Recenze
Honda Civic Type R (EP3)
Technické info
Přezdívka auta "Pocket Rocket" Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 / 149 * kroutící moment [Nm]: 196 / 205 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.6 / 6.6 * maximální rychlost [km/h]: 235 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "xpepek".
Kdybych řekl, že jsem se pro CTR rozhodl ze dne na den, lhal bych...Už snad od rané puberty mě fascinovaly vysoko otáčkové agregáty značky Honda. "Háčko" v červeném poli ve mně vždy vzbuzovalo silné emoce, ať to byla Integra, Accord, nebo již zminěný Civic, samozřejmě ve verzích Type R. Ve Velké Británii byl Civic Type R (CTR) odměněn titulem "The hottest Hatch of the year". I domorodý přeplňováný Focus RS musel sklopit hlavu před kvalitami Civicu Type R.
Asi před rokem si koupil známý mého známého černý CTR. Okamžitě jsem kamaráda poprosil, aby mě domluvil projížďku. No a slovo dalo slovo a nýní je Petr (majitel zmíněného CTR) jeden z mých nejlepších kamárádů.
V té době jsem jezdil ve Fabii RS, mimochodem vyborné rýchlé auto. Nechápu jedince, kteří tvrdí, že Fabia Rs není sporovní auto. Je pravda, že dieselový agregát se nedá vytáčet do bezvědomí jako benzinový, ale ten famozní zatáh, který Fabia poskytuje už od 1900otáček, překoná jen velmi málo vozů...Sice se ve 4000otáčkách musí řadit vyšší převodový stupeň, ale pokud se naučíte s řadící pákou dynamicky pracovat, bude vám stačit jen málokdo.
Souhrou náhod jsem se dostal do kontaktu s teamem lidí kolem pana Hasíka, který se věnuje úpravám sportovních/závodních vozů. Jejich přátelský a velmi profesionální přístup mě přesvědčil o tom, že pokud Type-R, tak jedině od Hasík Teamu.
Po prodeji Fabie, se naskytla možnost koupit černé CTR, se švýcarským rodným listem a 25000Km odslouženými. Nebylo co dál řešit a já si z Otrokovic vezl svoje CTR.
Silné stránky
Jednonačně motor. Civic Type R je vybaven motorem se systémem i-VTEC. Pod tímto označením se skrývá patentovaný systém proměnného časování a zdvihu ventilů (Variable Timing and Lift Electronic Control), který umožňuje dva režimy motoru. V nízkých a středních otáčkách se ventily otevírají tak, aby docházelo k víření chudé směsi, což snižuje spotřebu a zlepšuje průběh točivého momentu. Ve vysokých dojde skokově k aktivaci ostré vačky s ostrým profilem a vše je v tomto režimu podřízeno dosažení maximálního výkonu.
V praxi to znamená, že sešlápnete plynový pedál na podlahu...ručička otáčkoměru upaluje kolmo vzhůru...4000...5000otáček a při překročení hranice 6000 otáček se objevuje ve tváři jezdce přiblblý usměv a nástáva orgasmus jménem VTEC. Tělo se zaklesne do výborných sedaček, motor jako by dostal velkou adrenalinovou injekci a Civic vystřelí vpřed jak zběsilý, úsměv ukončí až omezovač, který se aktivuje až za hranicí 8000 otáček, ano čtete správně...8000ot./min.
Dále se dá považovat za silnou stránku určitá exkluzivita, přece jen u nás potkáváme celkem málo Civiců s označením Type R. Já osobně vím o cca 10 kusech, samozřejmě neznám všechny osobně, mám na mysli auta, které jsem viděl na srazech, nebo ty které opustily líheň Hasík Teamu. Určite pár najdeme na podnicích Českého mistrovství v Rally, ve skupině N3.
Celkem se vyrobilo přesně 35 000 ks Civiců s cejchem Type R(EP3) a to od roku 2001 až do do konce roku 2005. V současné době se už vyrábí nový model Type R-u.
Slabé stránky
Při výrobě CTR se inženýři zaměřili hlavně na výkon a jízdní vlastnosti, ostatní šlo zřejmě stranou. Nad výbavou a kvalitou zpracování interiéru musí majitel přimhouřit oči. Ve standartní výbavě nenajdeme Klimatizaci, výškově stavitelná sedadla, ani žádné stabilizační systémy (kromě ABS). Pokud při koupi objetujete 54000Kč, dostanete manuální klimatizaci a když přisypete ještě 14000Kč máte rádio na CD. Touto výbavou naštěstí disponuje moje CTR. V tom vidím já jedinou nevýhodu.
Hledáte-li však komfort Golfu GTI, jste na špatné adrese, ovšem pokud lačníte po syrovém nekompromisním sporťáku, ve kterém vám bude po každém sešlápnutí plynu běhat mráz po zádech...je Civic Type R ta správná volba.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím pouze jeden čep na přední nápravě, jinak spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V salonu Honda jsem nikdy nebyl, ani neplánuju. S Hasík Teamem jsem plně spokojen.
Úpravy
Jedinnou úpravou na autě je sportovně laděný výfuk, který od katalyzátoru nahradil seriové vyfukové potrubí. Do budoucna uvažuju o přivodu studeného vzduch k motoru, formou studeného sání INJEN CAI(cold air intake). Nic jiného neplánuji.
Výfuk má téměř shodný ryk jako motocyklové supersporty. Pro demonstraci brzy natočím nějaké krátké video.
Novinky v recenzi
** Prodáno!! **
!! PRODEJ !! Je tomu tak, auto je na prodej. Případní zájemci mě kontaktujte, nejlépe telefonicky. Rád zodpovím všechny dotazy.
Přidáno video.
Natočeno na cestě Mezi Starým Městem u uherského Hradiště a Velehradem se třemi lidmi v autě. Velký dík patří kamarádovi Petrovi, který vše natočil, sestříhal a nakomprimoval...děkuji!!!
Točili jsme včera, tzn. v pátek kolem 18hod za plného provozu.
Tímto se chci upřímně omluvit všem nedobrovolně zúčastněným cyklistům, kterým jsme narušili jejich sportovní zážitek našimi pomalymi a tichými průjezdy:)
V blízke době snad natočíme něco nového, ale tentokrát i s Petrovou nabroušenou přeplňovanou kráskou.
Snad se bude aspoň trochu líbit!
Tento týden jsem navštívil servis, byla provedena výměna oleje, mechanici opět nalili ESSO 5W-40 Plná syntetika...je prý vyzkoušený a osvědčený...měl by lépe chránit při vyšších teplotách a námaze převodovky.
Jinak nyní plánuji dodělat tmavší folie na všechna boční okna, doposud jen zadní...to byla práce předešlého majitele. No a jestli se rozhoupu tak koupím již zmíněné studenné sání INJEN CAI...uvidíme!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R (EP3)
- Rovnejch 9! 17.06.2009 20:00
- Erko... 13.11.2008 11:07 Sleeper
- Liga 27.06.2008 23:33
- Prodáno 24.06.2008 16:07
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:42 ZiP2150
- Prodáno 22.05.2008 12:40
- Re: Hastik ne- upravuje LSC Brazdil 18.05.2008 12:08
- Hastik ne- upravuje LSC Brazdil 15.05.2008 18:49
- Re: Re: Ronnyp 14.05.2008 18:53 Ronnyp (RSKa)
- Re: Ronnyp 14.05.2008 18:40
- Re: Ronnyp 13.05.2008 17:17
- Ronnyp 08.05.2008 17:31 Ronnyp (RSKa)
- Odkud jsi ?? 06.04.2008 10:30
- Re: Pepku 02.04.2008 12:36
- Pepku 20.03.2008 22:58
- Re: Re: Re: Re: typeR neni špatna ale.... 20.03.2008 22:53 tobi
- hodnocení 20.03.2008 12:51
- Hooooondaaaaa 14.02.2008 18:40
- Kraska 12.02.2008 23:14
- :) 12.02.2008 05:05 wikinko
- TYPE-R 10.02.2008 16:23 Čujo
- Aktualizacia hodnotenia 09.01.2008 17:36 2.0VTEC
- Opravdu PocketRocket ;-) 06.01.2008 22:30
- Pocket Rocket 09.12.2007 16:44 LuboshGT (RS Kaa)
- Tip na výlet 31.10.2007 23:36
- Pěkný 29.10.2007 22:09 Hanss (MoDo Team)
- dotaz 29.10.2007 21:27
- Re: honda civi type r 28.10.2007 18:30
- honda civi type r 26.10.2007 17:43
- Re: Re: Re: typeR neni špatna ale.... 25.10.2007 18:15
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.2.2008 6110 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Honda Civic (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2007 959 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Honda Civic (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.2.2011 09 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Honda Civic (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2007 259 Majitel 9.37 Uživatelé
-
Honda Civic (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.2.2007 298 Majitel 9.07 Uživatelé