Recenze
Škoda Octavia 1. 9 TDI Elegance 103 kW
Technické info
Přezdívka auta Octavěnka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 81 / 103 * kroutící moment [Nm]: 235 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 / 9.1 * maximální rychlost [km/h]: 205 / 215 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 / 5 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Elvis87".
Dobrý den,
chtěl bych Vám představit můj automobil Škoda Octavia Combi, který používám téměř denně do školy (přes 60 km). Dlouho jsem přemýšlel, zda sem toto auto vložit, přeci jen je to tuctovka, kterou každodenně vidíme na silnicích. Ale spíše jsem chtěl napsat své postřehy, možné i pro Ty, kteří o tomto automobilu uvažují.
Nebudu sem psát různá data, ta si můžete najít kdekoliv na internetu.
Škodověnka spatřila světlo světa v roce 2003. Tovární motor je 1.9 TDI 81 kW/110 koní, avšak dlouho mi tento výkon nepostačoval a nechal jsem ji načipovat cca na 103 kW/140 koní. Na válci měřena nebyla. Jsem naprosto spokojen, kroutící moment byl zvýšen
na 300 Nm, což plně postačuje k bezpečnému předjíždění, které jsem před čipem bral s rozvahou. Zdá se mi, že motor má po chipu tišší chod. Maximální rychlost byla zatím tachometrových 215 km/h, šla by více, ale dálnice byla krátká, zkusím až na jaře. Žádné saze za mnou, je ale třeba se k autu chovat slušněji, přeci jen je tam turbo. To znamená, měnit rozvody po 90 000 km, po 15 tis. km měnit olej (osobně tam liji Shell 5W 30 Diesel). Také je dobré, nechat auto vydýchat po delší trase či sportovnějším chování, určitě se Vám v budoucnu odvděčí.
Vše měním u mého kamaráda, servisům moc nedůvěřuji, když to vidím například v našem městě. . ., ale i v renomovaném autorizovaném servisu v Praze žádná sláva, když si tam známý dával nového Transportera k výměně skla. Rozřízli mu i tapec a nechali mu to. Když to zjistil, zašel za šéfem, zda si nedělá legraci a ten se mu omluvil, samozřejmě půjčil auto. Omlouval to tím, že se mechanik zaučoval. Je trošku smutné, že se zaučuje na autě za 700.000 Kč, avšak to je můj názor a vy můžete mít jiný.
HISTORIE, KTERÁ PŘEDCHÁZELA TOMU, NEŽ JSEM VLASTNIL ŠKODOVĚNKU
Tohle auto je vlastně mé čtvrté, první byla Citroën Xsara Break 1.9 TD, druhým Citroën Xsara 1.4i Coupé (to byl můj miláček a zůstalo mi v srdci), poté Peugeot 307 1.4 16V LPG (LPG - v tomto autě katastrofa). Tato auta přidám postupně. Jen chci říct, že Octavia je o třídu výš. Můžete mít názor jiný.
Auto jsem koupil od soukromého majitele v Německu v srpnu roku 2008. Vše proběhlo bez problémů, ojeté auto bych koupil jedině tam. V té době mělo najeto 82 tis. km. V 90 tis. byly měněny rozvody, olej, filtry. Při 105 tis. km jsem měnil olej podruhé a brzdová kapalina byla vyměněna (výměna by měla probíhat po 2 letech).
Repro je originální a musím říct, že to není nic hrozného, jsem s tím spokojen.
PNEU
Co mě vadí, jsou 15" kola obuté na Bridgestonech, ale budu kupovat nové. Na větší litá kola zatím nemám, takže se musím spokojit se současnými. V zatáčkách moc nedrží. Řídil jsem kamarádovu, která je na 17" a musím říct, že je to úplně o něčem jiném, i když bych řekl, že se to projevuje na snížení výkonu. Osobně bych volil 16".
SVĚTLA
Byly tam halogenové žárovky H4, poté jsem kupoval od Philipsu Night Guide Double Life, ale nebylo to to pravé ořechové, co bych si představoval. Tak jsem nechal namontovat Bixenony H4 (8000). Známí mě od toho odrazovali, že na mě budou blikat apod. Není to pravda, když máte správně nastavené světlomety. Ono i originální bixenony Octavia II. nejsou také nic něžného. A navíc, všiml jsem si, že je mají i řidiči kamionů a dokonce autobusů.
VÝBAVA
4x airbag, klimatronik, ABS, ASR, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrka, všechna okna v elektrice, tažné, zamykání zpátečky a mnoho dalšího
SPOTŘEBA
Například dnes jsem jel svou každodenní cestu do Prahy a na úseku, kde se jezdí 90 km/h jsem naměřil spotřebu 4,2l a dálnici 150-180 km/h. Průměr byl 5.0l. A to ještě jezdím na zimních pneu, takže když jedu defenzivněji i po dálnici, není problém jet za 4.7, záleží však na Vaší noze, zda brzdíte motorem apod. Rekord byl 3.7 l, ale to byla fuška.
5. VRATA
Koroze pátých vrat, to je kámen úrazu. Zdá se mi, že se tento problém vyskytuje hlavně u ročníků 2003, takže v létě půjdou na Octavěnku nové. O auto se starám, myji ho voskem, 3x ročně ho leštím, ale to mě štve. Zajímalo by mě, zda se dá tato problematika reklamovat v rámci záruky proti prorezivění, kterou škodovka nabízí. Nevíte o tom něco?
BEZPEČNOST
Co se bezpečnosti týká, v roce 2001 získala 4 hvězdičky. Pro více info uvádím odkaz.
http://www.euroncap.com/tests/skoda_octavia_2001/102.aspx
JÍZDA
Nemám připomínky, jen k tomu, že zadní část je lehká, ale dá se na to zvyknout. Je to zkrátka rodinné auto, takže měkké nastavení podvozku, není to auto na žádné závodění. Brzdy by mohly být o něco razantnější, je to průměr.
INTERIÉR
Líbí se mi, naopak bych řekl, že je hezčí a kvalitnější, než v Octavii II., ale to je můj subjektivní názor. Měkké plasty, je jednoduchý, precizní.
OTÁZKY K ZAMYŠLENÍ
Také postrádáte například v novém Superbu turbodieselový šestiválec? Vždyť přeci zvuk 2.5 TDI neměl chybu! Kdybych měl tu možnost, zvolil bych třeba Superba I. s tímto motorem, poté ho bohužel přestali do auta dávat. Co říkáte na to, že v novém Passatu bude 1.2 TSI? Za chvíli budou vyrábět 1.0 TSI se třemi turby. Také je v plánu miniauto Škoda City (nebo tak nějak je ten název) a inženýři v Mladé Boleslavi uvažují, zda nezačít vyrábět dvouválec. . .
Můj táta má Octavii II (77 KW, chip na 105 kW). Jede stejně jako moje, jen se mi zdá, že se jakoby se dusila. Možná je to kvůli emisím, nevím. Jakoby výkon byl přiškrcený. Spotřeba je přibližně o 0,5 l vyšší. Nevím, jaké jsou nové commonrailové turbodiesely, ale myslím, že už nejsou tak kvalitní, jako klasické tdi. Dle mého názoru jsou náchylnější na kvalitu paliva, staré TDI jely i na slunečnicový olej. Hlavně DPF, to je výmysl. Co si o tom myslíte? Naštěstí se dá odstranit:-).
.....................
23. 4. 2010
Motor 1.2 TSI
- nedávno se začala tato motorizace montovat do koncernu VW. Zatím tento maloobjemový motůrek v testech chválí, tak jsem zvědav. Spíše by mě zajímalo, jak dlouho vydrží. Pokud tak jako 1.6, smekám, ovšem to uvidíme postupem času.
! Jen ať ho nestrkají do Passatu (vím, mají už to v plánu), ale proboha NE!
.....................
Rád se s Vámi podělím o Vaše názory či připomínky.
Velký dík mým rodičům, nebýt jich, mohl bych jezdit autobusem!
Mám své auto rád a splnil se mi můj dětský sen.
Děkuji, že jste svůj čas věnovali této recenci!
Silné stránky
- motor
- spotřeba
- je to držák
- mnoho náhradních dílů
- prostornost
Slabé stránky
- kola 15
- někomu vadí zvukový projev motoru, mně se ale líbí!!!
- koroze 5. vrat
- absence ESP
- absence 4x4
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jediné, co mě zradilo byla vybitá baterie.
Servisuji u kamaráda, vím, co tam dává, protože jsem u toho.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vše proběhlo v pořádku, osobní domluva.
Novinky v recenzi
Už je prodaná
Tak Octavěnka má už nové majitele. Jsou to příjemní lidé a vypadali, že se o ní dobře postarají, což je pro mě hlavní! Musím přiznat, že jsem uronil slzu. . .
Prodej
Octavěnka je již REZERVOVÁNA!!!
Prodám
Prodávám Octavěnku. Důvodem není žádný technický problém, šlape jako hodinky!!! Je o ní řádně pečováno!!! V případě zájmu, info naleznete na: http://sauto.cz/nahled-inzeratu/8098161
Jak jde čas
Tak Octavěnka má za sebou téměř 120 tis. km. V plánu je výměna oleje (jako každých 15 tis. km) a filtrů. Zhruba před měsícem jsme dali nové brzdové destičky. Těch 40 tis. km, co jsme spolu najeli, bylo vše bez problému. Volby tohoto auta rozhodně nelituji.
brzdové destičky - rada
Nastal čas vyměnit u Octavěnky přední brzdové destičky. Rozhoduji se mezi ATE, Ferodo Thermo Quiet či Lucas? Nemáte někdo zkušenosti? Děkuji a pěkný den
Prodám
Prodávám Octavěnku. Je v perfektním stavu, bezproblémové auto.
V případě zájmu mě konktaktujte na e-mailu: frukta@seznam.cz. Cena 150 tis. Kč
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1. 9 TDI Elegance 103 kW
- Re: koroze 17.08.2012 19:40 twistedTSD
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 22:59
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 12:04 talio2
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 11:27
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 10:20 talio2
- Re: Re: Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 10:05
- Re: Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 08:44 talio2
- Re: Re: Re: jaky vuz 07.06.2010 07:42
- Re: Re: jaky vuz 06.06.2010 21:30 talio2
- Re: jaky vuz 06.06.2010 21:14
- jaky vuz 06.06.2010 20:24
- Re: auto 06.06.2010 12:53
- auto 06.06.2010 11:55
- Re: prodej 06.06.2010 11:12
- prodej 05.06.2010 21:36
- Re: Re: Re: Re: Re: koroze 12.02.2010 12:44 talio2
- Re: Re: Re: Re: koroze 31.01.2010 14:18
- Re: Re: Re: koroze 31.01.2010 12:46
- Re: Re: koroze 30.01.2010 13:58
- Re: koroze 26.01.2010 10:13
- koroze 25.01.2010 23:01 Jack1989
- Re: Re: Re: Proč dáváš za jednu fotku 10b? 25.01.2010 10:13 talio2
- Re: Re: Proč dáváš za jednu fotku 10b? 25.01.2010 08:27 FRPE
- Re: Proč dáváš za jednu fotku 10b? 25.01.2010 07:37
- Proč dáváš za jednu fotku 10b? 24.01.2010 22:52 FRPE
- Re: Fotky 22.10.2009 16:57
- Fotky 22.10.2009 14:30
- Re: 5. vrata 21.10.2009 21:03 matlok
- Re: Re: čip? 20.10.2009 17:52
- Re: čip? 20.10.2009 17:41
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé