Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mergl, Mercíř, Merc, Méďa, Medvěd Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:255000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2298 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Můj oblíbený strýc mě jako caparta vozil jeho W115 200D. A i přes to, že se u nás v rodině razil kult Škody, já od dětsví sbíral modýlky mercedesů a snil o tom svém nejoblíbenějším - 190. Fascinovala mě hlavně ta jeho obdélníková varhánkovitá zadní světla.
Tak šel čas, já řídil Felici, tu zničil, tak koupil druhou, pak mohutný upgrade na O1 1.6 MPi, kteroužto jsem měl vážně rád, ale... ale prostě jak vás jednou omámí vůně benzínu, chcete něco víc. Na účtě se objevila finanční rezerva, takže...
Vysněný model byl šestiválec 2.6 ve Sportline (ó ty kárované potahy!!!), ideálně z roku 85, protože s vrstevníky si vždy nejlíp rozumíte, že? Jenže to je věc v Čechách nedostupná a jet pro to do Říše jsem neměl koule. Když tu najednou se 10 km od mého baráku objevila vyfešákovaná 2.3 v naprosto originálním stavu, s podmanivým červeným interiérem. Ta 2.3, ze které se následně vyvinuly ty cirkulárky pro DTM. Víme?
Dětský sen byl na dosah, (navíc prvním majitelem tohoto konkrétního kousku byl zakladatel mého oblíbeného Čtyřlístku Jaroslav Němeček!!!) čert vem peníze, žijeme jenom jednou. Navíc tyhle auta mají tu výhodu, že již neztrácejí na ceně. Spíše naopak. No a stodevadesátka byla doma.
Silné stránky
Buď si myslíte, že M je kolotočářská značka, nebo autům rozumíte. Jak se říká: jsou jen dvě značky aut. Mercedes a ty ostatní. Sáhodlouze zde něco popisovat nemá cenu, to chce zažít. Pro mě to začíná do detailu dotaženým designem Bruna Sacca, přes výtečnou techniku, po nezaměnitelný pocit z jízdy. Interiér připomíná spíše obýváček, rovněž tak posez v pohodlňoučkých sedadlech. K tomu volant snad jak z Karosy. Zkrátka pohodlný křižník na nedělní odpoledne.
No a pak ten motor. Stará Německá škola, tedy 2 ventily na válec, aby táhnul vocpoda a podčtvercová konstrukce aby neprotestoval v otáčkách. Vůně spáleného benzínu nezkažená katalyzátorem a zvuk řinoucí se z pod haubny, když se ručička otáčkoměru mihne okolo 4000 otáček. Prostě živelná mechanika z dob, kdy jste ještě auto museli řídit a téměř jste cítili práci každého jeho komponentu.
Slabé stránky
Co byste jako chtěli kritizovat u 30 let mladého auta? Snad jen to "Autobahn" naladění není pro mě to pravé ořechové. Motor má sílu, podvozek potenciál, jenže řízení je pomalé jak fronta u pokladny a odpružení sic jisté přeci jen měkké. A ty kvalty. Bóže, dlouhý jak týden před výplatou. Na trojku může jet 160 km/h, při 130 km/h točí pětka něco kolem 2500 otáček. Zkrátka žádný okreskový rejsingvole. A to mě trochu mrzí, páč EVO verze to uměli. Jenže to už se pohybujeme v jiných cenových relacích. Bohužel. Nicméně občas si nějaké to bryskní předjetí neodpustím, dráždit s tímhle kolotočářským vehyklem hrdé majitele "ochcávek" a "hnůjdajů" mě prostě baví. :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Sem tam stále něco. Ale to jeu těchto nových aut normální.
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz 190 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2007 2239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 190 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.7.2008 49 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 190 (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.5.2007 319 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 190 (1989) Majitel: kubass11111
Přidáno: 15.4.2007 9510 Majitel 9.23 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé