Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mazda Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 455 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maaara".
Auto není moje, máme ho v rodině. Už je to více než osm let co jsme ho koupili a to samozřejmě jako ojeté. Když jsme ji kupovali, neměli jsme vlastně žádný důvod kupovat zrovna Mazdu 626, nesháněli jsme přímo ji, ale jeden známý nám ji nabídl, chtěli jsme auto s velkým kufrem, auto se nám designově líbilo a hlavně jsme znali naprosto podrobně historii auta.
První co vás při pohledu na tento model zaujme, je to že je snad až dokonale kulatá. Z tohoto důvodu byla u nás v porevoluční době velmi žádaným zbožím. Design je dost subjektivní záležitost, rozhodně se ale dá říct že tohle auto není ošklivé. Tvary vozu dobře odolávají zubu času. Ještě loni se mi stalo, že se mě jeden známý ptal zda je to auto fungl nové. Zajímavým designován řešením je zakomponování spoileru do zádi vozu tak, že při pohledu z boku nevíte že tam je.
Tato šestdvašestka je ještě ze staré školy, široká a nízká . V interiéru je díky tomu málo prostoru na výšku, se 188 cm se vzadu rozhodně pohodlně neposadím, protože musím mít hlavu ohlou na stranu. Nastupování a hlavně vystupování z vozu je také poměrně nepříjemné, zejména vzadu sedí člověk hodně nízko. Zavazadelník má však nadstandardní objem. Výbava vozu je prakticky nulová, nemá ABS, airbag, v elektrice není vůbec nic, aspoň že má centrál.
Mazda má v zadu víceprvkovou nápravu, což myslím nebylo v té době samozřejmé řešení. Podvozek je poměrně měkký. V zatáčkách se auto dost naklání, stopu sice drží , ale moc sportovních zážitků si s ním neužijete. Rozhodně se totiž nedá říct že by jste zatáčky mohli řezat s chirurgickou přesností. Jízdní vlastnosti svádí spíše k plavbě krajinou. Pokud se však dostanete na limit, mazda vám nenachystá žádnou záludnost, předek auta začne sledovat tečnu zatáčky a zadek jde poslušně za ním. Při jízdě, stejně jako ve většině předokolek, sledujete cestu před vámi bočním okýnkem pouze za použití ruční brzdy. (nebo kdyby jste to hodně dobře uměli a nebo také hodně neuměli s brzdovým pedálem) Auto je pohodlné, ale na podvozku se už dost podepsal provoz na českých silnicích. Motor má s autem poměrně dost práce. Auto netrhá asfalt, je předurčeno spíše k plynulé jízdě. S autem se dá i rychle, motor je však třeba neustále držet nad 4000 ot/m, nejvyšší točivý moment je totiž k dispozici až za touto hranicí. Nikde jsem nesehnal celkovou výkonovou charakteristiku motoru v podobě grafů, křivka točivého momentu však bude pravděpodobně poměrně plochá. Motor je jistě pružný, ale auto rozhodně není žádný střízlík, takže mě to tak při jízdě rozhodně nepřipadá. Pokud při dvou tisících přitlačím plynový pedál k podlaze, neděje se vůbec nic. Tento fakt poněkud znesnadňuje předjíždění. Při tomto manévru je zkrátka potřeba řadit až o dva kvalty dolů. To pak chytnou saze a místo jednoho náklaďáku předjedete zrovna dva. Při čtyřech tisících je motoru nejlépe, jenže pak není problém jít se spotřebou přes deset litrů, takže pro ekonomický provoz nezbývá, než se spokojit s mizernou dynamikou. Brzdy rozhodně nejsou silnou stránkou tohoto vozu a to i přesto, že kotouče jsou na všech kolech. Pokud chcete intenzivně brzdit, musíte na brzdový pedál vyvinout značnou sílu. Jsou tedy spíše špatně nastavené než slabé.
Silné stránky
+ kvalitní zpracování, spolehlivost
+ prostorný zavazadelník
+ pohodlné jízdní vlastnosti
+ technická vyspělost
Slabé stránky
- měkký podvozek
- špatně nastavené brzdy
- málo prostoru na zadních sedadlech ve vertikálním směru
- obtížné vystupování
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nic zvláštního, tato mazda se v tabulkách poruchovosti pohybuje na nejlepších příčkách a moje zkušenosti to potvrzují. Snad jen díly měkkého podvozku nadměrně trpí, takže často měníme kosti stabilizátorů. Také plynokapalinové vzpěry pátých dveří už odmítli držet mohutné víko kufru.
Většinu oprav provádíme s otcem sami.
Tuning
Jediná úprava, jsou kola Borbet obutá do pneumatik 205/50 R15, které koupil už předchozí majitel. Kola dělaj auto, bez nich je to auto tuctovka a neshledávám na něm nic pěkného. Když ale na jaro vytáhnem elektrony, každá křivka vozu rázem dostává smysl!
Přidat názorDiskuse: Mazda 626
- Re: tuny plastu 04.03.2008 01:32
- tuny plastu 02.03.2008 22:56
- Tak to znám. 30.12.2007 16:04 Chobot
- Re: Tvoje auto má pohon zadních kol?? Jsi si jistý??? 30.12.2007 16:01 Chobot
- Tvoje auto má pohon zadních kol?? Jsi si jistý??? 23.12.2007 10:19 MazdaGE
- JO jo pekne, taky s nim jezdim. 21.12.2007 20:16 MazdaGE
- pěkné 28.09.2007 13:19 PeT-a (RSKa)
- 9b 12.09.2007 15:19 Umierneny
- Ahoj 28.07.2007 21:27
- Re: Re: Diky 02.06.2007 19:59
- Re: Diky 30.05.2007 11:29 petrzel1
- Diky 24.05.2007 22:07
- Dalsia mazdicka do klubu! 24.05.2007 21:53 GuitarsHero
- Pěkný 24.05.2007 21:25
- Re: Re: jeee 24.05.2007 21:12
- Re: Re: Re: Ahoj! 24.05.2007 20:58
- Re: jeee 24.05.2007 20:37 petrzel1
- Re: Re: Ahoj! 24.05.2007 20:36 petrzel1
- jeee 24.05.2007 16:12
- Re: Ahoj! 24.05.2007 13:44
- Ahoj! 24.05.2007 11:55 petrzel1
- Re: Re: pěkný 24.05.2007 07:39
- Re: pěkný 23.05.2007 21:44
- pěkný 23.05.2007 21:00
- Re: 626.. 23.05.2007 17:04
- 626.. 23.05.2007 14:41
- Re: GE 23.05.2007 13:16
- body 23.05.2007 13:12 jmurjr (H22A7)
- GE 23.05.2007 13:12 majki
- Re: Re: Omluva 23.05.2007 12:57
Další vozy Mazda 626
-
Mazda 626 (1997) Majitel: XvojtisekX
Přidáno: 16.11.2010 010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mazda 626 (1993) Majitel: MazdaGE
Přidáno: 28.12.2009 910 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Mazda 626 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.4.2009 1010 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Mazda 626 (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.11.2008 49 Majitel 7.44 Uživatelé
-
Mazda 626 (1992) Majitel: korrado
Přidáno: 4.7.2009 97 Majitel 9.90 Uživatelé