Recenze
Škoda Octavia Škoda Octavia SLX 1.8 20V
Technické info
Přezdívka auta Milášek Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:202000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 173 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "marthy666".
TUHLE Škodovku jsme koupili v roce 2000 v jednom bazaru u známého. Měla najeto něco kolem 120 000 km a v té době to bylo autíčko se slušnou výbavou a silným motorem. Plná výbava SLX zahrnuje palubní počítač, imobilizér, centrální zamykání, všechna elektrická okénka, elektricky nastavitelná zrcátka a jejich vyhřívání, P+Z mlhovky, elektricky ovládané střešní okno a vyhřívané sedačky. Nejvíce se mi však na autu líbí modrá metalíza a motor, který se umí pěkně rozdivočit, ale také umí být krotký jak miminko.
MOTOR o výkonu 125 koní při 5900 ot/min a kroutícího momentu 173 Nm při4100 ot/min, což je ta uplně první osmnáctka co se do Oktávky dávala. Rozvod DOHC má 20 ventilů a to 3 sací s proměnným časováním a 2 výfukové ventily s pevným nastavením. Časování ventilů je podobné jako u systému který používá Porshe. Systém je na principu pohyblivého táhla, ovládané tlakem oleje motoru, umístěného mezi vačkovými koly. Táhlo se nastavuje pomocí el. mag. ventilu, který pouští olej, tím táhlo pohybuje řetězem rozvodu, který pootáčí sací vačkovou hřídelí.Od druhé poloviny roku 97 se pozměnila charakteristika tohoto audiňáckého skvostu tak, že se malinko snížil točivý moment na 170 Nm, ale za to mel dřívější nástup a přímější průběh. Tato úprava umožnila i výkon ve vyšších otáčkách, které z původních 5900 vzrostli na 6000 ot/min. Ovšem, tak i tak, když chcete od motoru aby se trochu hýbal musíte ho vytočit na 3000 ot/min tam motor dostane ohromný tah a táhne až k hranici nejvyššího výkonu. Když ale ve škodovce k tomuto motoru přidali lopatkové turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny, výkon motoru šel pořádně nahoru z původních 92kw/125hp a 170Nm na 110kw/150hp a 210Nm což je už pořádná porce. No a když tomuto motoru přidělili úpravu RS motor zesílil na 132kw/180hp a 235Nm v rozsahu 1950 až 5000 ot/min což je bomba.Dnes už má milášek najeto přes 188 tisíc kilásků a moc mu to nevadí. Autu akorát vadí studený motor, proto když jedu tak ho nejdříve řádně hezky pomaloučku zahřeji a pak můžu, když je to potřeba, na to "šlápnout". Ostatně vytáčení studeného motoru hodnotím jako největší prasárnu na světě!..Tak doufám že mi ještě pár tisíc vydrží...
---200.000 KM---
...Octavence chybí do najetí 200 000 kilásků už jen pár set kilometříků... musím zaťukat (ťuk, ťuk, ťuk) že zatím sme neměli s motůrkem žádný problém... těď malá investice padne do svíček, trošku dolít převodovku a to zas bude nadlouho (doufam) vše.... :)
- Octavka ma tedy 200.000 najetych kilasku a musim rici že je to opravdu spolehlyvý vůz a hodně vydrží. Na motoru nebyly zatím žádné větší potíže jak už sem již zmínil.
- Podvozek je zatím stále ve skvělé kondici. Měněny byly samozřejmě brzdy a obložení, kulové čepy řízení a jeden držák stabilizátoru. Tlumiče mají 55% účinosti, což je dobré.
- Karoserie je poškrábaná na pár místech a v pravých dveřích je malinkatý dolíček od dveří nejké paní na parkovišti.
KOLA mam původní tak jak je zadal výrobce tudíž: litá kola 15" x 6,5 jh2 a pneu continental 195/65 R15 85V. Ale do budoucna bych tam chtěl mít 16" kola a brzdy co se dávali na přeplňovaný model toho to motoru se 150 koňmi.
JÍZDNÍ komfort je parádní zatím jsem spokojen a i díky vyšším pneumatikám se do vozu nepřenáší žádné větší rázy. Pohodlí také zajišťují sedadla s dostatečným bočním vedením a příjemným sedákem. Určitě moc příjemná věcička je vyhřívání předních sedadel v pěti úrovních, které se dávalo do výbavy SLX jako příplatková výbava.
BRZDY jsou spíše lehkým průměrem, je trochu poznat ze byly převzaty z modelu Audi A3, ostatně jako většina dílu podvozku...
Silné stránky
Silných stránek má auto hodně jako např. velký zavazadelník, silný motor, přesné řazení, dobrý podvozek, atd..
Slabé stránky
U slabých stránek bych zmínil akorát malý prostor pro posádku vzadu a malinko vyšší spotřebu i když dá se jezdit s průměrem pod 8,5 litrů v kombinaci město/mimo město, ale na cestě Praha - Č.Budějovice jsme měli průměrnou spotřebu 6,5 L/100... :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem jsou převážně dobré. Větší oprava byla v případě výměny přední nápravy, protože v 60tce jsme najeli na dlažební kostku která ležela na silnici a když je před vámi náklaďák a vy ji spatříte na poslední chvíli už nemůžete nic moc dělat. Tak to odneslo zavěšení kola a liťák s pneu. A druhá nepříjemnost byla když jsem byl na rychlé výměně gum u příčného stabilizátoru a ty po montáži a ujetí pár kilometrů začali vrzat, až pak jsem se dozvěděl, že nebyly použity originál gumy od Škodovky, tak sem je vyměnil za origoš a je to v poho. No a ještš výměna předního skla, totiž přímo doprostřed mi vletěl šutřík a tak muselo původní sklíčko být nahraženo novým.. Ostatně tohle podle mě čeká hodně majitelů.... Pak jednou, když jsem sjížděl z dálnice do kolony automobilů, tak se za mnou vyřítila felda. Říkám si: " to snad nemůže dobrzdit!!" a taky že ne.. Strčila do mne, sic v malé rychlosti, ale plastovej nárazníček to nevydržel a prasknul v rohu. Tak jsem sehnal od známého lehce použitý, ale v dobrým stavu a vyměnil ho.. Jinak autíčko šlape jak má žádný větší problém jsme zatím neměli... :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
S koupí nebyli žádné problémy bylo to přes známého který znal původního majitele...
Novinky v recenzi
Nové FOTO!!!! + Pár slov o najetí 200.000KM!!!
Přidáno 2 archivní foto .. oběvil jsem je náhodou když sem projížděl foto v PC :-D
Nové foto!!!
Teď nedávno se mi zasekl zámek u zadních dveří, tak, že nešly vůbec zavřít zjistil jsem že je zaseklá západka v horní poloze. Tak sem jí dal zpět do spodní polohy pořádně zámeček promazal a teď chodí tak jak má... :-) A pro sichr jsem poradne promazal vsechny vazelínkou, ikdyž je čas občasu profouknu sprejem, asi se tam nahromadilo víc prachu ...
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Škoda Octavia SLX 1.8 20V
- Re: Fotek by mohlo být víc, 09.09.2007 11:25
- Fotek by mohlo být víc, 07.09.2007 18:11 Poustnik
- Re: Re: Re: pěkná 06.09.2007 14:29
- Re: Re: pěkná 06.09.2007 12:12 Sleeper
- Re: pěkná 05.09.2007 11:56
- pěkná 04.09.2007 21:43
- Re: 10b 08.08.2007 16:51
- 10b 08.08.2007 16:06
- Re: Octavia 1.8 08.08.2007 12:24
- Re: SPZ 08.08.2007 12:23
- Octavia 1.8 08.08.2007 11:31 Přemek
- SPZ 08.08.2007 11:23
- 10b 08.08.2007 08:41
- Menší úprava 07.08.2007 21:34
- Re: bodování 07.08.2007 21:32
- bodování 07.08.2007 21:21 Focusman
- Re: Body 07.08.2007 20:14
- Menší úprava 07.08.2007 19:59 Merkur
- Body 07.08.2007 19:54 Sprint
- Re: Re: Re: Re: Re: SPZ 07.08.2007 17:58
- Re: Re: Re: Re: SPZ 07.08.2007 17:52 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: SPZ 07.08.2007 17:40
- Re: 10b. 07.08.2007 17:35
- 10b. 07.08.2007 17:34
- Re: Re: SPZ 07.08.2007 17:33 Ajin(MoDo Team)
- Re: SPZ 07.08.2007 17:31
- 10b. 07.08.2007 17:30 Sprint
- SPZ 07.08.2007 17:28 Ajin(MoDo Team)
- 10b. 07.08.2007 17:26 Sprint
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé