Recenze

8 Majitel

Nissan Primera

7.29 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Primera, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Nissan Primera Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 181 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "BillyTheBird".

Auto koupeno minulý rok ze začátku léta od 2. majitele. Cena odpovídala mým představám o autu za 100tis a tak jsme si plácli.

POPIS:

Nissan je na svoji dobu vlastně v nejlepší výbavě sport takže: xenony, 2x přední airbag, 2x boční airbagy, předpínače pásů, klima, ABS, EDS, manuál 5-ti kvalt,kožený perforovaný volant, lité kola, sportovní sedadla a bíle podbarvené budíky, vše působí decentním sportovním dojmem, přesně takovým jaký si člověk od japonského stroje představuje.

JÍZDA A SROVNÁNÍ:

Co se týče jízdy jako takové myslím,že konkurence v dané kategorii(myslím tím jízdními vlastnosti) bude určitě dvoulitrová Alfa 156 a dvoulitrový Focus.

Měl sem možnost docela podrobného srovnání a v kvalitě jízdy, plavnosti a celkově uživatelské nenáročnosti je podle mě o malinko lepší zmiňovaný Focus, který sice podle mě trochu zaostává kultivovaností motoru, ale za to míň se naklání a má pevnější šasi než Primera.

Alfa zase září neuvěřitelnou strmostí řízení a elánem, kterým jde za plynem, brzdy jsou mnohem ostřejší než u japanoamerikánce, zaroveň jsou dobře dávkovatelné a nevadnoucí.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Primera, ale suveréně vede při držení stopy a pokud si koupíte adekvátní pneu kvalitním jízdním vlastnostem/ já mám Potenzy er300/ tak Vás blížení se limitu krůček po krůčku bude neuvěřitelně bavit. Projíždění zatáček zvládá se stoickým klidem, jako by Vám volant říkal:´´´ty vole proč se ti rosí čelo při té 180tce v té krásné nenápadně se kroutící zatáčce?:) ´´

Opravdu zadní nezvykle kombinovaná náprava/rozhodně ne primitivně/ je fontánou přilnavosti na takřka jakémkoliv povrchu, působí stabilně i na hodně špatné silnici a zadní kola tím mají téměř vždy ideální kontakt s vozovkou, což je samozřejmě žádoucí:)

Přední náprava nemá naprosto žádný problém s přenosem výkonu na vozovku, ikdyž na druhý a kolikrát i třetí kvalt je nutno být při plné akceleraci vždy velmi pozorný! Jelikož nemá žádného pomocníka typu ASR, dá se s japončíkem i v mezích zdravého rozumu pěkně zahrabat popř driftovat...

MOTOR:

Co se týče motoru tak se jedná o osvědčený a téměř nezničitelný motor 2.0 103kW/140koní, který se ještě teď montuje do {kaškajů}.
Snese opravdu moc, říká se i že macešské jednání. Na svůj věk není nejvýkonější, o to sametovější průběh ale na čtyřválec má. Dá se říct, že reálné probuzení přichází od 1500ot/min od kterých táhne až do subjektivní špičky v 5800ot/min kde přichází maximum točivého momentu a vytáčet auto za tuto hranici už není zapotření a tak trochu je to i nepříjemné, jelikož motor už má velice hrubý zvuk oproti zpěvným Hondám či Alfám.
Rychlosti jsou bájenčně seskládany tak, že na dvojku se dá jet 100km/hod a přitom si motor nechá líbit klidně 50km/hod na pětku a to i v obci...

Maximálku jsem snad ani nezkoušel(220km/h jede), ale pocitově největší zrychlení má řekněme od 160-180 km/hod kde pětka točí nějakých 4800ot/min a jde velice rychle za plynem...řekl bych i že toto je i ideální cestovní rychlost na dálnici, kde si motor řekne cca o 9,5l/100km

Co se týče jízdy mé svižné ale maximálně bezpečné jízdě vůči ostatním tak nejvíce si jí užívám na okreskách, které dobře znám a mám je projeté nesčetněkrát...tam opravdu přemožitele najdu jen zřídkakdy a většinou to bývá modrobílý 6-ti hrnkový matador, před kterým se ale na druhou stranu rád skloním, pokud na to pan dotyčný tedy má... řekl bych, že se většinou jedná o souboj nervů než limitů obou aut, protože pokud chci zůstat ještě dloouho mezi živými automobilovými nadšenci tak mihotat se mezi vesnicema víc než 180km rychlostí je opravdu čistý hazard, při kvalitě našich silnic...:)

ABYCH JEN NECHVÁLIL:

Na druhou stranu nepotěší mírný neduh všech Primer a to lehce gumové řazení, které nepatří mezi nejpovedenější, každopádně opravdu citelně se práce s převodovkou zpraví jakmile zkrátíte řadičku o nějaký ten centimetr!
Ne zrovna příjemná je i cesta při bočním větru, který se mnou nemálokrát pěkně zacloumal a tak při vichru vždycky bystřím smysly. Během naškorpených smyslů si taky nejdé nevšimnout, že na našich silnicích vznikají na jinak pevném a solidním řízení vůle, které se při delší nečinnosti majitele auta můžou proměnit na pěkně vláčnou a nebezpečnou jízdu, a pak je tedy zapotřebí opět zvolnit...

NA ZÁVĚR:

Je nutno podotknout, že se nejedná o žádný vyloženě sportovní vůz, ale v rámci kategorie budete jen těžko na tu dobu hledat na silnici přemožitele.

Silné stránky

-ledově klidné držení stopy i v opravdu velmi velkých rychlostech
-pružný a kultivovaný motor
-přesnost a strmost řízení
-auto nezmar, motor snese všeobecně i macešské chování
-komfort a kvalita jízdy při plném zatížení
-více než 500-ti litrový kufr
-brilantní svítivost xenonových světlometů
-perfektně pracující ABS
-vcelku nevšední auto
-auto pro řidiče
-v létě špičková a velice sofistikovaná klima

Slabé stránky

-náchylnost na boční vítr
-nemá rádo vyjeté koleje
-trošku gumové a nepřesné řazení
-v dané třídě perfektní jízdní vlastnosti jsou vykoupeny náchylností ramen a čepů řízení
-relativně větší spotřeba při poskakování ve městě
-menší komfort při neobsazeném vozu
-posilovač řízení by mohl být tužší
-malý rejd
-v zimě v plném vytížení auta lidmi klima nezvládá svou práci, tzn zadní okýnka se zamlužují..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za 30.000km jsem měnil 2x olej motorový a filtry,1x olej v převodovce, stabilizátory, kuláče, silentbloky a ramena + přední tlumiče- povrch našich cest je kolikrát těžko stravitelný jak pro auto tak posádku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

vstřícné jednání, super historie..

 


Další vozy Nissan Primera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

zatím mě nikde nenechalo, jen je zapotřebí hlídat vůle přední nápravy

praktičnost
9

je to sedan, ale s mamutím kufrem, takže spokojenost!

prostornost
8

ve předu se se svýma 187cm posadím s přehledem, vzadu za sebe taky! horší je to v příčném směru, kdy je auto užší než konkurenti..

jízdní vlastnosti
9

opravdu precizní jízdní celek, pokud je tedy vše jak má- olej v motoru, žádné vůle v nápravách a kvalitní gumy!

jízdní komfort
7

při nezatížením autě je komfort dostačující, ale na delší trasy v 1 či 2 osobách je to poměrně nekomfortní, sedačky jsou sportnovní a spíš tuhé takže skvěle podrží v zatáčkách, ale na 600km na jeden zátah to rozhodně není!

provozní náklady
8

z drtivé většiny se bude jednat o výměnu dílů přední nápravy a řízení, všechno ostatní bude jen spotřební zboží, osobně sem zatím měnil po 190.000km spodní ramena, čepy, silentbloky, tlumiče a stabilizátory-otázka cca 20.000Kč na dalších 190tis km

náhradní díly
9

bezproblémový, díly z druhovýroby typu meyle, trw či lemforder jsou bezkonkurenční a za přijatelnou cenu...neměl jsem problém.

výkon motoru
8

vzhledem ke spotřebě relativně malý, auto jako celek ale působí opravdu vyváženě..

spotřeba
7

na časté využívání potenciálu motoru a celkově svižnější jízdě po okreskách a časté popojíždění po městě jsem vzhledem k výkonu motoru 140 koní trošičku zklamaný...průměr mám kolem 9,5L/100km

hlučnost motoru
7

popravdě taky trochu zklamání, oproti předchozí Hondě spíš řev než vycizelované návykové ječení

kvalita sedadel
7

na sportovní jízdu opravdu super, komfort pokulhává....

brzdy
8

takový pomalejší nástup ale velmi jemně dávkovatelné a hlavně nevadnoucí, člověk si zvykne...

zavazadlový prostor
9

limitován pouze sedanovým přístupem do kufru...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…