfi-víc se rozhlédni:) 28.02.2008 15:06
- Re: Re: Re: Re: Re: CTR vs Clio 28.02.2008 13:34 Asphalte MoDo
- Marfi-víc se rozhlédni:) 28.02.2008 13:15
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.5.2007 10210 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Civic (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2007 959 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Honda Civic (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.2.2011 09 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Honda Civic (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2007 259 Majitel 9.37 Uživatelé
-
Honda Civic (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.2.2007 298 Majitel 9.07 Uživatelé