Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI SLX

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:219700 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Axess".

K tomuto autu jsme se dostali víceméně náhodou. Patřilo do jedné velké firemní flotily, která se rozprodávala a za velmi výhodných finančních podmínek tedy nebylo moc co řešit. Najeto měla v té době 108tkm. Auto (naftovou Octavii) jsme znali již z dřívějška, tato měla navíc silnější motor (81kw) a tehdy nejvyšší možnou výbavu SLX včetně climatronicu a zároveň elektrického střešního okna. Po odstranění firemních polepů a profesionální očistě interiéru i exteriéru auto výrazně prokouklo a mohlo vyrazit na svou další životní dráhu.

Když se ještě krátce vrátím k výbavě verze SLX její obsah je následující: klima, el. střešní okno 4xairbag, ABS, elektrické ovládání všech oken, zrcátek, posilovač, centrál s DO, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedačky řidiče i spolujezdce, loketní opěrka, opěrka mezi zadními sedadly, mlhovky, originál radio, elektrony, palubní počítač. Dodatečně bylo namontováno tažné zařízení a defend lock. Nechápu proč výbava neobsahovala také ASR, v zimě ho docela postrádám a rozjezd s takto těžkým autem s vysokým krouťákem po kluzkém zasněženém povrchu do kopce se ne vždy podaří. Tolik k popisu a nyní již k vlastním zkušenostem.

Protože auto slouží jako první auto v rodině a firmě zároveň jeho roční kilometrový proběh obvykle překračuje 20tkm. K již tak těžkému údělu je ještě nutné připočítat cesty s naloženým vlekem, časté krátké jízdy po Praze a naopak dlouhé sprinty po českých dálnicích. Tím se dostávám k srdci samotného auta a to motoru, který se dle mého soudu k těmto účelům hodí nejlépe ze všech v Octavii možných. Jedná se o mnohými zatracovaný 1,9 TDI s výkonem 81kw. Když ponechám stranou nepříliš kultivovaný zvuk, který mimochodem může obtěžovat normální lidi jen krátce po startu a do rychlosti cca 50km/h (nad tuto rychlost již více vnímáte hluk aerodynamický) nelze mít k tomuto motoru zásadní výhrady. Ano, jeho konstrukce již něco pamatuje, ale na druhou stranu je ověřena dlouhou životností a spolehlivostí pod kapotami VW Transporter apod., které najezdí statisíce km… Další příjemnost spočívá ve spotřebě nafty, kdy při dojezdu kolem 1000km se dlouhodobě pohybuje okolo 5,7l/100km. No není to krásné, míjet pumpy bez povšimnutí a ještě trošku šlápnout na plyn s vědomím, že stejně spotřebu o mnoho nezvýšíte? Spotřeba je samozřejmě odvislá od stylu jízdy – já patřím k těm dynamičtějším řidičům, ale není problém ji držet i pod 5 litry.

Nyní pár slov k podvozku. Zde budu hodně srovnávat s Fabií, která je naším druhým autem v rodině a k přečtení její recenze zde vás tímto také zvu. Říkává se, že by se neměla srovnávat jablka s hruškami a tak nějak je to i v případě Fabie a Octavie. Důvodů proto je hned několik. Předně musím říct, že na úroveň kvalit podvozku Fabie Octavia zkrátka nemá. Je to dáno především, konstrukčním stářím podvozkových skupin Octavie, naladěním více do komfortu a také typem karoserie, kdy combi a tím pádem delší rozvor i převisy karoserie neumožňují to, co si mohu dovolit s Fabií - tam mi to zase ale neumožňuje motor:). Proto také nazvat Octavii Combi přídomkem RS je čiré šílenství. Tím ovšem neříkám, že podvozek Octavie je špatný, jen je to auto jiného než sportovního zaměření…

Všechna pro a proti tohoto auta jsem si plně uvědomil při dovolené v Norsku v létě 2007, kdy jsme v autě obsazeném 4 lidmi a plným kufrem ujeli přes 8tkm a takřka žili celých 14 dní. Tady bych začal interiérem. Oproti druhému autu použitému k naší cestě (Citroën Xsara Picasso) samozřejmě neměla Oktávka šanci. Málo místa v interiéru celkově, chybějící schránky v podlaze atd.:-). Objektivně to ale tak strašné není. Já seděl většinou za volantem nebo vedle, kde jsem si pohodlí udělal, takže stížnosti přicházely hlavně zezadu – málo místa na kolena a nohy, široký a vysoký středový tunel, chybějící výdechy klimatizace… naopak si pochvalovali středovou loketní opěrku mezi předními sedadly na kterou přesně pasoval jejich DVD přehrávač a pak už byli zticha:). Občas na ně při prudkém brzdění spadly nějaké věci z přeplněného kufru (roletka musela pryč) ale jinak ok. Ocenil jsem také zásuvku na 12V v kufru, až na to že nám při zapnuté autochladničce do rána vycucla baterku:). Z funkční výbavy mi na tak dlouhé cestě chyběl tempomat, ale vzhledem k tomu, že jsme stejně stále čekali na benzinové Picasso 1,8 (jak na dálnici, tak u pumpy – my jsme tankovali jen u každé druhé co on) a nemohli držet svých 170km/h (v Německu samozřejmě, v Norsku je max. 100-110) tak se to dalo přežít.

A co říci závěrem? Octavia Combi první generace je až na pár drobností stále dobré auto. Doporučil bych každému, dříve než napíše recenzi, se do svého auta zavřít na 14 dní a ujet aspoň tolik co my. Taková zkušenost převáží mnoho let běžného provozu.

Silné stránky

* silný a úsporný motor
* výkonné brzdy
* prostor v kufru
* dobrá výbava
* spolehlivost celého vozu

Slabé stránky

* méně místa v interiéru
* zvukový projev motoru
* nevhodné umístění panelu klimatizace (nelze ovládat za jízdy)
* chybějící výdechy klimatizace pro cestující vzadu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze běžné roční prohlídky u autorizovaného servisu Škoda a výměny oleje (do roku 2007), nyní u ATU. Výměna poškozeného skla od kamínku u AutoskloExpress.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno z firemní flotily, vůz byl silně zašpiněn a zakouřen. Výborná cena.

Ostatní

Na autě jsem provedl drobné úpravy, tak aby se (nejen mě) líbilo:
* Tmavé boční blinkry
* Velké vnější zpětné pravé zrcátko
* Řadička RS
* Stěrače Bosch Aerotwin

 

Novinky v recenzi

2.10.2010 21:49

2.10.2010

nový klima kompresor a vzpěry pátých dveří

31.5.2009 20:04

Velký servis

Autíčko prošlo v květnu při 187tkm velkým servisem - komplet rozvody + vodní pumpa, olej, brzdové destičky a montáž tempomatu, který ještě více začne zpříjemňovat její dlouhé cesty;-).

4.8.2008 00:00

Přidány nové fotografie z dovolené na Korsice a Sardinii.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 1,9 TDI SLX

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím bez poruchy.

praktičnost
10

Velmi dobrá.

prostornost
8

Obrovský kufr, v interiéru už je to trošku horší:(.

jízdní vlastnosti
7

Dobré, auto zůstává dlouho neutrální, pak se projeví nedotáčivost a těžký motor.

jízdní komfort
8

Dobrý, ale mohl by být lepší.

provozní náklady
8

Nízké;-)

náhradní díly
10

Dají se sehnat všude.

výkon motoru
9

Tak akorát.

spotřeba
10

Vynikající.

hlučnost motoru
6

Vyšší.

kvalita sedadel
7

Standardní.

brzdy
9

Velmi dobré s brzkým nástupem.

zavazadlový prostor
10

Málokdo má větší:)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…