Recenze
Mercedes-Benz C Elegance C220
Technické info
Přezdívka auta Thorakus Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:87017 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2199 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba naměřená:
Popis vozu
Zdarec motoristi,
proč typ C-Klasse (W202)?
K tomu auto jsem se dostal náhodou. Původně jsem měl mít od kolegy z práce Renault Megane (r.v.2006), ale než došlo k prodeji, tak bylo sestřeleno z D1. (kolega z toho měl nakonec i radost, protože od pojišťovny dostal víc než za kolik ho chtěl prodat).
Začalo hledání co tedy koupit. Jelikož jsem přišel o možnost koupit prověřené auto od známého a kupovat auto od někoho cizího je vždy riziko, chtěl jsem tedy něco kvalitního, co něco vydrží. Proto výběr padl na Mercedesy 80tých a 90tých let a pouze z trhu západního Německa. Z ČR si nikdy ojeté auto kupovat nebudu stejně také z německého příhraničí, kde většinu autobazarů vlastní Turci či Ivanové.
Dle mě, jsou vozy MB z uvedených let i přes stáří, pokud jsou v udržovaném stavu, velice spolehlivé a nezklamou. V těchto letech se vyráběly auta a ne, jako dnes, pouze spotřební zboží. Kvalita vzala za své společně s ukončením výroby W202. Po tomto modelu i Mercedes začal šetřit a W203 se potýkala s nemálo závad. Modely z let 2000-2007 nepokládám za zdařilé. Toto období se Mercedesu příliš nepovedlo. U W202 dle zkušeností, není problém pět set až milión natočit aniž by se vyskytly závažnější problémy.
Po třech měsících, kdy jsem prošel stovky inzerátů a fór jsem našel jsem auto, které po 17 letech mělo naběháno 87 017 km. (v průměru 5118 km/rok, tomu se nechce vůbec věřit). Majitel byl ročník 1930. Starý pán zemřel a v roce 2012 vůz prodávala jeho dcera a tímto se dostalo do mých rukou.
Je to céčko ve verzi ELEGANCE v hodnotě 45 300 DM. Dalších 15 607 DM majitel investoval do příplatkové výbavy jako je AZURITBLAU metalíza, světlá kůže CHAMPIGNON, manuál klimatizace, vyhřívané přední sedačky, ALU kola, automaticky výsuvnou anténu. S 15% DPH se cena dostala na 70 043 DM. V přepočtu tehdejšího kurzu (4.10.1994 - 18.010 CZK/DM) auto stálo 1 261 474 CZK. V roce 1995 to byl slušný balík.
Kromě výše zmíněné příplatkové výbavy auto zahrnuje také dvojici airbagů, ABS, 8 repro, zpětná zrcátka v elektrice, 4 okna v elektrice, automaticky sklopné zadní opěrky hlavy.
Motor je benzínový o obsahu 2199 cm3 a výkonu 110 kW/150k s pohonem zadní nápravy.
Auto vlastním 3. rokem a před více jak měsícem oslavilo dvacáté narozeniny. K dnešnímu dni má najeto něco málo přes 127 000 km. (13.4.2013 - 100 000 km)
Silné stránky
Rozhodně pořizovací cena. Za zachovalé kusy se v Německu připlácí, ale poměr cena/hodnota je o dost vyšší než u ostatních značek. I když jsem za něj dal skoro 2x tak tolik, než za kolik se u nás prodávají, stále je to relativně nízká a zajímavá cena.
Odhlučnění interiéru a motorového prostoru. Motor není hlučný a prakticky není skoro slyšet. Zvláště v nízkých otáčkách.
Kvalitní a dobře dílensky zpracovaný interiér, kterému vládne hranatá klasika. Vše je kde má být a na dosah ruky.
Luxusní prostor oproti jiným značkám v prostoru motoru. Výměna žárovek je přímo komfortní.
A v neposlední řadě výhled na silnici přes znak MB.
Klasické auto se zadním pohonem.
Pochvalné ohlasy na stav auta. Přitahuje pozornost. (všude, ať při rozhovorech techniků na servisech, STK či pneuservise a nebo s policií při kontrole případně záchytu za přestupek, jsem se bavil o autě a pochval na stranu auta nebylo málo) To mě vždy potěší.
Slabé stránky
Zavazadlový prostor ( absence středového tunelu a nemožnost sklopení zadních sedaček).
Pro některé zastaralý design.
U mé verze absence tempomatu.
Hůře si poradí s vyjetými koleji ve vozovce. Náprava na to není stavěná.
V recenzích a článcích jsem zaslechl, že předfaceliftovaným autům vrzali sedačky. V době koupě 2012 nebylo nic slyšet. Naprosté ticho. Nyní po 3 letech provozu na českém tankodromu při vrcení se slyším občasné vrzání. Zatím to nechávám být, ale budu to řešit. Nesnáším jakékoliv pazvuky v interiéru.
Vyšší spotřeba po Praze. S takovou motorizací se to dá očekávat.
V zimním období motor obtížně dosahuje 80 st. Při klidné dálniční jízdě je to jen 60 st.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Předchozí německý majitel auto servisoval v autorizovaném servise, kde nechával měnit i pneumatiky. Servisní knížka byla samozřejmostí a k mému příjemnému překvapení jsem dostal také šanon s veškerou dokumentací k vozidlu. Od závazné objednávky přes technické kontroly TÜV až k fakturám za vykonanou práci v servise.
Z dokumentace jsem proto zjistil, že v 66 140 km byla měněna spojka. Cena za materiál a práci byla na 1261 EUR a v 82 562 km měnili vodní pumpu s fakturou na 533 EUR. Výměna olejů, filtrů a drobného spotřebáku se nemá smysl rozepisovat.
Poté, co jsem auto koupil já, mě čekala v 90 000 km pravidelná servisní prohlídka.
26.7.2012 (90 191 km)
V Mercedesu provedena výměna oleje, brzdové kapaliny, palivového, prachového filtru, filtru kombi topení/klima, vložka filtru, 4x svíček, 2 hadicových spon a těsnícího kroužku. Za servis a kontrolu si řekli 5665 za práci a 6088 za materiál, celkem tedy i s DPH 14091 Kč. + 27.7. zakoupena sada žárovek pro W202 - 770 Kč, výstražná vesta - 96 Kč a autolékárnička - 195 Kč.
Při kontrole bylo zjištěno:
- vůle spodních kulových čepů
- vlhké přední tlumiče - doporučená výměna všech čtyř
- únik oleje ze zadního diferenciálu
- únik oleje výstupy poloos
- únik oleje na motoru
- horší těsnění pod hlavou
- šachta rozvodů
- vadný tlumič napínáku řemene
- baterie z roku 2000 (doporučují výměnu)
5.6.2014 (115 704 km)
Jsem hovado a hovno majitel. Své auto jsem zapomněl v 105000 dát na pravidelnou servisní prohlídku a takto jsem přejížděl výměnu oleje o 10000 km. Při této návštěvě Mercedesu jsem rovnou nechal vyměnit teleskopickou anténu, která se začínala vysouvat jen na polovinu své délky. Dále rozleštit škrábanec na dveřích řidiče, který mě udělal cikán na parkovišti, když parkoval vedle mě. Rýha přes celé přední dveře. Naštěstí to byla jen jeho barva auta. Stačilo tedy jen odstranit a lehce rozleštit. Vyměnit znak na přední kapotě. Nějaké špína se pokoušela znak ulomit, ale vytrhla ho jen z kloubu. Prostě amatér. A nechal jsem odstranit zjištěnou závadu z předešlé prohlídky. A to tlumič rázů napínacího ústrojí klínového řemene. Cena 10592 Kč. (např. výměna hvězdy na kapotě stojí 1176 Kč - díky fetko, která si mě jí chtěla ukrást)
Zde mám k servisu Mercedes první výtku. Při výměně antény demontovali či nějak poškodili plastovou krytku u kufru a ten tam od té doby chybí. Bohužel jsem si toho při přejímce auta nevšiml. Má blbost.
Ten den jsem zajel i do pneuservisu PNEU Procházka, kde jsem nechal vyměnit dosloužené Pirelli P6000 (14 let staré!!!) a nechal namontovat DUNLOP SP SPORT BLUERESPONSE 205/60-15 91V. Cena i s montáží 10946 Kč. Jako pozornost jsem dostal letní 3L směsi do ostřikovačů. Servis bez problémů. Byli rychlí a ochotní.
30.6.2014 (117 116 km) - STK
Uplynuly 2 roky od koupi a proto mě čekala STK. Tu auto absolvovalo bez větších komplikací či problému. Technik se jen pozastavil nad chybějícím středovým brzdovým světlem a upozornil mě a to i také zaspal do protokolu na netěsnost zadního diferenciálu. O tom jsem věděl už na první kontrole v Mercedesu.
7.8.2014 (117 876 km)
Další odstranění zjištěného problému z prvního českého servisu. A to odstranění vůle spodních kulových čepů. K tomu se měnila i tyč řízení a tlumič nárazů řízení. (tyto dvě se musejí měnit zároveň čepy - vyrábějí to jako součást) Za práci 5916 Kč a za materiál 10734 Kč. Celkem tedy i s DPH 20147 Kč.
22.5.2015 (126 650 km)
Auto lehce, ale opravdu nepatrně zanášelo a volant nebyl úplně v rovině při přímé jízdě.
Nechal jsem proto opět v PNEU Procházka opětovně vyvážit kola a seřídit geometrii kol. (Cena 2034 Kč). Na přední nápravě byla geometrie mimo tolerance.Toto bylo vyřešeno a technik si s tím opravdu dobře pohrál i navzdory, že na volantu je vůle. Nyní je vše jak má OK a auto jede jako nové.
Delší dobu jsem nebyl spokojený s prací stěrače a po 3 letech + nevím jak dlouho od prvního majitele šel do "důchodu". V Mercedesu ten den jsem zakoupil i nový stěrač. Značka SWF - prvovýroba pro MB. Cena 514 Kč.
Letos hodlám ještě vyřešit ten diferenciál. Při předběžné kalkulaci si v MB řekli o 4500.
A autorizovaným servisem jsem celkem spokojen. (Jako majitel vice jak 6 let starého auta mám slevu 20% na práci)
Mám jen 3 výtky.
1. - demontovali a už nevrátili plastový kryt (škoda, že jsem si toho nevšiml při předání)
2. - prodali 2 roky starou autolékárničku, takže místo 5 let trvanlivosti, jsem měl jen 3 (částečně má blbost, měl jsem si to zkontrolovat)
3. - při čekání na příjem vozidla do servisu na mě u recepce zapomněli a čekal jsem tam víc než je zdrávo. Dával jsem jim ještě 5 min. Potom bych odešel a přišli by o značnou část zisku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem si vyhlédl na serveru mobile.de Autoscout24.de je také skvělý vyhledávač. Komunikace probíhala telefonicky. Pro auto jsem jel až k Dortmundu. V době, kdy jsem si pro něj jel, bylo už odhlášené. (Pro případ, že by něco nevyšlo, jsem měl vyhlídnuté jiné, se stejnou barvou, ale ročník 1998, tedy po po faceliftu, už se čtyřmi airbagy a vším co pofaceliftové auta nabízeli a obnášeli, ale byl v autobazaru a bez kůže... Cenově byl stejně a kilometrově na tom podobně. Kolem 95k.)
Setkal jsem se s dcerou majitele, dali se do řeči. Vyjela s autem z garáže. Já si ho poslechl nastartované, mezitím co motor běžel jsem prolétnul s měřákem tloušťku laku, okoukl důkladně interiér a narazil na nesrovnalost s inzerátem. Za tuto chybu jsem dostal 100 EUR slevu. Uváděli, že tam je CD měnič a on nebyl. 100 EUR jen za chybu v inzerátu? Proč ne. Adekvátní omluva. Uspokojila mě. Sepsali jsme smlouvu a vyrazil jsme na úřad. Převozní značky a 5ti denní pojištění stálo 92 EUR. Tyto výdaje krásně pokryla sleva.
Jediné negativum a za což si občas říkám, že jsem blázen, bylo to, že jsem auto koupil bez zkušební jízdy. Ženská s tím bez značek nechtěla vyjet na silnici. Jediné co mě zbývalo, bylo věřit. Zkušební jízda proto proběhla ve formě 1000 km vratky do místa trvalého bydliště. Risk se vyplatil.
Dostalo se mě do ruky auto s typickým klišé. Po německém důchodci, garážované, pravidelně servisované v autorizovaném servise. Nikdy nebourané. Zde mohu říci, že je to pravda, protože jsem to nekupoval v "áčkách" :)
Pokud můžu doporučit. Zajeďte si pro ojetinu do Německa. Budete mít větší jistotu toho co kupujete a v lepším technickém stavu. Toto doporučení samozřejmě platí u takto starých aut.
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.7.2007 5010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (1993) Majitel: PeFiala
Přidáno: 13.12.2007 259 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2000) Majitel: Ivorry
Přidáno: 4.12.2009 699 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2008) Majitel: rasto111
Přidáno: 23.2.2009 1529 Majitel 9.92 Uživatelé