Recenze
Mercedes-Benz 190 190 D
Technické info
Přezdívka auta Medvěd Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:195000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 55 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dundee12".
Můj Medvěd se (narodil) byl vyroben v roce 1991. Já jsem 4 majitel. Auto bylo zakoupeno jako nové v Rakousku ,ale jeho první majitel byl čech. Do naší rodiny se méďa (familiérní označení) dostal v červenci roku 2003. Můj táta s ním každodenně jezdil až do konce roku 2007. Poté jsem ho dostál já jakožto můj první automobil.
Původně jsem měl vybraného VW Golf 2 GTI. To víte mladej kluk ,na papírech ještě ani nestihlo zaschnout razítko jak se lidově říka. Tak sem hned chtěl silný auto se kterym by kámoši dostali na pr... na první křižovatce. Zde jsem se ale nesetkal s pochopením otce ,který jakožto řidič z povolání vídí nejlíp co se na českých silnicích děje. Tak jsem dostal Medvěda. Tovární označení 190D dává tušit že nepude o žádneho trhače asfaltu. Jeho atmosférický dvoulitrový dieselový motor s klasickým řadovým čerpadlem dává řidiči k dispozici 55kw tedy 75 koní při přibližně 4500 ot. za min.
Když vezmeme v ůvahu váhu auta která činí 1200 kg a v kombinaci s manuální 4 stupňovou převodovkou , tak musí být každému jasné že se jedná o lenochoda na 4 kolech. To je taky snad jedna z mála nevýhod tohoto auta s tímto motorem. Většina lidi si tento automobil představuje jako typický taxík 90 let s lakem tzv: slonová kost (pro mě spíš vyblitá žlutá). Hodně lidí si je také pleta s o něco většim a designově lehce odlišním většim bráchou Mercedesem W124.
V interiéru ničím zvláštním nepřekvapí snad jen šíbr v elektrice ,zpětné zrcátko u spolujezdce v el.(taky mohli natáhnout vo 3 kabely víc k řidičovu) ,boční okna manuální ,zadní vyhřívané... Za zmínku stojí řidičova sedačka polohovatelná výškově ,a axiálně ve dvou osách. Na předních sedačkách je spousta místa ,jsou pohodlné až možná trochu předimenzované ostatně jako většina věci na tomto autě.(vyjma ložisek předních kol , která jsou skoro menší než na Škoda 120 a při neopatrném parkování a vyosení ráfku dost rychle odejdou). Další až moc velkou věci v tomto autě je volant v tomto připadě spíše kormidlo. Jeho průměr se mi nepodařilo změřit poňevadž jsem neměl po ruce dostatečně dlouhý metr.:-) Na zadních sedačkách které nejsou nijak dělené pouze na část sedáku a opěráku (bez hlavových opěrek) není moc místa zvláště pro vyšší postavy. Mezi již zmiňovanými sedačkami a kufrem je na stojáka daná palivová nádrž (originální řešení od Mercedesu) o objemu 80 litrů (a to nekecám :-)). Kufr díky tomu nedisponuje bůhví jakým ůložným prostorem , jak by se na první pohled zvenku mohlo zdát. Po městě s méďou jezdím za plus mínus 8litrů. Bohužel koroze postihla i mého černo šedivého mazlíka , a tak se chysta výměna předních blatníku a zadních lemů. Na autě mam i tažné zařízení. Méďa i přes slabý motor dokáže utáhnout opravdu hodně např: Ford Mutt. Designově je Mercedes 190 typickým představitelem své doby tzn: dlouhá kapota(otevíratelná ve dvou polohách) ,hranatější tvary...... Ná svém mazlíkovy mam mračitka od firmy Mattig ,decentní křidlo no name na autě bylo už dyž ho kupoval táta a oplastování dveři které je typické pro novější modely 190tek.
Mercedes 190 jinak taky W201 se vyrábí od prosince roku 1982(benzíny) a diesely od srpna 1983. Výroba benzínových i dieselových 190tek skončila v květnu 1993. Zážehové motory byly od 1.8 litru objemu až do 2.6l. Dieselové od 2.0l do 2.5l. V připadě motorizace 2.0D se kterou jíž půl roku jezdím ,můžu říct že jde o držák který i nezkušenému řidiči promine spoustu chyb např: nepřesné řazení atd.... V případě pravidelné výměny oleje ,filtrů a aspoň minimální udržby je tento motor schopen najet hodně přes 500 000 km a to potvrdí káždý kdo tyto auta a motory zná. Na závěr bych chtěl dodat že i přes pár drobných chyb , no spíše chybiček méďu prostě zbožňuju a nedám na něj dopustit. Je to auto vhodné jak pro začátečníky tak pro zkušené jezdce. A hlavně je to přece Mercedes Benz ne?:-)
P.S. Omluvte prosím můj sloh a pravopis:-)
Silné stránky
- topí po dvou minutách chodu motoru
- na stáři vcelku přijatelná spotřeba
- dostupnost náhradních dílů (hlavně druhovýroba)
- kvalita dílenského zpracování
- velmi kvalitní a bez poruchoví motor
- pořizovací a provozní náklady
Slabé stránky
- velký volant
- pomalé předjíždění (s 2.0 D)
- 4 stupňová převodovka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- zatím žádné ,kadlá bez poruch
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- nemám dostal sem ho od rodiny
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz 190 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2007 2239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 190 (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.5.2007 319 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 190 (1989) Majitel: kubass11111
Přidáno: 15.4.2007 9510 Majitel 9.23 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 190 (1987) Majitel: Jarda N.
Přidáno: 30.10.2015 310 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé