Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mazda Rok výroby 1993 Koupeno nové najeto [km]:206000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1991 výkon [kW]: 86 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Trošičku z historie vozu
Máte pravdu, při koupi vozu před 16ti lety jsem byl ještě malý cucák takže to budu popisovat z mého aktuálního pohledu a zkušeností které jsem doteď získal.
V roce 91 bylo na čase vystřídat Favorita za auto které také jezdí, ale jezdí pohodlně, svižně a vypadá, něco se do něj vleze. Na řadu přišel Daewoo, už ani nevím jaký to byl model ( nebyla to ale žádná výhra, kufr to ale mělo nějakých 550 litrů takže stěhovák ). V létě roku 93 se poštěstilo otestovat Mazdu Xedos9 s 2.5 litrovým motorem který v beskydských stoupáních neskutečně táhl. Bylo rozhodnuto, jede se do ShowRoomu Mazdy v Ostravě tehdy ještě na Prokešově náměstí u radnice.
Nakonec padl výběr na teď už „kulaté štěstí“ Mazdu 626 GE s 2 litrovým motorem, 2,5 litr se zdál být příliš mnoho a navíc byly obavy ze spotřeby která by byla slehkou nohou bohužel stejná jako teď. ( proč bohužel? Protože 2,5 litr zvládl 0-100 za 8 sec ). I cena +150 000Kč byla za +2 hrníčky moc.
Toto auto tehdy mělo společenskou úroveň jako BMW5, jezdili v něm bankéři, úspěšní podnikatelé. Pokud bych se vrátil k tomu přirovnání k BMW5, ano BMW je BMW ale ten interiér byl ve srovnání s Mazdou 626GE hodně, hodně pozadu, obzvlášť přístrojovka. Motory a podvozek je ale před Mazdou, jel jsem párkrát v BMW 525d a ten zvuk motoru je tak nádherný…. Nebudu se tady rozplývat ale dojem z přístrojovky ho kazí, bohužel.
V merku bylo také Mondeo, ale to díky svým jízdním vlastnostem šlo z kola ven, 626 sedi na cestě přece jen o třídu líp ( na tu dobu, dnes bych jej raděj srovnávat nechtěl )
Tak se konečně dostáváme k popisu auta.
Červených, vínově červených a bílých 626 jezdí po okolí tucty, i to je ukazatel toho, že to auto ač má nalítáno hodně km je stále dobré, hold Japonci do auta které při koupi skončilo 800 000Kč dali jen trvanlivé komponenty.
Auto má maximální výbavu označovanou GLE ( bez střešního okna ).
- Na tu dobu standart střední třídy jeden Airbag samozřejmě u
řidiče.
- Klimatizace je v černém starším autě bez termo skel víc než
nutností. V létě je v autě jako v sauně, chtěl jsem doplnit
chladivo, protože ještě nikdy doplněno nebylo a technik mne
překvapil, říkal že ještě nikdy tak těsnou soustavu R12
neviděl, prý není co doplňovat, Japonci šikovní.
- Všechny 4 okna s elektrickým ovládáním
- Centrální zamykání s alarmem piranha+imobilizér který stále
slouží.
- Autorádio se 4 reproduktory + elektricky vysouvatelná anténa
- Mlhovky
- Kotouče na všech 4 kolech
- Elektricky seřiditelná zpětná zrcátka
- Vyhřívané zadní sklo
- Stěrač zadního skla
- Posilovač řízení ( samozřejmost )
- ABS
- Ostřikovače světlometů
- Elektrická regulace sklonu světlometů
- Kola z lehkých slitin a rozměru 195/65/R14
- Osvětlení spínací skříňky
- Osvětlení = vyhřívání zámků předních dveří.
+ Tažné zařízení
+ Nová anténa
+ Malé opravy kvetoucích dveří atd.....
+ Voskování kvalitním voskem a směsicí olejů několikrát ročně
+ Subwoofer, když už hudba tak nahlas. Jedeme bomby....
+ Modul Leaving/Coming home, který po za a odalármování nechá
chvíli svítit světla ( když je venku šero/tma ).
Silné stránky
Motor – od 2 litrového Japonce se už tehdy očekávalo 100Kw,
bohužel, teď po 16 letech se ukazuje bohudík za 86Kw a
nesmrtelné komponenty, motor zvládne hravě 500 000Km, bude
to asi tím že je skutečně výkonově poddimenzován.
O výkonu jsme si tady již řekli ale jak to funguje v reálu? Báječně, do 3000ot je motor tichounký, po 3000ot se začíná projevovat jak zvukově tak přichází výkon.
5 rychlostní stupeň by mohl být klidně delší.
110Km na pětku točí 3000ot, 130Km je při 3500ot, což myslím že je dost. Motor by na pohodovou jízdu vpohodě zvládl na 5 stupeň -500ot.
Světlomety - je to až k nevíře ale ty světla svítí neskutečně,
doopravdy kdo neuvidí na vlastní oči neuvěří jak
svítí světlomety po 16ti letech v ČR. Povrch mám
dokonale
hladký a ještě vyleštěn voskem takže jsou skoro
pořád čisté a dokonale hladké, ani dirka po kamínku,
sklo je hodl sklo, žádný plast.
Pohodlí – auto je postaveno víc než na rychlou jízdu na pohodlnou
až houpavou, což někomu příjde vhod a někomu právě
naopak.. to nechám samozřejmě na vašem uvážení
Spotřeba v létě – když se jezdí s rozumem a hodně lehkou novou dá
se na delší vzdálenosti jezdit i těsně pod 7
litrů což je na udávanou průměrnou spotřebu 8,1 a
16 let hodně dobré.
Slabé stránky
Motor – ono těch 86Kw a zrychlení za 10,4s není na dnešní dobu zas
taková výhra, nebudeme si nic nalhávat.
Antikorozní ochrana – krátce řečeno, karoserie není pozink, takže
tam se dostane v zimě kamení z cesty tam to
na jaře potřebuje opravit, když ne ta
kvete jedna báseň.
Vrzající interiér – v přístrojovce mi občas něco povrzává,
především v zimě, řešením je radio.
Někdy, když je hraje doopravdy good music chtělo by to projíždět zatáčky svižněji, menší náklony, větší stabilitu vůči bočnímu větru, širší kola. No prostě chtělo by to nějaké to BMW3 a né tuto pohodlnou „ limuzínu“ která na to prostě není stavěná.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis je především o lidech, proto jsem přestal jezdit do servisu kde bylo auto koupeno a začal do venkovského servisu Mazda kde je jiný přístup a i cena je o poznání nižší.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nepamatuju si....
Malé úpravy
" Tuning "
- Zadní brzdové světlo, přecejen už reagujeme na to světlo které je u střechy ( třetí brzdové světlo ) a né na klasické dvě, je to především o bezpečnosti, nikoli o tuningu
- LED světla v masce.
- Nové autoradio SONY
- Subwoofer v kufru
- Nastříkání poklic, jsou jako nové, neskutečné co udělá spray za 60Kč a šikovné ruce se starýma odřenýma poklicema.
- Na jaře se chystám na důkladné umytí lehkých letních kol, to bude paráda, až se zbavím brzdného prachu v otvorech, neuvěříte vlastním očím.
Auto má dost málo jetých dílů,
xenony,
tlumiče a péra
Přidat názorDiskuse: Mazda 626 GE
- Re: Super 14.03.2010 07:36 MazdaGE
- Super 06.03.2010 00:02
- Re: Re: Re: "nic neslyšíte, nová mazda šest" 29.12.2009 19:28 MazdaGE
- Re: Re: "nic neslyšíte, nová mazda šest" 29.12.2009 17:06 m.z.
- Re: "nic neslyšíte, nová mazda šest" 29.12.2009 15:34 MazdaGE
- "nic neslyšíte, nová mazda šest" 29.12.2009 13:53
- Re: Re: Přidej víc info 29.12.2009 07:26 MazdaGE
- Re: Přidej víc info 28.12.2009 22:18 FRPE
- Přidej víc info 28.12.2009 21:27 The Stig Driver
Další vozy Mazda 626
-
Mazda 626 (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.5.2007 328 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Mazda 626 (1997) Majitel: XvojtisekX
Přidáno: 16.11.2010 010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mazda 626 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.4.2009 1010 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Mazda 626 (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.11.2008 49 Majitel 7.44 Uživatelé
-
Mazda 626 (1992) Majitel: korrado
Přidáno: 4.7.2009 97 Majitel 9.90 Uživatelé