Recenze
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI SLX
Technické info
Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:219700 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Axess".
K tomuto autu jsme se dostali víceméně náhodou. Patřilo do jedné velké firemní flotily, která se rozprodávala a za velmi výhodných finančních podmínek tedy nebylo moc co řešit. Najeto měla v té době 108tkm. Auto (naftovou Octavii) jsme znali již z dřívějška, tato měla navíc silnější motor (81kw) a tehdy nejvyšší možnou výbavu SLX včetně climatronicu a zároveň elektrického střešního okna. Po odstranění firemních polepů a profesionální očistě interiéru i exteriéru auto výrazně prokouklo a mohlo vyrazit na svou další životní dráhu.
Když se ještě krátce vrátím k výbavě verze SLX její obsah je následující: klima, el. střešní okno 4xairbag, ABS, elektrické ovládání všech oken, zrcátek, posilovač, centrál s DO, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedačky řidiče i spolujezdce, loketní opěrka, opěrka mezi zadními sedadly, mlhovky, originál radio, elektrony, palubní počítač. Dodatečně bylo namontováno tažné zařízení a defend lock. Nechápu proč výbava neobsahovala také ASR, v zimě ho docela postrádám a rozjezd s takto těžkým autem s vysokým krouťákem po kluzkém zasněženém povrchu do kopce se ne vždy podaří. Tolik k popisu a nyní již k vlastním zkušenostem.
Protože auto slouží jako první auto v rodině a firmě zároveň jeho roční kilometrový proběh obvykle překračuje 20tkm. K již tak těžkému údělu je ještě nutné připočítat cesty s naloženým vlekem, časté krátké jízdy po Praze a naopak dlouhé sprinty po českých dálnicích. Tím se dostávám k srdci samotného auta a to motoru, který se dle mého soudu k těmto účelům hodí nejlépe ze všech v Octavii možných. Jedná se o mnohými zatracovaný 1,9 TDI s výkonem 81kw. Když ponechám stranou nepříliš kultivovaný zvuk, který mimochodem může obtěžovat normální lidi jen krátce po startu a do rychlosti cca 50km/h (nad tuto rychlost již více vnímáte hluk aerodynamický) nelze mít k tomuto motoru zásadní výhrady. Ano, jeho konstrukce již něco pamatuje, ale na druhou stranu je ověřena dlouhou životností a spolehlivostí pod kapotami VW Transporter apod., které najezdí statisíce km… Další příjemnost spočívá ve spotřebě nafty, kdy při dojezdu kolem 1000km se dlouhodobě pohybuje okolo 5,7l/100km. No není to krásné, míjet pumpy bez povšimnutí a ještě trošku šlápnout na plyn s vědomím, že stejně spotřebu o mnoho nezvýšíte? Spotřeba je samozřejmě odvislá od stylu jízdy – já patřím k těm dynamičtějším řidičům, ale není problém ji držet i pod 5 litry.
Nyní pár slov k podvozku. Zde budu hodně srovnávat s Fabií, která je naším druhým autem v rodině a k přečtení její recenze zde vás tímto také zvu. Říkává se, že by se neměla srovnávat jablka s hruškami a tak nějak je to i v případě Fabie a Octavie. Důvodů proto je hned několik. Předně musím říct, že na úroveň kvalit podvozku Fabie Octavia zkrátka nemá. Je to dáno především, konstrukčním stářím podvozkových skupin Octavie, naladěním více do komfortu a také typem karoserie, kdy combi a tím pádem delší rozvor i převisy karoserie neumožňují to, co si mohu dovolit s Fabií - tam mi to zase ale neumožňuje motor:). Proto také nazvat Octavii Combi přídomkem RS je čiré šílenství. Tím ovšem neříkám, že podvozek Octavie je špatný, jen je to auto jiného než sportovního zaměření…
Všechna pro a proti tohoto auta jsem si plně uvědomil při dovolené v Norsku v létě 2007, kdy jsme v autě obsazeném 4 lidmi a plným kufrem ujeli přes 8tkm a takřka žili celých 14 dní. Tady bych začal interiérem. Oproti druhému autu použitému k naší cestě (Citroën Xsara Picasso) samozřejmě neměla Oktávka šanci. Málo místa v interiéru celkově, chybějící schránky v podlaze atd.:-). Objektivně to ale tak strašné není. Já seděl většinou za volantem nebo vedle, kde jsem si pohodlí udělal, takže stížnosti přicházely hlavně zezadu – málo místa na kolena a nohy, široký a vysoký středový tunel, chybějící výdechy klimatizace… naopak si pochvalovali středovou loketní opěrku mezi předními sedadly na kterou přesně pasoval jejich DVD přehrávač a pak už byli zticha:). Občas na ně při prudkém brzdění spadly nějaké věci z přeplněného kufru (roletka musela pryč) ale jinak ok. Ocenil jsem také zásuvku na 12V v kufru, až na to že nám při zapnuté autochladničce do rána vycucla baterku:). Z funkční výbavy mi na tak dlouhé cestě chyběl tempomat, ale vzhledem k tomu, že jsme stejně stále čekali na benzinové Picasso 1,8 (jak na dálnici, tak u pumpy – my jsme tankovali jen u každé druhé co on) a nemohli držet svých 170km/h (v Německu samozřejmě, v Norsku je max. 100-110) tak se to dalo přežít.
A co říci závěrem? Octavia Combi první generace je až na pár drobností stále dobré auto. Doporučil bych každému, dříve než napíše recenzi, se do svého auta zavřít na 14 dní a ujet aspoň tolik co my. Taková zkušenost převáží mnoho let běžného provozu.
Silné stránky
* silný a úsporný motor
* výkonné brzdy
* prostor v kufru
* dobrá výbava
* spolehlivost celého vozu
Slabé stránky
* méně místa v interiéru
* zvukový projev motoru
* nevhodné umístění panelu klimatizace (nelze ovládat za jízdy)
* chybějící výdechy klimatizace pro cestující vzadu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pouze běžné roční prohlídky u autorizovaného servisu Škoda a výměny oleje (do roku 2007), nyní u ATU. Výměna poškozeného skla od kamínku u AutoskloExpress.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno z firemní flotily, vůz byl silně zašpiněn a zakouřen. Výborná cena.
Ostatní
Na autě jsem provedl drobné úpravy, tak aby se (nejen mě) líbilo:
* Tmavé boční blinkry
* Velké vnější zpětné pravé zrcátko
* Řadička RS
* Stěrače Bosch Aerotwin
Novinky v recenzi
2.10.2010
nový klima kompresor a vzpěry pátých dveří
Velký servis
Autíčko prošlo v květnu při 187tkm velkým servisem - komplet rozvody + vodní pumpa, olej, brzdové destičky a montáž tempomatu, který ještě více začne zpříjemňovat její dlouhé cesty;-).
Přidány nové fotografie z dovolené na Korsice a Sardinii.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 1,9 TDI SLX
- Re: cestovatel 03.09.2008 19:01
- cestovatel 01.09.2008 15:31 janoš
- Re: korzika 19.08.2008 17:55
- korzika 16.08.2008 12:28 jmurjr (H22A7)
- Re: Re: Poslední 04.05.2008 23:40
- Re: Poslední 04.05.2008 23:39
- Re: Poslední 01.05.2008 13:56
- Poslední 01.05.2008 13:54
- Re: Pro puntičkáře: 19.04.2008 22:37
- Pro puntičkáře: 18.04.2008 16:27
- Re: Re: Pěkná kára! 10.04.2008 16:18 Chuck Norris
- Re: Re: Re: Re: Re: bomba! 10.04.2008 15:17 Chuck Norris
- Re: Švédsko 09.04.2008 13:32
- Švédsko 09.04.2008 10:29 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: bomba! 09.04.2008 10:26
- Re: Re: Re: bomba! 09.04.2008 10:24
- Re: Re: Re: bomba! 07.04.2008 14:45 jouda(AlkoholixXx)
- Re: Re: Re: bomba! for Axess 06.04.2008 22:12 Chuck Norris
- Re: Re: bomba! 06.04.2008 22:11 Chuck Norris
- Re: Pěkná kára! 06.04.2008 21:09
- Re: Pekne 06.04.2008 21:07
- Re: super 06.04.2008 21:05
- Re: hmm 06.04.2008 21:04
- Re: octavka 06.04.2008 21:01
- Re: nadhera 06.04.2008 20:59
- Re: Re: bomba! for Axess 06.04.2008 20:57
- Re: bomba! 06.04.2008 20:55
- Re: Pěkné fotky 06.04.2008 20:53
- Re: Re: Krásná 06.04.2008 20:52
- Pěkná kára! 06.04.2008 20:25
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé