Recenze
Mercedes-Benz C 200 Kompressor W202
Technické info
Přezdívka auta Medson Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:260000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2299 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tizy (famousbmw.autofun.cz)".
JE NA PRODEJ
Jak jsem slíbil, přidávám ještě svého mazlíčka. Je to již spíše klasika a jedná se o W202 200 Kompressor.
V květnu 1993 se představila druhá generace kompaktních Mercedesů střední třídy. Vozy řady W202 dostaly označení C, v duchu nové filozofie přiřazující jednotlivým modelovým řadám označení písmenem. Následovaným samozřejmě tradičním číselným kódem přibližně označujícím zdvihový objem motoru. Automobil vzdáleně připomínal sedany už pár let vyráběné S třídy řady W140. Dostal do vínku moderní techniku, kvalitní antikorozní úpravu a díky pečlivosti věnované přípravě pro výrobu se obešel bez dětských nemocí. I přes mnohem bohatší a komplexnější elektroniku! Nový sedan přinášel více vnitřního prostoru, aktivní i pasivní bezpečnosti a nabízel bohatší základní výbavu. Novinkou byla nabídka čtyř provedení: Classic, svěží Esprit, luxusní Elegance a konečně dynamický Sport. Jednotlivé varianty se nelišily pouze vnějším provedením nebo vnitřní výbavou ale i technicky. Nabídka motorů sahala od dvoulitrového dieselu, který nabízel 55kW, až ke 142kW řadového zážehového šestiválce. Komu i to bylo málo, mohl si už brzo po uvedení sériových modelů pořídit C36 od AMG s mohutným výkonem 206kW. V červnu 1997 se "C-éčko" dočkalo faceliftu a brzo následoval další významný technický počin. Uvedení vznětového motoru s přímým vstřikem paliva technologii Commonrail.
Lepší poměr cena/výbava a od začátku skvělá kvalita dala zapomenout na někdejší problémy při uvádění větší řady W124 na trh. Díky nabízenému komfortu, bezpečnosti typické pro větší modely a klasicky nadčasovému ale ne nudnému designu se nejmenší Mercedes rychle stal nejprodávanější modelovou řadou. A to až do roku 1998, kdy byla představena řada A, která na chvíli přebrala žezlo. Změna (po W201) přinesla očekávaný a zasloužený obchodní úspěch, vůz zaujal přední pozice ve své kategorii. Malý Mercedes už nebyl pouze druhé nebo třetí auto pro manželku či děti. Za první čtyři roky se prodalo více než milion těchto automobilů a přímé konkurenty předstihl díky 33 procentnímu podílu na trhu nejen v Německu, ale i na západoevropském a světovém trhu. V rámci modelové péče se v roce 1995 dostalo na vozy jiné provedení světel a jiný design krytů kol. Za prvních 22 měsíců bylo vyrobeno 500 000 automobilů než došlo na první změny. O rozšíření palety nabízených karosářských variant se v roce 1996 postaralo kombi provedení, to už bylo jasné, že tato řada patří k těm úspěšným.
Novinkou byl taktéž sériově dodávaný "ELCODE" klíč, což je vícenásobně jištěný elektronický systém autorizace vstupu a jízdy. Klasický klíč je nahrazen multifunkčním inteligentním systémem, který pomocí rádiových a infračervených kódů umí selektivně ovládat zámky dveří, zavazadlového prostoru a krytu víčka nádrže, el. okna a střechu, nebo pouze samotné dveře řidiče. Při jízdě, nebo pokud se do 40 vteřin po odemčení některé dveře neotevřou, zamkne všechny zámky. Při nehodě je ovšem opět odjistí. V pouzdru tohoto elektromagnetického klíče je umístěn i vysouvací klasický klíč, umožňující odemčení řidičových dveří a zadního víka, jímž ovšem nelze zpustit motor. Ten je jištěn rafinovaným imobilizérem s plovoucími kódy doplněnými složitým matematickým vzorcem určujícího další jistící kód, který není uložen v paměti žádného vysílače. Teprve když spínač zapalování a řídící jednotky motoru úkol shodně vyřeší, je povolen start. Zdržení půl vteřiny způsobené systémem v praxi téměř vylučuje nežádoucí manipulaci s vozem. Systém je vybaven dokonce záložním mikroprocesorem pro případ výpadku hlavního procesoru.
Moje auto
bylo vyrobeno v roce 1998 a pojí dohromady dvě zásadní specifika - kompressor a výbavu Elegance. Obě varianty patří mezi to nejlepší co se do standartní řady W202 dávalo. Ano byl tu řadový šestiválec 2.8, ale ten nedosahoval dynamiky kompressorové verze a byl určen spíše na kultivované dlouhé přesuny. Výbava Elegance však neobsahuje nejvyšší příplatkové položky jako kůže a elektrické sedačky s vyhříváním. Jinak je však velmi bohatá: 4 airbagy, brzdový asistent BAS, vypinatelný protiprokluz ASR, automatická digi klimatizace, samozřejmosti jsou všechny okna v elektrice, elektricky nastavitelné zrcátka, které jdou také elektricky sklopit, což je výborná věc při průjezdu stísněným prostorem. Dále pak oteviratelný kufr na dálku a další. S výbavou vozu jsem tedy velmi spokojen a poskytuje mi vše, co v autě potřebuji. Jediné, co mi chybí jen tempomat. Nic navíc prostě v autě není třeba :)
Vůz mám opravdu rád, je to taková srdeční záležitost. V současné době má najeto téměř 250 000 km a to bez jediné závady. Také po tomto počtu kilometrů nedělá interiér žádné zvuky, žádné rány od podvozku, nic. Kvalita MB je v tomto případě příznačná.
Motor díky kompresoru táhne uplně odspodu a ve vysokých otáčkách auto dostává silný charakter a krásný zvuk. Akcelerace v tomto vozu je lineární a opravdu táhne hodně. Podvozek je měkčí a poddajný, ale nenaklání se do zatáček, tak, jak by někdo mohl čekat. Je v něm však velmi pohodlné, komfortní a tiché svezení. Mám spoustu najeto v Octavii po faceliftu, která je novější a musím konstatovat, že toto C je téměř ve všem lepší. Tím nechci nijak opovrhovat a odsuzovat Octávii, ale jen mám možnost objektivně porovnávat.
Na dálnici je jako doma, tiše, stabilně a přitom rychle užírá kilometry. Maximálku mám otestovanou na 235.
Motor je ale opravdu skvělý a umí zatáhnout a vzít za srdce. Bohužel spotřeba je s plynem na podlaze vysoká. Ovšem za zvukový projev a pískot kompressoru před červeným polem to stojí občas zato.
Design vozu se mi líbí, je to taková zmenšená verze slavného "mamuta" a také poslední z klasických mercedesů. Jde i říci, že pomalu stárne - ve srovnáni třeba s BMW E36. Proto se i nová třída vrací designem zpět k této generaci. W203 byla revoluční svým vzhledem, ale bohužel nedokázala tolik oslovit, chaběla ji osobnost. A také se zdá opticky ve srovnání s W202 o dost menší. Linie generace W202 jsou pro mě klasickou školou, která má zaděláno stát se v budoucnu krásným youngtimerem. Nejvíce se mi líbí boční linie vozu s nazvednutou "prdelkou" a nízkým čumákem s krásným prolisem přední kapoty. Další zajímavou částí je sloupek zadního okna, který je široky a krásně se napojuje na kufr...Pokud se vůz doplní o větší kola, tak se z něj stává opravdu úžasná záležitost.
I přesto, že je to auto z roku 98, je stále atraktivní a poskytuje kvalitu svezení daleko vyšší než spousta nových současných vozů menší střední a střední třídy. Na tomto tvrzení trvám, vyzkoušel jsem spoustu novších zástupců stejné třídy jiných značek. Auto vynikne zejména při klidné jízdě, kdy motor témeř nejde slyšet, uvnitř dobře odhlučněné kabiny je klid a vůz krásně rovná nerovnosti. To samé platí dálnici, kde je auto velmi pohodlné, rychlé a krásně ukusuje porce kilometrů.
Jde také o skvělého společníka, na kterého se člověk může vždy spolehnout. Poruchy byly: ehmmmm žádné. Dobře jednou odešla baterka, praskl stabilizator a vychodil se čep. Což jsou, ale spotřební věci, které odcházi zejména díky naším skvělým cestám. Toto auto je po stránce spolehlivosti dokonalost. 10 let a 250 000 kilometru a žádná motorová či elektronická porucha. Nic. Tlumiče jsou stále z fabriky, stejně jako výfuk a vše ostatní. Držák neskutečny. A v zimě to byl tank, co dojel všude. Odhaduji, že auto ma před sebou dalších minimalně 300 000 bez problémů. Je to prostě krásný pocit, když vím, že za jakýchkoli podmínek auto každé ráno nastartuju a dojedu tak daleko jak si jen zmyslím. Je to dobrý společník a skvělý sluha.
Stále je to však také reprezentativní auto - pokud je v dobrém stavu a vypadá vizuálně k světu. Nepůsobí staře a vyžile. Zvládá reprezentovat a spousta lidí se za ním ještě otočí. A úspěch má i u něžného pohlaví, víte jak to myslím :) Je to dáno i tím, že těchto W202 se u nás moc nenajde. Je to tu docela vzácné auto. E36 od BMW je na každém rohu a proto se z něj stává staré obyčejné auto ikdyž je vlastnostmí skvělé. Bohužel design zestárl více než u W202. U tohot Mercedesu také neplatí pověst, že je to vůz pro staré páprdy. Tato motorizace a snížený podvozek je opravdu skvělým nástrojem i na sportovnější jízdu a auto má rádo i drifty a člověk se o ně nemusí moc snažit. Stále je všk cítit, že i tak je vůz naladěn na komfort.
Absolutní perla na závěr, zdá se Vám šestiválec málo? 3,6L vás ve střední třídě nepřekvapí? Věřte, že ještě deset let dozadu to byly úctyhodné hodnoty. Tak přímo pro Vás vznikla osmiválcová C 43 AMG. Objem sériového motoru M113 zůstal sice u původních 4266 cm3, ale to je vše co zůstalo společné s ostatními agregáty tohoto objemu, které jste mohli najít spíše v top třídě S. Výkon se přehoupl díky klasickému tuningu přes 300 koní, přesně 306 koní (225kW, ale kdo by zde dával přednost menším jednotkám a číslům). Tvůrce vyprovokoval opět konkurent z Bavorské stáje, nové BMW M3. Koníků dostal osmiválec sice trochu méně ale kroutícím momentem byl Bavorský šestiválec znatelně překonán. Výbavou i provedením se jinak vůz shodoval s C36 AMG. Opět pouze automatická převodovka, zato jste si tuhle raketu střední třídy mohli pořídit i jako kombi!
A právě tento vůz jednou nahradí mou stavající W202 jako auto pro zábavu a skvělý klasik...
Silné stránky
- zátah motoru a kultivovanost
- dynamika
- odhlučnění interiéru
- jízdní vlastnosti, podvozek
- komfort
- dobré brzdy
- je to opravdu držák, velmi spolehlivé auto
- stále dobře vypadá
Slabé stránky
- pohon zadních kol na dešti a v zimě (ikdyž ASR se snaží)
- málo místa na zadních sedadel
- špatná nakládací hrana kufru
- image starého mercedesu a přesto závist jedinců, kteří to nazývají šrotem a sami jezdí ještě starší felicií, která je deklasována tímto Mercedesem o x světelných let :) (bez urážky)
- spotřeba (pokud tomu šlapete na krk)
- drahé náhradní díly a údržba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
nevim nevim, jen tam měním oleje...
Novinky v recenzi
Bum bum
tak me dnes sestrelil starsi pan s uzasnou Dacia Logan na letnich v nejvetsim snehu :) foto v recenzi
Na prodej
Kdyby měl někdo zájem o tento kousek, chci ho prodat
Dnes nainstalována nová předni maska Avantgarde, která je plně chromová. Příď omládla a působí elegantněji
Nově nastříkán levý bok auta, tak snad to nikdo neobejde korunou :) na cestě jsou pořádná kola, už se těším.
Tak konečně z Německa dorazily světla a byly dnes nainstalované. Jak se mi tvar zadních světel nikdy moc nelíbil tak musím uznat, že teď vypadají úžasně a ještě lépe svítí. Díky chromovemu podkladu vevnitř vytvařejí krásnou svítivost a čirá optika je úžasně svěží. Auto vypadý o x let mladší a mnohem hezčí...
SPUSTIL JSEM MENSI WEB O GENERACI W202 - http://w202.phorum.cz/
Auto dostane to, co nutně potřebuje: nový lak, na ceste jsou nová zadní LED světla, nová predni cira optika s bixenony a novy Avantgarde plne chromovy grill. Pote prijdou na radu bud osmnactky nebo sedmnáctky kola ve chromu.
3.2.2008
Tak dnes jsme se potkali s uživatelem EricCartman. Nafotili jsme naše autíčka a pořádně si o nich popovídali :) Fotky naleznete dole v galerii
tak minulý týden proběhla výměna prasklého čelního okna. Výměnu provedli u autorizovaného dealera Samohýl Mercedes Benz ve Zlíně. Přístup firmy byl šíleny a uvitali mě slovy "co tu chcete s tím starým Mercedesem" a navic se po celou dobu jednání chovali strašně arogantně. Výměna okna, která zabrala dvě hodiny mě vyšla na 19.000 KČ!! S 500 tam nikdy nedovezu a raděj ji budu servisovat v Ostravě.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 200 Kompressor W202
- MB 18.12.2009 00:37 FRPE
- Re: ? 18.08.2009 13:01
- ? 18.08.2009 12:07
- Re: Re: Re: ? 15.08.2009 20:05
- Re: Re: ? 15.08.2009 20:04
- Re: ? 15.08.2009 19:58 Johnny_P
- ? 15.08.2009 19:49
- Re: Vkusne. 15.08.2008 12:33
- Vkusne. 14.08.2008 16:33
- Re: Re: Nádhera 10.08.2008 20:46
- Re: Nádhera 10.08.2008 17:33
- Re: místo 05.08.2008 21:40
- místo 05.08.2008 19:25
- Sraz MB 09.07.2008 11:41 EricCartman
- Re: Mercedesy 04.06.2008 13:25
- Mercedesy 04.06.2008 06:59
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:36 ZiP2150
- Re: SZ 16.05.2008 00:23
- SZ 15.05.2008 23:45
- Re: nadherne fotky 14.05.2008 19:37
- nadherne fotky 14.05.2008 15:21 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- 9b 26.03.2008 07:37
- Re: Srázek 03.02.2008 23:04
- Srázek 03.02.2008 22:17 EricCartman
- Ronnyp 23.01.2008 17:10 Ronnyp (RSKa)
- katalog 23.01.2008 15:20 jmurjr (H22A7)
- Výměna 21.08.2007 16:46 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: 9 bodů 16.08.2007 22:40
- Sport vs. Avantgarde 23.07.2007 02:01 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: 10b 19.07.2007 16:30
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (1993) Majitel: PeFiala
Přidáno: 13.12.2007 259 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2000) Majitel: Ivorry
Přidáno: 4.12.2009 699 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (1995) Majitel: UltrailWalker
Přidáno: 31.5.2015 69 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2008) Majitel: rasto111
Přidáno: 23.2.2009 1529 Majitel 9.92 Uživatelé