Recenze
BMW řada 7 745 (E65)
Technické info
Přezdívka auta Pasik Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4400 výkon [kW]: 245 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "TISOK".
Tento vuz jsem koupil pred velmi kratkou dobou a proto si netroufam zatim na plnohodnotny popis , jelikoz mi chybeji potrebne zkusenosti. Nicmene jako stastny majitel tohoho uzasneho vozu se podelim alespon o zakladni informace, ktere budu postupne doplnovat.
Vlajkovou lod predposledni generace sedmickoveho BMW asi neni nutne predstavovat. Na trhu je jiz od roku 2002, kdy svym nastupem vyvolal vuz prakticky revoluci v kruzich priznivcu bavorske znacky. Priznam se, ze jsem drive nepatril primo ke skalnim obdivovatelum BMW. Vozy mi samozrejme imponovali technickou vyspelosti, zpracovanim , kvalitou a nespornou image. Ale prave image teto znacky , kterou si hodne lidi spojuje s urcitou sortou lidi , me nejprve trochu odrazovala ( slusni majitele a nadsenci BMW at mi odpusti). Pokazde kdyz sem se na dalnici podival do zpetneho zrcatka a videl nezamenitelne kruhy svetlometu, radeji sem se klidil do praveho pruhu ( a to nejezdim zrovna hlemyzdim tempem).
Kdyz se ale na trhu objevila nova sedmicka, byl sem naprosto nadsen. Od zacatku mi to pripadalo jako auto z jineho sveta..
Petimetrova limuzina na svou dobu revolucnich tvaru mi proste ucarovala. A tak , podobne jako hodne jinych, jsem se do toho auta zamiloval. Splnuje totiz dokonale to co sem hledal : luxusni komfortni limusinu, ve ktere se s naprostym konfortem svezete pres pul Evropy, ktera se na prvni pohled netvari jako zbesily sportak, ale kdyz chcete, promeni se v dravou bestii a v klidu ujedete vetsine beznych vozu. Majitele opravdovych sportovnich vozu se nad tim popisem asi pousmeji. Nicmene 745 vazici asi 2 tuny dokaze s vykonem ca 330 koni zrychlit neuveritelnym zpusobem a pri zachovani veskereho pohodli se rucicka tachometru jen neochotne zastavi na 250 Km/h diky tovarnimu omezovaci. Podvozek BMW je kapitola sama pro sebe, a tato limusina, jejiz primarni urceni je samozrejme jinde nez ve zbesilem rezani zatacek na okreskach, je toho dukazem.Pomer mezi sportovnim a konfortnim je nastaven prave tak akorat, aby ste si vychutnali jizdu v klidnem az uspavajicim tempu kolem 150 Km/hod nebo rezali zatacky na okrskach bez pocitu ze auto "ustreli" nebo vas nejak zradi.
Sila osmi valcoveho "ctyriapullitru" je nadherna a jak uz sem napsal, na tak tezky vuz az neuveritelna. Kdyz Vas omrzi klidna pomala jizda, prepnete automat do sportovniho modu a z auta se stane vazne drsna hracka a to podotykam ze uz sem v zivote ridil docela dost vykonych vozu, a samozrejme i aut co melo mnohem vyraznejsi sportovni zamereni. Ale aby se tak chovala limusina, ktera ma vice nez 5 metru a na parkovisti musi malem parkovat na miste pro autobusy, to sem jeste nezazil :)
Jak uz sem tedy uvedl, hlavni rys tohoto vozu je predevsim neuveritelny konfort a pohodli, umocnene radou standardnich prvku v zakladni vybave i doplnkovych atributu.
Jen v kratkosti vycet u tohoto modelu :
Predni priplatkove komfortni sedacky s vyhrivanim, odvetravanim a nastavenim asi ve 30 smerech ( vse samozrejme v elektrice). Krome velmi prijemnych tylnich podperek na hlavove operce, me hodne prijemne zaujalo dofukovani a priklapeni bocnich partii. V praxi to znamena, ze se do sedacky muzete prakticky zapresovat a v zatackach se vicemene nehnete :)Zadni sedacky maji take vyhrivane,z priplatkove vybavy je v zadu ale "jen" lednicka na napoje. Nemyslim tim klimatizovanou shranku, ale "opravdovou" lednicku, ktera se prislusnym tlacitkem uvede do provozu a solidne ochladi napr. male sampanske, nebo kaviar :))
Nemene zabavnou proprietou je elektricky ovladana roletka na zadnim okne. Asi neni lepsi pruda pro doterny blikajici vuz za vami, kdyz mu ji za jizdy vysunete :)) Bocni roletky to bohuzel nema, ale zas tak me to nemrzi. Dale je auto vybavene tzv. soft-close , coz je elektricke dovirani dveri. Jen je lehce privrete a dvere se bezhlucne zaklapnout. To je nenej velmi efektni na pohled ale asi i bezpecne ( kdyz spatne dovrete). Take kufr ma tlacitko na automaticke zavirani a otevirani.
O zvuk se stara priplatkova HIFI professional,kterou udajne tvori 13 reprobeden vcetne dvou subwooferu pod sedadly ( nemel sem moznost jeste prozkoumat). Zni to naprosto dokonale, ale bohuzel mam od zacatku problem s bzucenim a lupanim v nekterych repracich, takze to bude nutne opravit.
Ovladani hlasem mi pripada popravde jako ponekud zbytecna legrace, ale ve vyctu specialnich funkci asi nesmi chybet.
Stejne jako telefon zabudovany jak v palubce, tak s moznosti vyjmuti a pouzivani kolem vozu ( do specialniho slotu si date simku a system si nacte veskere kontakty).
Kola jsou 19" palcova z lehke slitiny a pokud se nepletu sedmicka snese i 21". Ale ja preci jen preferuji komfort a pohodli, takze u devatenactek asi zustanu.
Jak uz tu psal jiny majitel teto sedmicky, ktery na tomto serveru publikoval informace o svem vozu, bmw ma krome toho ve vybave dvojzonovou klimatizaci, mlutimedialni system (ale bez podpory MP3)s navigaci( v mem pripade verze professional), automaticke sterace, 6ti stupnovou automatickou prevodovku s moznosti razeni na volantu, vse v elektrice vcetne operek vzadu, stmivatelna zrcatka, ohrivane ostrikovani skla a svetel, xenony, elektricky síbr, specialne osvetleny interier, osvetlene kliky od dveri i zvenku. graficky parkovaci asistent , tempomat ( v mem pripade bez distance control), a spoustu dalsich specialnich funkci, ktere si uz ani nepamatuji - viz recenze tady na AUTO.CZ
Vtipne ale jiste uzitecne je SOS tlacitko na strope, ktere slouzi pro pripad nouze. Jak sme se se svagrem den po dovezeni auto na vlastni kuzi presvedcili, opravdu funguje. Svagr ho be vahani stiskl a behem 4 s se z reproduktoru ozvalo "Policie CR , hovorte.." :)
Jak jsem uvedl na zacatku, s BMW se seznamuji velmi kratce, prakticky 14 dni. Takze jizdni vlastnosti a podobnejsi informace postupne pripadam.
Zatim jsem absoloval kazdodenni jezdeni po Praze a nekolik cest dalnici do Plzne. V rijnu se chystam na delsi cestu po Evrope ( ca 10.000 Km) takze pokud nebudu liny, prinesu pak resume z tohoto zatezkavaciho testu...
p.s. vsude kritizovany Idrive sem se naucil ovladat asi behem 5 min. Nechapu proc se o tom vsude pise jak je to hrozne. Samozrejme to vyzaduje urcite pochopeni specificke logiky, ale je to naprosto jednoduche a rekl bych i pohodlne. Nevidim v tom opravdu slabinu.
Silné stránky
- Komfort, komfort, komfort.. Luxusni limusina od BMW je proste luxusni a neuveritelne pohodlna, prekvapive :) Na dalnici vas to v rychlosti 160 km/hod uspava , vychutnavate si varhani konzert a pozorujete krajinu.. :) Ve meste si der a nesrovnalosti na silnici vsimnete jen proto, ze auta za vama je objizdeji velkym obloukem :)
- Sila a dynamika motoru. Kdyz chcete, tak to auto proste vystreli jak blazen a po dalnici si radeji budete nastavovat tempomat, protoze je tezke nejet 200.
- Bezpeci. Ve vyctu vybavy sem zapomnel na minimalne 10 airbagu ( tolik sem napocital, mozna to ma jeste dalsi). Kdyz se clovek podiva na dvere, ktere maji v prumeru asi 20 cm, dojde mu teprve jaky je to tank. Navic je auto nabite alektronickou ochranou, ktera hlida obrovske mnostvi veci. Da se to samozrejme vypnout, pak je vetsi legrace, ale pro bezpecnost samozrejme plus.
- Respekt. Nebudeme si nic nalhavat. Mel sem predtim velkou limusinu od Hyundai (XG 350) a celkem me neprekvapovalo ze mi auta uhybaji z cesty a moc se na me nikdo nelepi. S timhle BMW je to ale jina kategorie. Krome par magoru, ktery se na me lepili nebo mi naschval vjeli do cesty, sem si vsiml vyrazneho narustu respektu. Auta na dalnici vam automaticky uhybaji i kdyz jedete 120.. uff , malinko se stydim :)
Slabé stránky
- V mem pocatecnim nadseni neumim popsat nejakou vyraznou nevyhodu. Nicmene :
- Absence MP3. Zni to mozna divne, ale zatim sem vypatral, ze to neni zadna legrace do tohoto modelu nainstalovat. Mam objednany specialni kit, tak dam vedet, jak to dopadlo.
- Obcas mi pripada ze auto je az moc chytre a elektronika zasahuje uplne do vseho. Jako by to auto proste tak trochu jelo samo. Ve vetsine pripadu je to samozrejme v poradku, ale preci jen mi malinko chybi pocit ze ten vuz ridim jen ja :) Uvidim, zatim mam velmi malou zkusenost.. Neumim to lepe popsat, doplnim pozdeji.
- Horsi viditelnos pres A sloupky a dozadu. V nekterych situacich je opravdu nutne se vyrazne naklonit aby mel clovek jistotu ze uvidi ven dobre. Bez parkovaciho asistentu bych se bal couvat. To sem ridil uz hodne velkych vozu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo dovezeno puvodne z Francie. Bal sem se velmi nejakych skrytych vad, takze proslo kontrolou v autorizovanem servisu.
Nechal sem zatim vymenit zadni desticky , vanu oleje od prevodovky, byla mirne pokroucena ( plast) a kapal z ni olej. Dale sem nechal vymenit filtry a olej v motoru a par kosmetickych drobnosti. Cele to prislo i s diagnostikou na ca 20 tisic. Vana is filtrem stala kolem 4 tisic, desticky asi 3 tisice , coz mi pripada uplne normalni cena. Olej vysel asi na 5 tisic, protoze je ho tam holt hodne :) Nicmene nedal sem za to vice, nez sem byl zvyklej u autorizovaneho servisu Hyundai. Nemam zkusenost se servisem Skodovky, ale neverim, ze BMW je tak vyrazne drazsi ze by to smazalo ten kvantitativni a kvalitativni rozdil v jizde a predevsi zazitku z ni :)
Kazdopadne me nemile prekvapilo nasledujici. V servise mi automaticky nabidli update/aktualizaci softwaru vozu. Jestli to dobre chapu, aktualizuje se vlastne neco jako firmware celeho ridiciho systemu vozu, od prevodovky a stabilizacnich programu pocinaje, pres motor az po navigacni a audio system. Je to proces, ktery trva nekolik hodit a da se tak opravit hodne "bugu" softwarove :) Je to vtipne, ze uz i auto je jak Windows.. dostane zaplatu .. U me bylo hlavnim duvodem to bzuceni a lupani v repracich, ktere si tim melo zkusit dat do poradku. Druhy den mi ale volali ze servisu, ze mam problem , ze vuz nejde updatovat. Nervozne sem se zeptal proc a bylo mi sdeleno ze nefunguje CD menic, ktery je umisten v palubni desce. Ulevilo se mi a pozadal sem je at to ignoruji a proste ho nechaji byt, stejne ho nehodlam pouzivat. Servisni technik mi ale vysvetlil ze vuz je natolik "chytry" ze nedovoli pokracovat v uprave softwaru dokud nebude zavada odstranena, jinak by to udajne mohlo pusobit potize.
To mi pripada docela smesne ale zaroven to ukazuje na potencialni problem do budoucna. Pokud to tak opravdu je, znamenat to ze BMW proste po majiteli vyzaduje aby mel vse naprosot v cajku. Tak jen doufam, ze se jednoho dne nestane, ze mi palubnni pocitac nenapise, ze auto se nerozjede, dokud si neumyju ruce..
Kazdopadne to zkusim jeste v jinem servisu, nez se budu poustet do opravy menice. Mozna to tam jen tak dobre neumi...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto sem koupil od kluka, co ho vicemene par dni predtim dovezl do CR z Francie. Prosel sem na netu a pres ruzne spolecnosti historii, zda se OK. Auto bylo dovezeno spolecnosti VIP service.
Zatim ho mam kratce, ale zadny exekutor neprisel.
BMW 745i komfortni dravec
POZOR, sic nerad, ale to auto PRODAVAM. Vice info na 731 907 326
Novinky v recenzi
Pridavam zakladni info ze serveru sauto.cz :
Čtyřdvéřový pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Vidlicový osmiválec V8 s rozvodem DOHC a objemem 4398 cmł, vrtání 92 mm a zdvih 82,7 mm, komprese 10,5, výkon 245 kW (333 koní) při 6100 ot/min, točivý moment 450 Nm při 3600 ot/min. Šestistupňová automatická převodovka, rozvor 2990 mm, hmotnost 1945 kg, maximální rychlost omezena na 250 km/h a zrychlení na stovku za 6,3 s. Nová generace sedanů řady 7 přišla v roce 2001. Dodávaly se modely 735i, 745i, 745 Li (rozvor 3130 mm), 730d a 740d. Základní cena modelu 745i byla 2 273 000 Kč
Přidat názorDiskuse: BMW řada 7 745 (E65)
- Re: nejhezčí sedmička 16.04.2011 22:55 CIZEK
- Pěkné 15.10.2009 20:34 David1976
- Re: Re: Re: Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 05.03.2009 23:05
- Re: Re: Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 05.03.2009 22:37 Xiuing
- Re: Re: Nelibila ale zmenil sem nazor 05.03.2009 22:27 Xiuing
- Re: ZIMA 23.02.2009 13:35
- ZIMA 22.02.2009 19:39
- Re: Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 14.12.2008 06:13
- Re: Re: Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 13.12.2008 15:53 Poustnik
- Re: Re: Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 13.12.2008 14:14 positivemind
- Re: Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 04.12.2008 00:42
- Tak stále chybí foto toho zavazadelníku, 03.12.2008 18:22 Poustnik
- Re: BMW 03.12.2008 00:33
- BMW 01.12.2008 19:11 mayki
- Re: Re: Zase sem se zasmal :) 14.11.2008 01:17
- Re: Re: Re: Zase sem se zasmal :) 11.11.2008 15:54 Dadánek (AlkoholixXx)
- Re: Zase sem se zasmal :) 11.11.2008 15:11 Kajuška
- Re: Re: Re: Zase sem se zasmal :) 11.11.2008 14:57
- Re: Re: Zase sem se zasmal :) 11.11.2008 14:56
- Re: Re: Zase sem se zasmal :) 11.11.2008 14:56
- Re: Re: Zase sem se zasmal :) 11.11.2008 14:55
- Re: Re: Zase sem se zasmal :) 10.11.2008 19:12 Dadánek (AlkoholixXx)
- Re: Zase sem se zasmal :) 10.11.2008 19:06 Ptk
- Re: Zase sem se zasmal :) 10.11.2008 18:59 Poustnik
- Re: Zase sem se zasmal :) 10.11.2008 18:17 Dadánek (AlkoholixXx)
- Zase sem se zasmal :) 10.11.2008 18:15
- znám něco lepšího 01.11.2008 11:33 Prakus
- Re: Re: nejhezčí sedmička 19.10.2008 02:10
- Re: nejhezčí sedmička 07.10.2008 21:13
- Re: Re: Re: nejhezčí sedmička 07.10.2008 00:53
Další vozy BMW řada 7
-
BMW řada 7 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.12.2008 189 Majitel 9.86 Uživatelé
-
BMW řada 7 (2002) Majitel: candat
Přidáno: 8.8.2008 9010 Majitel 9.64 Uživatelé
-
BMW řada 7 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2009 979 Majitel 9.51 Uživatelé
-
BMW řada 7 (2003) Majitel: Marty-H
Přidáno: 17.8.2007 910 Majitel 9.05 Uživatelé
-
BMW řada 7 (2005) Majitel: JT760
Přidáno: 19.12.2013 129 Majitel 6.47 Uživatelé